קרדיט לגרוויטי פולס.
נ.ב. הפרטים אינם מלאים, כי אני לא יודע לחשב הכל.
- - - -
הם חיים ביערות, בקבוצות גדולות. חובשים כובעים אדומים מחודדים. גובהם לא עולה על 40 ס"מ. הגמדים, האנשים הקטנים מהיער, אמנם נראים כיריבים פשוטים. אבל כאשר הם באים בכמויות, אין מסוכן מהם.
בקבוצות של 19 או פחות, כל גמד נלחם לבדו, עם אגרופיו או בדקירה עם כובעו.
גמד דמוי אדם קטנטן.
ק"פ 1ק1-4 (2 נק"פ)
דרג"ש 13 (נטוע 12, מגע 13).
כח 8 זרז 12 חסן 8 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה).
התקפה מלאה: שני אגרופים (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה) ובנוסף כובע מחודד (1-, 1ק1-4 נזק).
מהירות הגמדים 4.5 מטר (ראה מהירים ביער).
מיוחד:
- בני היער: לכל גמד יש 2 רמות במיומנויות ידע טבע ואמפתיה לחיות.
- מהירים ביער: מהירותם של הגמדים היא 4.5 מטר, אבל כאשר הם ביער מהירותם עולה ל-6 מטר.
- הסתערות כובע: כאשר גמד מסתער, הוא מתקיף התקפה עם הכובע ולא עם האגרוף. הכובע נחשב ככידון למטרות נזק כפול מהסתערות והכנה כנגד הסתערות.
- רגישים לרעש: לחשי צעקה ו-צעקה רמה עושים להם נזק כפול (כאילו היו עשויים קריסטל) והתקפות אחרות העושות נזק קולי משפיעים עליהם כפול.
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו אתי חפירה או ענפים. חפץ קטנטן עושה 1ק3 נזק, וחפץ קטן 1ק4 (בשימוש בחפצים בגודל קטן יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל בינוני והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.
כאשר הגמדים הם בקבוצה של יותר מ-20, הם זוכים להתקפות הבאות:
- הטלת גמד: כהתקפה מלאה, שני גמדים יכולים להטיל גמד אחר, כנשק הטלה בטווח 9 מטרים (2+ להתקפה, 1ק1-6 נזק ובנוסף מביא את הגמד לנקודת אליה הוטל).
- גל גמדים: כאשר יש יותר מ-6 גמדים בשתי משבצות סמוכות, הגמדים יכולים לבצע התסערות משותפת, בה הם עושים נזק כפול ודוחפים את אויביהם 2 משבצות אחורה/עוברים למשבצת מאחורי האויב, לבחירתם.
כאשר הגמדים בקבוצה מעל ל-50, הם זוכים ביכולת להפוך למפלצת גמדים, כפעולת סיבוב מלא לכל אחד מהם שלא מעוררת התקפה מזדמנת:
מפלצת גמדים דמוי אדם גדול
מפלצת הגמדים נראית כענק משונה בצבעי אדום, בעל ראש מחודד, שתי ידיים ושתי רגליים. למעשה הוא עשוי מגמדים הפועלים בתיאום מושלם.
ק"פ 8ק40+12 (88 נק"פ), 1+ נוסף על כל גמד מעל 50.
דרג"ש 18 (נטוע 15, מגע 13). 1+ נוסף על כל 10 גמדים מעל 50.
כח 18 זרז 16 חסן 20 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (10+, 1ק10+4 נזק). 1+ נזק על כל 5 גמדים מעל 50.
התקפה מלאה: שני אגרופים (10+, 1ק10+4 נזק) ובנוסף הטלת גמד (נשק הטלה לטווח 9 מטרים, 10+ להתקפה, 1ק4+6 נזק ובנוסף יוצר גמד במשבצת המטרה. לא ניתן לשימוש במצב בו יש 50 גמדים, או לחלופין ניתן לשימוש תוך פירוק המפלצת).
מהירות המפלצת 18 מ'.
מיוחד:
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו עצים שלמים או סלעי ענק. חפץ גדול עושה 1ק4+8 נזק, וחפץ ענק 1ק4+10 (בשימוש בחפצים בגודל ענק יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל עצום והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.
- פירוק לגמדים: בכל רגע המפלצת יכולה לפרק חלק ממנה או את כולה לגמדים בודדים. זוהי מקבילה לפעולת אגרוף, והגמדים יכולים לבצע פעולה רגילה/תנועה. המפלצת מבצעת זאת מידית אם כמות הגמדים בה בנויה מפחות מ-50 גמדים, או שהיא יורדת לפחות מ-20 נק"פ. בנוסף, גמד יחיד יכול להיפרד מהמפלצת על חשבון פעולה שלו.
- כיוון על גמד יחיד: כאשר מתקיפים את המפלצת, עושים נזק למפלצת כולה. ניתן, תמורת מחסר 2- להתקפה, לכוון על גמד יחיד. אם הגמד מת, כל הסטטים הנוספים שהוא הביא למפלצת יורדים. אם זה מוריד את כמות הגמדים למתחת ל-50, המפלצת מתפרקת אוטומטית. התקפות של נזק אזורי יכולות לפגוע במספר גמדים בתוך המפלצת השווה למספר המשבצות בהן הן פוגעות.
בראש המפלצת יש את הגמד המפעיל. תמורת מחסר 4-, ניתן לכוון עליו. הריגתו מפרקת מידית את המפלצת, והם צריכים להשקיע תור שלם לבנות את המפלצת מחדש עם מפעיל אחר. בפספוס של עד 2, אתה פוגע בגמד אקראי אחר.
מצב מפלצת הגמדים הוא המועדף על הגמדים, ועל כן הם יעדיפו להיכנס אליו על ההתחלה. הוא בעייתי לשחקנים, משום שהתקפות אזוריות לא משפיעות על הגמדים כך, והם עושים נזק רב בהרבה. במקרה שאין מספיק גמדים, הם יתארגנו בשורה ארוכ ויסתערו כגל גמדים. אם הם פחות מ-20, הם ינסו להילחם (בצורה עלובה) או לברוח.
נ.ב. הפרטים אינם מלאים, כי אני לא יודע לחשב הכל.
- - - -
הם חיים ביערות, בקבוצות גדולות. חובשים כובעים אדומים מחודדים. גובהם לא עולה על 40 ס"מ. הגמדים, האנשים הקטנים מהיער, אמנם נראים כיריבים פשוטים. אבל כאשר הם באים בכמויות, אין מסוכן מהם.
בקבוצות של 19 או פחות, כל גמד נלחם לבדו, עם אגרופיו או בדקירה עם כובעו.
גמד דמוי אדם קטנטן.
ק"פ 1ק1-4 (2 נק"פ)
דרג"ש 13 (נטוע 12, מגע 13).
כח 8 זרז 12 חסן 8 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה).
התקפה מלאה: שני אגרופים (1+, 1ק1-2 נזק הכנעה) ובנוסף כובע מחודד (1-, 1ק1-4 נזק).
מהירות הגמדים 4.5 מטר (ראה מהירים ביער).
מיוחד:
- בני היער: לכל גמד יש 2 רמות במיומנויות ידע טבע ואמפתיה לחיות.
- מהירים ביער: מהירותם של הגמדים היא 4.5 מטר, אבל כאשר הם ביער מהירותם עולה ל-6 מטר.
- הסתערות כובע: כאשר גמד מסתער, הוא מתקיף התקפה עם הכובע ולא עם האגרוף. הכובע נחשב ככידון למטרות נזק כפול מהסתערות והכנה כנגד הסתערות.
- רגישים לרעש: לחשי צעקה ו-צעקה רמה עושים להם נזק כפול (כאילו היו עשויים קריסטל) והתקפות אחרות העושות נזק קולי משפיעים עליהם כפול.
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו אתי חפירה או ענפים. חפץ קטנטן עושה 1ק3 נזק, וחפץ קטן 1ק4 (בשימוש בחפצים בגודל קטן יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל בינוני והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.
כאשר הגמדים הם בקבוצה של יותר מ-20, הם זוכים להתקפות הבאות:
- הטלת גמד: כהתקפה מלאה, שני גמדים יכולים להטיל גמד אחר, כנשק הטלה בטווח 9 מטרים (2+ להתקפה, 1ק1-6 נזק ובנוסף מביא את הגמד לנקודת אליה הוטל).
- גל גמדים: כאשר יש יותר מ-6 גמדים בשתי משבצות סמוכות, הגמדים יכולים לבצע התסערות משותפת, בה הם עושים נזק כפול ודוחפים את אויביהם 2 משבצות אחורה/עוברים למשבצת מאחורי האויב, לבחירתם.
כאשר הגמדים בקבוצה מעל ל-50, הם זוכים ביכולת להפוך למפלצת גמדים, כפעולת סיבוב מלא לכל אחד מהם שלא מעוררת התקפה מזדמנת:
מפלצת גמדים דמוי אדם גדול
מפלצת הגמדים נראית כענק משונה בצבעי אדום, בעל ראש מחודד, שתי ידיים ושתי רגליים. למעשה הוא עשוי מגמדים הפועלים בתיאום מושלם.
ק"פ 8ק40+12 (88 נק"פ), 1+ נוסף על כל גמד מעל 50.
דרג"ש 18 (נטוע 15, מגע 13). 1+ נוסף על כל 10 גמדים מעל 50.
כח 18 זרז 16 חסן 20 חכמ 12 תבנ 12 כרז 10.
התקפה: אגרוף (10+, 1ק10+4 נזק). 1+ נזק על כל 5 גמדים מעל 50.
התקפה מלאה: שני אגרופים (10+, 1ק10+4 נזק) ובנוסף הטלת גמד (נשק הטלה לטווח 9 מטרים, 10+ להתקפה, 1ק4+6 נזק ובנוסף יוצר גמד במשבצת המטרה. לא ניתן לשימוש במצב בו יש 50 גמדים, או לחלופין ניתן לשימוש תוך פירוק המפלצת).
מהירות המפלצת 18 מ'.
מיוחד:
- נשק מאולתר: הגמדים יודעים להילחם עם חפצים אקראיים, כמו עצים שלמים או סלעי ענק. חפץ גדול עושה 1ק4+8 נזק, וחפץ ענק 1ק4+10 (בשימוש בחפצים בגודל ענק יש להם מחסר 2- להתקפה). הם אינם יכולים להשתמש בחפצים מגודל עצום והלאה. בשימוש זה אין להם את ה 4- הרגיל לשימוש בנשק מאולתר (כמו בכשרון מתגושש מיומן). התקפה עם נשק מאולתר שוות ערך להתקפת אגרוף.
- פירוק לגמדים: בכל רגע המפלצת יכולה לפרק חלק ממנה או את כולה לגמדים בודדים. זוהי מקבילה לפעולת אגרוף, והגמדים יכולים לבצע פעולה רגילה/תנועה. המפלצת מבצעת זאת מידית אם כמות הגמדים בה בנויה מפחות מ-50 גמדים, או שהיא יורדת לפחות מ-20 נק"פ. בנוסף, גמד יחיד יכול להיפרד מהמפלצת על חשבון פעולה שלו.
- כיוון על גמד יחיד: כאשר מתקיפים את המפלצת, עושים נזק למפלצת כולה. ניתן, תמורת מחסר 2- להתקפה, לכוון על גמד יחיד. אם הגמד מת, כל הסטטים הנוספים שהוא הביא למפלצת יורדים. אם זה מוריד את כמות הגמדים למתחת ל-50, המפלצת מתפרקת אוטומטית. התקפות של נזק אזורי יכולות לפגוע במספר גמדים בתוך המפלצת השווה למספר המשבצות בהן הן פוגעות.
בראש המפלצת יש את הגמד המפעיל. תמורת מחסר 4-, ניתן לכוון עליו. הריגתו מפרקת מידית את המפלצת, והם צריכים להשקיע תור שלם לבנות את המפלצת מחדש עם מפעיל אחר. בפספוס של עד 2, אתה פוגע בגמד אקראי אחר.
מצב מפלצת הגמדים הוא המועדף על הגמדים, ועל כן הם יעדיפו להיכנס אליו על ההתחלה. הוא בעייתי לשחקנים, משום שהתקפות אזוריות לא משפיעות על הגמדים כך, והם עושים נזק רב בהרבה. במקרה שאין מספיק גמדים, הם יתארגנו בשורה ארוכ ויסתערו כגל גמדים. אם הם פחות מ-20, הם ינסו להילחם (בצורה עלובה) או לברוח.