• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקים עם קנייה "עיוורת"/אקראית - בעד או נגד?

מנגנון מזל מגן מפני הפיכה של משחק לקניית ניצחונות. איך
אביעד אמר/ה:
[post]693489[/post] המשלם יותר מנצח
כשהוא לא יכול לקנות קלפים ספציפיים? איך הוא לא מנצח כשאפשר לקנות כל קלף?
 
אני אחזור על עצמי בצורה יותר מובנת.
לדעתי מחיר הקלפים אמור להיות אחיד. כל קלף במחיר זהה לכל קלף אחר.
כל שחקן יכול לקנות איזה קלף שירצה, נניח דרך הזמנה באינטרנט.
לכן, מחיר כל החפיסות זהה.
כאשר הקלפים נקבעים באקראיות, מי שקונה יותר חפיסות הוא בעל סיכוי רב יותר לקבל קלפים חזקים ובאופן כללי את הקלפים שהוא רוצה.
 
הסברתי את הבעייתיות גם במודל כזה.
Adran אמר/ה:
[post]692652[/post] בהנחה שאותו משחק לא יצא אתמול, כבר יש מטא יציבה למדי ואין מקום לרעיונות חדשים. החפיסה שלך חלשה במקרה הטוב ולא רעיון שלך במקרה הרע.
 
אביעד אמר/ה:
[post]693499[/post] לדעתי מחיר הקלפים אמור להיות אחיד. כל קלף במחיר זהה לכל קלף אחר.
כל שחקן יכול לקנות איזה קלף שירצה, נניח דרך הזמנה באינטרנט.

אבל זה לא מה שיקרה. ברגע שכל אחד יכול לקנות כל קלף מהאינטרנט:
- מקרה בעייתי א - יוטיובר אחד ישב ויכתוב את הדק המושלם. כל מי שמוכן לשלם כסף יקנה את הדק המושלם, ואז או שאתה מפסיד כי לא בזבזת טונות כסף או שאתה משועמם כי כולם עם אותה חפיסה והמשחק מאבד הרבה מאוד מהכיף בו.
- מקרה בעייתי ב' - החברה תבין שהיא יכולה לעשות מלא כסף, וקלפים יותר טובים בעליל יעלו הרבה הרבה יותר כסף. עדיין יקנו אותם, ואז מי שלא משקיע כסף יפסיד ברמות כי יהיו לו קלפים גרועים.

במילים אחרות - יצא נוראי.
 
Adran אמר/ה:
[post]692652[/post] בהנחה שאותו משחק לא יצא אתמול, כבר יש מטא יציבה למדי ואין מקום לרעיונות חדשים. החפיסה שלך חלשה במקרה הטוב ולא רעיון שלך במקרה הרע.
לא ראיתי בילד אולטימטיבי לאף דמות מו"ד, למרות שלמהדורות ישנות כבר לא יוצאים ספרים חדשים. אשמח אם תאיר את עיני.
אביעד אמר/ה:
[post]693499[/post] לדעתי מחיר הקלפים אמור להיות אחיד.
מה לא מובן במילה "אחיד"?
 
לא התכוונתי לטורנירים. במו"ד 3.5 כבר שנים לא יוצאים ספרים חדשים, ולכן היה אמורה להיות בנייה אולטימטיבית לדמות, שמוציאה אותה הכי חזקה, כי נגמרו הרעיונות. אם אין בנייה אחת ויחידה כזאת (אני לא יודע על אחת, אבל זה לא מוכיח שאין) אז זה אומר שגם במשחקי איסוף ללא תכונת האיסוף אך עם מגוון מספיק של קלפים, שניתן להזמין את כולם במחיר אחיד, אין בהכרח בנייה אולטימטיבית לחפיסה.
 
לא אחת, אבל יש ארכיטיפים ברורים. אני אמרתי שהמיקוד לגבי ניצחון לא שווה בסוגי המשחקים. חוץ מזה, אין ממש מכאניקות שייחודיות לך בתור בונה דמות. בהנחה שהמגוון רחב מספיק אז תיווצר מטא פחות מצומצמת, אבל מאפיין החפיסה האישית עדיין נעלם.
 
חזרה
Top