• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ משחק (3/3)

וולף, זאב, טודו בום?

טסוקימארו
OUT
אתה מדבר כאילו כל יום השבטים מגרשים מישהו. בדיוק כמו שלא כל יום אצלנו מישהו נכנס לכלא בעוון בגידה, גם שם זה דבר נדיר מאוד. והמסכן לרוב לא שורד הרבה. תצטרך הרבה מזל בשביל שתכנית כזו תצליח... זריקה בד''ק 9, למשל.
חוץ מזה, איך שריפת בית של מישהו תגרום לגירוש שלו?...

META
[dice seed=64572 secure=c4f71bdd_0]2d6[/dice]

OUT
איי... כמעט...

IN
וכעבור שלושה ימים חוזרים השלושה הביתה, ריקם. היה סכסוך באחד השבטים שעמד להפוך לגירוש, אך לבסוף הוא נפתר בדרכי שלום.
ומה עכשיו?
ליזי
OUT
אכן. תשנה את שם השבט לריינינגים (בני הריין); תשנה את המספר ל-160; מספר הציידים הוא כאוות נפשך. האמונות נשארות זהות.

IN
השבט בונה מחנה גדול על גדות הריין, של אוהלי עורושנהב. יום יום חוזרים הציידים, הדייגים והמלקטות, עמוסי שלל. והשבט נשאר במקומו, גם בעוד 30 שנים, והיארל יאמירון מת.
ומי יחליף אותו?

ובינתיים, שמים הריינינגים לב שכמה מגרעיני השיפון ושיבולת השועל שליקטו הנערות נפלו לייד המחנה וצמחו למעין שדה בר קטן. בני השבט, שרואים בו מקור לא אכזב למזון, דואגים להגן עליו ממיני מכרסמים וחרקים, בהצלחה חלקית.
מגדל
OUT
ובכן, שם השבט שלך הוא בני האגם מהיום.

IN
והימים חולפים.
אנשי האגם רואים כי האגם ממשיך להתייבש. בינתיים, שדה בור קטן של חיטה, מגרעיני מלקטות שנפלו לייד המחנה, צומח. אנשי האגם, שרואים בו מקור לא אכזב למזון, דואגים לשמור עליו היטב ממכרסמים ומזיקים, בהצלחה חלקית.
יום אחד, אחרי כמעט עשור, בא לשני המנהיגים אחד מהציידים, עם רעיון מקורי וחדשני.
הוא מציע שבמקום לרדוף אחרי בקר הבר יומם וליל, אפשר פשוט לשים אותם במקומות סגורים-ואדי שנחסם, למשל-ולהרוג מהם.
 
ח'אן
טוב, אז קודם כל כן, ברור לי שאין סיכוי גדול שבדיוק מישהו מגורש מהכפר- החלטתי לקחת את הסיכון שההכנות לא יתגשמו מיד. הכל בסדר.
בנוסף, אם אני יודע על העניין של הגירוש, זה אומר שאו ראיתי את זה קורה, ואז אני יכול לנסות דברים עם מי שזה קרה לו, או ששמעתי את בני השבט מדברים על זה, כלומר בסבירות גבוהה מרכלים על מישהו שלא מרוצים ממנו ואולי יגרשו אותו.
שוב, ממש לא מובטח, אבל יש בסיס.

בקשר להטלה שלך, אצלי נראה שאמרת ד"ק 9 והטלת 10, שזה עובר ד"ק 9, לא?..

איך שריפת בית של מישהו לא אהוד תגרום שיסלקו אותו? שוב, לא בהכרח, אבל אני יכול לחשוב על מספר דרכים:
1) הוא נתפס כסכנה לסביבה, וזה הופך לקש האחרון מצד השבט שממילא לא היו מרוצים ממנו, וכך הוא מגורש.
2) הוא חושב שמישהו מהשבט שלו עשה את זה, מתחילה מריבה ומאחר וכאמור, לא אוהבים אותו, הוא מגורש.
3) תרחיש דומה, רק שהוא מצליח לשכנע את השבט שאכן הברנש השני עשה את זה, ואז מגרשים את השני.
אני יכול לחשוב על עוד תרחישים יותר ויותר משונים, אבל לא משנה. פשוט חיפשתי משהו שיש לו סיכוי לעבוד, אבל כמעט ולא מעורר סיכון לברנשים שלי.
הייתי יכול לשלוח אחד מהם לקחת בומרנג של אחד ולהשליך אותו לבית של השני, אבל אז זה הרבה יותר הסתננות וסכנה מצד בני השבט שלי, שאני רואה אותם כמאוד מאוד חשאיים.

אני רואה שדי חפרתי, אבל חלק מזה אולי רלוונטי, במיוחד ההטלה- לא הבנתי מה קורה שם, אז אני אמתין לתגובה.
 
חאן
אז אני עושה את זה

המנהיג אומר "עד אז אני מבקש שהווספאי לא יוכלו לתקוף אותנו! הם כנראה רוצים להמשיך עם זה. או שאתם מעדיפים שאף אחד לא יוכל לתקוף אחד את השני?"
 
זאב
OUT
הערה: הוואסופאי,לא וואסופאי. Hwasofai.

IN
''בוא נאסור גם על האריה להרוג את הביזון'', אומר לפתע אחד הצ'יפים, ''ועל הזאבים לצוד את האיילים. איננו יכולים לכפות דבר על ההוואסופאי. אם ברצונם לתקוף אתכם, שיעשו זאת. דמם בראשם. אנחנו נשב כציפורי הטרף על הסלעים ונביט במשחקיכם''.
טסוקימארו
OUT
אוי, לעזאזל. כשעשיתי לתגובה הצגה מקדימה זה הראה 8.

IN
נראה שהיה מזל גדול הלילה לשלישיה, וחוסר מזל לאחד מבני השבטים ביער. צייד בן כ-25 גורש מהשבט, כיוון שהתחצף אל מנהיג השבט.
 
ח'אן
"זה רעיון טוב,אבל איך נאכיל את החיות האלו? נצטרך לקצור כמויות אדירות של עשב כדי להאכיל אותן" אומר המנהיג מתחום הכוח,אדם בגיל ה30,בעל שיער שחור שנודע ברגליו הזריזות,בשם אלקירטיק.
"נוכל לשמור גם על החיטה הקטן שגדל לידנו,ולתת את הגבעולים של החיטה לחיות,אם כי נצטרך להגדיל את השדה" אומר המנהיג מתחום המוח,נער צעיר בגיל 19 בשם וקינטיק.
"אפשר באמת לנסות לזרוק קצת מהגרעינים שניקח מהשדה ליד השדה כדי להגדיל אותו כמו שהוא גדל מההתחלה.אבל נצטרך להגן על החיטה ממזיקים...אולי אם נצליח לחפור תעלות עמוקות מספיק בשביל לחצוץ בין המזיקים לשדה,ונוכל לשים בולי עץ שיוכלו לשמש כגשר בשבילנו וכשנצא מהשדה נסיר אותם,כך כל פעם מחדש" אומר אלקירטיק.
Out
השבט נשאר באותו גודל ועם אותה כמות ציידים?
 
ח'אן
לאחר טקס מותו של יאמירון, מועצת החכמים מתכנסת לבחור יארל חדש. חלקם מציעים תחרות בין בני השבטים השונים לשעבר, בדיוק כמו זו שבה יאמירון הוכתר ליארל, אך הצעה זו לבסוף נדחית בטענה שרק תגרום לפילוג לא הכרחי בין השבטים. הם מחליטים במקום זאת לחזור אל דרכי העבר ולבחור בצייד המתאים ביותר. כמעט בפה אחד עולה השם של סקאדי, צייד צעיר אבל מצליח שתמיד מצליח לשלהב את שאר הציידים עם חוש ההומור שלו וליבו החם. סקאדי מקבל את ההצעה בכבוד ומתמנה ליארל החדש של הריינינגים.
סקאדי מוצא עניין רב בשדה הבר הקטן שנוצר, וכאחת ההחלטות הראשונות שלו כיארל, הוא ממנה את איירה, אחת מנשות השבט המתמחה בצמחי בר, לטפל בשדה ולראות האם הוא שווה השקעה.
 
ח'אן סליחה על התגובה המאוחרת, הרבה עבודות.
אחרי שהאדם מציע והולך, הצ'יף חושב וחושב עד שמגיע להחלטה גורלית.
הוא מכנס את כל העם ועומד מולם על האבן הגדולה ביותר
"אחי ואחיותיי, בני הג'ונגל, האיתנים כמו העץ, החזקים כמו הסלע והחכמים כחוכמת הנהר. אני כאן כיום כדי להגיד לכם רעיון שישמע מוזר אבל תאמינו לי מרעיון זה אנחנו רק נצמח. במשך שנים ברחנו מאויבנו, במשך שנים היינו רק כעוברים בג'ונגל, אבל כל זה ישתנה מיום זה ואלה אנחנו נתיישב רק במקום אחד, המקום שבו אנו נמצאים כרגע.
אבל למה שנעשה רעיון כזה? אתם וודאי שואלים, טוב התשובה לא באה,מפי אלא באה מפי אדם חכם ממני שהבין משהו שנוכל להשתמש בו בתור יתרון. מאחורי הצ'יף מתגלה הוגה הרעיון ומתחיל להסביר את רעיונו:
" חברי, האם שאלתם את עצמכם פעם למה?, למה אנחנו נודדים כל פעם שעדר הפקארי עוזב?, למה אנחנו מנסים לעקוב אחרי האוכל? למה, באמת, טוב אז הרעיון שלי הוא כזה." הוא לוקח נשימה ואז הוא מכריז על הרעיון שלו
"מהיום והלאה נשאר במקום אחד ונפסיק את הנדודים שלנו!!!." הוא מסתכל לראות את הקהל וחוזר לדבר "במקום לרדוף אחרי האוכל, נעשה לנו רעיון שאני קורא לו גידול בע"ח, במקום לרדוף אחרי עדר פאקרי ניקח לעצמנו כמה עדרים ונהיה אחראים עליהם. תפקידם של הציידים מהיום הוא להרוג מספר מסוים של פאקרים מהעדר שלנו ולפקח על הפקארים האחרים. בשביל רעיון כזה אנו נצטרך להשתנות, השנוי הוא שמהיום ועד עולמים אנחנו נפסיק לנדוד. האומנם זה נשמע מוזר אך היו בטוחים חברי ששנוי זה רק ישפר את כוחנו ויעזור לנו. אז מי איתי?!?!?!"
בסיום הנאום הזה הצ'יף נותן לעם הזדמנות להגיב לשינוי ולחשוב עליו.
בחצות הלילה העם הולך והצ'יף נשאר לבדו חושב על השינוי הגדול הזה.
 
וולף
''כן! תמיד יהיה לנו בשר!'', קוראים בני השבט. ''כן!''. אחד מהציידים מציע רעיון. ''למה שלא נביית גם את הקפיברות והטפירים?'', וההמון מהנהן בהסכמה.

ובכן, תתאר, כיצד אתם מבייתים את החיות.
ליזי
OUT
ליזי אמר/ה:
[post]695039[/post] אחת מנשות השבט המתמחה בצמחי בר
אצל הקדמונים, כולם היו צריכים לדעת להתמחות בהכל. כל הנשים היו מלקטות, וכל הגברים היו ציידים/דייגים.

IN
איירה מבשרת לו כי השדה אכן שווה השקעה, אך הגרעינים האכילים קטנים. אם יחסלו את הקטנים, ויתנו רק לגדולי הגרעינים להתרבות, ערך השדה יגדל כפליים.
בינתיים, בא אל היארל אחד הציידים, ובפיו הצעה מהפכנית. הוא מציע, שבמקום שהריינינגים ירדפו יומם וליל אחרי הבקר, האיילים ואיילי הענק, הם יכלאו כמה במקום סגור, ויהרגו מהם. כך גם יוכלו לגרום לכך שהם יהפכו לשמנים וטעימים יותר עם חלוף הזמן-והכי חשוב, כך תמיד יהיה להם בשר, ללא קשר למזל בציד.
מגדל
OUT
אכן כן.
ו... סליחה אם אני מעליב, אבל תוכל להמציא שמות יותר ברבריים? ''וקינטיק'' ו''אלקירטיק'' נשמעים גרמאניים, למען האמת, ומאוד לא קשורים.
נער בן 19 כמנהיג מתחום המוח? זה לא אמור להיות איזה זקן רב ניסיון? נער צעיר שלא עבר חצי מהחיים שלו, כמנהיג המוח, זה... כמו לתת למישהו שסיים תיכון רק לפני שנה להיות ראש ממשלה...
יש סיכוי שאני אוכל לשחק את אחד המנהיגים? שני אנשים אמורים לחשוב אחרת...

IN
''החיות יוכלו להמשיך ולאכול עשב'', אומר הצייד. ''אם נוכל לאלפן להיות צייתניות מספיק, הן יסתובבו בכרי המרעה בהשגחת... רועים (?) חמושים. ובאשר לשדה-מכרסמים וארנבים יוכלו לעבור דרך המחסום הזה. עם זאת, אני מניח שגם העופות הדורסים והנחשים ימשיכו לטרוף אותם...''.
 
ח'אן
היארל דוחה את ההצעה בראשונה, בטענה שהרבה מהצעירים יאבדו את התלהבותם אם לא יורשה להם לצוד. אך לאחר מחשבה נוספת, היארל מבין שרעיון זה יכול לעזור נרחבות לשבט מבחינת תפוקת מזון. הוא מצווה על כמה מהציידים המבוגרים יותר לבנות גדר מעגלית באזור מחוץ למחנה, ואז אוסף כמה ציידים צעירים ונותן להם אתגר: לתפוס כמה שיותר איילים, ולהחזיר אותם למחנה בחיים. את צייד שהציע את הרעיון הוא ממנה לאחראי על האיילים, ותפקידו למצוא להם מספיק אוכל כך שישרדו מספיק זמן בשביל להתרבות.
 
חאן
"אז לא אוסרים שאריה יהרוג אריה אחר" המנהיג אומר והולך משם למעגל. לאחר האיספה המנהיג שולח צייד שמסתכל ממרחק על מחנה הווספאי וחוזר בערב לספר מה קרה ואז צייד אחר עושה זאת רק עד הבוקר וכך ממשיכים. ואז הוא אוסף את כל הציידים ושואל "יש לכם רעיון מה לעשות כדי שהם יפסיקו לתקוף אותנו? השאר חושבים שזה משחק שהם באו לצפות בו."
 
ח'אן
לפי התוכנית של מלאנגה, שני הציידים ילבשו כתחפושת את גופות הטורפים ויסתתרו בקרחת יער קטנה- האזור שהכינו מראש. השניים יפתיעו את המגורש מאחור עם מראם המאיים תחת מעטה החושך ועם נהימות מדוייקות שהם ישמיעו מגרונותיהם. לפתע, יתחילו להישמע קולות של חיות אחרות, הרבה מהם, וכן רעשים אל טבעיים- מלאנגה ישמיע אותם בעזרת כלי נשיפה מיוחד מעץ. הציידים בלבוש החיה "יבהלו" ואז ינחת בקרבתם קוואבורו. בשלב זה הם יברחו, ומבין העצים יופיע מלאנגה, כלי הנשיפה בפיו. הוא ירים את הקוואבורו שלו מהאדמה ויתחיל לדבר עם האיש בידידות, כששני הציידים מקיפים בינתיים את האזור, משליכים את התחפושות בצד ומצטרפים לשיחה.

אני שוב אעצור כאן בשביל לראות מה קורה.

אגב, אם אמרת ששבוע אמיתי הוא 25 שנה במשחק, זה אומר שאחרי שהעניין הזה יסתיים יעברו בערך 30 שנה?
 
ח'אן
רציני? ארבעה שבטים התאחדו אבל נשארו באותו גודל של שבט אחד? בחייך...
אני לא מוצא שמות ברבריים,אז זה מה שיש(מה גם שהתרבות הברברית לא הומצאה אז אין ממש שמות ברבריים).
ולמה לא? אם הוא חכם מספיק אין סיבה שלא.מי אמר שהוא לא עילוי? זה כמו שהיו כבר ילדים בני 11 שעשו בגרות במתמטיקה...
ואתה יכול,אם אתה רוצה...אחרי הכל זה משחק שלך...
IN
"אפשרי,וזה הדבר הטוב ביותר שיש לנו" אומר וקינטיק.
 
מגדל
OUT
אה, חשבתי שבמובן האם השבט הקולקטיבי גדל עם הזמן. ובכן, תכפיל פי 4...
אבל אבותיהם של הברברים חיו שם, ואשמח אם תשנה את השם. ואתה תמיד יכול לחפש בויקיפדיה או באתר למציאת שמות:
http://www.fantasynamegenerators.com/
להיות גאון מתמטי זה נחמד (או שלא, אני לא רואה מה הכיף בזה), אבל להיות עילוי שכלי לא יעזור לו מאוד בהנהגת שבט או יחסים בין אישיים. הוא צריך יותר משכל כדי להנהיג את העם. אני מכיר הרבה נערים בני גילי עם שכל ועם כישרון, אבל בגיל כזה צעיר ממש לא הייתי נותן להם להנהיג עם. גם לא בעוד 7 או 10 שנים. דווקא פה, יש צורך בניסיון.

IN
''נפלא'', אומר מנהיג הציידים מיקיפסה. ''אם כך, נתחיל עוד היום בביות בעלי החיים, ונתחיל לטפל בשדה. כן, נעבוד קצת קשה יותר. אבל לא נהיה רעבים עוד לעולם...''.

ובכן... תתאר. התרבות באה אליך בצעדי ענק :)
טסו
OUT
נעקם את הזמן. הקצב שלך שונה.
יצא בקוביה 5.

IN
ובכן, למרבה צערם של הציידים, דברים רבים משתבשים.
הנהמות לא נשמעות מדויקות, ואף שהמגורש נבהל בהתחלה, הוא מגלה במהרה את התרמית. ''מי אתם, ולמה ניסיתם להבהיל אותי בתחפושות?'', הוא שואל, מרים מהקרקע ענף עץ כבד.
זאב
''נתקיף ראשונים'', אומר אחד הציידים, טופר שחור, בפשטות. ''הוואסופאי טובים הם הוואסופאי מתים. למרות שנראה לי שאת הנשים ניקח לעצמנו, מה?''. כמה ציידים מהנהנים בהתלהבות, אך אחרים נראים מסויגים. ''אנחנו עלולים להפסיד'', מעיר אחד מהם.
ליזי
OUT
יצא 6.

IN
הציידים חוזרים, עגמומיים. האיילים קלי הרגליים הם טרף שקל לצוד, אבל לא לתפוס חיים. הם מוליכים קשורים בחבל קלוע 5 איילים, והם נושאים עוד שניים מתים-נהרגו בידיהם לאחר שנלכדו וניסו להימלט, אומרים הציידים. מעט, מעט מדי.
5+ איילים (סעיף חדש-בעלי חיים), 1+ יוקרה כלכלית מלכידת בעלי החיים.

נראה שנשות ונערות השבט מצאו עיסוק חדש-עבודת השדה. במהרה הצטרפו חלק מהגברים והנערים, והם עובדים בשדה שעות שלמות כשחבריהם צופים בהם בשעשוע. צחוק צחוק, אבל היבול עלה. נראה כאילו גרעיני השיפון גדלו, ועובדי האדמה גילו כי היבול עולה כשהם עוקרים עשבים אחרים בשדה, ובמידה מועטה מאוד, גם כשהם מטילים אליו את... צואתם.
יש לך קצת יותר אוכל, וריבוי טבעי של 1+ ליום.
 
ח'אן
פוקקו והיבי מתרוממים ויוצאים מהתחפושת. הם שולפים את הקוואבורו שלהם, היבי מקפיצה את שלה באוויר ותופסת אותו שוב. לפני שהמצב מידרדר, מוחו של מלאנגה עובד במהירות הבזק. הוא משנה מיד טקטיקה, ויוצא ממקום מסתורו מאחורי המגורש עם ידיים למעלה לאות 'אל תתקפו' שמורדות לפני שהמגורש מסתובב ורואה אותו.
"הצלחת, ידידי. ראית מבעד למבחן שערכנו." הוא נותן לרגע של בלבול להתרחש לפני שהוא ממשיך. "שניים אלה הנם פוקקו והיבי. אני מלאנגה. באים אנו משבט שאינך מכיר. שבט מרוחק ורב מעללים, שבט עתיק כמו האדמה עליה אנו הולכים."
מלאנגה ממהר לפצוח בסיפור היסטורי ארוך שמבוסס על ההיסטוריה בעל פה של השבט, מחליף פרטים כמו המיקום ודרך ההישרדות של הגנקנאררה בתיאורים של שדים וגורמי שמיים אלוהיים ומשמיט בכוונה את שם השבט עצמו.
ומסיים במילים "מה שמך? ודאי יודע אתה שלבד תאכל על ידי חיות היער. בוא איתנו, חיה בקרבנו, למד מחוכמתנו ולמד אותנו משלך."
כאן הוא מושיט את ידו אל המגורש.

OUT
במידה ואני צריך להטיל:
[dice seed=4726 secure=7df2f474_0]2d6[/dice]

בכל מקרה מלאנגה נמצא לפניו והציידים מאחריו, כך שאם הכל משתבש, הוא מקבל קוואבורו בראש ומת.
אם אני צריך להטיל גם לזה:
[dice seed=43612 secure=6b93a653_1]2d6+5[/dice]
 
ח'אן
היארל סקאדי כעת נחוש בדעתו להרחיב את פרוייקטי המזון הללו. הוא שולח את הציידים שוב לטבע, ודורש שישיגוי בעלי חיים נוספים. בנוסף, הוא מצווה על עובדי השדה לנסות ולהגדיל אותו ככל יכולתם.
חלק מחברי השבט אינם שמחים עם הכיוון אליו השבט הולך, בטענה שהיארל מרחיק אותם מהמסורות של בני עמם. בניסיון להרגיע אותם, סקאדי פורץ בנאום משלהב באחד הערבים, בו הוא מבטיח לבני הריין שאם יתמכו בפרוייקטים שלו, הם לא ירעבו עוד לעולם בחורפים הקשים. הוא גם מצווה לבנות זירת אימונים במרכז המחנה, שם יוכלו הצעירים להתאגרף ולהתאמן בחניתות ובקשת.
לבסוף, סקאדי שולח סיירים לאזורים המרוחקים יותר מהריין, במטרה לראות האם ישנם שבטים נוספים באזור.

META
ציידים:
[dice seed=65151 secure=706401b0_0]2d6[/dice]
סיירים:
[dice seed=18005 secure=2532493f_1]2d6[/dice]
 
ליזי
OUT
אני לא אציג את זה כמיידי, אלא כתהליך של כמה וכמה דורות. זאת תהיה חתיכת הרצה, אבל שיהיה.

IN
והשנים חולפות.
הריינינגים הלכו והתחזקו, הלכו והתפתחו. בתחילה הם נשארו ציידים ולקטים, אך הקמת ההתיישבות לגדות הנהר סללה את הדרך.
בדורות הבאים, הצליחו לבסוף אנשי השבט ללכוד עדרים גדולים של איילי ענק, איילים ובקר בר, ובתהליך ארוך של מאות שנים בייתו אותם. עובדי האדמה השביחו אט אט את שיבולת השועל והשיפון, וליד המחנה צמח שדה גדול ומטופח. האוכל לא חסר, והריינינגים הלכו והתרבו. דגים ודייסה עלו על שולחנם, ובאחד הדורות הם גילו כי הם יכולים לשתות את חלב חיותיהם! כן, הם עובדים קשה בהרבה, וחיים בבקתות צפופות. הם עמלים לנכש עשבים ולחרוש את האדמה בלהבי צור. מי זוכר בכלל את חיי הצייד.
והשבט הפך לחקלאי.
גידול אוכלוסין של 5+ ליום (במקום 1+); שביעות הרצון יורדת ל-50% (תזונה חדגונית יותר, חיים קשים יותר ומשעממים יותר); ויש מחסר 3-, מכיוון שאנשי השבט יותר לא יכולים להתאמן בלוחמה (מלבד הרועים, היכולים להתאמן בקשתות).
תתאר את השבט החקלאי החדש, המונה 500 תושבים.

ובינתיים, אנשי השבט גילו שבטים אחרים לאורך הריין וביערות. אנשי הנהר היו כמוהם, דייגים, רועים ועובדי אדמה. אנשי צפון הנהר חיו בביצות, ועבדו את אמא אדמה ואבא שמים, ממטיר הגשמים. אנשי הדרום סגדו לאבותיהם הקדמונים, ונהגו לכייר את גולגולות אבותיהם בטין ולקשטן בצדפים ובנוצות. אנשי היערות היו ציידים עזי לבב ורועי בקר ואיילים, שלא פעם עטו על כפרי החקלאים לביזה, וסגדו לרוחות הדוב, האריה והזאב.
טסוקימארו
OUT
אני אהיה נחמד הפעם.

IN
המגורש מהסס, אך לבסוף הוא לוחץ את היד. ''ארגג'ונרא'', הוא לוחץ את היד.
 
ח'אן
OUT
תן לי לדעת אם אני רץ קדימה מהר מדי, אני לא רוצה שיהיה לי יתרון כלשהו על שאר השחקנים או משהו.
לגבי מה המחסר -3?
IN
בני הריין כעט הפכו לשבט גדול וחקלאי. מסורותיהם של מעשי אומץ וגבורה עדיין קיימים, והצעירים עדיין יוצאים למסעות מסוכנים בטבע, אך בגלל ארוך החיים החקלאי הרבה מהתרבות הזאת נעלמה. המנהיגים הרוחניים בשבט מודאגים שייתכן כי העם יישכח לחלוטין את התרבות שלו, ומודיעים ליארל הנוכחי כי ייתכן שהשבט ייאלץ לצאת למלחמה בקרוב כדי לשכך את האנדרנלין הבוער בקרב הצעירים. היארל לוקח זאת כאפשרות, וחושב על התקפה כנגד אנשי היערות הבוזזים את מזון השבט. הוא שולח סיירים לרגל אחרי אנשי היערות, לראות האם הם אכן תוקפניים, והכי חשוב - האם כוחם שווה לשלנו, האם זאת תהיה מלחמה שווה לכל הצדדים.
בזמן הזה, הוא חושב על דרכים לספק את רצונם של הצעירים לאקשן. הוא מקים במרכז הכפר זירה קטנה, בה מדי שבוע מתקיימות תחרויות אגרוף ולחימה בחניתות וחרבות מעץ, למען שעשוע העם. בנוסף, מדי חודש, יום לאחר קיום טקס הבורשט, מתקיימת תחרות הדומה לדגליים בשבט: רוב הגברים (וגם חלק מהנשים) מתחלקים לשתי קבוצות, ומניחים פיסה של עור אייל על כל אחת משתי גבעות רחוקות. המטרה היא להשיג את העור של הקבוצה היריבה ולהחזיר אותו לגבעה שלך. החוקים היחידים במשחק הם שיש לשחק בכבוד - אסור לרצוח או לרמות, אבל מותר להלחם בנשקי עץ כאוות נפשך. אומנם הצעירים חוזרים פצועים ורצוצים מהתחרות הזאת, אך היא בהחלט מספקת את רעבונם לגבורה לכמה ימים.
כל אלו שיטות קטנות כדי לספק את העם, אך הן מינוריות ועוזרות להפיג את השיעמום רק במעט. היארל מתייעץ עם מועצת החכמים שלו, מה כדאי לעשות כדי לאפשר לעם לחיות אורך חיים חקלאי אך בכל זאת לרצות אותם מספיק ולהשאיר אותם חזקים ועזי לב.
OUT
האם אני בשלב מתקדם מספיק בשביל לפתח את האמונה שלי לסוג של דת? (פנתיאון אלים וכו)
 
חזרה
Top