• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 18] [PF] הגמדים

קרדיט לגרוויטי פולס.

נ.ב. הפרטים אינם מלאים, כי אני לא יודע לחשב הכל.
- - - -

הם חיים ביערות, בקבוצות גדולות. חובשים כובעים אדומים מחודדים. גובהם לא עולה על 40 ס"מ. הגמדים, האנשים הקטנים מהיער, אמנם נראים כיריבים פשוטים. אבל כאשר הם באים בכמויות, אין מסוכן מהם.

בקבוצות של 19 או פחות, כל גמד נלחם לבדו, עם אגרופיו או בדקירה עם כובעו.

גמד דמוי אדם קטנטן.
ק"פ 1ק1-4 (2 נק"פ)
דרג"ש 13 (נטוע 12, מגע 13).
כח 8 זרז 12 חסן 8 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה).
התקפה מלאה: שני אגרופים (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה) ובנוסף כובע מחודד (1-, 1ק1-4 נזק).
מהירות הגמדים 4.5 מטר (ראה מהירים ביער).
מיוחד:
- בני היער: לכל גמד יש 2 רמות במיומנויות ידע טבע ואמפתיה לחיות.
- מהירים ביער: מהירותם של הגמדים היא 4.5 מטר, אבל כאשר הם ביער מהירותם עולה ל-6 מטר.
- הסתערות כובע: כאשר גמד מסתער, הוא מתקיף התקפה עם הכובע ולא עם האגרוף. הכובע נחשב ככידון למטרות נזק כפול מהסתערות והכנה כנגד הסתערות.
- רגישים לרעש: לחשי צעקה ו-צעקה רמה עושים להם נזק כפול (כאילו היו עשויים קריסטל) והתקפות אחרות העושות נזק קולי משפיעים עליהם כפול.
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו אתי חפירה או ענפים. חפץ קטנטן עושה 1ק3 נזק, וחפץ קטן 1ק4 (בשימוש בחפצים בגודל קטן יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל בינוני והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.

כאשר הגמדים הם בקבוצה של יותר מ-20, הם זוכים להתקפות הבאות:
- הטלת גמד: כהתקפה מלאה, שני גמדים יכולים להטיל גמד אחר, כנשק הטלה בטווח 9 מטרים (2+ להתקפה, 1ק1-6 נזק ובנוסף מביא את הגמד לנקודת אליה הוטל).
- גל גמדים: כאשר יש יותר מ-6 גמדים בשתי משבצות סמוכות, הגמדים יכולים לבצע התסערות משותפת, בה הם עושים נזק כפול ודוחפים את אויביהם 2 משבצות אחורה/עוברים למשבצת מאחורי האויב, לבחירתם.

כאשר הגמדים בקבוצה מעל ל-50, הם זוכים ביכולת להפוך למפלצת גמדים, כפעולת סיבוב מלא לכל אחד מהם שלא מעוררת התקפה מזדמנת:

מפלצת גמדים דמוי אדם גדול
מפלצת הגמדים נראית כענק משונה בצבעי אדום, בעל ראש מחודד, שתי ידיים ושתי רגליים. למעשה הוא עשוי מגמדים הפועלים בתיאום מושלם.
ק"פ 8ק40+12 (88 נק"פ), 1+ נוסף על כל גמד מעל 50.
דרג"ש 18 (נטוע 15, מגע 13). 1+ נוסף על כל 10 גמדים מעל 50.
כח 18 זרז 16 חסן 20 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (10+, 1ק10+4 נזק). 1+ נזק על כל 5 גמדים מעל 50.
התקפה מלאה: שני אגרופים (10+, 1ק10+4 נזק) ובנוסף הטלת גמד (נשק הטלה לטווח 9 מטרים, 10+ להתקפה, 1ק4+6 נזק ובנוסף יוצר גמד במשבצת המטרה. לא ניתן לשימוש במצב בו יש 50 גמדים, או לחלופין ניתן לשימוש תוך פירוק המפלצת).
מהירות המפלצת 18 מ'.
מיוחד:
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו עצים שלמים או סלעי ענק. חפץ גדול עושה 1ק4+8 נזק, וחפץ ענק 1ק4+10 (בשימוש בחפצים בגודל ענק יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל עצום והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.
- פירוק לגמדים: בכל רגע המפלצת יכולה לפרק חלק ממנה או את כולה לגמדים בודדים. זוהי מקבילה לפעולת אגרוף, והגמדים יכולים לבצע פעולה רגילה/תנועה. המפלצת מבצעת זאת מידית אם כמות הגמדים בה בנויה מפחות מ-50 גמדים, או שהיא יורדת לפחות מ-20 נק"פ. בנוסף, גמד יחיד יכול להיפרד מהמפלצת על חשבון פעולה שלו.
- כיוון על גמד יחיד: כאשר מתקיפים את המפלצת, עושים נזק למפלצת כולה. ניתן, תמורת מחסר 2- להתקפה, לכוון על גמד יחיד. אם הגמד מת, כל הסטטים הנוספים שהוא הביא למפלצת יורדים. אם זה מוריד את כמות הגמדים למתחת ל-50, המפלצת מתפרקת אוטומטית. התקפות של נזק אזורי יכולות לפגוע במספר גמדים בתוך המפלצת השווה למספר המשבצות בהן הן פוגעות.
בראש המפלצת יש את הגמד המפעיל. תמורת מחסר 4-, ניתן לכוון עליו. הריגתו מפרקת מידית את המפלצת, והם צריכים להשקיע תור שלם לבנות את המפלצת מחדש עם מפעיל אחר. בפספוס של עד 2, אתה פוגע בגמד אקראי אחר.

מצב מפלצת הגמדים הוא המועדף על הגמדים, ועל כן הם יעדיפו להיכנס אליו על ההתחלה. הוא בעייתי לשחקנים, משום שהתקפות אזוריות לא משפיעות על הגמדים כך, והם עושים נזק רב בהרבה. במקרה שאין מספיק גמדים, הם יתארגנו בשורה ארוכ ויסתערו כגל גמדים. אם הם פחות מ-20, הם ינסו להילחם (בצורה עלובה) או לברוח.
 
אני לא יודע לחשב באופן מדויק ד"א, אבל הייתי משער שלאחד פחות מ-0.25 (נניח 0.1, ואז עשרה כאלה מתאימים לחבורה דרגה 1 [אלא אם זה לא עובד ככה]).

פלאפי אמר/ה:
[post]693234[/post] אתה יודע שגמדים בD&D זה Dwarfs כן?
אני יודע - אבל זו גרסא אחרת לגמדים, יותר כמו גמדי גינה ולא אלו השריריים עם הגרזן.
במילים אחרות: אלו לא דומים בכלום לגמדים רגילים, אלא אלו הגמדים מ-gravity falls, שזו אחלה תוכנית, ובעקבות הדו"נ כתבתי להם סטטים.
 
אם דירוג אתגר של יצור אחד הוא פחות מ-1, אז אין טעם ממש לרשום לו נתונים. עדיף להתמקד בהם כשהם רבים, ולציין שכל אחד בעצמו אינו מהווה שום אתגר, ואם ייתקלו בו בנפרד אז הוא ינסה לברוח. ובגדול הייתי ממליץ לפשט את המכניקה שלה. תסתכל על מכניקה של swarms - למשל, אין שום טעם לכוון התקפה על גמד יחיד.
ודירוג אתגר אכן לא עובד ככה. אני ממליץ שתחשוב על דירוג אתגר למפלצת הגמדים שרשמת שם עם הנתונים שלה. בהערכה גסה זה נשמע לי בין 5 ל-7.
 
hell lord, לכן אני אומר שאין טעם לתת נתונים לכל גמד בנפרד, כמו שאין טעם לתת נתונים לכל נדל בנפרד בנחיל נדלים. הם רק מהווים אתגר כשהם תוקפים בקבוצה גדולה מאוד, ואינדיבידואלית הם חסרי משמעות.

לגבי השם, מה עם דרדקים?
 
גנומים נשמע מתאים - בתרגום של גרוויטי פולס קראו להם גמדים ולכן השם...

הסיבה לנתונים לכל אחד זה שאפשר להשתמש בהם כ-5 לקרב לדרגה 1, או 20 לדרגה 3 או 50 לדרגה 5.

ולפי דעתי 50 גמדים יהוו אתגר טוב לדרגות 5-6, ומעל זה תמיד אפשר להוסיף עוד גמדים - וכך להעלות את החיים, הנזק והדרג"ש של המפלצת.

הסיבה לסטטים של כל אחד בנוסף היא שאחרי שהמפלצת מתפרקת, הקרב ממשיך - אם כי כמה כדורי אד טובים יגמרו אותו מהר מאוד.
 
חובב מוד אמר/ה:
[post]693379[/post] אבל יש ננסים ויש גנומים, הוגים את זה אחרת, ולכן אפשר לקרוא להם גנומים.

gnome פשוט מיתרגם לננס, ואם אתה לא מתרגם אותו, אז הג' היא אילמת (כמו הK של knight) וזה נשמע כמו "נום" ומתחרז עם שלום.

מצד שני, ברוסית גם יש את המילה הזו, אבל שם ה"ג" נשמעת וזה אכן יוצא "גנום" או בצורת הקטנה מתנחמדת - גנומיק, שיכולה להתאים יותר לדמויות בסגנון גמד הגינה.
 
dragonitzan, אתה מסבך שלא לצורך. לרוב יצורים נכתבים במתאימים לדירוג אתגר ספציפי. אם אתה רוצה להשתמש ביצור נגד חבורה בדרגה גבוהה יותר, אתה פשוט מציב כנגדה מספר יצורים כאלו. עם זאת, אי אפשר להמשיך ככה לאורך זמן, כיוון שיצורים שבנויים לד"א מסויים הם עם תוספי התקפה הגנה הצלות וכדומה שמתאימים כנגד דמויות בדרגה מסוימת, ולכן לדמויות בדרגה הרבה יותר גבוהה זה פשוט לא יהווה אתגר. למשל אורק מהווה אתגר מסוים לדמויות בדרגה 1, אבל גם אם תשים 40 אורקים נגד חבורה של דמויות דרגה 10, הם יכפכפו אותם עם יד קשורה מאחורי הגב, כי האורקים בחיים לא יפגעו בדמויות, וימותו תוך מכה אחת.
מה שאומר, שאתה צריך לכוון לדירוג אתגר מסוים ובשבילו לכתוב את היצורים האלה, ועדיף לא להוסיף להם מכניקה ייחודית כדי לעשות להם scaling ללחימה בדמויות חזקות יותר, כי זה פשוט לא יעבוד או יהיה מורכב מדי בשביל להיות שימושי.
 
האתגר היה לכתוב יצורים שמתחזקים ככל שהם יותר, או שכמות גדולה מהם מחזקת אותם.

לכן כתבתי את הסטטים לכל גמד בנפרד, ולא משום סיבה אחרת.

אני מסכים שבלי האתגר היה יותר חכם לכתוב אותם כנחיל, אבל לבינתיים, בשביל האתגר ולא למען שום מטרה אחרת, הם פועלים כל אחד בנפרד ויש להם סטטים עצמאיים.
 
חזרה
Top