• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

השקר הכי גדול של D&D

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
אוקי בעקבות אתגר דרקונים ונתונים 18, התחלתי להתעניין באולי לכתוב מפלצת לאתגר. על כן חקרתי קצת על swarms במהדורה 3.5 כדי לראות איזה דברים מעניינים אפשר לעשות איתם. ואז נתקלתי בשקר הכי גדול של המהדורה הזאת - יצורים בגודל fine.

הגודל הזה מופיע בכל טבלאות הגדלים, יש לו מתאמים משלו להיאבקות ולהסתתרות, ומצויין מפורשות שכריש אימים יכול לבלוע 512 יצורים מהגודל הזה (אבל רק 128 יצורים מגודל diminutive).
אז בשלב הזה שאלתי את עצמי - רגע, אז איזה יצורים יש בעצם בגודל הזה שבשבילו מוקדשים כל החוקים והטבלאות הללו? כמובן שהמקום הראשון להסתכל הוא בתיאורי הנחילים. ולא. בספר המפלצות הבסיסי כל הנחילים מורכבים מיצורים מגודל diminutive ומעלה.
פה חשדתי. אז עשיתי חיפוש בכל הספר. הגודל הזה מופיע גם בטמפלייטים כגון זומבים ושלדים (זומבי של יצור בגודל fine עושה 1 נקודת נזק בהתקפת חבטה. במקרה וחשקה נפשכם בלהנפיש יתוש כזומבי או משהו), אז חייב להיות איזה יצור שיכול להפוך לזה. חיות? לא. רמשים הרי? גם לא. כל הנתונים של רמשים (vermins) שמופיעים בספר הם של יצורים מגודל tiny ומעלה. מה לעזאזל הולך פה.
אז הפכתי את כל הספר ובעצם לא מצאתי אף יצור אחד בספרי הבסיס שיש לו את הגודל fine. אפילו לא חרקים. בהגדרות של גדלים בפרק 7, מצוין שיצורים בגודל fine הם עם מימדים של פחות מ-6 אינץ', שזה 15 סנטימטר. אז אפילו locust swarm, נחיל ארבה (שזה בעצם חגבים) מורכב רק מחגבים בגודל של יותר מ-15 סנטימטר...? קודם כל זה נשמע מחריד למדי. דבר שני, נראה לי שמישהו פה מנסה לעבוד עלינו.

אז התחלתי לחפש בספרים נוספים. עברתי על כל חמשת ה-monster manuals ובכולם מצאתי רק שני יצורים רשמיים בשיטה בגודל fine שיש להם נתונים. הראשון הוא בכלל לא יצור בפני עצמו, אלא חלק מיכולת של יצור מMM2 (שזה בכלל מהדורה 3 ולא 3.5) בשם SPAWN OF KYUSS, שיכול לייצר תולעים קטנות שחודרות ליצורים ואוכלות להם את המוח. לתולעת הזאת יש אשכרה נתונים (דרג"ש 10 ו-1 נק"פ), והיא מוגדרת כגודל fine.
היצור השני שמצאתי נשמע כמו משהו שהייתי כבר אמור למצוא בMM1 אבל מצאתי רק בMM3 (שהוא כן 3.5) - סוג נחיל בשם CINDER SWARM. שזה בעצם נחיל של חלקיקי אפר מהסוג שנותר אחרי מדורה. שזה נשמע קצת מטופש, כבר היו יכולים להגדיר את זה כיצור אחד שעשוי מאפר או משהו, אבל וואטאבר. בכל מקרה, זה בעצם היצור הרשמי היחיד בכל חמשת מגדירי המפלצות של השיטה שהוא בגודל fine ובעל נתונים. והוא בכלל elemental וגם swarm אז הרבה מהחוקים שנכתבו במגדיר מפלצות הראשון (זוכרים את היתוש הזומבי?) אפילו לא תקפים לגביו.
לא טרחתי לבדוק בכל ספרי ההרחבה של השיטה שעלולים להכיל מפלצות בגודל fine, כי בשלב הזה זה כבר די ברור שיצורים בגודל הזה הם נדירים עד בלתי קיימים בשיטה, והסבירות שתתקל באחד כזה שואף לאפס מוחלט.

אז מה קורה כאן בעצם? בכל ספרי החוקים יש מאפיין מסויים של יצורים (במקרה הזה גודל ספציפי), שבשבילו ישבו טרחו וניסחו כללים וחוקים מוגדרים, אבל אף אחד לא טרח לייצר יצורים בגודל הזה שלהם החוקים האלה יהיו תקפים. טכנית, אפילו אם הייתי משחק קוסם עם Shapechange, שמאפשר לך להפוך ליצור מגודל fine, לא היה קיים יצור כזה בשיטה עם נתונים שאליו אוכל להפוך.
וזהו, זה סוף הסיפור. אני לא מבין מה קרה כאן והאינטרנט לא מספק תשובות, ככל שחיפשתי. עלה במוחי עכשיו רעיון שאולי דו"נ הבא יהיה מוקדש כולו לחקור את עולם היצורים שגודלים fine - מפלצות מקרוסקופיות, חפצי קסם מניאטורים, ערים שלמות שגודלן כשל קרקס פשפשים. זה יכול אולי לתקן את העוול ארוך השנים שנחשף כאן.
 
אני רואה שפספסתי כמה בMM3, כנראה בגלל שהחיפוש בpdf לא הכי מוצלח. אבל עדיין, זה אומר שכשנכתבו ספרי הבסיס וניתנו חוקים ליצורים זעירים, לא נכתבו יצורים שלהם החוקים האלה רלוונטיים. וגם כל היצורים שם זה נחילים, שאומר שעדיין אין משמעות להרבה מהחוקים שקיימים ליצורים מהגודל הזה, כמו מתאמים להיאבקות או הסתתרות. היצור הזעיר היחיד שקיים בפני עצמו עם נתונים הוא העכביש השעיר הזה מ-monsters of fearun.

אתר נחמד, אם כי נראה שהאינדס שלו לא שלם. נגיד אם מחפשים יצורים בגודל קולוסאל, הוא לא מציין דרקונים בכלל.
 
תחרות בשוק? קשה עד בלתי אפשרי להשיג את הספרים, לי לקח שנתיים להרכיב את האוסף שלי (שכולל את ספרי הבסיס ושני ספרי הרחבה).
למעשה אני מאמין שגרסה 4 לא הייתה שורדת אם הספרים של 3.5 היו זמינים והחוגים היו גם ל3.5. ואם אני לא טועה רוב השחקנים של 4 הם שחקנים חדשים שנחשפו לגרסה מהחוג.
אם החוגים היו מציעים גם את פאת'פיינדר או את 3.5 והספרים היו זמינים בחנויות קהל השחקנים של 4 היה קטן בחצי.
 
Adran אמר/ה:
לא שיחקתי 3.5, אבל ככל שאני שומע עליה יותר היא נשמעת פחות טובה. הגודל קיים גם בפאת׳פיינדר?
בפאת'פיינדר זה בדיוק אותם חוקים, אז כן.
להניח ששיטה לא טובה מתלונות אנקדוטיות בלי לשחק בה עליה זה כמו להניח ששר הטבעות זה חרא סרט בלי לראות אותו כי מישהו התלונן שהשיער של לגולאס לא בצבע הנכון.
 
מו"ד 3 היא אולי הריאליסטית מכל המהדורות. זו למשל הסיבה שצריך כל כך הרבה כשרונות כדי להילחם עם פגיון ביד החלשה.
כאשר כתבו את הגדלים, רצו להבחין בין גודל של צפרדע וגודל של זבוב, "למקרה הצורך". בדיוק כמו עם החוק המיותר על רוח בעוצמת הוריקן, או מה המרחק שלך בקילומטרים מהעיר סיגיל.

אגב, יש חפצים בגודל fine וזה מה שקובע את דירוג השריון שלהם.
 
ככל הזכור לי כדי להילחם עם פגיון ביד החלשה צריך ב3.5 כשרון אחד, לחימה בשני כלי נשק. במהדורה 3 אכן היה שני כשרונות - גם זריזות בשתי ידיים, וגם לחימה בשני נשק. טוב שהורידו את זה. [נטפוק טכני זה שצריך בעצם גם שליטה בפגיון, אבל לכל המקצועות יש שליטה אוטומטית בפגיון, אז אף אחד לא צריך לקחת לזה כשרון אף פעם]

למה החוק לגבי הוריקנים מיותר? האמת שזה חוק די שימושי, בגלל הלחש control weather שזמין לכל (!) המקצועות מטילי הלחשים המלאים (יענו לא כולל טרובדור) ונותן לך לייצר הוריקנים בחורף.

לגבי חפצים בגודל fine, זה עדיין לא מצדיק חוקים שמציינים מחסר להיאבקות או מה עוצמת המכה של שלד בגודל של ציפורן (טכנית נראה לי אפשר להנפיש ציפורן שבורה כשלד. just saying).

אדראן - אף אחד לא נפגע, פשוט ציינתי שהסקת המסקנות שלך פגומה משהו. אם אתה לא רוצה לשחק במהדורה הזאת זה אך ורק הפסד שלך.
 
לגבי הספרים - מה שנאמר לגבי חוגים, יש לי כמה חברים שנמצאים בחוגים (אני עצמי לא נלהב מהרעיון שאיזה מוזר יבוא וינחה לי את מה שאני כבר יודע... ולפעמים אפילו יותר טוב ממנו. לפרוטוקול: ניסיתי חוגים שונים, זה לא שהלכתי פעם אחת לחוג אחד), והם משחקים כולם בשיטות שונות של חופשיטה, לא באמת בשיטה...
גרסא 4 עומדת בפני עצמה, ולטעמי היא טובה בהרבה מכל השאר, אבל זה כבר על טעם ועל ריח...
מה שנאמר לגבי מחסור בשוק לספרי 3.5 - יש לבתי דפוס נטייה מוזרה, כשיוצאת גרסה חדשה של משהו, אז משום מה נוטים להפסיק לייצר את הגרסא הקודמת, זו הסיבה שגם קשה למצוא טלפונים ישנים, כרטיסי מסך עתיקים למחשב וכדומה... ומאחר ויש עוד אנשים שמשחקים ב3.5 אז יש מחסור בספרים, אבל באותה הצורה יש גם מחסור בספרים למהדורה 4...

לנושא העץ: מעניין, אף פעם לא חשבתי על זה שאולי יש גדלים קטנים יותר מtiny.
נאמר פה איפהשהו שיצור אחד בגודל fine עושה 1 נזק, ושswarm מורכב ממאות יצורים בגודל fine.
משתמע מזה שאי אפשר ממש לתת לדמויות בדרגה 1 להלחם נגד swarms, אבל... יש swarms עם דירוג אתגר נמוך.
הסבר בבקשה?
 
האמת שאני חושב שזה איזה הוראה מwizards שאסור להוציא לדפוס ספרים של מהדורות ישנות אחרי שמהדורה חדשה יוצאת, או איזה משהו שסיפרו לי בפריק מתישהו... לא זוכר את זה לעומק.

הל- יש נחיל עם דירוג אתגר נמוך, הם איום והם גורם לא קל, אבל אפשר להילחם בהם, זה לא שהו בעל מליון נק"פ אם אני זוכר נכון, הריון של הנק"פ של הנחיל הוא לא שכל הנחיל מת, אלא שרוב הפרטים בו נהרגו, והוא מתפרק.

כעבודה משעשעת, באחד הספרים יש נחיל של בני אדם (אספסוף) ומודבר באחד הדברים הכי מסוכנים שנתקלתי בו בשיטה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
כעבודה משעשעת, באחד הספרים יש נחיל של בני אדם (אספסוף) ומודבר באחד הדברים הכי מסוכנים שנתקלתי בו בשיטה.
עכשיו זה נותן פתח לabuse פסיכי...החוק החלופי של hivemind נותן לך דרגות כושף ותוספי תבונה וכריזמה על גודל הנחיל. מישהו עם מנהיגות ברמה גבוהה יכול לפקד על אומות, ולהיות עם אלפי דרגות בכושף...(אני מניח שיש לי איפשהו פספוס מכני, אבל רק המחשבה עושה chills(
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]693359[/post] אם הגדול הזה הופיע במהדרות קודמות יותר?

לא. במוד"מ1 היה רק קטן (כל מה שמתחת לגמד), בינוני וגדול (עוג ומעלה), ובמוד"מ2 היה זעיר, קטן, בינוני, גדול, עצום וכביר.

במו"ד3 הוסיפו עוד קטגוריה מתחת לזעיר ועוד אחת מעל כביר, שלא ברור אם היה בהן צורך.
 
Hell lord אמר/ה:
[post]693370[/post] נאמר פה איפהשהו שיצור אחד בגודל fine עושה 1 נזק, ושswarm מורכב ממאות יצורים בגודל fine.
משתמע מזה שאי אפשר ממש לתת לדמויות בדרגה 1 להלחם נגד swarms, אבל... יש swarms עם דירוג אתגר נמוך.
הסבר בבקשה?
ציינתי שיש נתונים לזומבי בגודל של יתוש, שהספר אומר שהתקפת חבטה שלו עושה נזק של 1. נחילים בספר לרוב מורכבים מערימה של יצורים שכל אחד בפני עצמו הוא לחלוטין לא מזיק. גם אם זה יצורים שיש להם נתונים משל עצמם (כמו למשל עכברוש, שמרכיב נחיל עכברושים) זה יצורים כל כך עלובים שאין להם שום סיכוי לפגוע או להזיק בכוחות עצמם לדמות. אפילו אם היה עשרה או 50 מהם הם היו לא מסוכנים. אבל כשמתחילים לדבר על מאות ואלפים מהם שנדחקים בצפיפות מטורפת, הם יכולים להיות מסוכנים. זה לא שנחיל של 300 עכברושים כל אחד עושה 1 נזק אז יוצא 300 נזק, אלא שהרוב המוחלט מביניהם או מפספסים או לא מנסים לנשוך אותך בכלל או לא מצליחים להתקרב אליך, אבל סטטסיטית מספיק מצליחים כל סיבוב כדי לגרום לך נזק אוטומטי קטן כלשהו (לרוב באזור ה-2ק6, שזה אכן מסוכן למדי לדמויות בדרגות נמוכות, ובהתאם לכך יש להם ד"א של סביבות 3-4).

liorgonen3 אמר/ה:
[post]693372[/post] כעבודה משעשעת, באחד הספרים יש נחיל של בני אדם (אספסוף) ומודבר באחד הדברים הכי מסוכנים שנתקלתי בו בשיטה.
מקור?
 
חזרה
Top