• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] - עוד מכשפים: אבל מה זה, אשף?!

מכשפים חלופיים
ייתכן שתרצו לשלב במשחק שלכם דמות שתומך בה פטרון מסתורי שאינו מהעולם הזה, אבל אתם לא מעוניינים לשלב את מכאניקת קסם הברית במשחק ורוצים להיצמד להטלת לחשים לפי יחידות לחש ליום.


מסורת ספר הצללים

לימודי אומנות האשף מסובכים ותובעניים. שעות ארוכות של כתיבת נוסחאות וערבוב שיקויים אל תוך הלילה; שגיאות-הטלה שמסתיימות בכוויות בפנים ובידיים; זימונים כושלים שמצריכים מהאשף המתלמד להסתתר מפני תועבות מהמישורים החיצוניים; ועבודת הטאטוא והגריפה, לאחר שעוד חפץ קסם הפך לשלולית חומצית והמס את שולחן העבודה. יש תלמידים שפורשים או מסולקים. אבל גם ישנם אלו שמחפשים קיצור דרך. העתקה היא קיצור דרך אפשרי אחד. קיצור דרך אחר הוא מציאת מורה חדש: פטרון מעולם אחר שמוכן לתת לאשף המתחיל ידע אסור. ייתכן שיש מחיר, כמובן. לא מעט אשפים מצאו את מותם בתאונה מוזרה לאחר ששוליה ממורמר ושאפתן בחר להישבע אמונים למורה חדש.

ספר ברית
כאשר אתה בוחר במסורת זו בדרגה 2, הפטרון שלך נותן לך ספר לחשים הנקרא ספר הצללים. אתה חייב לבחור את הפטרון שלך מבין הפטרונים מעולם אחר הקיימים עבור המכשף. ספר הצללים מכיל כבר מספר לחשים אותם אתה מסוגל להכין ולהטיל, אם יש לך יחידות לחש בדרג המתאים. הספר מכיל כבר את כל הלחשים שאתה יודע, וגם את כל הלחשים ברשימת הלחשים המורחבת של הפטרון. אם לחש ברשימת הלחשים המורחבת אינו לחש אשף, הוא נחשב ללחש אשף עבורך.
אם אתה מאבד את ספר הצללים שלך, אתה יכול לבצע טקס באורך 1 שעה ולקבל ספר חליפי מהפטרון שלך. טקס זה יכול להתבצע במהלך מנוחה קצרה או ארוכה. הספר החדש מכיל רק את רשימת הלחשים המורחבת של הפטרון ואת שני הטקסים שקיבלת בחינם בזכות המאפיין סודות עתיקים. ייתכן שהפטרון ידרוש ממך לאתר ולתפוס (או להשמיד) את הספר שאבד.

סודות עתיקים
כאשר אתה בוחר במסורת זו בדרגה 2, בחר שני לחשים מדרג 1 שיש להם את התגית ״טקס״ מרשימת לחשים של כל מקצוע שאינו אשף (שני הלחשים לא חייבים להיות מאותה הרשימה). הוסף אותם לספר הצללים. כל עוד אתה אוחז בספר, אתה יכול להטיל את הלחשים שבחרת כטקסים. אתה לא יכול להטיל את הלחשים שלא כטקס, אלא אם למדת אותם בדרך אחרת.
במהלך הרפתקאותיך, אתה יכול להוסיף טקסים אחרים לספר הצללים שלך. כאשר אתה מוצא לחש שכזה, אתה יכול להוסיף אותו לספר אם דרג הלחש שווה או קטן ממחצית דרגת האשף שלך (מעוגלת כלפי מעלה) ואם אתה יכול להשקיע את הזמן הדרוש להעתקת הלחש. לכל דרג לחש, ההעתקה אורכת 2 שעות ועולה 50 מ״ז בעבור הדיו הנדיר הנדרש לכתיבתו.

השבעות
החל בדרגה 6, אתה לומד שתי השבעות קמאיות מרשימת ההשבעות של מכשף, בתנאי שאין להן דרישות קדם. החל בדרגה 10, אתה לומד שתי השבעות נוספות מרשימת ההשבעות של מכשף, בתנאי שאין להן דרישות קדם.

ידע אסור
החל בדרגה 14, הפטרון שלך מלמד אותך סוד אחד של ידע אסור. אתה זוכה במאפיין הפטרון של דרגה 14. השתמש במאפיין המופיע בתיאור הפטרון.


 
כן, זה בהגדרה רעיון "רגיל", אבל אם אתה לוקח מכשף - אתה לוקח אותו עם מכאניקת הטלת הלחשים לפי-התקלות שלו.
הארכיטיפ הזה לאשף נועד לתת לך לשחק דמות עם פטרון ועם השבעות שמטילה לחשים בפןרמט הרגיל (ה-ואנסיאני).
 
חזרה
Top