• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

באיזה שפה אתם משחקים?

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בגלל שיש כבר די הרבה מהדורות שיש להם תרגומים רשמיים, תהיתי באיזה שפה אתם מעדיפים לשחק, והאם זה משתנה בין המהדורות. אני, למשל, נהגתי לשחק במו"ד 3.5 בעברית כשהיו לי את הספרים, אבל עכשיו אני בעיקר מתעסק בה באנגלית וסוג של שכחתי הרבה מהמושגים הרשמיים בעברית. אני יודע שבפאת'פיינדר יש הרבה מושגים שתורגמו אחרת מ-3.5, ולכן כדי לא להתבלבל אני גם מעדיף לגשת לפאת'פיינדר באנגלית ככל שניתן. מה איתכם? ומה המצב במהדורה 4?
 
הרוב המוחלט של הספרים שאני משחק עמם באופן שוטף הם באנגלית, למעט ספרי הבסיס של פאת'פיינדר וכמובן הספרים שאני כתבתי.
המשחק עצמו מתנהל בעברית, כשפה ושם יש אנגלית. רוב המושגים אנחנו מתרגמים תוך כדי קריאה/דיבור מאנגלית לעברית וזה לא מבלבל...
 
אני רואה עכשיו שאולי לא ניסחתי את עצמי נכון. ברור לי שרוב האנשים מדברים בעברית תוך כדי המשחק השוטף, אם זה בשביל תיאורים או אינפליי או התייעצויות או הכרזה על פעולות.
מה שרציתי לדעת זה אם אתם משתמשים בגרסא האנגלית או המתורגמת של המהדורות שאתם משחקים? אני, למשל, קורא ומשתמש בחוקים של מו"ד 3.5 בשפה האנגלית, אבל כל המשחק שלנו תוך כדי הסשן הוא רק בעברית (ומקסימום אני זורק מושגים טכנים באנגלית כדי למנוע בלבולי חוקים). פעם הייתי משחק עם הספרים בעברית, משמע מביא את התרגומים בעברית לסשן, כותב דף דמות בעברית, וכן הלאה.

אשאל אולי שאלה נוספת שגם מעניינת - יצירות מכניות בפורום, אתם מעדיפים שיהיו באנגלית או בעברית? ומותר גם לפרט (אהמ dragonitzan)
 
לדעתי, עדיף יצירות בעברית - כי סך הכל כולנו יודעים עברית שוטף (נראה לי...) אבל הרבה מתקשים באנגלית לפעמים, וזה עלול לגרום לאנשים להתרחק מיצירות או לא לטרוח לקרוא אותן 'כי זה אנגלית'.

פלאפי אמר/ה:
[post]693300[/post] (אהמ dragonitzan)
אופס...
 
כשאפשר- אני מעדיף בעברית. השפה יותר זורמת לי. אני מעדיף לתרגם מושגים ככל שאני יכול גם. אבל בהתחשב בכך שרוב החומר הוא באנגלית, אין מה לעשות ולפחות השמות נותרים באנגלית כדי שיהיה קל למצוא את המקור אם צריך.
 
כשיש גרסה מתורגמת אני משתמש בה - לפחות בפאת'פיינדר. גם ב-4 וגם ב-3.5 רכשתי את הספרים באנגלית לפני שהיה תרגום לעברית אז לא טרחתי לרכוש מחדש רק כדי להיות עם עברית...
 
חזרה
Top