• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Pathfinder - מקצועות Unchained, מה בדיוק ההבדלים?

אני יודע שיצא ספר שבו הציגו גרסאות חדשות של חלק ממקצועות הבסיס, ומסקרן אותי לדעת האם זה גרסאות שמחליפות לגמרי את הגרסאות בספר הבסיס או פשוט מקצועות חילופיים? והאם באמת הם יותר טובים ממקצועות שבספר החוקים הבסיסי?
 
אלו גרסאות שמתקנות או מקלות על מתחילים עם המקצוע. הברברי כמעט לא השתנה לדוגמה, בעוד שהנזיר חוזק משמעותית ואני ממליץ על ה-Unchained בכול יום. הנוכל שונה, חזק יותר אבל יותר ממוקד, ומצד שני הוא מקבל זריזות לנזק כבר בדרגה 3- משהו שמאוד מקל על הבנייה שלו למתחילים. המזמן ממה שהבנתי תיקן בעיות שהפכו את המזמן המקורי לבעייתי, אבל אני לא בטוח מה ההבדלים בדיוק.
 
מה שקרה עם המזמן הוא בעיקר הרחבת אופציות לבניית דמות מועילה. פעם, אם רצית להיות מועיל בקרב, היו לך שתי אפשרויות זימון דו רגלי עם נשק, או זימון ארבע רגלי עם pounce. לunchained יש את האופציות ליצור זימון קפאפ, קשת, רמך, מומחה מיומנויות, ועוד כמה אופציות, מבלי לוותר על היעילות של המקצוע.
 
הנוכל עדיין עם התקפת פתע ודורש איגוף או משהו דומה? כי זה אחד הדברים המעצבנים בנוכל, שהנזק שלו מאוד תלוי במיקום. נכון שזה מוסיף לטקטיקה אבל זה בחלק מהזמן מרגיש שהוא מאוד תלוי בתוואי השטח של הקרב.
אני יודע שקיים ארכטייפ של נוכל-מתגושש שמקבל התקפת פתע גם אם הוא זז X מטר בסיבוב אבל זה לא בהכרח יותר טוב.
 
נוכל עדיין תלוי בכך שהיריב יהיה flat footed,אבל יש יותר מדרך אחת בשבילו להגיע לזה (גם אי נראות וכד') בכללי, זה הרעיון של הנוכל-אתה יכול להגיע לכמות פסיכיות של נזק, אבל לא בעקביות כמו הנוכל. ראיתי פעם ''חלוקה'' של ארבעת המקצועות הקרביים הקלאסיים שבאה באותה גישה
לוחם-עושה נזק, בהנחה שיש את הנשק הנכון
פלדין-עושה נזק, בהנחה שהוא נלחם מול הנטייה הנכונה
סייר-עושה נזק, בהנחה שהוא נלחם נגד האויב הנכון.
נוכל-עושה נזק, בהנחה שהוא נמצא במקום הנכון.

כמובן שזו לא חלוקה מדויקת ויש המון על מה להתווכח, אבל אני חושב שבבסיס זה די נכון-הנוכל בסופו של דבר כן צריך להתמקם כדי לפעול, אבל זה הגיוני-אתה לא יכול לפגוע באזור רגיש אם הבנאדם מגן עליו בכל הכוח.
 
חזרה
Top