• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 (מו"ד 5) מתת הברית: כלי נגינה מופלא

רבים מהמכשפים מוכרים את נשמתם בתמורה לכוח וגבורה בקרב או בתמורה לידע אסור, אבל יש אחרים שכל רצונם הוא בכשרון שאינו שלהם. ואיזה כשרון נחשק יותר מהיכולת לנגן נגינה מופלאה שכמותה לא נשמע עוד בעולם החומרי?
כאשר מוזיקאים כושלים מאבדים את נכסיהם בנסיון להשיג ראיון אצל האציל המקומי, או כאשר מספרי סיפורים צעירים מוצאים את דלתות קולג' הפייטנים סגורות בפניהם, ייתכן שדלת אחרת תיפתח. אלו שהקנאה אוכלת אותם מבפנים יפסעו דרך הדלת, שם יגלו שלפעמים לא הכשרון הטבעי הוא שעושה את האומן.


כאשר עליו לבחור את מתת הברית שלו, מכשף בדרגה השלישית רשאי לבחור גם במאפיין הבא:

ברית כלי הנגינה
אתה ראשי לנצל את הפעולה שלך כדי לזמן את ידיך הריקות כלי נגינה מופלא שאינו מהעולם הזה. צורתו של כלי הנגינה תלויה בפטרון שלך, אך באופן כללי הפטרון השטני יעניק לך כלי-מיתר העשוי מתכת יקרה (כגון כינור זהב), אדון הפיות יעניק לך כלי נשיפה העשוי עץ או קרן (כגון חלילי פאן), ואילו העתיק העליון ייתן לך כלי הקשה ממתכת גולמית ומחוספסת (כמו גונג מברזל).
כלי הנגינה המופלא נעלם אם הוא מורחק ממך במטר וחצי לפחות למשך דקה. הוא גם נעלם אם אתה מסלק אותו מהעולם הזה (ללא פעולה) או כאשר אתה מת. אם כלי הנגינה מושמד, אתה יכול לבקש כלי נגינה חדש וזהה במהלך מנוחה קצרה או ממושכת.
כאשר אתה אוחז בכלי הנגינה, אתה זוכה בשליטה בו (אך לא בכלי נגינה אחרים מאותו הסוג) ומסוגל להטיל לחשים או להפעיל את מאפייני המקצוע שלך גם כאשר אתה אוחז בו בשתי ידיך. בנוסף, אתה זוכה במאפיין המקצוע השראת הפייטן, בדומה לפייטן בדרגתך, אך כל שימוש ביכולת זו דורש ממך לנצל יחידת לחש אחת.


הוסיפו את ההשבעות הבאות לרשימת השבעות המכשף:

לחן צורם
דרישות: מתת כלי הנגינה.
כאשר אתה אוחז בכלי הנגינה המופלא שלך, אתה רשאי לנצל את פעולת התגובה שלך ויחידת לחש אחת כדי להפריע ליצורים בטווח 18 מטרים ממך ברגע שהם מבצעים גלגול התקפה, בדיקת תכונה או גלגול נזק. גלגל את קובית השראת הפייטן שלך והפחת את התוצאה מסכום הגלגול שלו אתה מנסה להפריע. אתה רשאי להפעיל יכולת זו לאחר שבוצע הגלגול אבל לפני שהמנחה הכריז על השלכותיו. ההפרעה שלך לא תשפיע על יצורים חירשים או כאלו החסינים להשפעות הקסמה.

נעימה רודפת
דרישות: דרגה 9 לפחות; מתת כלי הנגינה.
כאשר אתה אוחז בכלי הנגינה המופלא שלך, אתה רשאי לנגן נעימה רודפת ומוזרה במשך דקה אחת. הנגינה הקסומה מעוררת תחושה מלחיצה ביצורים ערים, אך אינה מסוגלת לעולם להעיר את הישנים. כאשר אתה מנגן את הנעימה הרודפת וחושב על יצור שאותו אתה מכיר, אתה מטיל עליו את הלחש חלום מבלי לנצל יחידת לחש. אתה חייב להיות השליח הנכנס אל חלומותיה של המטרה. אם אתה מטיל את הלחש בגרסת הסיוט שלו, המטרה סובלת חיסרון לזריקת ההצלה אם אתה מנגן בטווח 30 מטרים ממנה. השבעה זו אינה משפיעה על יצורים חירשים. לאחר שניגנת את הנעימה הרודפת פעם אחת, אינך יכול לנגן אותה שוב עד שתזכה למנוחה ממושכת.
 
Warlock, מכשף, אמגוש, איך שלא תרצה לקרוא לו הוא גם אחד המקצועות האהובים עלי, בכל המהדורות. אני אישית תמיד הרגשתי שחסרות למכשף עוד בריתות. כאילו בעולם עם דרקונים, שדים, מלאכים, ענקים, אלמתים, ועוד כל כך הרבה, אלו השלושה היחידים שהצלחת לחשוב עליהם?
 
החיבה שלי למקצוע זה קצת יותר מאשר עוד פטרונים.

ראשית, במהדורות 3 ו-5 האמגוש/המכשף (בהתאמה) מתנהל שונה ממטילי לחשים רציניים אחרים. אם אני רוצה לשחק בעולם מערכה שבו קסם עובד אחרת (לדוגמה - שמטילי לחשים מסוגלים להשתמש בו הרבה יותר פעמים ברמות עוצמה חלשות), המכשף הוא בסיס מעולה למקצוע כללי של מטיל לחשים שיחליף את כל שאר המקצועות מטילי הלחשים. אם היית משחק מו"ד 5 בעולם מערכה שדומה פחות לפנטזיה הגבוהה של הממלכות הנשכחות ויותר לחרבות וכשפים של העידן ההיבורי (העולם של "קונאן הברברי"), ייתכן שהיה מה לדבר על ביטול כל מטילי לחשים מלבד הסייר והמכשף, כאשר המכשף מקבל גם ארכיטיפ חדש שאומר בעצם "אין לך פטרון, למדת כחלק ממסדר דתי" או משהו כזה.

שנית, במהדורה 3 נתנו למכשף תירוץ של "אתה בכלל לא עשית עסקה עם אף אחד, אבל אחד מאבותיך כן" וזה בעצם עשה אותו די משעמם. החל ממהדורה 4, ההסכמה היא שהדמות עצמה היא שהפכה למכשפת בגלל דברים שהיא עשתה או שקרו לה באופן אישי. זה הרבה יותר מעניין, וזה מחייב את השחקן ואת המנחה לדבר על מערכת היחסים של המכשף עם הפטרון שלו, ועל הסיבות שהדמות הפכה למכשף. "אני רוצה כוח קסם!" היא סיבה הגיונית בהתחשב בשטיק העיקרי של המקצוע, אבל אני חושב שזו אפילו לא חייבת להיות הסיבה העיקרית. לכן מתת הברית של כלי נגינה מופלא בא לעולם :) ההפיכה למכשף עשויה אפילו להיות התשלום לפטרון: הוא החזיר קרוב משפחה של הדמות לחיים, או שהוא הבטיח למשפחתה ממון רב לדורות רבים, אך בתמורה הוא דורש לקרוע אותה מחייה ולהפוך אותה להרפתקנית שתשרת את רצונו מפעם לפעם.

לבסוף, במהדורה 5 המכשף מקבל לאורך הדרך לא רק בחירה משמעותית אחת כמו שאר המקצועות, אלא שתיים: הוא בוחר פטרון בדרגה הראשונה ובוחר מתת בדרגה השלישית. ובנוסף הוא בוחר לחשים והשבעות. זה מאפשר ליצור פאזל של יכולות מיוחדות שמייחדות את המכשף ממכשפים אחרים. שני מכשפים יכולים להיות שונים זה מזה יותר מאשר שני סיירים שונים זה מזה. ההבדל בין שני מכשפים עם אותו פטרון יכול להיות גדול בהרבה מההבדל בין שני אבירים עם אותה השבועה או בין שני אשפים עם אותה התמחות, כי הם בוחרים מתת אחת והשבעות אחרות.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]688842[/post] שנית, במהדורה 3 נתנו למכשף תירוץ של "אתה בכלל לא עשית עסקה עם אף אחד, אבל אחד מאבותיך כן" וזה בעצם עשה אותו די משעמם.

למעשה אין שום קשר לפטרונים, ב3.5 המכשף הוא בעל כוחות מולד, יש הנחה נתמכת למחצה שהם בעלי דם דרקוני אבל לא בגלל "עסקה" עם דרקון אלה בגלל התערבות בשושלת.
מה שכן יש את האמגוש שאחד מהאבות הקדומים שלהם עשה עסקה אם כוח אפל כל שהוא.
בפאת'פיינדר הוא שינה את שמו לכושף וגם כן הדרך שהוא קיבל את הכוחות שלו היא בדרך כלל דם מפלצתי או חשיפה לכוח מסוים של ההורים או שלו, יוצא הדופן היחיד הוא המורשת שטנית שבמקרה הזה בדרך כלל מדובר בעסקה של אחד מהאבות שלך עם שטן.

אני לא ממש יודע איך זה פועל ב5 אבל אתה צודק לגבי 4.
 
אני צודק לגבי כל המהדורות ;) יש לנו כאן מקרה של "אבד בתרגום".

כשאני מדבר על מכשף, אני מתכוון אך ורק למקצוע ששמו האנגלי הוא Warlock. במהדורה 3 הוא תורגם כ"אמגוש" - ואתה מסכים איתי שיש לו פלאפ משעמם מאוד ("אחד מאבותיך עשה עסקה עם שד"). במהדורה 4 הוא תורגם כ"מכשף", וכך גם בתרגום החובבים הלא-רשמי של חוקי ההתחלה המהירה בעברית ( http://www.dmsguild.com/product/225...rt-01?src=social_media_link#.Wf-74KixqyA.link )

המקצוע הנוסף, Sorcerer, תורגם במהדורה 3 כ"מכשף" ולאחר מכן גם במו"ד 4 וגם בפאת'פיינדר תורגם ל"כושף". באופן אישי אני חושב שאם יש מקום להשתמש בתואר "קוסם", אז ה-sorcerer הוא המקצוע המתאים ביותר. אבל ניחא.
 
אני לנצח יקרא לסורסרר מכשף, ככה אני רגיל, אבל אני לא הכי מסכים השוורלוק היה לא מוצלח ב3.5, הוא כן הביא פן חדש של אופציה להטלת לחשים, ודי שבר מוסכמות. מבחינת פלאפ, הרעיון של "יש משהו אפל בעבר שלי" הוא כן מסקרן, ונתן הרבה אופציות לדמיות (סבא רבא שלי מכר את נשמתו לשד, ואני מחפש דרך להשתחרר מהעסקה הזו).

אם כבר, אני ממש לא אוהב את מה שעשו ממנו בחמש, הוא מטיל לחשים, אבל כמות הלחשים המאוד מוגבלת שלו לקרב מאוד מטרידה, בדרך כלל הארסנל שלו יתרוקן בתוך שני סיבובים במקרה הטוב, ואז הוא פונה ללחשונים שלו, מה שגורם לו להיות עוד פחות ורסיטאלי ממה שהוא אי פעם היה אמור להיות.

נראה שכל הבאלגן עם התרגום של השם פשוט התחרש כי הסורסרר לא היה קיים בספר הראשון של 4, אם כי אני חייב להודות שמכשף הוא אכן תרגום נכון של וורלוק, מאחר ואם אני זוכר נכון, וורלוק הוא צורת הזכר של witch, אז מכשף הוא גרסת הזכר של מכשפה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
אני לנצח יקרא לסורסרר מכשף, ככה אני רגיל, אבל אני לא הכי מסכים השוורלוק היה לא מוצלח ב3.5, הוא כן הביא פן חדש של אופציה להטלת לחשים, ודי שבר מוסכמות.
בתכלס זה היה ניסוי כלים במטיל לחשים לפי-רצון. הפלאפ הרגיש לי, באופן אישי, כמו תירוץ שנועד לעשות את המינימום כדי להבחין אותו מה-Sorcerer. מבחינה מכאנית הוא היה שינוי מדהים ביחס למקצועות מטילים אחרים, זה כן.

liorgonen3 אמר/ה:
אם כבר, אני ממש לא אוהב את מה שעשו ממנו בחמש, הוא מטיל לחשים, אבל כמות הלחשים המאוד מוגבלת שלו לקרב מאוד מטרידה, בדרך כלל הארסנל שלו יתרוקן בתוך שני סיבובים במקרה הטוב, ואז הוא פונה ללחשונים שלו, מה שגורם לו להיות עוד פחות ורסיטאלי ממה שהוא אי פעם היה אמור להיות.
אם קרב רגיל נמשך בערך 5-6 סיבובים, זה ממש לא רע. הלחשונים שלו הם החזקים ביותר משל כל מטילי הלחשים (פרץ קמאי הוא לחשון ההתקפה החזק ביותר שיש, והמכשף יכול להעצים אותו עם ההשבעות הנכונות). ויש לו גם כמה השבעות שמאפשרות להטיל לחשים נוספים לפי-רצון, ובשלב מסוים הוא מקבל גם לחשים יומיים ("ארקנום") ויכולות מעניינות מהפטרון כמו כלא אשליות או השלכה אל הגהנום.

liorgonen3 אמר/ה:
נראה שכל הבאלגן עם התרגום של השם פשוט התחרש כי הסורסרר לא היה קיים בספר הראשון של 4, אם כי אני חייב להודות שמכשף הוא אכן תרגום נכון של וורלוק, מאחר ואם אני זוכר נכון, וורלוק הוא צורת הזכר של witch, אז מכשף הוא גרסת הזכר של מכשפה.
Witch יכול להתייחס גם לזכר (כמו המלך-המכשף משר הטבעות). הדיון עלה עוד לפני שהמהדורה הרביעית יצאה לאור - למעשה הוא עלה עוד כשוויזארדס פרסמו ערכת פלאפ ואומנות בשם Classes and Races שנועדה ליצור הייפ למהדורה 4, ונכון לזמנה עוד תכננו להכניס את שני המקצועות לספר הבסיסי לשחקן. הדיון היה כי "מכשף" או "מכשפה" נושאים קונוטציה שלילית שצריכה ללכת עם מקצוע ה-Warlock ואינה קיימת במונחים "אמגוש", "קוסם" וכן הלאה.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]688999[/post] אם קרב רגיל נמשך בערך 5-6 סיבובים, זה ממש לא רע. הלחשונים שלו הם החזקים ביותר משל כל מטילי הלחשים (פרץ קמאי הוא לחשון ההתקפה החזק ביותר שיש, והמכשף יכול להעצים אותו עם ההשבעות הנכונות). ויש לו גם כמה השבעות שמאפשרות להטיל לחשים נוספים לפי-רצון, ובשלב מסוים הוא מקבל גם לחשים יומיים ("ארקנום") ויכולות מעניינות מהפטרון כמו כלא אשליות או השלכה אל הגהנום.

שיחקתי פעמיים וורלוק ב5, יכול להיות שהבנייה לא הייתה הכי טובה, אבל הוא פשוט הרגיש כמו "קלף ניצחון" או שהוא מצליח לעשות מספיק נזק/לנטרל את היריב בפעולה אחת, או שהוא הולך לעשות נזק מינימאלי במהלך הקרב.

אני חושב שהסוגייה צריכה להיות "מה התפקיד שלו בשדה הקרב?" ואני פשוט חושש שהוא לא מצליח לעשות שום תפקיד כראוי. אבל שוב, יכול להיות בנייה לא טובה שלי.

בכל מקרה, אני מניח שהיו יכולים להיות תרגומים גרועים יותר, אבל מניסיון, זה כן יוצר בלאגן כשאני מדבר על סורסרר ומישהו אחר על וורלוק. אני חושב שהיה צריך להשאיר את התרגום ב4 כמו שהוא היה ב3.5 רק כדי לא יצור את הסלט הזה.
 
חזרה
Top