• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ משחק (3/3)

הזאב מועף בזאת יש מקום בצפון אמריקה. אבל הפעם, הדפ''ד יהיה שונה (הדפ''ד המחודש יכתב בעץ ההרשמה).

מגדל
מעולה, מחכה לראות :)
הו
OUT
אז ''דוקטור מי פה סול לה סי''?

IN
הז'וצ'ים מתיישבים על סלעים מרופדים בפרווה במערה. ''אנחנו לא מאמינים'', אומר אחד מהם, ''שהרוחות מדברות רק ודווקא אל שבטכם. מן אין לנו שאינכם משקרים כדי לאכול על חשבוננו? מן אין לנו שאיננו יכולים לתקשר עם הרוחות? מדוע רק אתם יכולים?''.
טסוקימארו
OUT
הרגל שלו אכן משתפרת, אך בגילו ובהיעדר רפואה מודרנית, הוא כנראה יצלע לכל החיים.

IN
הציידים חוזרים כעבור מספר לילות, ובפיהם הידיעות המרעישות.
''הם בונים בורות נמוכים, לא קטלניים, ומבריחים אליהם את החיות. אחר כך הם נשכנים אותן בבורות הללו או במעין מכלאות עם קירות בוץ וענפים! הם חולבים אותן, אוכלים את בשרן, הם משיגים הכל ומעבר להכל ללא מאמץ!''.
 
דפ"ד מחודש
שם השבט:בני האגם.
איזור מחייה:צפון תוניס,באיזור מפרץ תוניס של היום.האזור בהחלט חם ויבש,אבל עדיין יש בו מספיק גשם בשביל שיהיה בו צמחים ועצים.אמנם לא המון,אבל יש.
קרוב למפרץ יש אגם של מים מתוקים,ממנו שותים בני השבט,ולידו כמה גבעות,עם יותר צמחייה משאר האזור.
רמה התפתחותית:רמת ההתפתחות-התיישבות חקלאית.
רמת הטכנולוגיה-תקופת האבן.
יוקרה:
היוקרה מתחלקת לארבעה תחומים:
יוקרה צבאית:5
יוקרה תרבותית:4
יוקרה כלכלית:4
יוקרה שלטונית:אין
מראה: בני השבט הינם בעלי עור שזוף מעט,שיער חום בדרך כלל(או לעיתים שחור) וגובה ממוצע,כ170 ס"מ.
הם שריריים מאוד ומטפחים מעט מאוד שיער פנים.הם חושבים שזקן הוא מראה מבזה,ולכן מטפחים שפמים קצרים,לכל היותר.
תוספים ומחסרים:יש לאנשי השבט 5+ לקפא''פ וירי חצים.
אוכלוסיה: 160 איש
שביעות רצון: 80%
תרבות:
אנשי האגם הם לוחמניים מטבעם,שכן הטבע לא נוטה לטובת אילו שרודפים את השלום.אוכלי העשב הם רודפי שלום,והם נטרפים.
לפחות ככה היה בעבר.היום בני האגם לא חיים באופן קבוע על ציד וליקוט,אלא על חקלאות קשה וציד בזמן שלא צריך לעבוד בשדה.
החברה שלהם שוויונית לחלוטין-גם בכך שאין מבחינתה הבדלים ביכולות של גברים ונשים,וגם ביחסה השווה לכוח הזרוע או המוח.גם החכמים וגם החזקים מוערכים בשבט,וזוכים לכבוד רב.
בשבט ישנן מסורות רבות,שרובן מסופרות מאב לבן.הללו הן בעיקר על האבות הקדמונים האישיים של המשפחה,והן עוסקות באגדות ציד,גילוי החקלאות או מסעות מפרכים.
אבל יש את המסורות הגדולות,שאותן כל השבט מכיר ויודע.המסורות הללו מדברות על האבות הקדמונים האדירים ביותר של השבט,אילו שהשפיעו עליו בצורה כה חזקה עד שהם נצרבו בתודעת כולם,והם מסופרים פעמים רבות יחד עם שחקנים שמגלמים את הסיפור.לסיפורים אלו יש גם צד פולחני,שכן לספר אותם זה מעין סגידה לאבות הקדמונים.
אצל בני האגם כל אדם מזהה את כישרונותיו הבולטים בגיל שתים עשרה,ובמשך שבע שנים הוא מלטש אותם ומשתפר בהם.בגיל תשע עשרה כל אדם בוחר לעצמו כישרון אחד או שניים(ולעיתים רחוקות גם שלושה) ומתמקד בו,מנסה ללטש אותו לכדי שלמות ע"י למידה מאחרים וניסיון אישי.בני האגם מאמינים שלכל אדם יש כמה כשרונות שהוא נועד לעסוק בהם,וכדי שהוא יוכל להיות טוב בהם עליו לעסוק אך ורק בהם,ולא בעוד עשרות כשרונות אחרים.
לנישואים בחברת בני האגם יש ערך רב.כל גבר או אישה שרוצים להתחתן עם אדם מסויים,צריכים להוכיח שהם ראויים לו.עליהם להראות שהם מסוגלים לדאוג לו,ואז יוכלו להינשא לו.בני האגם רוצים לדעת שבני זוגם יכולים להתמיד בדברים ולהשיג אותם,ולכן דורשים מהם להראות את יכולתם לדאוג לפרנסה באמצעות ציד יפה,יבול טוב או כלים איכותיים ומיוחדים.אדם שלא מביא מספיק שלל בדרך כלל מגלה את עצמו מרצון לכמה שבועות מהשבט,מנסה להשתפר במלאכתו כדי שיוכל להציג שלל טוב יותר בפעם הבאה.
במותו של אדם כלשהו,תלוי כמה היה משפיע במהלך חייו,עורכים לו טקס שריפה,שבו שורפים את גופתו יחד עם חפץ שמסמל אותו,טומנים את האפר בבור קטן ומציבים עליו אבן עם ציור המנוח,או ציור של קטע מחייו.מקום זה יהפוך למקום התפילה האישי של המשפחה אליו,ואם הוא היה אדם מספיק משפיע גם שאר השבט יתפלל שם אליו בבקשה לברכות.
בני השבט עוסקים בציורים על אבנים ובעיצוב כלים מיוחדים.ניתן למצוא הרבה כלי עבודה וכלי נשק שעוטרו בציורים או בחריטות מסוגננות,שכן דבר כזה מביע הערכה רבה לבעל הכלי,אבל את רוב זמנם הם מקדישים לחקלאות,שאותה הם מבצעים באמצעות זריית גרעינים על אדמה רטובה ממים.
דת: אנשי השבט מאמינים ברוחות האבות הקדמונים.ניתן לתקשר עם כל אדם שמת באמצעות טקסים מיוחדים שהכוהנים עורכים,אבל לרוב לא מדברים סתם עם כל אב קדמון שמת.
עוצמת האב הקדמון נקבעת לפי מה שהוא היה בחייו.אם הוא היה צייד גדול יהיה לו כוח לברך את הציידים בציד טוב ומבורך,ואם הוא היה סייר מוצלח הוא יכול לברך את השבט בתגליות מסעירות.לצד האבות הקדמונים האלו ישנן גם את רוחות הטבע,ששולטות על כל דבר דומם,כמו נהרות,אגמים ויערות.
לרוחות הטבע פונים בתדירות קטנה יותר בדרך כלל,ורק במקרים יחסית מיוחדים.
משטר וסדר חברתי:הנהגת השבט מתחלקת בין שני אנשים,שנבחרים לאחר תחרויות,שמתקיימות פעם בחמש שנים.
האדם הראשון נבחר לאחר תחרויות ארוכות של כושר גופני,ציד,היאבקות ולחימה,כשהשני נבחר לאחר תחרויות של פתירת חידות מסויימות,תרגילי מחשבה וכו'.
שני האנשים הללו אמורים לסמל את שני הדברים הנדרשים להנהגת השבט-כוח ומוח,מכיוון שאנשי השבט לא רוצים שינהיג אותם אדם אחד שהוא טוב בשני הדברים,אלא שני אנשים שהם מעולים כל אחד בתחומו.
ציידים: 26 ציידים,חמושים בחניתות הטלה קצרות ובקשתות.
משאבים:
עצם-8
עור-6
קרן-6
 
ח'אן
מלאנגה מתרשם מהקונספט החדש. "בהינתן תנאים כאלה, נוכל לשגשג מבלי לסכן את עצמנו!"
הוא מכנס את חכמיו ומתאר להם את המידע החדש. "היש חיות אשר לדעתכם נוכל לקבץ בדרך זו ולהרבות? אולי מן החיות קטנות הקומה או מן הדגים, על מנת שכלאן לא ידרוש מקום רב וימשוך תשומת לב של קרובינו שביערות?"

OUT
דרך אגב, משהו שאני חושב ששכחתי לאמר קודם, אז לשיקול דעתך אם אפשר להחליט את זה רטרואקטיבית: אפשר לאמר שבמהלך השנים כשמישהו נפלט משבט יער ולא התאים לגנקנאררה (בגלל מחלה וכו), המשלחת שראתה אותו דאגה להעלים את גופתו וכל זכר ממנו לאחר שמת בודד ביער? פשוט כדי לחזק את המיתוס שרוחות היער לוקחות אותם.
 
ח'אן
Out
בשמחה, זה דיי מצחיק, אם כי אני מניח שזה ארוך מדי
ובאמת? זה השבטים המעצבנים שמקיפים אותי? חברות קנאים
In
התשובה פשוטה ידידי, אתם לא משתמשים בכל החפצים, אנו משתמשים בכולם ורוחות הטבע מדברות אלינו, כשהצענו לכם לקנות במחיר קטן עוד חפצים אפילו קדושים יותר אתם סירבתם בטענה שאין ביכולתיכם והשיג עוד, הרי ידוע לכל שברגע שהייתם קונים היתה נסובה עליכם ברכה, בנוסף הן לא אוהבות פיקפוק בהן ואמירה שאין הן אמיתיות, דברים אלו יכולים להביא להשמדה כוללת של כולנו, בקושי רב משכנעים אותן להיות יציבות, לא צריך לדחוף אותן עוד
 
חקלאים למיניהם-פרסמתי את הפורמט לדפ''ד המחודש בעץ ההרשמה.
וכולם-זה משחק סנדבוקס. אתם קובעים את הפעולות והמטרות של עצמכם.

מגדל
OUT
דפ''ד מעולה! תעביר אותו לפורמט בעץ הרשמה בבקשה. ובינתיים, נתחיל (או נמשיך?).
האגם של בשבט הוא אחד מהאגמים האלה?
https://www.google.co.il/maps/place...0x3a84333aaa019bef!8m2!3d33.886917!4d9.537499

IN
בני האגם נודעו במהרה כשבט עובדי אדמה נועז, שלא יעזוב את אדמתו. הם היו גאים במעשי ידיהם-היבול הרב שנקצר, השדות שחרשו בזיעת אפם.
יום אחד, ראו כמה מנערי השבט דבר מה אצל אנשי האגאדיר, שבט מאיזור האגמים בצפון-האגאדירים החלו לגדל עזי בר ובקר! הנערים רצו נלהבים חזרה לשבט, וסיפרו בלהט למנהיגים על תגליתם.
בינתיים, בדרום מספרים בני שבט מרזאוגה על אנשים חדשים הפולשים לארץ-אנשים גבוהים (גובהם כ-1.75 מטר, ואנשי האגם החקלאים אמורים להיותת כ-1.60) ושחומי עור, המסתובבים עם עדרי עזים ו... כבשים? אך הדבר המפליא ביותר, הוא שחלקם נראים עצומים בגובהם, גבוהים כפליים מהשאר, ולהם 4 רגליים ארוכות וראש נוסף, מכוער למראה, התלוי על צוואר ארוך. מה אלה היצורים האלו? אלים? מפלצות? בני אדם מקוללים? או פשוט תעתועי המדבר?
Negev_Camel_Race.JPG
דוקטור מי פה סול לה סי
OUT
איזו מוזיקה? אלו סתם תווים.
מאיפה בא הסיפור על החפצים האלו? טוב, הפעם אני אזרום, אבל להבא-בבקשה אל.

IN
הז'וצ'ה מהנהן. ''אני מבין... אם כך, נשמח לקנות את אביזרי הקדושה האחרים''.
טסוקימארו
OUT
אפשרי.

IN
''אולי מן הוומבטים'', אומר פוקקו. ''הם קטנים יחסית וטעימים''.

אם כן, אז תתאר.
 
ח'אן
Out
אין בעיה
In
אני מביא לכל אחד מהם 3 קטורות, מבקש מהם 6 ראשי חנית, מבקש 4 קרן בשביל הכנת חפצים נוספים ואומר להם להקריב בשר לרוחות השלג באמצעות הטמנה שלו בתוך הקרח, בנוסף אני מבקש עץ כדי לבנות להם במה מרשימה לזבחים וטקסים וכמובן מצווה עליהם להמשיך עם קבירת 20% מהבשר בקרח ו10% מהעור בנוסף, עליהם להעביר אלינו מספר מהילדים שלהם ואנו נחנך אותם להיות כוהנים
ואומר להם שתוך 3 ירחים הם יתחילו לשמוע את קולות הרוחות
אני ממשיך כרגיל למשך 3 שבועות, שולח מרגלים שיבדקו מרחוק את תוואי השטח ליד כל כפר וסוג אדמה ותאמר לי איך הם כרגע
בנוסף אני שולח 2 חולייות, 1 לציד והשנייה לכריתת עצים.
 
ח'אן
בהוראותיו של מלאנגה, בני השבט מוצאים מערה טבעית קטנה בקרבת מגוריהם. הם מביאים סלעים ועצים ובעזרתם בונים מן קיר פנימי נמוך סביב חלל המערה, שהופך את חלקה התחתון למעין גיגית שקירותיה בגובה מותן של אדם. את כל הקירות והרצפה הם מצפים בשכבה עבה של בוץ ואדמה, ומתקינים ענפים בקירות כפי שעושים זאת אנשי היערות. הם גם מלקטים צמחייה אכילה בשביל הוומבטים ומניחים אותה באחת הפינות.
כשהמערה מוכנה, מספר גברים חזקים חופרים מחילה עם מורד מתון מהאזור הסמוך ליער ועד קיר המערה שהכינו, שוברים או מפנים בדרכם סלעים במידת הצורך.

כשמגיעה שעת הציד בלילה בו נשלמו ההכנות, הציידים יוצאים לא על מנת למצוא טרף, אלא בשביל לאתר מחילה של וומבטים. הם מוצאים את כל הכניסות של המחילה וחוסמים את כולן חוץ משתיים: אחת שיוצאת אל פתח המלכודת ואחת מהצד הנגדי. צייד אחד נושם בחוזקה בקרן מבהילה אל תוך הפתח הרחוק, כדי שהוומבטים יברחו דרך הפתח הקרוב, לכיוון המלכודת הממתינה להם. שאר הציידים במשלחת נמצאים בצידי הדרך עם הקוואבורו שלהם, מכוונים בנהמות ובמכות קלות את בעלי החיים עד שהם מגיעים לפתחה של המחילה המובילה אל הכלוב שהוכן. לאחר שהם נכנסים, הפתח נסתם מאחוריהם בעזרת סלע גדול שמונח עליו שיח המכסה אותו.

OUT
אני מקווה שהייתי מובן, אבל הכנתי תרשים זריז של המכלאה.
מערה.jpg
 
טסוקימארו
OUT
ברור?... בקריאה שלישית, כן :)
יצא 9.
וסליחה על התגובה העלובה, אבל לא היה לי הרבה מה לומר...

IN
הציד הלך טוב, והציידים מציגים למלאנגה בגאווה כ-30 וומבטים.
הו
OUT
אתם לא יכולים לכרות עצים. המקסימום שלכם הוא לשבור כמה ענפים. והעצים בטיבט ממילא די עלובים, זו ארץ צחיחה למדי. כפרים?... אין עדיין כפרים, ובכנות שלא הבנתי על מה דיברת.
פני השטח בכל האיזור הרריים, צחיחים וקרים מאוד, עם כמה אגמים בסביבה.
https://www.google.co.il/maps/place/Тибетский+автономный+район,+Китай/@33.4934707,89.774088,334515m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x3761317e9c4a2cc1:0x1fc12c628413da99!8m2!3d30.1533605!4d88.7878678
 
ח'אן
out
למה לא יכול לכרות עצים? ואם לא אז רק 3 מוטות ארוכים מאוד
כשזה מוכן תדלג בזמן שבוע לפני המועד שהם אמורים לשמוע רוחות, אם מותר לי לבקש, אלא אם כן קורא משהו בזמן הזה
ותשאר עם הדוקטור מי פה סו לה סי
אם לא ארוך מדי
 
דפד חדש
שם השבט: הריינגנים (בני הריין)
אזור מחייה: שבט הבולוורקים חי באזור התחתון של נהר הריין בגרמניה. רוב האזור בנוי ממישורים וגבעות נמוכות בעלי עשב שופע, ואין בו הרבה עצים ויערות. מקור המים המתוקים המרכזי של השבט הוא נהר הריין. מזג האוויר לרוב קריר וסגרירי.
רמה התפתחותית: שבט חקלאי (תקופת האבן).
יוקרה: יוקרה צבאית – 6, יוקרה תרבותית – 5, יוקרה כלכלית – 6, יוקרה שלטונית – 5.
מראה: בני שבט הבולוורקים גבוהים יחסית לבני אדם אחרים – הזכרים מגיעים בממוצע לגובה של 1.8 מטר, בעוד הנקבות מגיעות לגובה של 1.6 מטר. השיער של רובם בהיר, ונע בגוונים של חום בהיר, בלונדיני ואדמדם. רובם בעלי צבע עיניים ירוק או כחול. רוב הגברים מגדלים זקן ומקפידים על טיפוחו. גם לגברים וגם לנשים יש מבנה גוף רזה וחסון.
חיות בית – איילים, חזירי בר.
תוספים ומחסרים: +3 קפא"פ, +2 ירי חצים.
אוכלוסיה: כ-500 איש. ריבוי טבעי של +5 ליום.
שביעות רצון: 60%.
תרבות: החברה הבולוורקית הינה פטריאכלית בעיקרה, אך מעמדן של נשים אינו נמוך כמו בחברות אחרות והן מורשות להשתתף בעבודות פיזיות ובמלחמה. התרבות הבולוורקית מבוססת בעיקרה על סיפורי עם – בכל ערב, השבט נוהג להתקבץ סביב המדורה ולשמוע אגדות על גבורתם של אבות אבותיהם מפי זקני השבט. הבולוורקים מאמינים בכבוד, ולרוב לא יתקיפו שבטים חלשים מהם – עם זאת, אם הבולוורקים מזהים שבט המתחזק לרמה בה הוא יכול לאיים עליהם, הם ייקחו זאת כאתגר ויאמינו שניצחון יביא להם כבוד ותהילה. בולוורקים הם תחרותיים מטבעם. הם אמיצים ולעיתים אף פזיזים לפעול. עובדה זו, בנוסף למסורת שלהם לכבוד ונאמנות, גוררת בולוורקים רבים למעשי גבורה. הבולוורקים, במיוחד הצעירים, תמיד מתחרים בינם ובין עצמם ומנסים לשבור את שיאיהם האישיים ואת אלה של חבריהם – פעילויות כמו טיפוס על מצוקים או ציד של חיות בר מסוכנות הינן בשגרה אצל הבולוורקים, ואינן מעוררות בהן כל פחד. מבחינה אומנותית, הבולוורקים מתמחים ביצירה של כלים מאבן ובגדים מעור. הם נוהגים לחרוט מעשיות בציורים על עצים ואבנים, ולשיר מזמורי תהילה על גיבורי העבר שלהם. הבולוורקים חיים על עקרונות של כבוד, יושר ונחישות, ולא מוכנים לקבל בשבטם שקרנים, רמאים ורוצחים – אלה לרוב יוגלו או יוצאו להורג. עם זאת, כאשר חבר שבט חלש יותר מראה רצון ונחישות להצליח, שאר חברי השבט יעזור ויתמכו בו.
דת: הבולוורקים מאמינים שלאחר המוות, רוחותיהם מתמזגות עם הטבע והופכות לחלק מהעולם. אלו שחטאו והבישו את עצמם במהלך חייהם, יהפכו ללא יותר מבוץ או עשב יבש, אך אלו שפעלו בגבורה והביאו כבוד לשבט יהפכו לסערות ברקים אימתניות או זרמי נהר שוצפים. בנוסף, הבולוורקים מאמינים שכל הטבע הינו מתנה הניתנה להם מרוחות אבות-אבותיהם, ועל כן יש לכבד אותם ולהעביר את סיפורי גבורתם לדורות הבאים. לפי אמונתם, אסונות טבע כגון מחלות או בצורת קורים בגלל הפגנת חולשה או חוסר כבוד בשבט, דבר המכעיס את הרוחות. המנהיגים הדתיים של השבט הם זקני השבט, והם מתמחים בחריטת הרונות העתיקות ובדיבור עם הרוחות.
משטר וסדר חברתי: השבט מונהג על ידי היארל, והוא אחראי על כל ענייני השבט למעט הדתיים. היארל הנבחר הוא הלוחם החזק, האמיץ והמכובד ביותר בשבט. שאר בני השבט מתייחסים אליו בכבוד רב אך לא יראים ממנו, ולמרות תפקידו הוא ממשיך להלחם ולהיות מעורב בחיי היום יום של השבט. כל יארל מקים מועצת חכמים, המורכבת מזקני השבט ועוד שניים שלושה חברי שבט אשר היארל מוצא לנבונים. המועצה מתכנסת במקרי חירום, ויש לה זכות להדיח את היארל במידה שפעל לא בכבוד או הביא חרפה על השבט. היארל מתחתן עם האישה הנבונה ביותר בשבט, והיא הופכת להיות "אם האוהלים" – תפקידה לאסוף צמחי מרפא ולדאוג לחולים ולפצועים של השבט. חובתו של היארל היא לדאוג לצרכי השבט, להוביל אותם בזמן מלחמה ולוודא שכבודו של השבט לעולם לא נפגע.
ציידים: יש כ150 לוחמים בשבט. הם משתמשים בחניתות עשויות אבן, ובקשתות עם חצים עשויי אבן, ובמגנים מעור.
משאבים: עור – 10, עצם – 5, קרן – 5.
בעלי חיים: איילים – 5.
ח'אן
"אז זה מוחלט, אם כך" קורא היארל. "נצא למלחמה בעוד כשבוע ימים!".
רוב הגברים בשבט מתכוננים למלחמה, וגם חלק מהנשים. הם משתמשים בחניתות מאבן ובמגנים מעור, וחלקם אף מתאמנים בחץ וקשת. הם מתאמנים שבוע שלם, ואז יוצאים למבצע.
אחד הנערים האמיצים התנדב לשמש את העדר שלו כמלכודת. הוא רועה אותם בעמק ליד היער במשך כמה שעות, מחכה שאנשי היערות יצאו ממחבואם. ברגע שהם יוצאים, הלוחמים מאגפים אותם משני הצדדים בזמן שהקשתים יורים עליהם מראש הגבעה.
META
לוחמים
[dice seed=63969 secure=ba3b1bc1_0]2d6 + 3[/dice]
קשתים
[dice seed=16843 secure=630aae68_1]2d6 + 2[/dice]
הסוואה כללית של הלוחמים \ משיכה של אנשי היערות (אם צריך)
[dice seed=35253 secure=b097ea0c_2]2d6[/dice]
 
ח'אן
חחחח סורי :)
סבבה, אז יש לי מערה עם 30 וומבטים. זה נראה לי מספיק לעכשיו. החברה שלי ינסו להרבות אותם איך שהם יכולים וייקחו כמה לסעודה במקום לצאת לצייד, כשיש מספיק מהם. אנחנו לא יורדים מתחת ל16 וומבטים.
אתה יכול למשל לאמר לי מה היחס של בני השבט לעבודה המשונה שהם נדרשים לעשות או לעובדה שיש להם עכשיו מקור אוכל זמין. או משהו על הקיגיררי מעבר ללמה העיפו אותם מהשבטים שלהם.

IN
מלאנגה "הצעיר", עכשיו גבר בן 40, מתבונן מפתח המערה בעדר הוומבטים ומהנהן בשביעות רצון. "טוב עשיתם, ציידי. נכנסים אנו לעידן של שגשוג. כה אמרו גם השמים!" הוא מצביע אל שמי הלילה הסגלגלים. הוא נושא מזמור הודיה כשהוא בפני כל השבט:
"סגולות הן ממעל שמיה של גבירתנו הרקיע
למדים אנו רבות חוכמה צוברים
מזון ורווח מביא על שבטנו זה הידע
וכעת תחת השגחתה אנו משגשגים
נודה לאם הרקיע."

לאחר מספר שעות הוא קורא אליו את מועצת החכמים שבנה, הכוללת את דודו אנמאבה, וכן את פוקקו, היבי וקיוואג'ארידה. כשהם מגיעים למערה שייחד לפגישה, הם מוצאים את מנהיגם תחת איפור גוף שחור שכל קצוותיו סגולים, פניו צבועות לבן.
"קיוואג'ארידה, ברכתי אליך. פירות שהבאת עמך מן היערות נחתו בחיקנו בשלים." הוא מביט באנשים שכינס.
"אנשיי הרמים, מפקיד אני את אמוני הרב ביותר עמכם, וכך אבקש את דעתכם ואת יוזמתכם בעניין המתגבש בראשי בלילות נינוחים אלה;
כפי שאמרתי מוקדם יותר, כוחנו חזק בעת זו ואם השמיים משגחת עלינו ממעל. לא יהיה זה אלא מרד בשחקים שלא לתפוס את ההזדמנות בשתי ידיים. אנשיי!" מלאנגה רוקע ברגלו בתיאטרליות "בשבוע הקרב יגיעו שנים של הסתתרות, עשורים מלאי תחבולות, דורות של סיפורים המסופרים מפה לאוזן לכדי הגשמה. אנשי היער יפגשו סוף סוף את הרוחות להם ציפו- אנו נעמוד בקרב אנשי היער והם ידעו שהבחירה בידיהם להצטרף אלינו, אל הסתר ואל חיי הרואים ואינם נראים, או להימחות מעל פני האדמה!"
ידיו מורמות אל על, הוא נותן לתגובה הטבעית של אנשי המועצה להישמע לפני שהוא חותם:
"מכל איש ואיש מכם חפץ אני רק בדבר אחד: רוצה אני לשמוע מהי התרומה שאתם, אתה, את" הוא פונה במבטו לכל אחד מן הנוכחים אחד אחרי השני "תועילו למהלך שישנה את הדורות!"
 
אני מאוד מצטער להפר את ההבטחה, אבל היום לא אגיב. קרתה תקלה עם האינטרנט, ואני יכול להגיב רק מהטלפון ברחוב-ותגובה יפה ומסודרת לא כותבים ככה.
בכל אופן, וולף ומגדל נאלצו לפרוש.
 
ובכן, אני סוגר את מספר המקומות. דרום אמריקה ואפריקה לא יצמיחו אימפריות ד''ש.

ליזי
OUT
כיוון שאתה וותיק יותר, קח לך גם בקר ואיילי ענק. זה יצא מגניב :D
ללוחמי האויב יש 5+ מתזונה ואורח חיים, ו-2- חד פעמי מההפתעה. להבא זרוק להם גם אתה, אבל עכשיו אזרוק בבית.
אני מניח שהלוחמים כוללים גם גיוס חד פעמי לצורך הקרב. לא ציינת אם הם רכובים, אז אני אניח שהם בערך 250 איש, ומתוכם 30 על איילי ענק, 70 על איילים והשאר רגליים (כי אייל זה סטטוס וזה נותן לרגליים לנוח, אז למה לא).
ציין בדפ''ד כמה בעלי חיים יש. יש לך בין 800 ל-1500, כשהיחס הוא: 10% איילי ענק, 30% איילים, 30% בקר, 30% חזירים.

META
קפא''פ אויב: 10=2+5+5-2. סה''כ: 10.
הגנה מקשתים: 10=6+4. סה''כ: 10.
קשתי אויב: 14=6+5+5-2. סה''כ: 14.
הגנת אנשיך מחצי האויב: 10=5+5. סה''כ: 10.

IN
הריינינגים מחכים בדריכות לבני היערות, הוואלדינגים, ולבסוף הם באים. מהיער מגיחה פלוגת בוזזים קטנה של שלושים לוחמים, חמושים בחניתות אבן מלוטשת ורכובים על איילים, שמסתערים לעבר הנער הרכוב על אייל. הנער, הנבהל למראה, נס עם העדר. הבוזזים דולקים אחרי הרועה והעדר, כשלפתע תרועת קרנות מזעזעת אותם. שבעים פרשים, רכובים על איילים, מסתערים עליהם. הוואלדינגים משיבים מלחמה שערה, כשאחד מהם תוקע לפתע בשופר. אל הקרב שועטים מהיער כ-300 פרשים, חלקם על איילים וחלקם על איילי ענק. יש ביניהם קשתים רכובים, לוחמים החמושים בחניתות צור ארוכות, ופרשים עם אלות כבדות.

יש לך תור אחד לפני שיגיעו. תילחם.
טסוקימארו
OUT
אנמאבה כבר מת, וקיוואג'ירידה זקן למדי.
הוומבטים מתרבים בקצב של 10%+ ליום, וכך גם בני האדם. עדיין יש מספיק מערות, אבל בעתיד זה עלול להשתנות...

IN
''לדעתי'', אומר פוקקו, ''עלינו להתחפש לרוחות רפאים ולהופיע בלילה ערפילי. נגיע לשבטיהם בלילה ונדרוש כי יבואו אלינו אל ממלכת הרוחות, ולא-יומתו. מי שיתנגד, לוחמים מאופרים כרוחות רפאים או עטויים בעורות אריות כיס יסתערו על השבט בהפתעה, כש''רוח הרפאים'' תרים את ידיה ב''כישוף'' ''. היבי מהנהנת, ופוצה את פיה. ''נלווה את בוא הרוח במנגינות דידג'ירידו, כדי להוסיף לכוח התרמית''. ''עוד טקטיקה בה נוכל לנקוט'', אומר קיוואג'ירידה, ''היא תפיסת הנשים והילדים בלילה. הרוחות יאמרו ללוחמים כי רק אם יצטרפו אליהם בממלכה ינצלו משפחותיהם, שיחטפו ויובאו גם''.
הו
OUT
כי אין לך גרזני מתכת.
בסדר.
וזה ארוך מדי... :)

IN
מריץ. מה אתה עושה?
 
ח'אן
out
ךמה קיבלת באן?
דיברתי על ענפים ארוכים, כאלו שקל להוריד אבל ארוכים מבן אדם
in
אני קושר את שלושת העצים עם חבל או מה שיש ושם אותם בשקט ליד אחד מהשבטים, בלי שהם רואים
ומחכה לתובה שלהם כשהם יראו שלושה עצים קשורים מופיעים באורח פלא לידם
 
ח'אן
OUT
אשלח בקרוב דפ"ד מתוקן.
IN
הריינגאנים מסתערים ללא פחד הישר אל הוואלדינגים בקריאות קרב, בזמן שרוכבי האיילים מאגפים אותם משני הצדדים והקשתים ממטירים עליהם חצים.
META
קפא"פ ריינגאנים
[dice seed=20524 secure=c2bec449_0]2d6 + 3[/dice]
קשתים ריינגאנים
[dice seed=59398 secure=d60e223c_1]2d6 + 2[/dice]
הגנה מקשתי אוייב (ריינגאנים)
[dice seed=8312 secure=a74b4ee2_2]2d6[/dice]

קפאפ וואלדינגים
[dice seed=30802 secure=72a25d81_3]2d6 + 3[/dice]
קשתים וואלדינגים
[dice seed=45188 secure=97664f4e_4]2d6 + 3[/dice]
הגנה מקשתי אוייב (וואלדינגים)
[dice seed=51454 secure=130cac5d_5]2d6[/dice]
 
ח'אן
בלילה מלא ערפל השבט יוצא לפעולה הגורלית- ילדים וקשישים נשארים במערה, אבל כל מי שיכול יוצא. הנשים צבועות מכף רגל ועד ראש בלבן כדי להידמות לרוחות, והגברים במלבושי העורות הפראיים ביותר שלהם, ניבים מזוייפים מזדקרים מפיהם וראשיהם עטורי רעמות. הגברים אוחזים לפידים.
רק מלאנגה ושני מספרי הסיפורים הטובים ביותר של השבט לבושים בבגדיהם הרגילים ומאופרים כיאה לטקס מאגי, אבל באופן שטבעם האנושי ניכר.

בלב הלילה, כשאנשי היער ישנים, קולה העז של הרוח נשמע. הקול מתחזק ומתחזק מעבר לרעש טבעי של רוח. הרעש בוקע בעצם מקרנותיהם של הגנקנאררה. כשאנשים בוודאי מתחילים להתעורר מהרעש, הוא מתחלף בקולות עמוקים של דיג'רידו- עשרה מבני השבט, בראשם היבי, נושפים במלא ריאותיהם בכלי העץ, מוודאים שלא נוצר רגע בו מישהו לא תוקע בכלי.

כשאנשים מתחילים לצאת מבקתותיהם, הנגנים שומטים את הדיג'רידו שלהם וכולם תופסים את עמדותיהם במעגל גדול שמקיף את כל שטח שבט היערות הקרוב. כשאנשי היערות אסופים מחוץ לבקתותיהם, מלאנגה מתחיל לדבר:

"בני היערות*, אני הוא מלאנגה, משרתם העליון של הרוחות.
תחת השמיים מתאספים אנו היום, שלושה משרתים של הרוחות האגדיות של היער, הלילה והשמיים.
עד עתה בנפרד מהאנשים הרגילים חיינו, משרתים את האלים והרוחות רבי העוצמה, והלילה-"
מלאנגה לוקח מבט ארוך על כל אחד ואחת מאנשי הגנקנאררה המחופשים.
"הלילה ירדו הם אל האדמה הפשוטה שלנו ובפיהם דבר יחיד:"
מלאנגה ושני מספרי הסיפורים שאיתו אומרים את המשפט ביחד בתזמון מושלם:
"הצטרפו, בני היערות*, אל הגנקנאררה, משרתינו עלי אדמה. הקדישו את חייכם אל הרוחות וזכו לשגשוג והצלחה. סרבו, ומוות וסבל יפלו בחיקכם!"

OUT
*מלאנגה משתמש באותה מילה בה בני היערות קוראים לעצמם.

-אני אחכה לראות איך זה הולך לפני שאמשיך.

-עוד דברים שמוכנים מראש לצורך האירוע:

*בצללים, מחוץ לטווח ראייה, עומדים עשרה אנשים עם פוחלצים של חיות שונות שבתוכן נמצאים חומרים דליקים. לכל אחד מהאנשים יש מקל ארוך עם בד בקצה, וצור ופלדה.

*חמישה ציידים חמקמקים ממוקמים מראש מאחורי כל בקתה. מוסתרים, חמושים ומוכנים להסתער.
 
כולם-מעכשיו יותר לא יהיו משאבים במשחק. הם מסיחים את הדעת מהעלילה עם מתמטיקה, ומתמטיקה זה מעצבן (אותי לפחות :) ).

נאוטי
OUT
אמרתי לך תיקח הכל... ובכן, אחרי מחשבה מצדי, אלו החיות שלך (סליחה על ההתערבות, לדעתי היא רק לטובתך):
-אריה שנחרבי (הכלאה שהתפתחה בשבט בין עוצמת וחברתיות האריה וניביו האכזריים של הסמילודון).
-גמלים (בעלי דבשת קטנה).
-סוסים (תבחר מאיזו קטגוריה-דם קר, דם חם או מעורב).
-כלב (גדולים כמו דני ענק, וולפהאונד או סן ברנרד; זאבי בלהות מבויתים בפועל).
-תרנגול הודו.
-ביזון.
-טוקסודון.
נ.ב.: סליחה שהמצאתי לך מיתוסים אל בוא התרבות לשבט. אם לא אהבת תשנה.

IN
מאות שנים חיים הצ'רוקי בצל הרי האפלאצ'י המתנשאים במזרח, מאז שהשבט זוכר את עצמו. שירי העלילה מספרים על הגיבורים הקדמונים, ילדי הרוחות, שאילפו את הפרא ואת חיות הטרף. היה הגיבור ''חץ אדום'' שידע לדבר אל החיות הטורפות, ושחזר לשבטו מלווה בלהקות אריות, שנחרבים וזאבי בלהות. היה גם ''עיט שחור'', הנווד האגדי שעף כעיט עד לארצות הרחוקות במערב וחזר ואיתו התירס המבורך. והיה ''קל פרסות'', הלוחם הקדמוני שחיסל את דרקון הים וקיבל כפרס מהרוחות את השליטה בחיות הבר-סוסים, גמלים, טוקסודונים וביזונים. בני השבט הם איכרים וותיקים ומיושבים, שמגדלים דורות את התירס והבהמות כבר מאות שנים.

זה היה בוקר רגיל בשבט הקטן. עובדי האדמה יצאו מבקתות הבוץ והקש אל חלקות התירס, המתחלפות כל כמה שנים, והרועים עלו על סוסים וגמלים ויצאו לרעות את הביזונים והבהמות, מלווים בכלבי רועים. תרנגולי ההודו קרקרו. אחד הנערים יצא על סוסו למרעה בהרים. עברה כשעה, ולפתע נשמעו קריאות קרב אינדיאניות (אתה יודע...). מההרים ירדה חבורת פרשים חמושים בחניתות וקשתות, והנער עם ביזוניו והטוקסודונים נמלטו בקושי מהבוזזים. כעשר בהמות נלקחו בידי אנשי ההרים. הנער חזר במהרה לבית אביו, נרגש ומבויש, וזסיפר על מה שקרה. השמועה התפשטה כאש בשדה קוצים. מילה אחת פועמת בלבבות הצ'רוקי.
נקמה.
טסוקימארו
OUT
יצא 6.
האוכלוסיה ובעלי החיים הוכפלו פי 20, וכבר יש מקום דחוק בלבד במערות. לא מעטים מבני השבט כבר גרים בבקתות אבנים וענפים בחוף לרגלי הצוק, ושם נמצאות המגכלאות ובתי הדייגים. יהיה מעניין אם ''המעמד הגבוה'' בשבט באמת יגור במערות, למעלה ;)

IN
אנשי השבט מתעוררים במהרה, מבוהלים ומפוחדים מהרעש המסתורי. ילדים בוכים, אמהות מחבקות את תינוקותיהן ברעד, גברים חרדים לגורל משפחותיהם אוחזים בכוח בכלי נשק. והרעש מתחלף לקול הדידג'ירידו, והשבט מתחיל לפחד עוד יותר, אך חלקם מתחילים לחשוד. ומלאנגה מתחיל לדבר, ורוב השבט מתכווץ ביראה ופחד... ואז כמה אידיוטים עושים מעשה מטופש, ובזמן שהם מתחבאים מאחורי בקתה אחת הם פורצים למכלאה שלידה, לא בדיוק בשקט, כדי לשדוד את הבהמות ששם. האשליה נשברה. אנשי השבט מבינים דבר אחד-אנשי שבט יריב באו לשדוד את עדריהם ונשיהם. גברי השבט יוצאים לעבר בקתותיהם, מופתעים מהלוחמים החמושים ששם-אך נכונים להגן על אדמתם ומשפחתם, ובכל מחיר. נערים ונערות תופסים כלי נשק, מקלות רועים, קשתות ואבנים, מסתערים לעזרת אבותיהם נגד השודדים.

META
לאויב יש בונוסי 5+ מהתזונה ומאימוני לחימה בעת הרעייה, ולך 3+ כי חלק נכבד השבט הם דייגים ואין להם זמן לאימונים. לבני הנוער יש גם 2- קפא''פ מהגודל. לאויב יש 2+ קפא''פ מהמוראל של ההגנה על הבית.

קשתות ואבנים:
[dice seed=7105 secure=bb840d37_0]2d6+5[/dice]
הגנה:
[dice seed=41963 secure=0fa39894_1]2d6[/dice]
קפא''פ:
[dice seed=27541 secure=034f4ee6_2]2d6+7[/dice]
קפא''פ בני נוער:
[dice seed=13247 secure=82fe01c4_3]2d6+5[/dice]
קפא''פ גנקנאררה:
[dice seed=64361 secure=5c74bd63_4]2d6+3[/dice]
ליזי
OUT
פשוט תערוך.

IN
פלוגת השודדים הקטנה מופתעת עדיין מהמארב, ובמהרה כל אנשיה נהרגים, מלבד שבעה שנלקחו בשבי. הריינגאנים מסתתערים בקריאות לעבר אנשי היערות, אך הלה משיבים מלחמה שערה. ממקום מושבם על האיילים, נלחמים פרשי האויב בכוח, אך כוחם אוזל להם מול חניתות הריינגאנים שמפילות אותם מאייליהם והורגות בבהמות הרכיבה. כעשרים פרשי אויב, מהם שלושה על איילי ענק, נהרגים, לעומת חמישה לוחמים ריינגאנים. אך הקשתים הרכובים מתחמקים בקלות מפרשיך, ומאגפים אותם בעצמם, מתקרבים אליהם ומתרוצצים סביבם כחבורת זבובים מציקה, טורדנית וקטלנית. קשתים רובים אחרים מאגפים את אנשיך שלך, יורים לעבר הלוחמים חצים מבלי שהלה יוכלו להילחם בהם. נהרגים לך 17 פרשים ו-23 רגליים.
ד''ר הו
OUT
עצה להבא-תשאל בפרטי. בכל אופן, זה כי חטפתי 3 אזהרות (שפה מלוכלכת, חפירות על היסטוריה וריב עם משתמש אחר).
אהה... מה הרעיון בלשים עצים ליד השבטים? נו טוב, אני מניח שאתה יודע מה אתה עושה :)

IN
אנשי השבט (כי אפשר לשים את זה רק ליד שבט אחד) מביטים בהפתעה בעצים. ''מי?...'', הם תוהים, תמהים. ''אלה הרוחות!'', מכריז לפתע אחד השאמאנים, וכולם מיד מסכימים.''הרוחות התגלמו בגוף גשמי כדי שנסגוד להן!'', הם קוראים. והם מביאים מנחות ופרחים לענפים המקודשים...

בינתיים, מגיע צייד אחד אל הז'וצ'ה. ''אדוני!'', הוא קורא. ''יש לי רעיון גאוני, בזכותו לא נצטרך לנדוד ולצוד לעולם!''. ''אמור, בני'', אומר המנהיג הזקן, מקשיב. ''אנחנו נלכוד במכלאות בגאיות קיאנג, יאקים, פראים (חמורי בר אסיאתיים) ואנטילופות, וכך נוכל לשחוט מהן בלי לרדוף. בעתיד נוכל לאלפן להיות צייתניות יותר, שמנות יותר...''.
 
חזרה
Top