• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיונות לפטרונים חדשים לוורלוקים (בלי תוכן משחק עדיין)

אחרי הדברים המגניבים שכתבו פה לוורלוקים, חשבתי לי שמצד אחד זה מקצוע רבגוני ומעניין, ומצד שני הפטרונים שלהם הם בגדול ישויות שליליות-משהו ומוזרות, מה שיכול ביותר מידי מקרים להוביל לדמות "רייסטלינית", סוציומטית ומעצבנת. תהיתי - אין ברב-יקום אף ישות שהיא סה"כ נחמדה, חיובית וסבבה, או לכל הפחות עם כוונות טובות, שעובדת עם וורלוקים? אני יודע שבהרחבות יש עוד כמה פטרונים, וביניהם "רב-מלאך", אבל זה לא אומר שלא המשכתי לחשוב על עוד רעיונות.

למשל:

המלומד - הפטרון הזה הוא מישהו שהידע והמחשבה שלו המשיכו להתקיים הרבה אחרי כליון הגוף. הוא נצחון השכל על הבשר והוא מחפש ללמוד וללמד. תחשבו על משהו בכיוון של המלך שלמה, נוסטרדמוס, האל אודין, פרעונים עתיקים ושאר חכמי תורת הנסתר.

כובל השדים - מישהו מהעידן העתיק שהקדיש את חייו ללמידת שמות אמיתיים של שדים ויצורי תופת ואת סודות הגהינום, אבל לא כדי לשרת את כוחות הרשע אלא כדי לשעבד ולנצל אותם לטובת המין האנושי. להילחם בשאול באמצעות השאול עצמו. אולי הוא נכשל, אולי עבודתו לא הסתיימה, אבל התודעה שלו עדיין כאן. תחשבו בכיוון של הסיפור על רבי יוסף דה-לה-ריינה שניסה יחד עם תלמידיו לתקוף את הגהינום, שוב המלך שלמה עם השליטה שלו בשדים וענייניו הלא-פתורים עם אשמדאי, או כל מיני סיפורי עמים על תעלולנים מחוכמים שהצליחו לרמות את השטן.

מורה הצדק - העולם הוא מאבק נצחי בין טוב לרע, וזה מי שמוביל את ההולכים בדרך הישר. משהו בסגנון של זרתוסטרה וה"מגים" הפרסיים המקוריים.

וודו - לוודו יש תדמית שלילית, אבל על כל איש וודו שמכין בובה ונועץ בה סיכות, יש שניים שמכינים פסל שעווה ומבקשים מדמבאלה לרפא את בעל דמותו של הפסל. הפטרונים כאן יכולים להיות דמויות של אנשי וודו אגדיים כמו "דוקטור ג'ון" המסתורי או מארי לאבו מלכת הוודו הכושית של ניו אורלינס.

הכוכב הוא אתה - כולם מחפשים פטרון חיצוני, אבל כל אחד הוא כוכב, בכל אחד יש את הניצוץ. המכשף הזה פשוט יודע להסתכל פנימה לתוך נשמתו ולמצוא את הניצוץ הזה. להיות הפטרון של עצמך זה קצת אגו טריפ, אבל זה גם יכול להיות הנתיב לרצון חופשי.
 
האחרון נשמע יותר כמו מה שתרגמו בארבע לכושף אאל"ט. כל השאר מגניבים, המלומד במיוחד.

בעולם שאני מפתח (לא בדיוק פנטזיה גנרית) חשבתי על מקבילה אפשרית למכשף. אפשרות אחת היא שה"פטרון" שלך הוא פשוט מלומד שביצע עליך ניסויים. עוד אחת היא שקיימת בך מודעות עתיקה מסיבה מסוימת עם ידע נשכח.
 
"עבודתי עדיין לא הסתימה, אתה תשה את חרבי אחרי מותי".
יד הגיבור.
הרבה גיבורים הגיעו לעוצמה הקרובה לבני אלמוות וחלקם החליטו לטפח את הגיבורים של דור העתיד אחרי מותם. הם מצעים את הדרכתם למעטים בעלי היכולת לראות אותם ולצור אתם חוזה.
לרוב מדובר דווקא באנשי קרבות ופחות במגים ומשתמשי קדושה (בגלל שהשתיים האחרונים לרוב מוצאים דרכים טובות יותר להשפיע על העולם.
בכללי אני חושב על וורלק שנותה מאוד לכיוון לוחמת חזית יחסית לשאר. הלחשים שלו התקפיים וישירים יחסית והוא מסוגל בשלב מסוים להתאחד עם המדריך שלו באופן זמני.
מה דעתך?
 
לא מקורי שלי, אבל נתקלתי באחד הפורמים ב"צלבן" שהוא מן גרסה "טהורה" של הוורלוק, ויותר דתית.
הפטרונים שלו הם ארכי-מלאכים.
טריאל מלך הצדק (עוזר בהגנות ובמעקב אחרי האויבים)
אימפריוס מאלך האומץ (מעין גרסה קפאפניקת של כוהן וורלוק)
ואוריאל מלאך התקווה- שהוא מעין גרסה תומכת של כוהן וולרוק.

הזכיר לי את זה, ואני גם זוכר שיש את ה"אור האלמתי" וברית שמימית, אבל נראה לי שאפשר לעשות הרבה פטרונים "טובים" בהתאם להיררכיה שמימית...
 
אני בהחלט לא כותב כרגע "פטרון" שהוא בעצם החלטה של הקבוצה לא להשתמש במקצוע הכוהן ולייצג כוהנים באמצעות מכשפים עם תיעול קדושה ותחום שליטה :rolleyes:

אני חושב שחלק מה-appeal של המכשף הוא שלפטרון יש סיבות משלו להגיע לעסקה, ושהן לא תמיד עולות בקנה אחד עם הסיבות של המכשף להכנס לעסקה. שני הפטרונים ה"טובים" שראיתי ב-unearthed arcane הם האור הנצחי ומלכת העורבים - ומהם האור הנצחי הוא די מעפן (זה בתכלס צריך היה להיות sorcerer) ומלכת העורבים היא מאוד סדר-ניטראלי (והיא גם מאוד אלוהות בכירה במהדורה הרביעית, וצריכה הייתה לעבוד טוב יותר עם כוהנים שיש להם את תחום השליטה מוות).

פטרון "טוב" שעלה בדעתי יכול להיו מעין דמות פרומתאוס של קדמה או מלאכה. פטרון "סדר ניטרלי" מעניין יכול להיות מישהו שקשור לגורל, כמו עכביש שטווה גורלות או כמו הגריאיות מהמיתולוגיה היוונית.
 
מפלצות לא הולך כאן ? דרקון זהוב , קי רין או פגסוס עתיק וחכם לא הולך ?

אגב, תמיד דמיינתי אותם כקרובים יותר לתוהנים מאשר לרשעים - לגמרי רואה אל לכל דבר פורש חסות על אחד כזה שלא ממש מסתדר עם הכנסייה בכדי להזיז דברים.
 
מה לגבי פטרון לוורלוק שהוא נשמה שמנסה להימלט מהגורל הנצחי שנקבע לה? שמשתמשת במכשף בתור החוט היחיד שמונע ממנה מלהישאב למחזור גלגול הנשמות/גן עדן/גיהינום. בדרגה 20 אפשר לתת לוורלוק אפשרות לבחור בין להשתלב איתה ולתת לה שליטה מסוימת עליו, אבל כוחות חזקים, או לשחרר אותה ולקבל נגיד אפשרות לזמן "אווטאר שלה" או משהו מספר פעמים ביום.
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
מפלצות לא הולך כאן ? דרקון זהוב , קי רין או פגסוס עתיק וחכם לא הולך ?
דווקא מאוד הולך, ודרקון זהב זה אפילו מתבקש. פשוט בגלל שה-sorcerer מחזיק לפעמים בייחוס דרקוני, נוטים להשאיר את הדרקונים מחוץ לתמונה של ה-warlock.

העוג הברברי אמר/ה:
מה לגבי פטרון לוורלוק שהוא נשמה שמנסה להימלט מהגורל הנצחי שנקבע לה? שמשתמשת במכשף בתור החוט היחיד שמונע ממנה מלהישאב למחזור גלגול הנשמות/גן עדן/גיהינום. בדרגה 20 אפשר לתת לוורלוק אפשרות לבחור בין להשתלב איתה ולתת לה שליטה מסוימת עליו, אבל כוחות חזקים, או לשחרר אותה ולקבל נגיד אפשרות לזמן "אווטאר שלה" או משהו מספר פעמים ביום.
בעקרון זו אפשרות מעניינת, אבל ייתכן שהיא תדרוש התאמות מסוימות כי הפטרון לא במצב לחלק מתנות.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]690608[/post] בעקרון זו אפשרות מעניינת, אבל ייתכן שהיא תדרוש התאמות מסוימות כי הפטרון לא במצב לחלק מתנות.
אולי, אבל אני כן מרגיש שבדרגה 20 צריך להיות איזה סיום. בתור מישהו שמשרת אדון שהוא לא איזה מפלצת אפית כמו קת׳ולהו או דגון, אחרי 20 דרגות נשמע לי הגיוני שהוא יצליח במטרה שלו לשחרר את האדון שלו. אפשר גם לקבוע שלא, הוא לא מצליח בכזו קלות, והוא סתם יקבל בדרגה 20 איזו יכולת חזקה אחרת.

במצב שהנשמה נאחזת בוורלוק בשביל לא להישאב לגורל נצחי, והוא מקבל מזה כוחות כחלק מהעסקה שהוא מאפשר לה לעשות זאת, זה לא מצב אידיאלי לחלק מתנות במיוחד. ככה שלא אמורה להיות כזו בעיה.


כהערת אגב נוספת וחסרת קשר, לאחרונה קראתי את הקומיקסים של ה-Swamp Thing ו-Animal Man מהתקופה של ה-New 52 בדיסי. בפישוט מסוים, שתי הדמויות האלו הם הנבחרים של מה שמייצג בעולם של דיסי את האדום (עולם החי) והירוק (עולם הצומח). למרות שזה נשמע שהם ילכו לכיוון הדרואידי, פרלמנט הטוטמים ופרלמנט העצים מזכירים לי הרבה יותר את מערכת היחסים בין מכשף לאדון שלו, בעיקר כאשר שתי הדמויות האלו לומדות לשנוא את אלו שנתנו להם את הכוחות על המעשים שלהם, לדוגמה (ספוילר לממש התחלה של שני הקומיקסים) הגילוי של באדי בייקר שפרלמנט הטוטמים החליט בלי לשאול אותו להפוך את הילדה בת ה-4 שלו לייצוג הכי עוצמתי של הכוח האדום בעולם (וכך- גם למטרה של מפלצות גרוטסקיות וחסרות רחמים), או הניסיונות של פרלמנט העצים להרוס לאלק הולנד את החיים כאשר הוא מנסה להתנתק מהעסקה שלו עם הירוק ולחיות חיים רגילים ושקטים בלי להיות הדבר מהביצה.

למרות שכוחות קוסמיים שמייצגים דברים כמו ״חיות״ או ״צמחים״ הם פחות נפוצים במו״ד, אני בטוח שאפשר לעשות על זה פטרונים מעניינים אם מחליטים דווקא כן להכניס אלמנט כזה למשחק.
 
העוג הברברי אמר/ה:
מה לגבי פטרון לוורלוק שהוא נשמה שמנסה להימלט מהגורל הנצחי שנקבע לה? שמשתמשת במכשף בתור החוט היחיד שמונע ממנה מלהישאב למחזור גלגול הנשמות/גן עדן/גיהינום. בדרגה 20 אפשר לתת לוורלוק אפשרות לבחור בין להשתלב איתה ולתת לה שליטה מסוימת עליו, אבל כוחות חזקים, או לשחרר אותה ולקבל נגיד אפשרות לזמן "אווטאר שלה" או משהו מספר פעמים ביום.

אתה יודע בדיוק על איזו דמות מדובר, וקשה לי לראות אותה כטובה :)
 
בואו רגע נדבר תכלס - מה מעניין מכאנית בכל פטרון אפשרי כזה. ייתכן שחלקם יכולים לעבוד טוב יותר כרה-סקין לפטרון קיים.

נניח, פטרון דרקון - אפשר ללכת על הכיוון היסודני, אבל שוב כמו עם הג'ינים, נראה לי שמעניין יותר להתעסק במידע הרב שהדרקון אסף וביכולות שלו להגן על המאורה ועל האוצר שלו. אפילו הייתי אומר שמכשף עם פטרון דרקון צריך לקבל כמה מאפייני נוכל - התחמקות מהתקפות אזוריות או ממלכודות, למשל (בזכות ההיכרות עם אמצעי ההגנה שדרקונים מעסיקים) והלחשים שלו צריכים לכלול דברים למיגון האוצר שלך, כמו אזעקה ומתחם פרטי.
 
חזרה
Top