למען האמת, מהדורה 4 התעסקה בשלב האפי של ההפיכה לגיבור אגדי מאוד ברצינות. היא חילקה את הדרגות (מ-1 עד 30) לשלוש תקופות- גבורה, מופת ואגדה, כשדרגת האגדה כללה נתיב מופת שכול דמות בוחרת והופך אותה לדמות אפית. אפילו יותר מכך, בכול נתיב אגדה כתוב איך יסתיים הסיפור שלך אחרי דרגה 30. הדרגות האפיות קיבלו כישרונות, מפלצות והתייחסות רצינית לחלוטין, כבר מספר הבסיס של השיטה.
יעודי אגדה לדוגמה הם באמת החצי אל, הארכמג, התעלולן הנצחי (לנוכלים שבקהל), נשמת העולם (לדמויות כמו דרואידים או שאמאנים), הלוחם הבלתי מובס, המלאך הנשגב (שהופך אותך פיזית למלאך), הקדוש... כול אחד מהם כתוב אם הוא זוכה בחיי נצח, או אם הוא ימות יום אחד, וניתנות הצעות כיצד ימשיך הסיפור שלך גם לאחר סיום המשחק.