• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 הפחתות נזק ב3.5, מה חזק יותר?

מעניין שמו"ד בקופסאות הייתה היחידה שהתעסקה ברצינות (עד כדי הקדשת ערכה שלמה לנושא) למעבר מ"סתם גיבור אפי בדרגה גבוהה" להפיכה לבן-אלמוות ובפועל לאל. לא נראה לי שאף מהדורה אחרת טרחה להקדיש לזה יותר מידי תשומת לב.
 
למען האמת, מהדורה 4 התעסקה בשלב האפי של ההפיכה לגיבור אגדי מאוד ברצינות. היא חילקה את הדרגות (מ-1 עד 30) לשלוש תקופות- גבורה, מופת ואגדה, כשדרגת האגדה כללה נתיב מופת שכול דמות בוחרת והופך אותה לדמות אפית. אפילו יותר מכך, בכול נתיב אגדה כתוב איך יסתיים הסיפור שלך אחרי דרגה 30. הדרגות האפיות קיבלו כישרונות, מפלצות והתייחסות רצינית לחלוטין, כבר מספר הבסיס של השיטה.

יעודי אגדה לדוגמה הם באמת החצי אל, הארכמג, התעלולן הנצחי (לנוכלים שבקהל), נשמת העולם (לדמויות כמו דרואידים או שאמאנים), הלוחם הבלתי מובס, המלאך הנשגב (שהופך אותך פיזית למלאך), הקדוש... כול אחד מהם כתוב אם הוא זוכה בחיי נצח, או אם הוא ימות יום אחד, וניתנות הצעות כיצד ימשיך הסיפור שלך גם לאחר סיום המשחק.
 
העוג הברברי אמר/ה:
[post]695189[/post] כיצד ימשיך הסיפור שלך גם לאחר סיום המשחק.

כן, אבל ההנחה היא שהמשחק מסתיים. במו"ד בקופסאות, יכלת פשוט להתקדם עד הדרגה המירבית (36) אבל יכלת גם להתחיל בשורה של משימות מסובכות שהמטרה הסופית שלהן הייתה להפוך אותך לבן אלמוות. וכשאני אומר "משימות מסובכות" זה אומר דברים כמו "לחיות תקופת הרפתקנות שלמה מדרגה 1 עד 36 בכל ארבעת המקצועות", "להקים ממלכה ולייסד שושלת שתשלוט בה לפחות כמה דורות ועשרות שנים ולבנות אנדרטה שמהללת את מעלליך שתעמוד לפחות עשרים שנה".

וכשהופכים לבן אלמוות, המשחק היה אמור להמשיך - הייתה ערכה שלמה שבה היית יכול להתקדם ברמות עוצמה כבן-אלמוות, שזה בעצם אל - רק שבמו"ד בקופסאות לא השתמשו במילה "אלים" כדי לא לעצבן נוצרים. היו אפילו הרפתקה רשמית (או שתיים?) למשחק של בני אלמוות, שאם אני זוכר נכון כללו המון מעבר מישורים, כולל ביקור בעולם שלנו (עם מפת מו"ד של ניו-יורק...).

במוד"מ1 לא באמת הייתה דרגה מירבית, אבל פשוט היו נתונים עד דרגה 29 לחלק מהמקצועות, וההנחה הייתה שמעל דרגה 20 אתה פשוט מקבל יותר נק"פ (וגם זה נק"פ 1 אם אתה קוסם עד 3 נק"פ לדרגה אם אתה לוחם) - אפילו הייתה הרפתקה שבה אמורים לתקוף את הגהינום ולהלחם באורקוס, שיועדה לדרגות 20 אבל היו בה התאמות אפשריות להרצה מול דמויות בדרגה 100 (!)
 
חזרה
Top