• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
החלטתי לנצל את 3 החודשים שבהם הקפיאו המנהלים את אפשרותי לפתוח משחק (תודה, אם כי ממילא לא התכוונתי לעשות את זה) ללחשוב על רעיונות לכזה, וכשאבחר אחד לפתח אותו. אחד הרעיונות שקפצו לי לראש הוא משחק שיתרחש בסביבות האלף העשירי לפנה''ס, כשבני האדם בקושי התחילו להפוך לחקלאים, ובעצם אפשר לעשות עם העולם מה שרוצים בלי לקרוא למשחק ''היסטורי''. בכל אופן, איך אפשר לעשות משחק פרהיסטורי בלי חיות פרהיסטוריות מגניבות?
אז התחלתי לחפש בויקיפדיה על ''חיות פרהיסטוריות מעידן הקנוזואיקון''. גיליתי המון חיות מגניבות-אבל התבאסתי לא פעם לגלות שהחיה שראיתי נכחדה הרבה לפני התקופה, כשבני האדם עוד לא היו אפילו קופים שעירים גיבנים ומכוערים.
למרות הכל, החיות הללו עדיין מגניבות והייתי רוצה לשלב אותן במשחק. מצד שני, הן לא היו קיימות אז...
מה אמור להיות השיקול שלי כשאני מתחיללחשוב על המשחק הזה? דיוק כרונולוגי או מגניבות אנאכרוניסטית?
 
אממ... זה בכל זאת מתרחש בעולם האמיתי ביבשות אמיתיות...
מצד שני, אף אחד מהשחקנים לא מומחה לפלנטאולוגיה. אני יכול לשלב באותו המקום חיה מעידן הפליוקן, הנאוגן וההולוקן (שמות אקראיים שקראתי בויקיפדיה, אני מבין מהם בדיוק כמוכם) בלי שמישהו ידע שרימיתי אותו...
 
פשוט מאוד - אתה לא חייב להתבסס 100% על העולם האמיתי. תשבור, תעוות, תמציא, תערבב, ויצא לך עולם שהוא לא העולם שלנו - אבל הוא מגניב וכיפי, וזה מה שחשוב.

נ.ב. זה יהיה משחק ניהול?
 
זה אמור להיות העולם שלנו, אבל לפני עליית התרבות, ככה שהכל פתוח (עוד לא מאוחר, מצב הרוח ישתנה מחר). די מעניין לדעת איפה היו האינדיאנים והאבוריג'ינים אם הם היו מבייתים כמה מהחיות הפרהיסטוריות האלו במקום להשמיד אותן.
dragonitzan אמר/ה:
[post]689024[/post] נ.ב. זה יהיה משחק ניהול?
כן. זה התחום שאני הכי מתמצא בו וטוב בו, אני מעדיף להיות מעולה ב-X ולא בינוני ב-X ו-Y.
 
thewolf אמר/ה:
[post]689046[/post] כמובן שזה צריך להיות בגבול הגיון אבל זה אחריותך.
כמובן-לא יהיו שם דינוזאורים.

טוב, תודה לכולם! יש לי עוד 3 חודשים לחשוב על זה, אני אקח את זה בeasy.
 
תודה! האנגלית שלי לא מספיק טובה ושוטפת כדי לקרוא את זה בצורה טובה, אז השתמשתי בטרנסלייט. למיטב הבנתי, הכלל הוא שהקהל יקבל בשמחה כל דבר, לא הגיוני ככל שיהיה, כל עוד הוא מגניב.
 
לשאלה שבראש העץ - מגניבות. אבל גם תלוי. תלוי מה החוויה שאתה מתכוון להעביר. כדוגמא פשוטה - סדרה על ספרטה בערוץ ההסטוריה כדאי שתהיה מדוייקת מאוד, למרות שאפשר לשים בה גם היבטים מגניבים כל עוד הם לא פוגעים בדיוק. סדרה על ספרטה בערוץ האקשן צריכה לזרוק את הדיוק מהחלון ולהראות את כל השרירנים חשופי החזה ומנפנפי החרבות שניתן.
אבל במשחקים, החוויה ברוב המקרים יותר קשורה למגניבות מדיוק. אז נראה לי שזה הכיוון.

לגבי זה -
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]689050[/post] למיטב הבנתי, הכלל הוא שהקהל יקבל בשמחה כל דבר, לא הגיוני ככל שיהיה, כל עוד הוא מגניב.
כאילו, כן, אולי. יש גבול להשהיית הספק, פשוט שאצל כל אחד הגבול עובר במקום אחר. אני יכול להעיד על עצמי שהגבול אצלי מאוד גמיש, ואני מסוגל להחליק הרבה מאוד חורים תסריטאיים וכשלי הגיון כל עוד הסיפור זורם לי. אבל אני מכיר הרבה אנשים שמספיק פרט אחד משני שלא מסתדר עם ההגיון שלהם כדי להרוס את כל החוויה. בקיצור, זה גמיש, ותלוי בקהל שלך.
 
פלאפי אמר/ה:
[post]689104[/post] תלוי מה החוויה שאתה מתכוון להעביר.
אממ... המשחק ידבר על התפתחות האדם ב-5 היבשות השונות מאנשי מערות לאימפריות. המשחק יתחיל בתקופה הפרהיסטורית, אז אני אוכל לשחק קצת עם השעיית הספק ולכנס כל מני תפלצות מהפליסטוקן לתקופה אחת.
 
את המונח "חוסר דיוק" אני מעדיף לשמור למקרים קיצוניים, כמו פרש רכוב שמשתמש בחרב דו ידנית (הראש של הסוס אמור להפריע) או בחור עם שריון לוחות ששוחה ומטפס על קירות קרח בלי שיהיה איזה קסם מעורב בעניין.

אז נכון, היסטורית הלווייתן הזה נכחד לפני 30 מיליון שנה:
Basilosaurus.jpg


אבל, אם אתה רוצה אותו בעולם שלך ורוצה שזה יהיה אמין היסטורית, אתה יכול להניח שהיו מספיק מסוגו ששרדו כ"מאובן חי" - פשוט לא מצאו עדיין ממצאים שלהם בהווה של העולם האמיתי. זה גם לא כזה חריג - הנה למשל דג מכוער במיוחד שהיה מוכר בעיקר ממאובנים עד שיום אחד בשנות השלושים תפסו אותו מסתובב בים באזור אפריקה:

Latimeria_chalumnae01.jpg
 
אממ... באמת רעיון מגניב, אבל [זהירות, ספוילר]: אני מתכוון להתמקד יותר בחיות יבשה פרהיסטוריות (גמלים אמריקאיים, סמילודונים, ממותות וגליפטודונים), כי הן ניתנות לביות ויותר צפוי שבני האדם יפגשו אותן.
 
קריפטוזאולוגים טוענים שחיות רבות שנכחדו או שנחשבות לאגדתיות בעצם מסתתרות בכל מיני מקומות ואוהבים להביא כדוגמא את האוקאפי, שהתגלה למערב רק בתחילת המאה העשרים:
https://he.wikipedia.org/wiki/אוקאפי

מצד שני יש לסייג ולומר שלאחרונה הקריפטוזאולוגים נחלו אכזבה כשבדיקות מדוקדקות גילו שעצמות, שערות וגוש חרא שנחשבו לשייכים לייטי, איש השלג האגדי מההימלאיה, בעצם הגיעו מכל מיני דובים רגילים למדי.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]689140[/post] את המונח "חוסר דיוק" אני מעדיף לשמור למקרים קיצוניים, כמו פרש רכוב שמשתמש בחרב דו ידנית (הראש של הסוס אמור להפריע) או בחור עם שריון לוחות ששוחה ומטפס על קירות קרח בלי שיהיה איזה קסם מעורב בעניין.
זה נשמע כמו יום טיפוסי ברוב משחקי התפקידים שכוללים איזשהו סוג של מכניקה...
 
פלאפי אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]689140[/post] את המונח "חוסר דיוק" אני מעדיף לשמור למקרים קיצוניים, כמו פרש רכוב שמשתמש בחרב דו ידנית (הראש של הסוס אמור להפריע) או בחור עם שריון לוחות ששוחה ומטפס על קירות קרח בלי שיהיה איזה קסם מעורב בעניין.
זה נשמע כמו יום טיפוסי ברוב משחקי התפקידים שכוללים איזשהו סוג של מכניקה...

זה לא מחייב מכניקה, אלא פשוט סוג של חוסר חשיבה ואפילו קצת טיפשות והיעדר דמיון. אם שחקן צריך שיהיה חוק ספציפי לכל דבר והוא לא מסוגל להעלות בעיני רוחו למה משהו כמו לירות כד שמן באמצעות קשת או להניף נשק מוט באורך של 3 מטר בתא שירותים של מטר וחצי על מטר זה לא סביר, אז אני לא חושב שאני רוצה לשחק איתו אי פעם.

זה כמובן בהנחה שהמשחק הוא משחק פנטזיה טיפוסי שמתרחש בעולם כמו-אמיתי. משחק שבמכוון מנסה לצייר עולם בסגנון אנימה או אווירה דומה, יהיה הרבה יותר גמיש בנושאים כאלה בהגדרה - אולי להכניס מוט של 3 מטר לתוך חדרון צר עדיין יהיה לא סביר (אם כי אני יכול איכשהו לתאר סצנה שבה רוב הנשק בולט החוצה מהגג או מהחלון באמצע האקשן, אבל זה משהו שראוי לתאר ולומר) אבל קשת אגדי שיורה באמצעות הקשת שלו כדי שמן, חרבות וגובלינים, או לוחם עם חרב דו ידנית שמסחרר אותה בכל מיני מהלכים מוזרים מסביב לראש של סוסו הנאמן (קלוזאפ על הסצנה שבה שערה מהרעמה של הסוס נחתכת ואגל זיעה מטפטף ממצחו של הסוס הלחוץ) הם דברים שאיכשהו נכנסים להשעיית הספק הגמישה בהרבה.
 
חזרה
Top