• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 44] פסוק למתחילים

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
טוב לחזור, אבל זו חזרה קצרה. היה לי רעיון קצר מספיק שאני אוכל לכתוב במהירות, ואין לי מושג מתי אני אכתוב שוב.
בפרקים הקודמים:
"חד וחד בלב איתן, פרי הוורד הקטן."

"הוורד הקטן" הוא מהאוסף המוגבל של פסוקים מוכרים שמלמדים לחרשי פסוקים מתחילים. הוא פשוט, הוא שימושי, והוא עובד כמעט לכולם. כדי לחשל את הפסוק רק צריך לקחת פרח כלשהו (לא חייב להיות ורד), להצמיד אותו לעורך במקום כלשהו (רצוי מול הלב, אך זו לא חובה) ולהגיד את הפסוק.* הפרח דובק אז לעור בחיבור חזק מספיק בשביל שיהיה צורך במאמץ מכוון כדי לנתק אותו. כל עוד הפרח מחובר כך לעור מחשבותיו של המחשל מצטללות, תנועותיו נעשות מדויקות יותר ויש שאומרים שאפילו מזלו משתפר.
משמעות הפסוק מוסברת לרוב כך: "הוורד הקטן" הוא כמובן הפרח, ופריו הוא צלילות המחשבה שהפסוק נותן. "הלב האיתן" הוא עוצמת המחשבה. ל"חד וחד" יש כמה הסברים שונים, אך לרוב מוסבר שמדובר באיחוד בין מחשבה ופעולה או בין רצון וידע. המשמעויות האלה לא מדויקות, אך כל מחשל פסוקים ימצא עם הזמן הגדרה מדויקת יותר משלו. המשמעות מוסברת בכלליות מאותה סיבה שפסוקים נוטים להיות מורכבים ומעורפלים - פסוקים עובדים יותר טוב כשיש להם משמעות אישית למחשל.

אחרי שהפרח מתנתק המחשל מרגיש עייפות פיזית קלה, אך זה נחשב כמחיר הוגן. הפרח נשאר מחובר למחשל למשך כדקה למתחילים עד כמה שעות למחשלים מומחים, למרות שבעלי הניסיון כמעט לעולם לא משתמשים בפסוק הזה. הם לרוב אומרים שהם לא צריכים אותו או שהם מכירים שיטות עדיפות, אך כמה מהם מזהירים מפני שימוש תכוף בוורד הקטן. הם אומרים שהוא מזקין אותך מהר יותר, קושר אותך לכוחות אפלים או שהוא שורף את עצם נשמתך כדי לתחזק את הפסוק. ויש גרעין של אמת בדבריהם...







אולי מחשלי הפסוקים של חותם היו מתקרבים לאמת אם הם היו שמים לב שהפסוק לא עובד מחוץ לעיר. לפרחים אין כוחות תודעתיים, אחרי הכל. מה שבאמת קורה כשמחשלים את הפסוק הוא שהפרח נקשר לאחד מפרחי הנשמה שגדלים בגני הלשכה. הנשמה שגדלה בו מצטרפת לזו של מחשל הפסוקים, ויחד הן מניעות את גופו ומחשבותיו בעוצמה רבה יותר. הגוף נשחק מדחיפת שתי הנשמות, מה שמוביל לעייפות לאחר מכן. כל עוד משתמשים בוורד הקטן לא יותר מפעם בחודש כנראה שלא יהיו תוצאות לוואי. אבל אם משתמשים בו יותר בתכיפות, נשמתו של המחשל מתחילה להישחק גם היא. זה יכול להחליש אותו בטווח הארוך, לקצר את חייו ובמקרים קיצוניים - למוסס את נשמתו לחלוטין. מחשלי פסוקים מנוסים מרגישים את זה, גם אם הם לא יודעים על האמת מאחורי הפסוק ועל הלשכה, והם נמנעים משימוש בפסוק המסוכן. מחשלי פסוקים מנוסים פחות לרוב מגזימים בשימוש בו, וזה מתנקם בהם בזקנותם.
והלשכה? לה לא אכפת. הזמן שנשמות מבלות עם נשמות המחשלים מחזק אותן, וזה בדיוק מה שהלשכה רוצה. אפילו יכול להיות שממציא הוורד הקטן היה סוכן לשכה שחשב על דרך מחוכמת לעזור לגן לגדול.

שילוב במשחק:
* זה עוד פרט נחמד אם אחת הדמויות מתחילה ללמוד חישול פסוקים או שהחבורה פוגשת מחשל מתחיל. למרות שמומלץ שמחשל פסוקים מנוסה ימליץ לדמות להפסיק להשתמש בפסוק יותר מדי, כדי שהוורד הקטן לא ייתפס כמלכודת לא הוגנת.
* אפילו אנשי הלשכה לא יודעים על זה אבל החיבור בין מחשל לנשמה מגני הלשכה הוא לרוב קבוע, כך שאותה נשמה מובאת לאותו מחשל כשהוא משתמש בוורד הקטן שוב. לפעמים קורה שלנשמה הזו יש זכרונות או כשרונות מחייה הקודמים, ואלה יזלגו אל מחשל הפסוקים כשהוא משתמש בפסוק.
* הקשר הזה בין מחשל ונשמה יכול לשרוד בצורה מסוימת גם אם הנשמה נולדת מחדש לתוך חותם. ואם המחשל והנשמה בגופה החדש נפגשים, יכול להיות שהקשר הזה יתבטא בצורה זו או אחרת.


*כמובן, חישול פסוקים הוא יותר מאמירת הפסוק. צריך ללמוד איך להכניס בו כוח וכוונה. אם אתה לא יודע מה אתה עושה, מילים הן רק מילים.
------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
דבאב, אלישע, אין טעם בתגובות סתמיות.

הגשה טובה. דווקא האורך הקצר יחסית זה אחלה, במקרים קשים מעייף לקרוא הכל :).
טוב לראות חפצ"ק (מניח שאפשר להגדיר ככזה) בחותם, זה מקל על ההבנה של מערכת הקסם. הגיוון והזרות של הקסם החותמי הם מהבעיות העיקריות עם העולם (שיש לי לפחות).

לא זכור לי אם כבר שאלתי - אתה מתכנן להסביר איך הקסם עובד, אם בכלל יש סדר מסוים? קסם גנרי לא דורש משהו כזה אבל למערכות ששוברות את הנורמה לדעתי כדאי לספק הסבר (שוב, אם קיים) כדי להקל על ההכרה וההבנה עם העולם.
 
תודה על התגובות :)

אדראן: באופן כללי יש כל מיני סוגים של קסם - מהכוחות המוזרים של חיות דרך הקיום של האגדות החיות עד התופעות המוזרות של האקלים והארץ - אבל אלה לרוב לא נקראים "קסם" כי הם חלק טבעי בעולם. "קסמים" לרוב מתייחס לדברים שבני אדם יכולים ללמוד, כמו כישוף בוץ, חישול פסוקים והאמנויות הקטנות השונות (ריקוד רעפים, פשיטת צורה, ראיית נסתרות, ראיית נגלות...). ויש עוד כל מיני דברים כמו קסם עמוק, חרשים והספירות שבכוכבים, אבל עליהם כבר הסברתי.
קראת את החלקים הקודמים שפירסמתי? אני כותב מנקודת ההנחה שקראת הכל, אבל משתדל לקשר לקטעים הרלוונטיים. במקרה הזה מומלץ לקרוא על חישול פסוקים וגני הלשכה, אחרת לא תבין הרבה. אם קראת ועדיין יש חלקים לא ברורים אתה מוזמן לשאול, אבל אני חושב שהסברתי את רוב הדברים באופן מספק.
 
הגשה נחמדה. יכול להיות מגניב אם בשימוש תכוף מידי הנשמה החדשה מצליחה להשתלט לגמרי או להתאחד לגמרי עם הנשמה של מחשל הפסוקים (למרות שזה קלישאתי).
 
זרתוסטרה: אני בספק רב אם זה יקרה. הנשמות שבפרחים של גני הלשכה הן כוח חיים טהור, ללא תודעה או מחשבות - בשביל זה צריך גוף. הן יכולות לחזק אדם חי, אבל אין מוח שיוכל להשתלט עליו. גלגול נשמות הוא נדיר מאוד (למרות שקצת יותר נפוץ בחותם...), ותידרש נשמה שהצליחה לשמור על כמעט כל יכולותיה המנטליות בשביל להשתלט על נשמה אחרת. גם להתאחד לא יעבוד, בגלל שהגוף יקרוס במהירות תחת העומס של נשמה כפולה.
למרות ששימוש תכוף אולי באמת יביא חזיונות מוזרים של גן הפוך, על עץ מתפתל, שצומח בהתמדה לבטן האדמה..

דבאב: תלוי במי מחשל אותו, אבל הוא קצת פשטני מכדי לעבוד. אולי "אש חיים בנר קטן, מחול צללים לקול איתן"?
 
אש חיים בנר קטן, מחול צללים לקול איתן.
אהבתי!
ובכן, אני מניח שאם *איתן* כלשהו מחשל אותו, הוא אמור לגרום לאנשים בסביבתו לשרת אותו, או לצללים לשרת אותו, או לרקוד סביבו... יאי!
 
אז אולי הכוונה באיתן היא מישהו חזק ויציב? אני מניח שזה יכול לגרום לצללים לרקוד סביב הר...
טוב, יש אפשרות לשנות ״איתן״ ל״חנון״?.... :)
 
חזרה
Top