• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ משחק (3/3)

ח'אן
הציידים מתחלקים לעשר קבוצות,שכל אחת מהן כוללת 10 ציידים.
כל קבוצה מתחילה את החיפוש אחרי חיות ראויות לביות:בקר,עופות ומסטודונים.
כשהם מוצאים עדר כזה,מתחילה העבודה.אחד הציידים צופה על העדר ומוודא שהוא לא מתרחק יותר מדי,בזמן שהאחרים חופרים בורות עמוקים(לא עומקים מספיק בשביל לשבור רגל,אבל עמוקים מספיק כדי שלא יוכלו לקפוץ ולצאת מהם) ומכסים אותם בעלים.לאחר מכן הקבוצה מתפצלת לשני ראשים,והם מתחילים להבהיל את העדר לעבר המלכודות,שומרים עליו במרכז,בין שתי הקבוצות,כדי שלא יתפזרו.הם גם מדליקים לפידים כדי להגביר את הפניקה של העדר,וכך גורמים לו להיות יותר עיוור לסביבה בעוד הוא מנסה לברוח.
לאחר מכן,כשהחיות נתפסות במלכודות,מובילים הציידים את החיות הלכודות בעזרת חבלים חזקים מסיבי עצי דקל וצמחים נוספים,ומובילים אותן למכלאות שהוכנו מראש,מוקפות בגדר עץ חזקה שתמנע מהם לברוחו.את המסטודונים מחזיקים במכלאות חפורות,כי גדרות לא יעמדו בנגיחותיהם.
לאחר מכן מתחילים להביא אוכל לחיות,להראות להן שאנחנו רוצים בטובתן,וככה לאט לאט רוכשים את אמונן.לבסוף מתחילים לחלוב את הבהמות ולאסוף חלק מביצי העופות,כך שהשבט יוכל להנות מהם.
עדיין,בשביל לספק מספיק בשר ולא לפגוע בעדרים,יש ציידים שצדים,לצד ציידים אחרים שמתפקדים כרועים,אבל גם הם מתחילים להילחם בחיות טרף כדי להגן על העדרים.
 
ח'אן
זה בסדר גמור מצידי אם במקרה הזה הוא מסרב :) אני משחק היסטוריה, לא מקרה בודד.
ובהקשר זה, ארגג'ונרא מובל אל השבט. ניתנים לו אוכל ושתיה ומקום לישון. בהתחלה הוא לא יוצא לציד, אלא נשאר במערה לשתף את מלאנגה והחכמים שאסף במידע על דרכי החיים, הטכניקות המיוחדות וסיפורי העם של האנשים הערים ביום. אחרי כמה שבועות הוא מצטרף אל משלחות הציד, ואחרי מספר חודשים הוא מקבל את אמונם של בני השבט ונחשב כאחד מהם.
מלאנגה מתכוון למצוא את אותם אנשים שהשבטים פולטים במהלך הזמן, ולהוסיף אותם לאט לאט לשורותיהם של הגנקנאררה; בין אם על ידי מרמה בהתחלה, עזרה אמיתית, או סיפור סיפורים של השבטים השונים.
מי שלא רוצה להצטרף אל השבט מומת. מי שבוגד בשבט ומנסה לברוח מומת, כדי שלא יגלה את סודותיו.
אנחנו נמנעים מלגייס אנשים שנפלטו כי הם חולים, מטורפים או שאי אפשר לסמוך עליהם. בכל התהליך, בני השבט נצמדים לבטיחות יותר מלהתקדמות, כלומר אם יש ספק, הם נמנעים מלפעול בכיוון.
 
טסוקימארו
OUT
עניין אותי לאן זה יתפתח.
אגב, חשבתי לעצמי-בני אדם הם ביסודם חיות יום (לא סתם אנחנו נרדמים ולא רואים טוב בחושך).

IN
מעט מאוד אנשים צורפו כך לשבט ב-20 השנים שחלפו. שניים, למעשה: טרוגניני, אישה צעירה שילדה בן אוטיסט. בני שבטה התפלאו מטיפשותו ומוזרותו של הנער, ומתוך אמונה שהוא פרי יחסים אסורים עם שד רע כלשהו גירשו אותה ליער. וקיוואג'ארידה, צייד ששבר את רגלו ובחר מרצונו להישאר מאחור כדי לא להיות נטל על השבט.
הגנקנאררה זכו ללמוד רבות על אנשי היער, בינתיים, ובהם שני דברים לחשובים מאוד:
הם לאחרונה החלו ללכוד אריות כיס, וומבטים ודיפרוטודונים, כדי לבייתם; והם מאמינים שרוחות היער מעלימות את המגורשים.
מגדל
OUT
אנשי השבט לא יודעים שחלב חיות הוא ראוי לשתייה. הם כן יודעים שהבשר שלהן אכיל... לא כל הרעיון לביית פרות היה לאכול את הבשר שלהן בלי לצוד?
יצא 7.

IN
הציידים מציגים את השלל המאכזב בפני השבט. 3 מסטודונים (2 נקבות וזכר), 12 פרות ופרי בר (4 זכרים, 5 נקבות ו-3 עגלים) וכעשרים עופות מים-אגמיות, ברווזים, אווזים ואנפות. לא מספיק כדי לביית את בעלי החיים.
עם זאת, השדה החקלאי הולך מחיל אל חיל, ובהדרגה יותר ויותר אנשים הופכים לעובדי אדמה. הם מגלים דברים רבים-ניכוש עשבים אחרים בשדה, חריש מחדש של האדמה לאחר קציר ובמידה מועטה מאוד, גם ... שפיכת הצואה על השדה, מגדילים פלאים את היבול. כן, הם עובדים קשה יותר. מי זוכר בכלל מה זה להיות צייד.
והדורות חולפים. ושבט בני האגם הפך ליותר ויותר חקלאי, יותר ויותר מרוכז באדמתו. אנשי השבט אוכלים בעיקר בעיקר דייסות חיטה ושעורה, מדי פעם גם דגים, סרטנים או ביצים שלוקטו.
והשבט הפך מצייד לחקלאי.
תכין דפ''ד חדש, שיתאר את השבט אחרי ההתפתחות שעבר. מזכיר-זה עדיין כפר חקלאי קטן, אין לו דת ושלטון מפותחים ומסובכים.
ליזי
OUT
לחימה.
תשלח דפ''ד חדש של השבט החקלאי. אתה עדיין כפר חקלאים קטן, עדיין לא עם דת ותרבות מפותחים ומסובכים. הדת היא כנראה קשורה מאוד לבקר, לאיילים ולאדמה, ואולי גם לרוחות האבות.
10%+ שביעות רצון.
אה, ויש גם חזירי בר. גרמניה בלי לביית חזירים זה... מוזר ברמות.

IN
''מלחמה'', אומרים הזקנים פה אחד. ''מלחמה בשבטי היער, או בחקלאים האחרים. שהרוחות יעזרו לנו''.
 
ח'אן
בני אדם הם אכן חיות יום. הברנשים שלי גם שחומים, אם אתה זוכר. אני מדמיין שהם שלוחה עתיקה של השבטים הרגילים שהשוני ביניהם הוא יותר במנהגים ולא בפיזיולוגיה. יהיה מגניב אם במהלך הדורות הם כן ישתנו פיזיולוגית, אבל זה תלוי אם הם ימשיכו לצוד בלילה וכו :)

מכל שבטי היער 2 אנשים ב20 שנה?
בני הגנקנאררה לא היו לוקחים את הבן של טרוגיני. כמו שאמרתי, אנחנו נמנעים מלגייס אנשים שנפלטו כי הם חולים, מטורפים או שאי אפשר לסמוך עליהם. אם הוא כבר מת, זה משהו אחר.

IN
מלאנגה מתעניין מאוד במידע לגבי לכידת החיות. הוא שואל את האנשים החדשים, שלהם ניתנה הכותרת קיגיררי- "(אנשים) חדשים", בשפת הגנקנאררה- איך אנשי היערות לוכדים את החיות ולשם מה.
 
טסוקימארו
OUT
מה ההגדרה לחולים? יכול להיות מעניין לדעת מה היחס של הגנקנאררה לחברי שבט חלשים.
איך צבע העור קשור?...
וכן, זה די הגיוני שתוך 20 שנה יגורשו רק 2 אנשים שהם לא בוגדים/חולי נפש/פסיכופתים וכיוצא באלו.

IN
''איננו יודעים'', אומרים הקיגיררי. ''אני חושד כי זה כדי לצוד אותן ללאר מרדפים מייגעים'', אומר הצייד הפצוע.
 
ח'אן
OUT
אעדכן את הדפ"ד ואשלח לך בקרוב.
IN
היארל מהנן. "אומנם אינני רוצה לשפוך את דם אנשינו, אבל חלק בי קיווה שנצא למלחמה בקרוב. אנשינו צמאים לקרב הגון. מי ייתן והרוחות יגינו עלינו" הוא חוזר אחר הזקנים.
ביום שלמחרת, היארל מכנס את כל התושבים ומכריז מלחמה נגד שבטי היערות. התרועות מהדהדות עד קצוות הריין.
היארל מיד מצווה על כל הגברים הכשירים בכפר להתאמן לקראת המלחמה. אפילו חלק מהנשים הצעירות מצטרפות לאימונים. שאר תושבי הכפר שוקדים על הכנת כלי נשק וציוד למלחמה.
בנתיים, היארל ומועצת החכמים חושבים על אסטרטגיית קרב. אנשינו לא מאומנים מספיק בלחימה בתוך היערות, ושם שבטי היער יקטלו אותנו במהירות. צריך לחשוב על דרך למשוך אותם החוצה מן היערות, אל הגבעות.
היארל מאמין שהטלת מארב לשבטי היער תהיה פעולה של חוסר כבוד - ברם, הוא מוכן לשמוע כל הצעה של חברי המועצה.
 
ח'אן
OUT
אנשים נהיים שחומים אם הם נמצאים בשמש. אבולוציונית, אם גזע חי בשמש החמה, סיכוי ההישרדות של אנשים עם עור כהה יותר גבוה יותר, ולכן הם שורדים ומעמידים צאצאים שיורשים מהם את הנטייה לעור כהה יותר, בזמן שיותר אנשים חיוורים מתים מנזקי שמש לפני שהם מתרבים. לעומת זאת, אם הגזע חי בלילה, אין לאנשים עם עור כהה סיכוי טוב יותר להעמיד צאצאים, ולכן לא הייתי מצפה שהגזע יהיה במובהק שחום עור.
TL;DR
אם האנשים שלי שחומי עור, זה אומר שאבותיהם היו חיים ביום כמו כולם.

לגבי חולים: הגנקנאררה לא יצרפו אליהם אנשים שעלולים להוות בעיה או מטרד. לכן הם פשוט לא יראו את עצמם לאנשים עם מחלה מידבקת, טירוף (ככל שידוע להם אוטיזם נכלל בקטגוריה הזאת), או מחלות שפוגעות במחשבה, מאחר וימנעו מאותו אדם לשתף מידע ולהיות פרודוקטיבי. הם כן יקבלו מישהו עם רגל פצועה כמו קיוואג'ארידה, אבל לא יטרחו אם מישהו שלא יכול לזוז ממקום למקום או להאכיל את עצמו.

בקרב בני השבט עצמם (כולל הקיגיררי) היחס הוא הרבה יותר "סלחני"; בפצועים פשוט מטפלים עד שהם חוזרים לאיתנם, השבט קטן מספיק כדי לאפשר לעצמו להשאיר מערה אחת נפרדת בה רק חולים מידבקים גרים, לא קרו בהיסטוריה הידועה של השבט מקרים של בעיות מולדות פיזיות או נפשיות, וכשהיא מתגלה בבני שבטים אחרים הגנקנאררה משייכים את זה לכך שאותו שבט הכעיס את השמיים או את הכוכבים.
כשזקן חכם מאבד את חדות המחשבה שלו למחלה או לזקנה זו אבדה גדולה לבני השבט. חלק מהזקנים האלה יוצאים אל השייט האינסופי- מסע סיום חייהם, בו הם מתיישבים על גזע עץ צבוע ומאוייר ומשיטים אותו אל המים, יוצאים אל ההרפתקה האחרונה שיחוו.
אלה שבוחרים לצאת אל השייט האינסופי יוצאים באחד הבקרים ולא מספרים על כך לאיש, אבל משאירים מאחוריהם ציור קטן על קיר גדול ויחסית ישר של אחת המערות. בינתיים הקיר קצת יותר מחצי מלא.
בני השבט מגלים ומספרים את הסיפור האחרון של אותו זקן לפי צבע השמיים ותצורת הכוכבים בלילה שבו מתגלה שהלך.
איש אינו מחוייב לצאת לשייט האינסופי, ורוב הזקנים מקבלים אוכל ודאגה מהשבט עד למותם.

IN
"אך האין מייגע פי שניים מרדף בו מנסה אתה לא לפצוע את החיה? ומה הטעם ללכוד חיה ולהורגה מאוחר יותר כשיכולים הם לתפוס ולאכול אותה?"
 
ח'אן
השבט מביית:
10 גליפטודונים 2 להקות שבכל להקה 5 חיות, בשביל לוחמים.
20 קפיברות 3 להקות שבכל להקה 5 חיות, בשביל אוכל.
15 פקארים 3 להקות שבכל להקה 5 חיות, בשביל אוכל.
5 טפירים להקה אחת, בשביל האוכל.
תיילקוסמילוס צעיר בשביל הצ'יף.
הביות מתרחש כך-
1. תופסים את הלהקה כשחלקה פצועה או נלחמת.
2. עוזרים ללהקה.
3. נותנים אוכל ללהקה ומובילים אותם לשבט.
4. תפסים אותם וקושרים אותם לעץ עם חבלים מן העצים.
======================================
הצ'יף יושב בחדרו לידו יושב עוזרו מנהל הציידים ואיתם יושב בעל הראש האדום ביותר שראו בחייהם, הצייד הזה שאומנם הוא צייד מצוין אך לא רצה להנהיג את בני השבט והעדיף רק ללמד אותם איך לצוד.
הצ'יף מתחיל לדבר: "כולנו יודעים למה התכנסו היום, לפני שנים התבצע האיחוד הגדול ואנחנו הפכנו לקנופלו. אבל עברו שנים ואנחנו צריכים לגדול ולהפוך לגדולים יותר לכן אני מכריז שנעשה מהלך חשוב ונשתלט על אחד השבטים הקרובים מי איתי?, והאם אתם חושבים שנצליח?"
עונה לו הלוחם בעל השיער האדום: " ציידנו טובים אך לא כל כך תן לי שלושה ירחים ואני יאמן אותם בשביל הלחימה."
לסיכום מנהל הציידים קובע שבעוד שלושה ירחים מהפגישה הם יתחילו להשתלט על שבט אחר.
 
דוקטור (אני מעדיף הו, זה קצר יותר...)-צרף דפ''ד.
עידני עידנים חיו הז'אול ברמה הטיבטית הקרה והצחיחה, יונקים את מי חייהם מהנחלים המעטים, השוצפים באביב, ומהאגם. אין אחד שלא מעריץ את עוצמת נמר השלג האדיר או את תני ההרים החמקמקים, ואין אחד שלא יודע את טעם בשר היאק, הפראים (חמורי הבר), הקיאנג והאנטילופות.

זה היה יום אביב רגיל. הגברים כבר חזרו מהציד, והנערות חזרו עמוסות שלל. השבט עמד לפתוח בסעודה, כשלפתע הגיע שליח מאחד השבטים השכנים, ומצחו מסומן בסהר אדום לאות חסינות דיפלומטית. סידור צמותיו מעיד על מוצאו משבט נינגמה. ''אנו, בני שבטי הנינגמה והסיאול, הגענו לידי מסקנה כי אתם אינכם באמת מוסרים לנו אביזרי דת קדושים, אלא מרמים אותנו כדי להרוויח על חשבוננו. אי לכך, זקנינו מוסרים לכם כי אנו יותר לא נשתתף בטקסיכם הדתיים ולא נקנה מכם את אביזרי הדת המיותרים והמזויפים תמורת מזון יקר ערך''.
וולף
OUT
אתה מביית מעט מדי. אתה אמור לביית לפחות 50 מכל סוג אם אתה רוצה שהם יוכלו להתרבות בטווח הארוך.
ובכן... על מי אתה משתלט? על שבט הקופאן, האצ'ואר או הקצ'ואה? כל אחד מהם בן כ-130 איש, אך הם ציידים לקטים.
טסוקימארו
''אך במחיר מרדף מייגע אחד, הם מצליחים כך להשיג מזון ללא מרדפים כלל לתמיד'', אומר הצייד הפצוע.
ליזי
OUT
תתאר את הלוחמים שאתה מאמן. יש לך רמה טכנולוגית של העידן הניאוליתי.

IN
זקני השבט מתכנסים, והדיון סוער, כשלבסוף לאחד מהם יש עצה. כלודיו ''רגל העץ'', קם, ומציע את רעיונו. ''נשלח פיתיון של עדר בקר מוגן בידי רועה אחד צעיר, שיפתה את שבטי היערות לתקוף. כשהם יבואו לוחמינו יכתרו אותם בעמק, איפה שאין להם סיכוי מולנו!''.
 
ח'אן
OUT
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]696178[/post] אתה מביית מעט מדי
למען האמת אני חושב שאני מביית הצורה הנכונה, תחושב על כך שהם שבט שרק עכשיו הבין את יכולת הביות. אולי נעשה שכל שבוע אני אביית את אותו המספר של היצורים.
אני אתקיף את הקופאן.
 
דפ"ד
שם השבט: ז׳אול
איזור מחייה: השבט חי באסיה, הוא נמצא בצפון טיבט באזורים ההרריים, האיזור קר והררי
מיקום מדוייק כאן
רמה התפתחותית: תקופת האבן.
יוקרה:
יוקרה צבאית:4- השבט לא תוקף ללא מטרה והיחסים שלו רובם שלום ושיתוף פעולה
יוקרה תרבותית:4-השבט מקפיד על הפצת התרבות הנעלה שלו ואכן, רבים מן השבטים שמסביבו חולקים מאפיינים רבים איתו
יוקרה כלכלית:5- מרבית מאמצי השבט נמצאת בכלכלה והם דואגים למכור לשבטים שלידם חפצים, נשק ופריטי דת
יוקרה שלטונית:4- הז'וצ'ה מכובד על ידי כל חברי השבט ואין אחד שימרה את פיו
מראה:
בני השבט בגובה 1.70 מטר ושערם חום, הכתפיים שלהם יחסית רחבות והם עם שחורות, בנוסף הם בעלי עיניים מלוכסנות
תוספים ומחסרים:עקב כך שהם חיים בהרים יש להם תוסף +6 לחצים ו+4 לקפא"פ בנוסף מפני שהחברה שיוויונית יש להם יכולות יתוף פעולה גבוהות ובשילוב זה שאינם יוצאים למתקפות ועסוקים יותר במגננה הם טובים מאוד במלכודות (לא יודע למה להוסיף נקודות בקשר של המלכודות)
אוכלוסיה: 40 אנשים- 15 גברים, 5 זקנים, 8 ילדים ו12 נשים
שביעות רצון: 80%
תרבות:
מאפיינים: השבט אינו שבט של כבוד ומטרתו היחידה היא לשמור ולחזק את השבט, אף אחד לא יהסס לוותר על חייו או כבודו למען השבט והם מאמינים שמה שמנהיג השבט אומר (הזו'צ'ה) חייב להתבצע, השבט לא יפחד מלהשמיץ את שמו ברבים והוא גם ייצור לעצמו אות קלון במקרה הצורך
השבט הינו שוחר שלום ברובו אך לא טיפש, הוא אמנם לא יוצא למתקפות אך הוא מומחה בהסוואה מלכודות ומכיר את ההרים כמו כף ידו, בנוסף, הוא מומחה בהכנת לבוש וחפצים ובכך גורם לשבטים שמסביב לתלות בו.
השבט מאוד שיוויוני וסוחר, על כולם מוטלות חובות, אם כי נשים צריכות ללקט ולעשות פעולות ללא כוח פיזי גדול בעוד שהגברים והנערים צריכים לצוד , כך יוצא שהנשים תופסים חלק גדול מן הכלכלה והתרבות ולא הגברים, בנוסף לכך כל הזקנים עוסקים בלימוד הצעירים נושאי מסחר תרבות וכדומה, טקס הבגרות מתחיל בגיל 13 ובוא גם הנשים וגם הגברים מחוייבים ללמוד את דתם ולהתמחות בתחום מסויים שייבחר על ידיהם מתוך מגוון תחומים שייבחרו על ידי הוריהם, אמנם הוא מתחיל בגיל 13 אך הם מתחלקים לקבוצות כדי להסתדר בקבוצות ובמקרה הצורך נער בן 15 יהיה עם נערה בת 13.
תחומי התמחות אפשריים: תרבות, אנשים שיתמחו בתרבות יהיו חייבים להפיץ את תורת השבט והרחיבה.
ליקוט- אמנם כולם יודעים ללקט אך אלו מביאים זאת לידי אומנות, כאשר יש מישהי שהתמחתה בנושא יש תוספת נקודות בזה.
מלכודות-כנ"ל פה, כאשר אנשים יהיו מלכודנים המלכודות יוחבאו טוב יותר ויהיו יעילים יותר.
צייד- בין אם קשת ובין עם חנית, הלוחמים הללו יכולים לצוד מהחיה הכי חזקה ואימתנית לארנבון הכי חמקמק.
דת:
דתם הינה דת שאליה הינם איתני הטבע, בשביל לרצות את איתני הטבע צריך לעשות משהו שדומה לפעולתם, לדוגמה, בשביל למנוע סופה צריך ליצור טקס שיעיף שלג לכל מקום ובכך ידמה את הסופה.
בנוסף לכך, הדת היא המערכת חוקים ומוסר שלהם אם כי התרבות שלהם אחראית על השיוויון
החוקים והמוסר: אסור לאנוס, לרצוח, לגנוב שלל, לרמות חבר שבט, אסור לחתור תחת המנהיג המכהן, וחייב לציית למפקדים ולזקנים, אדם שלא יעקוב אחר חוקים אלו יקבל בפעם הראשונה הקטנה של 50% מהאוכל למשך חודש, ובפעם השנייה, הוא יוצא להורג.
משטר וסדר חברתי: מנהיגת הבית:ז'ורול נבחרת על ידי הנשים, יהיו הצבעה שבה הנשים ירימו ידיים והאישה שתיבחר תהיה אחראית על ניהול כלכלת הבית, בנוסף יהיה מפקד הציידים:ז'אמל, הוא ייבחר לפי איכות וכמות הציד שלו, או ניצחונותיו בקרב והוא יינשא לז'ורול.
הז'ורול והז'אמל ייבחרו מחדש רק לאחר שאחד מהם ימות, או אז ייבחר אדם חדש לתפקיד הנחוץ.
מעל לכולם יהיה הז'וצ'ה: הוא יהיה אחד מחמשת הזקנים וייבחר על ידיהם, כאשר ייבחר הוא לא יוחלף עד מותו ויהיה לו המילה החארונה בכל.
ציידים: 20 ציידים כאשר 2/3 מהם קשתים והשאר לוחמים כ-8 לקטיות וכל הנוער משמש כמלכודנים
משאבים:8 עור, 7 קרן 5 עצם
חיות
מסטודונים
אנטילופה טיבטית
זאב טיבטי
שועל חול טיבטי
לופפור נוצץ
יאק
קיאנג
טיגריס שֶׁנְחַרְבִּי
חא'ן
מנהיג השבט, הז'אול מסתכל עליו עם פניו חמורי הסבר ואומר:" אתה פולש לשטחנו ומאשים אותנו פשעים נוראים כמו רמאות, פגיעה בכבוד האלים ושקר?
בוא איתי לאוהל שלי, כל השאר הביאו לו בשר אנטילופה רח ופטריות ועזבו אותנו מיד (לאחר שכולם עוזבים את האוהל הז'וצ'ה מתחיל לדבר מיד)
הגד לי את שמך בני
(אני מניח בצורה חד פעמית שהוא יענה כמו כל בן אדם ויאמר את שמו)
תאמר לי (שם האדם), האם אתם באמת חושבים שאנו נרמה אתכם? אנו שבטים אחים כבר משחר ההיסטוריה ויצירת ההרים הללו? הרי בוודאי זכורות לכם התקופות שבהם לא הבאנו לכם את חפצי הקדושה שלנו, כל הזמן היו סופות ואז, יום אחד, כאשר אתם הייתם חולים מאוד וללא מזון, אנו הבאנו לכם את חפצי הקדושה שלנו ואתם פעלתם בחוכמה והשתמשתם בהם, ומיד הפסיקו הסופות את פעולותיהן העיקשות כמעט לצמיתות.
(...)
אנו שבטים אחים, כלותנו משותפות ואנו דואגים ללמד את זקניכם ללא גמול מצידכם, בדיוק כמו שאתם, בני שבטי הנינגמה והסיאול, הלקטים, הציידם, אנו, בני הז'אול בני הדת, התרבות והבדידות מנחילים את חלקנו לקבוצה ואתם בצורה זהה, ככה היה זה מאות שנים ואין צורך לשנות את זה עכשיו.
הז'וצ'ה קם קורא לשאר השבט, מעמיד את השליח על הבמה ומבקש ממנו לומר את שעל ליבו ומה הוא לוקח איתו לבני השבט שלו.
OUT
זהו המשחק הראשון שלי, אשמח אם תכתוב לי הערות על צורת הכתיבה והמשחק, תודה
נ.ב
אני לא יהיה זמין בימים רביעי וחמישי, שבת עד הערב וראשון עד הערב, מאורע חד פעמי בעקבות פורים
 
ח'אן
אם אין מספיק בשר מהחיות,יהיו חייבים לצוד,לכן לא כולם יהפכו לחקלאים.אנשים לא יוותרו על בשר בקלות כזאת,גם בתמורה להרבה לחם.
זה נכון שאם הם היו מצליחים לביית חיות אז הם היו זונחים את הציד,אבל במצב שבו לא בייתו חיות הם ימשיכו לצוד.
 
מגדל
OUT
לצוד זה לרדוף אחרי חיה כמה שעות ביום כשאבא צריך שתעזור לו בשדה. אפשר לצוד פעם בשבוע (בימי המנוחה שלהם, אם יש), אבל בשר פעם בשבוע לעומת בשר כל יום זה לא אותו דבר.
מעבר לזה-כשיש הרבה אוכל בני אדם נוטים להתרבות יותר, אבל ממש יותר. אם יהיה להם אוכל למאה אנשים, הם יתרבו עד שהם יהיו 150 אנשים ויותר, עד שיבוא רעב. בכלל, מה שקרה עם החקלאות זה שבני האדם אכלו פחות, למרות שהיה הרבה יותר אוכל.
דוקטור מי (שיהיה מי?)
השליח נראה נזוף, ודמעה מבצבצת בזווית עינו. ''כן, אבי'', הוא אומר בשקט. ''לא נמרוד בכם''. הוא רץ משם חזרה לשבטו, והז'וצ'ה חושב כי העניין נרגע. אך לא, לא לחלוטין, עדיין.

למחרת באים אל השבט הז'וצ'ים של הנינגמה והסיאול. ''אנחנו דורשים לדבר עם הז'וצ'ה שלכם'', הם אומרים. ''זה בנוגע לרוחות איתני הטבע''.
וולף
הציידים חוזרים, מאוכזבים, ובידיהם גור תיילקוסמילוס אחד מסכן.
יוקרה שלטונית 5.
 
מגדל
אם אני לא טועה ״עונת הציד״ תצא בחורף ובקיץ בין הזריעה לקציר ובין הקציר לאסיף). אבל זו גם ענת המלחמה-ואם בחרת שהשבט שלך יהיה לוחמני, אתה תהיה חייב לצאת למלחמות.
מכל מקום, אשמח אם תשלח את הדפ״ד...
 
ח'אן
OUT
אז התשובה היא שהם לוכדים אותם ואז מרבים אותם בשבי.

IN
מלאנגה שולח חמישה ציידים חמקמקים וחדי חושים להתפרס באזור המלכודות והכפר שהציב אותן, ולנסות לגלות איך בדיוק בני היערות לוכדים את החיות ואיך הם מגדלים אותן ביעילות. אם קיוואג'ארידה כבר היה מספיק זמן בקרב בני השבט ומלאנגה סומך עליו מספיק, הוא ישלח אותו כאחד מהחמישה.

OUT
דרך אגב, איזו מן פציעה יש לקיוואג'ארידה? הרגל שלו משתפרת?
 
חזרה
Top