• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] תולדות הפונדק, חלק ראשון

הפונדק הוא קהילת שחקני תפקידים שעם השנים התרחבה גם למשחקי לוח ולמיניאטורות. בלוג זה משמש כמדריך מקוצר לפונדק, וכארכיון להתפתחות הפונדק לאורך השנים: אין עתיד בלי עבר.

החלק הראשון מתאר את ההיסטוריה של הפונדק והפעילויות שעשינו במהלך השנים בשילוב של מלים וצילומי מסך, ועם דגש על הפונדק הוצאה לאור. החלק השני מתמקד באתר התוכן, ומציג את האבולוציה שלו במהלך השנים: מאתר קטן באנגלית, ועד לאתר הגדול ביותר בעברית שמוקדש למשחקי תפקידים ולוח.

קרא את הכתבה...
 
תודה לך איש זקן, צילומי המסך האלה זה נוסטלגיה מזוככת ישר לווריד. הייתי בכיתה... ו' אני חושב, ועוד כתבתי בשגיאות כתיב. תודה על ההתמדה בניהול של המקום הזה. אני אומנם מסתובב פה פחות בתקופה האחרונה, אבל תמיד אשאר פונדקאי ^__^.
ישר כוח
 
כדאי לציין שהעמוד הראשי של רשת הפונדק עדיין קיים בקישור הבא, למי שמעוניין במסע בזמן:
http://members.pundak.co.il/

התעשייה הגובלינית, שהייתה אתר רשת הפונדק החביב עלי ביותר אחרי פורום פונדק הכוכבים, הפסיקה להתעדכן לאחר שהגובלינים התפזרו בעולם. הקישור "התעשיה הגובלינית" מוביל לאתר של חברת הובלות כלשהי, אבל התוכן המקורי של התעשיה נכון לאמצע 2004 זמין בקישור "סודי" - http://members.pundak.co.il/goblinindustry/

פורום מג'יק הישראלי מתפקד עד היום, ומתוחזק במיוחד על ידי החנות "פריק" בתל אביב שממשיכה להעלות בו פרסומים לטורנירים המתקיימים בעיקר בכנסים אייקון ודרקוניקון.

"העולם הידוע" עדיין מתעדכן בתדירות נמוכה, על ידי אנביאטאר. בקישור אל אתר התוכן שלו ישנם גם תכנים של "רייך הצללים" - תוכן מקורי העוסק בעיקר במזרח אירופה בעולם של משחק התפקידים Shadowrun. עדכונים חדשים לעולם הידוע, וכן תיעוד של משחקי התפקידים השולחניים שאנביאטאר מנחה עד היום לקבוצה מצומצמת של שחקנים, מפורסמים עדיין כאן בפורומים: http://www.pundak.co.il/forums/viewforum.php?f=7
בעבר פורום המגדל הלבן היה פורום "ראשי" בפונדק והוא שקק במיוחד בסיפורי פאנפיקשן, אך עם התמעטות הכותבים באזור 2008-2010, הפורום צומצם בהדרגה לתת-פורום בתוך פורום משחקי תפקידים כללי ורק בשנה האחרונה החליף אותו פורום מדע בדיוני ופנטזיה כמקום העיקרי לפרסום סיפורים מכל סוג.

מקום מעניין נוסף ב"רשת הפונדק" הוא אתר הקהילה החופשית, קבוצה של שחקני תפקידים בכפר סבא והסביבה. אתר הקהילה הפסיק להתעדכן בערך ב-2009 - משום שהקהילה העתיקה את פעילותה למערכת פורומים נפרדת: http://rpforum.net/
הקהילה החופשית עדיין מגיעה בצורה מרוכזת לכנסים ולאירוע לארפים, אם כי חלק מחבריה הבולטים פרשו לעיסוקים אחרים משלהם - אחד מהם היה משחק התפקידים א.א.א., ומחר ייחשף באייקון משחק תפקידים שולחני חדש של יוצאי הקהילה החופשית שנקרא "הכרוניקלים של הנפילה".
 
The Time אמר/ה:
תודה לך איש זקן, צילומי המסך האלה זה נוסטלגיה מזוככת ישר לווריד. הייתי בכיתה... ו' אני חושב, ועוד כתבתי בשגיאות כתיב. תודה על ההתמדה בניהול של המקום הזה. אני אומנם מסתובב פה פחות בתקופה האחרונה, אבל תמיד אשאר פונדקאי ^__^.
ישר כוח
בכיף, יש עוד יותר צילומי מסך בחלק השני, שיעסוק באתר עצמו. את ההשראה שאבתי מכאן: https://hwzone.co.il/יומולדת-שמח-הזון-חוגג-15-שנים/
למרות שאצלם זה רק צילומי מסך ואצלי גם הסברים :)
 
פלאפי אמר/ה:
[post]653772[/post] לנהל חנות אינטרנטית נשמע לי כמו המון עבודה, יותר מהוצאה לאור. מעניין אם מסתובבים פה אנשים שמחזיקים עוד במשחקים שקנו בפונדק.
אני, ת'ור ועוד כמה שיחקנו את אלופי האור בpathfinder בהוצאת הפונדק.
עריכה -
Adran אמר/ה:
[post]690773[/post] עץ יחסית ישן.
זאת הקפצה? לא שמתי לב.
 
חזרה
Top