• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מו"ד 5] קריאת העורב - עץ הרשמה (5/6)

עריכה: רשומים כרגע
צ'ואי - נוכל
פארדון - נזיר
דרגוניאן - מצביא (homebrew class)
דר ארפיג'י - מכשף (סורסרר)
ליאורגונן - דרואיד
---------------------------------------------

"כנפי עורב, מרפרפות על עץ,
בשקט, בעלטה.
הליל כבר ירד, כוכב כבר עלה.
כנפי עורב, שחורות כמו דיו,
כמו חושך, עוטפות.
הטרף לא יברח מפה, השחור כבר תפס אותו.
הצלולים בדעתם אומרים,
כי לב עורב, שחור כמו נוצותיו.
אך הטיפשים, הכסילים, חושבים שהוא ברכה,
נופלים למלכודותיו.
מקצה המנהרה, אור קלוש,
ללב אדם, מביא ייאוש,
כי מפה היא רחוקה.
כנפי עורב מרפרפות על עץ,
קרקורו כצחוק מהדהד.
הם לא הבינו כי נקמן הוא,
כי כשם המוות, כך גם העורב."



הוא סגר את מחברת הכתיבה והניח את הנוצה. הוא הקשיב במשך כמה דקות לגשם היורד בחוץ, בליל הסגרירי הזה, ואז קם מכסאו. הוא כבר ראה את זה. הוא כבר יודע מה הולך לקרות. לטוב או לרע, שינוי גדול הולך לקרות באלודיאה בקרוב מאוד. והעורבים, הוא גיחך לעצמו, כבר עכשיו מתאספים לאכול את הפגרים.


זהו משחק המו"ד המקוון הראשון שלי למהדורה חמש. הוא יתקיים בעולם שלי, ת'אזאלון, ביבשת אלודיאה - אך לפני זה, הנה כמה נקודות שחשוב לי להדגיש למי שמתכוון להשתתף:

1. מכוון שאני לא הבן אדם הכי יצירתי שיש, אני הולך "לגנוב" כמה שמות ורעיונות – הרבה מאוד ממה שתראו בהרפתקה יהיה "מושאל" מworld of Warcraft, כך שאם יש כאן שחקנים כמוני, יכול להיות שזה קצת יצרום לכם. אני גם אולי אשאל כמה דברים מcritical role וforce grey בהמשך אבל זה יהיה יותר מינורי.
2. זאת אולי הנקודה הכי חשובה: אין לי עדיין הרבה ניסיון עם מהדורה 5, ועם שיהו"ם בכללי. שיחקתי בה בכמה משחקים יחידים, ואני משה"ם קמפיין לכמה חברים אבל בגלל אילוצי זמן ומרחק אנחנו כמעט ולא נפגשים. לכן, זאת תהיה התנסות בשבילי, ואני כנראה אטעה הרבה בחוקים וכו', וגם יש סיכוי שההרפתקה (לפחות בהתחלה) לא תהיה משהו. אשמח ללמוד מהניסיון הזה ולהשתפר כמה שיותר בתור שה"ם, ולכן אני באמת אשמח לעצות בונות לשינויים במהלך המשחק.
3. בגלל שלא יצא לי לנהל מו"ד מקוון לפני כן (כן ניהלתי חופשיטות אבל מן הסתם שזה לא אותו הדבר), אשמח להצעות בנוגע לאיך המשחק צריך להתנהל. אם אתם תהיו מעוניינים בלפתוח קבוצת סקייפ \ דיסקורד בשביל קרבות מהירים יותר או הודעות OOC, אין לי בעיה, רק תנו לי לדעת.
4. מבחינת חומר עזר מותר ליצירת דמות: כל דבר רשמי שיצא למו"ד חמש. כל Unearthed arcana או הומברו אחר, תוכלו להציע לי ונדבר על כך בפרטי.
5. ציפיות שלי: הודעה לפחות כל יום-יומיים, רצינות, וידע בסיסי של מהדורה חמש (לא צריך לדעת לפרטי פרטים, כי כמו שאמרתי גם אני לא ממש יודע :)). אשמח לשמוע גם ציפיות שלכם אלי!

אוקיי, אז טיפה על העולם בו המערכה הולכת להתרחש (כרגע WIP):
העולם
העולם של ת'אזאלון הוא אינסופי – או לפחות, כמעט אינסופי. אין אדם המכיר את גבולותיו בוודאות, אך לכל חוקר והרפתקן ידוע בוודאות שליבשות ולמחוזות על ימיו אין מספר, ומספר הגזעים והאוכלוסיות השונות המאכלסות אותם גדול כמספר כוכבי השמיים. לאדם הממוצע, עם זאת, עובדה זו כמעט ולא משנה, ורוב תושבי ת'אזאלון נשארים בתחומי יבשת אחת רוב חייהם ומתמודדים עם בעיותיה השונות. יבשת אחת שכזאת, אי שם בין האוקיינוסים האין סופיים של ת'אזאלון, היא אלודיאה.

Creation_Map_v7.1c.jpg


אלודיאה (לצורך המשחק, אני אגנוב את המפה של הנשגבים, כי היא פחות או יותר מתארת את התוואי של אלודיאה כמו שאני מדמיין אותה, וכי אני עצלן מכדי להכין מפה משל עצמי. פשוט תתעלמו מהשמות על המפה ותתייחסו אליה כתיאור כללי של היבשת.)

אלודיאה היא יבשת רחבת ידיים בהחלט – היא משתרעת על מעל 30 אלף ק"מ לאורך ועשרת אלפים ק"מ לרוחב. מרכז ההתיישבות בה הוא במרכזה, באזורים הלחים וביערות, וכמו גם באי הגדול בשם נאזמיר ליד חופיה. רוב האזורים האחרים באלודיאה הם אזורי פרא שוכני מפלצות, בהם מפוזרים כפרים ועיירות קטנות לאורך שבילי הסחר. מדרום, מוקף בשרשרת הרים, נמצא העמק המדברי של אולדים, בו שוכנות סיווליזציות מדבריות שונות והריסות של כאלו ישנות יותר. מצפון, נמצאת הטונדרה הפראית, בה מעט מאוד חיים מתקיימים. מערבה מהאי נאזמיר קיימת שרשרת איים בשם האיים המפורקים, שעל תושביהם לא ידוע רבות כרגע. הגזעים המצויים ביותר באלודיאה הם בני האדם, הגמדים, האלפים למיניהם ובני המחצית – למרות שבכל עיירה ניתן למצוא שלל של יצורים מגזעים שונים ומעניינים.
סיפורינו יתחיל בעיר באררטון, עיר חוף קטנה הנמצאת בדרום-מרכז אלודיאה. זוהי עיר מסחר קטנה ומנומנמת, בה לא קרה הרבה בשנים האחרונות. כל אחד מכם הגיע לכאן מסיבה שונה, אך בקרוב גורלותיכם יתאחדו....
הדת והאלים הפטרונים של אלודיאה
על פי האמונה, כשהעולם רק התחיל הוא היה לא יותר מכדור של אנרגיות אלמנטליות, אור וחושך. העולם התעצב למצבו הנוכחי לאחר בואם של הטיטאנים – יצורים קוסמיים מסתוריים שמוצאם לא ידוע, אך מטרתם הסופית היא לעצב את כל כוכבי היקום כך שיוכלו להתפתח עליהם חיים. הם עיצבו את ת'אזאלון לשלמותו, הרימו הרים ושרטטו את האוקיינוסים, אך לבסוף, היה עליהם להמשיך הלאה. כדי לשמור על העולם שעיצבו, הם יצרו מניצוץ אחד את האלים – מספר אינסופי של אלים כמו מספר היבשות של ת'אזאלון, מספר כה רב שאפילו בני התמותה המלומדים ביותר מכירים רק מעטים מהם. לאלים הם בנו מימד נפרד מהעולם החומרי בשם המימד האסטרלי, בו האלים יוכלו לחיות ולפקח על ענייני בני התמותה בעולם. לכל אל תפקיד שונה וייצוג אחר, כמו גם "חלקה" משלו בתוך המימד האסטרלי – מעין "מיני מימד" בו האל ומשרתיו חיים, ומקום אליו נשמותיהם של המאמינים האדוקים ביותר באל יכולים להגיע לאחר מותם.
למרות שרוב האלים בוחרים להישאר אוניברסליים ולא להתקבע לתרבות אחת, שני אלים מצאו עניין מסויים ביבשת אלודיאה – האל סקולד והאלה אשיר, שני אחים הידועים לעיתים כ"מלך ומלכת העורבים" או כ"פטרונים של אלודיאה". סקולד מסמל סדר מוחלט, חוקים ומשמעת, בעוד אשיר מסמלת כאוס ואנרכיה. רוב הכוהנים והפאלאדינים באלודיאה מאמינים בסקולד, ופולחן לאשיר אסור ברחבי האימפריה – עם זאת, קיימים אלו המאמינים שהסדר הטבעי בעולם הוא בעצם הבלגן, ואלו משתחווים לה במקומות מסתור וזוממים לקיים את מצוותיה.
אימפריום האדם
רוב אלודיאה נשלטת על ידי "אימפריום האדם", ממלכה בשליטתה של בני אדם שכבשה את רוב מחוזותיה של אלודיאה לפני שנים רבות. בימינו, שולט בה הקיסר וואריאן וון רין, פאלאדין של סקולד ואדם הידוע כמנהיג כריזמטי אך מפוקפק ומושחת. בירת האימפריום, קול'טירס, היא עיר נמל צפונית המתפארת בגודלה ובעושרה, כשהישגה המרשים ביותר הוא ארמון הקיסר, מבצר עצום ומרהיב הבנוי מאבנים לבנות יפיפיות, ומעוטר בגנים ובפסלים מרשימים של הקיסר.
האימפריום מבסס את שלטונו בעזרת צבא גדול המורכב בעיקרו מנשים וגברים בני אדם. חיילי האימפריום מוכרים בשריונות המתכת הכסופים בעלי הפסים הכחולים שלהם, והקסדות שלהם אליהן שזורה מעיין קוקייה עושיה מסריגי בד כחול. רובם ידועים לשמצה כבריונים, רודפי בצע וקסינופוביים כלפי גזעים אחרים, ולא חסרים מקרים בהם חיילים אלו "גבו מיסים" או הכו שלא לצורך אזרחים תמימים, אך רוב התושבים הפשוטים מעלימים עין להתנהגותם בתמורה להגנה ממפלצות ושאר איומים מאזורי הפרא.



זה הכל בערך לבינתיים! מי שמעוניין להשתתף, מוזמן להגיש לי דפ"ד בתגובות או בפרטי. מה צריך להיות בדפ"ד – נתונים של הדמות (מתחילים בלבל 1. רצוי להכין דפ"ד במית'וויורס https://www.myth-weavers.com/ ולשלוח לי בפרטי) ורקע של הדמות, בו אשמח אם תצרפו שורה או שתיים לגבי למה הדמות שלכם הגיעה לעיר באררטון. לגבי חומר עזר מותר - ראו למעלה.
מאחל לכולם משחק מהנה!
 
נשמע מעניין, אתחיל לעבוד על משהו בקרוב, אני רק רוצה לסגור את הפינה, חומר רשמי זה הספר לשחקן, חוף החרב, והמדריך של זאננט'אר (או איך שלא כותבים את זה)?

אגב, מניסיון, קבוצת OUT נורא עוזרת לזרימת המשחק, בין אם סקייפ/דיסקורד או וואטסאפ.
 
ליאור - וואלה, לא שמעתי על זה. בכל מקרה לא מפריע לי במיוחד, אני אישית אוהב יותר חבורות עם גזעים צבעוניים ומעניינים יותר מבן אדם, אלף וגמד, גם אם זה אומר שהם טיפה יותר שבורים, אבל זאת בחירה שלך.

דרגוניאן - שמח לשמוע שאתה מתרגש כמוני חחח :) לגבי סטאטס תחיליים - האם יש לך ניסיון במהדורה חמש? אם לא, דבר איתי בפרטי ואני אשמח לעזור לך לבנות דמות. וכן, כמובן שזה רקע אפשרי.
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]694976[/post] אפשר לבנות דמות לפי מחשבון 27 הנקודות במקום המערך? אמור לצאת אותו דבר בסופו של דבר, אבל נותן קצת חופש יותר בתכונות
מצדי אין בעיה, מה שיותר נוח לך

ג'וני אמר/ה:
[post]694971[/post] אני חושב שגם אני אשמח להצטרף לא יודע עדיין עם איזו דמות. בכל מקרה, אני חושב שייקח לי קצת זמן להכין דפ"ד אז הייתי רוצה לדעת אם יש לו"ז כלשהו?
כרגע לא, אבל אשמח להתחיל לשחק כמה שיותר מוקדם. בנתיים קח את הזמן though.

Dr_RPG אמר/ה:
[post]694979[/post] וואו, כבר הרבה זמן שאני מחכה למשחק מו"ד 5 טוב. שמתי עין על הוורלוק, אשלח דפ"ד בימים הקרובים.
מקווה שלא אאכזב אותך, הו אדון מכשף. אני חושב שגם דרגוניאן שם עין על הוורלוק כאופציה, אז דברו ביניכם


לכולם - אני רואה שיותר מחמישה אנשים מעוניינים כרגע, אז אחרי שכולם יגישו דפדי"ם אני אחליט אם לקחת את החמישה הטובים ביותר, או אולי שישה (אבל לא יותר מזה).
 
Dr_RPG אמר/ה:
[post]695134[/post] בסוף החלטתי שאני מעדיף סורסרר... כשכתבת מכשף, התכוונת לסורסרר א לוורלוק?
התכוונתי לוורלוק

לכולם - כרגע פאדרון וצ'ואי הגישו דפי דמות, לכן ממי שרוצה לשחק אני אשמח לקבל דפ"ד כמה שיותר מוקדם. כרגע הדדליין להגשת דפ"ד יהיה עד סוף יום חמישי הבא, ה22.2, ולאחר מכן אבחר את המשתתפים.
 
ליזי אמר/ה:
Dr_RPG אמר/ה:
[post]695134[/post] בסוף החלטתי שאני מעדיף סורסרר... כשכתבת מכשף, התכוונת לסורסרר א לוורלוק?
התכוונתי לוורלוק

לכולם - כרגע פאדרון וצ'ואי הגישו דפי דמות, לכן ממי שרוצה לשחק אני אשמח לקבל דפ"ד כמה שיותר מוקדם. כרגע הדדליין להגשת דפ"ד יהיה עד סוף יום חמישי הבא, ה22.2, ולאחר מכן אבחר את המשתתפים.
אפשר לדעת מה הדמויות? מקצוע בעיקר
 
חזרה
Top