• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ הרשמה (חופשיטה, ניהול) (3/3) סגור להרשמה

גרגויל
אבל כתבתי במפורש, הדת צריכה להיות אנימיסטית. לא היו עדיין דתות של אלים. דת כזו תתפתח בהמשך.
 
אני אתחיל את המשחק בקרוב. כל מי שרוצה להתחרות מול הדפ''ד של זאב, יכול להירשם בינתיים. ניסוח הודעת פתיחה מושקעת ייקח לי קצת זמן :)
 
זאב
הרבה יותר טוב, התקבלת.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A...D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%91%D7

החיות באיזורך:
-גליפטודון (מעין ארמדיל ענק)
-הומותריום (נמר גדול בעל ניבים גדולים, אך לא שנחרביים)
-סמילודון (טיגריס שנחרבי)
-טרילופודון (פיל קדמוני בעל 4 חטים)
-מסטודון (מעין פיל קדמוני בעל פרווה קצרה)
-בונה
-בונה ענק (בגובה 2.5 מטר)
-גמל
-סוס
-צבוע
-זאב בלהות (זאב גדול ומטיל אימה)
-אריה
-אייל
-ביזון
-דובים גדולים
-זאב
-זאב ערבות
-שועל

גליפטודון:
Glyptotheriumm.jpg

מסטודון:
330px-Mammut_americanum_Sergiodlarosa.jpg

טריפלודון:
375px-Cuvieronius.jpg
וזאב התקבל!
 
כעבור פחות משבוע, גרגויל פרש בלי להגיד למה. בכל אופן, יש מקום עם אסיה! בתנאי והשחקן מתכוון להישאר במשחק, והרבה זמן.
 
כרגע ראיתי שנשאר אסיה אז אני נרשם
שם השבט: ז׳אול
איזור מחייה: השבט חי באסיה, הוא נמצא בצפון טיבט באזורים ההרריים, האיזור קר והררי
מיקום מדוייק כאן
רמה התפתחותית: תקופת האבן.
יוקרה:
יוקרה צבאית:4- השבט לא תוקף ללא מטרה והיחסים שלו רובם שלום ושיתוף פעולה
יוקרה תרבותית:4-השבט מקפיד על הפצת התרבות הנעלה שלו ואכן, רבים מן השבטים שמסביבו חולקים מאפיינים רבים איתו
יוקרה כלכלית:5- מרבית מאמצי השבט נמצאת בכלכלה והם דואגים למכור לשבטים שלידם חפצים, נשק ופריטי דת
יוקרה שלטונית:4- הז'וצ'ה מכובד על ידי כל חברי השבט ואין אחד שימרה את פיו
מראה:
בני השבט בגובה 1.70 מטר ושערם חום, הכתפיים שלהם יחסית רחבות והם עם שחורות, בנוסף הם בעלי עיניים מלוכסנות
תוספים ומחסרים:עקב כך שהם חיים בהרים יש להם תוסף +6 לחצים ו+4 לקפא"פ בנוסף מפני שהחברה שיוויונית יש להם יכולות יתוף פעולה גבוהות ובשילוב זה שאינם יוצאים למתקפות ועסוקים יותר במגננה הם טובים מאוד במלכודות (לא יודע למה להוסיף נקודות בקשר של המלכודות)
אוכלוסיה: 40 אנשים- 15 גברים, 5 זקנים, 8 ילדים ו12 נשים
שביעות רצון: 80%
תרבות:
מאפיינים: השבט אינו שבט של כבוד ומטרתו היחידה היא לשמור ולחזק את השבט, אף אחד לא יהסס לוותר על חייו או כבודו למען השבט והם מאמינים שמה שמנהיג השבט אומר (הזו'צ'ה) חייב להתבצע, השבט לא יפחד מלהשמיץ את שמו ברבים והוא גם ייצור לעצמו אות קלון במקרה הצורך
השבט הינו שוחר שלום ברובו אך לא טיפש, הוא אמנם לא יוצא למתקפות אך הוא מומחה בהסוואה מלכודות ומכיר את ההרים כמו כף ידו, בנוסף, הוא מומחה בהכנת לבוש וחפצים ובכך גורם לשבטים שמסביב לתלות בו.
השבט מאוד שיוויוני וסוחר, על כולם מוטלות חובות, אם כי נשים צריכות ללקט ולעשות פעולות ללא כוח פיזי גדול בעוד שהגברים והנערים צריכים לצוד , כך יוצא שהנשים תופסים חלק גדול מן הכלכלה והתרבות ולא הגברים, בנוסף לכך כל הזקנים עוסקים בלימוד הצעירים נושאי מסחר תרבות וכדומה, טקס הבגרות מתחיל בגיל 13 ובוא גם הנשים וגם הגברים מחוייבים ללמוד את דתם ולהתמחות בתחום מסויים שייבחר על ידיהם מתוך מגוון תחומים שייבחרו על ידי הוריהם, אמנם הוא מתחיל בגיל 13 אך הם מתחלקים לקבוצות כדי להסתדר בקבוצות ובמקרה הצורך נער בן 15 יהיה עם נערה בת 13.
תחומי התמחות אפשריים: תרבות, אנשים שיתמחו בתרבות יהיו חייבים להפיץ את תורת השבט והרחיבה.
ליקוט- אמנם כולם יודעים ללקט אך אלו מביאים זאת לידי אומנות, כאשר יש מישהי שהתמחתה בנושא יש תוספת נקודות בזה.
מלכודות-כנ"ל פה, כאשר אנשים יהיו מלכודנים המלכודות יוחבאו טוב יותר ויהיו יעילים יותר.
צייד- בין אם קשת ובין עם חנית, הלוחמים הללו יכולים לצוד מהחיה הכי חזקה ואימתנית לארנבון הכי חמקמק.
דת:
דתם הינה דת שאליה הינם איתני הטבע, בשביל לרצות את איתני הטבע צריך לעשות משהו שדומה לפעולתם, לדוגמה, בשביל למנוע סופה צריך ליצור טקס שיעיף שלג לכל מקום ובכך ידמה את הסופה.
בנוסף לכך, הדת היא המערכת חוקים ומוסר שלהם אם כי התרבות שלהם אחראית על השיוויון
החוקים והמוסר: אסור לאנוס, לרצוח, לגנוב שלל, לרמות חבר שבט, אסור לחתור תחת המנהיג המכהן, וחייב לציית למפקדים ולזקנים, אדם שלא יעקוב אחר חוקים אלו יקבל בפעם הראשונה הקטנה של 50% מהאוכל למשך חודש, ובפעם השנייה, הוא יוצא להורג.
משטר וסדר חברתי: מנהיגת הבית:ז'ורול נבחרת על ידי הנשים, יהיו הצבעה שבה הנשים ירימו ידיים והאישה שתיבחר תהיה אחראית על ניהול כלכלת הבית, בנוסף יהיה מפקד הציידים:ז'אמל, הוא ייבחר לפי איכות וכמות הציד שלו, או ניצחונותיו בקרב והוא יינשא לז'ורול.
הז'ורול והז'אמל ייבחרו מחדש רק לאחר שאחד מהם ימות, או אז ייבחר אדם חדש לתפקיד הנחוץ.
מעל לכולם יהיה הז'וצ'ה: הוא יהיה אחד מחמשת הזקנים וייבחר על ידיהם, כאשר ייבחר הוא לא יוחלף עד מותו ויהיה לו המילה החארונה בכל.
ציידים: 20 ציידים כאשר 2/3 מהם קשתים והשאר לוחמים כ-8 לקטיות וכל הנוער משמש כמלכודנים
משאבים:8 עור, 7 קרן 5 עצם
 
דוקטור
הגדמת עם היוקרות שלך. רק באחת יש 5...
כך בחשבון-בלי חקלאות, אין לך עודפי מזון ממש שיכלכלו את מי שאינם ציידים.
התרבות נפוצה מהשפעות הדדיות, אתה משפיע על שבטים אחרים ומושפע מהם.
 
יש מקום בצפון אמריקה! דף ההרשמה החדש הוא:
שם השבט: מה שמו של השבט? רצוי שלא יהיה ג'יבריש מוחלט, אלא משהו באווירה של המקום-שבט מהמזרח התיכון יהיה בעל שם עם צלצול שמי, ושבט מצפון אירופה עם צלצול גרמאני.
איזור מחייה: באיזו יבשת חי השבט? באיזה מקום? מה האקלים בו, המראה בו? את בעלי החיים אני אפרט לכם-ייתכן ויהיה להם מקום כטוטמים בדת השבט שלכם. אל תכתבו ''אירופה'' או ''ארץ ישראל'', אלא ''שפך האמזונס'' או ''עמק יזרעאל''.
רמה התפתחותית: כרגע, רמת ההתפתחות שלכם היא שבט (או כפר) חקלאי. בהמשך, תתפתחו לאיחוד שבטים, עיר מדינה ואימפריה. כמו כן, כאן תציינו את רמת הטכנולוגיה-כרגע, תקופת האבן.
חיות בית: לא בהכרח יש. לנרשם האמריקאי החדש-שלח לי תחילה בפרטי את איזור המחייה, ואני אתן לך את חיות הבית.
יוקרה: היוקרה מתחלקת לארבעה תחומים: יוקרה צבאית מושפעת מעוצמתה הצבאית של התרבות שלכם ומפרסומם של לוחמיה. יוקרה תרבותית מושפעת מאיכות האומנות של התרבות, המחזות שלה, הפילוסופיה שלה. יוקרה כלכלית מושפעת משגשוגה של התרבות, מעושרה ומהיקף המסחר שלה, וכן מהסחורות האקזוטיות שהיא מחזיקה. יוקרה שלטונית מושפעת ממידת הפופולריות של השלטון בתרבות, וממידת הנחשבות והיוקרה שלו בעיני שליטים אחרים-יגואר מחמד, לדוגמה, בהחלט יכול להועיל פה למלך.
בתור שבט חקלאי, המדדים הללו שונים מעט. יוקרה שלטונית היא יוקרת מנהיג הכפר; יוקרה כלכלית היא מידת התחכום, העושר והשגשוג של השבט-גודל עדריו ושדותיו, כמות האוכל שלו וכו'; ויוקרה תרבותית היא האומנות והשירה של השבט. אתם מתחילים עם יוקרה 5 בכל אחת מהיוקרות, עם נקודת בונוסשצריכה להיות מעוגנת בתרבות.
מראה: מה מראם של בני השבט? נמוכים וכהי עור, או גבוהים ובלונדינים?
תוספים ומחסרים: כיוון שהחקלאים הראשונים הם בעלי תזונה עתירת פחמימות ולא מאוזנת מאוד, הם נמוכים יותר וחלשים יותר. נכון לעתה, יש לכם מחסר 3- לירי חצים כי יש פחות זמן להתאמן, ולקפא''פ כי אתם חלשים יותר.
אוכלוסיה: בין 100 ל-180 איש.
שביעות רצון: אתם חקלאים פשוטים, עם חיים שרובם ככולם מתרכזים סביב העדר או השדה. העבודה קשה ולרוב מתגמלת, האוכל לא משהו אבל מתרגלים, ותמיד למעלה מרחף הרעב המאיים. אתם תתחילו עם שביעות רצון 40% מתוך 100%. בהמשך, כשהשבט יתפתח לתרבות ויופיעו אצולה ופשוטי עם, לכל אחד מהמעמדות תהיה דרגת שביעות רצון שונה, שתושפע מתזונה מגוונת וטעימה, איכות חיים טובה וכו'.
תרבות: מה המנטליות של השבט-הוא לוחמני או רודף שלום? פטריארכלי או מטריארכלי (סתם אנקדוטה-הרוב המכריע של התרבויות היו פטריארכליות)? מה התרבות שלו-אומנות, סיפורי עם, מסורות... כל דבר שיוצר תרבות ומייחד אותה מהשאר. התרבות תשתנה כשהשבט יתפתח. התרבות היא הגחלת שלכם-אם תאבדו אותה, תושמדו... התרבות משותפת לכם ולשכניכם הקרובים (השבטים האחרים באותו העמק, למשל).
דת: במה אנשי השבט מאמינים? הדת חייבת להיות אנימיסטית, אך זה לא מגביל כלל. השבט מאמין ברחות הטבע? בפיות? בטוטמים? באבות הקדמונים? ניתן להתמקח עם הרוחות, או שחובה היא לסגוד להן? הדת תתפתח במהלך המשחק לכדי אלים גדולים, כשהשבט יתפתח לציוויליזציה.
משטר וסדר חברתי: ברגע שבו היו אנשים עם יותר יבול ואנשים עם פחות, התחילו הניצול והמעמדות. האם השכבות החברתיות בשבט נבדלות מאוד, כמו מעין קאסטות מנוגדות? או שהן מתערבבות ללא הרף? מה התירוץ של השכבה העליונה לשלוט בשאר? מי המנהיג? כיצד הוא נבחר?
לוחמים: כמה לוחמים יש לשבט, וכמה עוזד יש בפוטנציה? מה החימוש והמיגון שלהם? לוחמי קבע אפשר עד 5% מהשבט, וכל הגברים הם לוחמים בפוטנציה (עוד 30%). אפשרי שהנשים ילחמו, אך אם יהיה אסון גדול והרבה נשים ימותו-גורל השבט עלול להיחרץ...
משאבים: ברגע שיושבים במקום אחד אפשר לצבור משאבים. אתם תוכלו לצבור עץ להסקה ולכלים, עור חיות, עצם,קרן, שנהב, מיני חומרים אקזוטיים כזכוכית געשית, ומעל להכל-אוכל. אוכל הוא לא דבר שאפשר לזלזל בו. זכרו, הרעב תמיד מתחבא בצל הקיר...
 
החלטתי להירשם למשחק!!!
שם השבט: צ'רוקי (על שמו של שבט אינדיאני אמיתי מהאזור)

איזור מחייה: צפון אמריקה, צפון מערב הרמה של צפון קרוליינה היום. ממש על גבול ההרים השבט התיישב באזור(קשה לתאר בדיוק. פשוט תקרא את הערך על הגאוגרפיה של צפון קרוליינה בויקיפדיה)

רמה התפתחותית: כרגע, רמת ההתפתחות שלי היא כפר חקלאי.
רמת הטכנולוגיה-כרגע היא תקופת האבן.

חיות בית: אריות ובוני ענק

יוקרה:
יוקרה שלטונית: 5
יוקרה תרבותית: 6
יוקרה צבאית: 5
יוקרה כלכלית: 5

מראה: מטר שמונים לזכר מבוגר, לבנים לחלוטין:(אם אפשר)

תוספים ומחסרים: כיוון שהחקלאים הראשונים הם בעלי תזונה עתירת פחמימות ולא מאוזנת מאוד, הם נמוכים יותר וחלשים יותר. נכון לעתה, יש לכם מחסר 3- לירי חצים כי יש פחות זמן להתאמן, ולקפא''פ כי אתם חלשים יותר.

אוכלוסיה: 180 איש.

שביעות רצון: 40%

תרבות: השבט רודף שלום, אבל זה לא מונע ממנו לצאת למלחמות אם יש בכך צורך או אם האויב חלש. הצורה השלטונית בתוך השבט היא פטריארכלית. מדי חורף יש את חגיגות השלג בהן כל משפחה שמעוניינת בונה מבנה כלשהו בשלג. כל משפחה מצביעה לפסל האהוב עליה שאינו שלה והמשפחה עם הכי הרבה תמיכה זוכה בכבוד רב. מסיבות ברורות למשפחה השולטת בשבט אסור להתחרות.

דת:השבט סוגד לרוחות השלג והתירס. השבט מאמין כי רוחות השלג הן המגנות של השבט ומתפקידן להגן על השבט מפני רוחות רעות ואויבים שונים. לכן בטקס הנישואין אשר מסמל את המעבר לבגרות על הגבר והאשה להתפשט לחלוטין ולהיקבר בשלג עד אשר אי אפשר לראות את גופם. השבט מעלה מנחה לרוחות על ידי הקפאת האוכל וקבירתו בשלג. לכן כאשר השלג יורד לראשונה בשנה מתבצעות חגיגות השלג, בהן השבט שר ורוקד מסביב לערמת שלג גדולה. לרוחות התירס לעומת זאת יש תפקיד שונה, מטרתן היא להוביל לשגשוג השבט, להבאת ילדים חדשים ולשגשוג השבט באופן כללי.לכן, כאשר מגיע האביב מתבצעות חגיגות התירס בהם חורשים את השדות ושותלים את התירס המקסיקני בקרקע.

משטר וסדר חברתי: השבט עצמו חסר מעמדות לחלוטין. זכר האלפא המצליח לזכות בתמיכת רוב ראשי המשפחות זוכה באופן אוטומטי בשלטון. על החוק הזה השבט לא עבר מעולם. לכן אין מעמדות כלל וכל ראש משפחה יכול להחליט לנסות להתמודד על תפקיד ראש השבט. מכיוון שלמשפחות יש תפקיד חשוב כל כך בפוליטיקה ההגדרה של משפחה פשוטה מאוד, זוג נשוי בעל ילדים. ברגע שגבר ואישה מתחתנים הם פורשים מהמשפחה הקודמת שלהם ומקימים משפחה חדשה יחד.

לוחמים: אין לוחמי קבע בשלב הנוכחי אבל כל ראשי המשפחות יודעים להילחם בסכין אם יש בכך צורך וחלקם גם בחץ וקשת (30% מהשבט הם ראשי המשפחות וחצי מתוכם יודעים כיצד להשתמש בקשתות למטרות ציד)

משאבים:
 
חזרה
Top