• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לאדמות המלחמה ! - הרפתקאת מוד 3.5 - OOC

טוב, יאס-אראק לוקח בסוף את טבעת הלחשים (יש לי תוסף די מטורף לתורת הלחשים מסתבר), ואת החגורה של הכיסים חשבתי שכתבתי שלקחתי כבר ברגע שחולק. כול השאר מצידי שיימכר.

השרביט ברקים, אם לא נמכר, לא יכול להיות אצל יאס-אראק. הוא אשף יצירה, אז הוא לא יכול להשתמש בזה.
 
טוב, בתור שחקן שברוב הקבוצות שבהן הוא שיחק, היה PVP אחד גדול של בגידות/סכינים בגב, ופיצולים בקבוצה. אני שהקבוצה הזו שברה אפילו את השיא האישי שלי באי הסכמה קבוצתית.

יש דעות שונות, סבבה. אבל כל רגע כמעט המשחק מתעכב על שחקן אחד או יותר, שכמעט כאילו עושים זאת בתורונת ומכניסים את הקבוצה לדיון אין סופי, שכמעט ברור שהדרך היחידה שבה היא תסתיים, זה בדרך שלו/הם או שלא תסתיים אף פעם.

עד כה, עוד אמרתי שאני מקבל את זה, אנשים בוגרים, דיונים ערים, הכל טוב. ברגע ששחקן מלין בפני שהדבר מוריד לו את כל הכיף והוא שוקל לפרוש, אז מבחינתי זה הרגע להתערב.
לי נראה כרגע שאין דבר וחצי דבר שמחזיק את הקבוצה הזו יחד, המצב מרגיש לי כל כך נפיץ שיש לי תחושה שמספיק שיציעו לאחד מכם מטבע נחושת בשביל לבגוד בשאר הקבוצה, והוא יעשה את זה בתוך רגע. בעוד סביר שדמות אחרת לא תרצה בכלל להשיאר עם יתר הקבוצה.

אנחנו חוזרים לאותו מקרה שקרה עשרות פעמים במשחק הזה, "מה עשוים עם זאלה?" " "מה עושים עם המבריח," "מה עושים עם קירה".... בכל פעם זה נסגר ב"עובדות בשטח" של דמות אחת, ו/או בוויותר של דמות אחרת.

אז אני מעביר את הכדור לידיים שלכם- איך מחזיקים את הקבוצה הזו ביחד? לפני שהמשחק הזה יהפוך ל5 ספוילרים של 5 דמויות, שאף אחת לא תפגוש יותר אחת את השנייה.
 
אוקיי, אני אגיד את זה ישר. אני מת עליכם כשחקנים ואני אשמח להמשיך לשחק, אבל אני לא חושב שמיילו מתאים לקבוצה הזו. בכלל. הוא צריך לדחוף כל הזמן את האידיאלים שלו לכל מקום, וכמו שלמדתי IRL לאחרונה, אידיאלים זה לא דבר טוב לכל קבוצה. אז אני מת על מיילו כדמות, אבל אני לא מתכנן לדפוק לכל הקבוצה את המשחק בגלל זה. מה אתם אומרים?
ליאור-בקשר להודעה שלך, הבעיה פה היא אינטרסים שמתנגשים, אבל מאוד. אני רואה בעיקר את הבעיה של מיילו מול השאר אבל אולי יש עוד בעיות
 
חבר'ה, בואו נשים את הקלפים על השולחן. הקבוצה הזאת לא מתפקדת, מהרבה סיבות. העיקרית שבהן היא שאין לנו תיאום ציפיות. אחד בונה דמות נאיבית וטהורה, אחר אל-מת צמא דם, סייר פסיכופת...אין לנו גורם מאחד בשיט.
ונמאס לי שכל פעם שיש התלבטות קבוצתית, כל אחד מנסה לקחת את הקבוצה למקום אחר בלי להתפשר, עד שעוברים ימים שהמשחק נתקע ואז מבינים שאין ברירה. זה כבר לא כיף ככה. אין שום סיבה שלא יהיו מחלוקות ingame, אבל אין שום סיבה שיהיו ריבים שגם גולשים לout (וכן, גם אם הם נשארים in מרגישים אותם בout).
זה סתם מתסכל ולאף אחד לא כיף.
זה לא שמיילו הוא הבעיה, אלא כולנו. אף אחד פה לא מתאים לאף אחד.
אני לא אוהב סתם להעלות בעיה בלי לתת לה גם פתרון, אז הנה הפתרון שאני מציע:
נבנה דמויות חדשות. כולנו. נמחק את הקבוצה הקודמת, ליאור יכניס אותה לרשומות או ישליך אותה לפח ונתחיל דף חדש, עם דמויות חדשות. נתאם בינינו ציפיות כדי שיהיה כיוון ברור שאליו הקבוצה, הקמפיין והמשחק האלה הולכים אליו, ולכולנו יהיה יותר כיף.

מסכימים?
 
אני דווקא אוהב את מיילו, והבעיה בדיון פה ברצינות היא קירה, שלא שיתפה פעולה באף שלב ולא נתנה סיבות לסמוך עליה. לא מיילו, מיילו הוא היחיד שבגללו יש דיון בכלל אם לצרף אותה- אחרת היא הייתה כבר גופה מלאת נצנצים.

לא, אני לא חושב שצריך להחליף את מיילו, הוא דמות טובה שתורמת ומאוד מובילה את החבורה. הסיפור הוא בגדול מאוד עליו- להב הפניקס, אלתוס, הפיות, אפילו לאלמתים יש קשר אליו- הקיום של מיילו הוא חלק משמעותי מהקבוצה, וזה בכלל בלי לדבר על המעשים שלו.

הדיון על הגופה של זאלה הוכיח שאפשר להתפשר. אני רציתי אלמתה, אתם רציתם גופה להראות, מצאנו עמק השווה. גם פה אפשר, בתגובה (שכרגע נמחקה) הצעתי לקירה לומר לי את כול החולשות שלה ושל חצרות הפיות (מידע שאין לנו אחרת) ובתמורה היא יכולה להסתובב איתנו. זו נשמעת לי כמו עסקה טובה- אנחנו מסכנים את עצמנו למענך, תסכני את עצמך למענינו ותעניקי לנו מידע שאנחנו צריכים. עמק השווה.

אני חושב שהקבוצה הזו מתפקדת ועוד איך. יש לנו הרבה דיונים, והבעיה היא הפסים שהדיונים האלו מגיעים אליהם (אני חושב שהאמירה שלך ידס ש״הקבוצה חושבת שמיילו טיפש אז הם עושים לו דווקא״ היא שיא הלא נכונה, אם לא היה אכפת לנו ממיילו למה היה דיון בכלל?). צריך להירגע קצת עם זה, ולא למות עם הדעה שלך- התפשרות.

לכול דמות יש מטרות, אבל כולם משתפים פעולה. אלטון קיבל את נקמתו בזאלה ובכללי כרגע אנחנו נגד הפיות- שהן אויבות שלו. מליק השתלט על הממלכה בעזרה של כולם. יאס-אראק קיבל את הגופה של זאלה, שזה היה מניע שלו, ואנחנו עוזרים למיילו נגד גריאן ועם להב הפניקס כבר המון זמן. רק ללאטימר אין הרבה מטרות, וזו לדעתי בעיה, אבל מירטוקן לא זמין הרבה אז אני חושב שזו הסיבה.

ונ.ב. אם יאס-אראק יוצא אני לא אבנה דמות חדשה. לא עניין של דווקא, אלא שעד שאני מגיע לסדיר בצבא (אני כרגע בקורסים לקראת תפקיד) אני לא הולך ליצור עוד דמויות למשחקי פורום- לא משנה כמה בא לי להיות בהם- בשביל שלא יהיו לי *עוד* מקומות עם האחריות להגיב בהם. כולל כאן.
 
אני מסכים עם רוב מה שעוג אמר (חוץ מהקטע לגבי קירה ספציפית) - אני מחבב את מיילו כדמות וחושב שהוא עשה התקדמות משמעותית מההתחלה שלו. אני מודה שמליק התחיל כדמות מאוד בעייתית, אבל ככל שהמשחק מתקדם - ובעיקר בהתרחשויות האחרונות - אני ממתן אותו למצב שלדעתי הוא יכול להסכים לפחות עם חלק מהשאר ולא להיות דעת יחיד ברוב הויכוחים.
הבעיה היא שאנשים חייבים להבין שלא יכול להיות שכל ויכוח מה עושים יגיע למצב שיש מישהו שמבחינתו רק הדרך שלו אפשרית. חייבים להתחיל להתפשר - המקרה של זאלה והגופה היא דוגמא טובה לדעתי לפשרה שמקובלת על כולם.
אני לא חושב שיש מקום למחוק את כולם ולהתחיל מחדש - זה מרגיש לי קיצוני מדי.
 
עוג-אני לא אומר שהקבוצה עושה דווקא למיילו. אני חושב שמבחינתם יש להם סיבות לא לבטוח בו. אני פשוט לא חושב שאלו סיבות נכונות. ומיילו תורם, זה נכון, אבל רק לכיוון שלו. אם הקבוצה כקבוצה רוצה כיוון אחר, מיילו פוגע בעיקר. אפשר להפוך אותו לדב''ש, שילך חזרה צפונה והקבוצה תמצא Beatstick/מרפא אחר. הוא ישאר כחלק משפיע מהעלילה אבל לא יפריע לקבוצה.
 
שוב- חצי מהעלילה ממוקדת על מיילו. להוציא אותו זה פשוט לדפוק את העלילה לדעתי. לאיזה כיוון הקבוצה מושכת שמיילו לא? לרצוח את החצר של סלין? להתנגד לניקולאי? להשתלט על רעגיה? כולם מניעים שמקובלים על כולם. מה נמנע ממיילו?
 
זה לא המניעים.....זו הדרך. מיילו הוא אידיאליסט ואופטימי ובוטח והקבוצה לא. ויש להם סיבה מצוינת, אבל זה לדפוק את הראש בקיר שוב ושוב. אז אם אנחנו לא מוציאים את מיילו הוא יאלץ להשתנות בצורה דרסטית. אם זה מקובל על כולכם, אני אשנה אותו כי זו הדרך הכי טובה והכי פחות בעייתית לסיים את זה.
 
אבל זה העניין, מיילן כן משפיע מאוד על הקבוצה, חצי מהעלילה שלנו עד עכשיו היא בזכותו. הבעיה היא שכשיש דיון הוא מתדרדר מאוד מהר.
זה לגיטימי שמיילו אידיאליסט ותמים ויאס-אראק לא, כל עוד מוצאים את האיזון ומצליחים להתפשר.
נכון, הגענו להרבה הישגים, אבל לכל אחד מהם לקח לנו יותר מדי זמן כדי להחליט ולפעול, והדיון בהם הפך למלחמה מהר מאוד. זה הורס לי את הכיף, ואין לי כוח לזה.
אם נוכל להסתדר מעכשיו ולהחליט יותר מהר ובענייניות אני אשמח, אבל אם לא, אני חוזר להצעה המקורית שלי.
 
אני לא עוקב אחרי המשחק בצורה ישירה, אבל אם יורשה למתבונן מהצד לתת עצה:

תרגיעו. נשמע שכל דיון מתפתח הרבה מעבר לאין גיים, שזה בכלל מוזר לי. אם כבר, השאלה מחוץ למשחק אמורה להיות "איך פותרים את זה?" במקום "מי צודק?".

ועוד אחת:

תמצאו או תמציאו מטרות משותפות. אני בעד ניגוד דעות בקבוצה, הבעיה היא בדמויות/שחקנים שלא מוכנים לוותר. מחוץ למשחק אתם מצדיקים את הישארות הקבוצה קבוצה כדי להמשיך לשחק. תמצאו/תמציאו סיבות אין גיים לקבוצה להמשיך יחדיו. גם האדם העקשן ביותר יוותר אם בזכות זה יוכל להגשים את "המטרה הגדולה".
 
אני מודה שזה אמלק רציני אז לא קראתי הכל בריכוז, אבל אלו שני הסנט שלי -

אנחנו קבוצה, והגיוני שיהיו חילוקי דעות. אנחנו חמש אנשים, אז תמיד יכול להיות רוב ומתקדמים הלאה. אם אנשים היו פעילים בדיון על זאלה ואומרים מה דעתם, זה היה נסגר מהר מאד. במקום זה אני חזרתי על עצמי בוויכוחי סרק עם החליף שלא הצלחתי לצאת עם הרגשה אחרת מאשר שהוא סתם מטריל אותי.
הגיוני ששחקנים יעמדו על שלהם, אבל עוד לא קרה פעם אחת בקמפיין שהיה רוב לפעולה מסוימת ומישהו קם ואמר "פאק דיס או שמקשיבים לי או שתחפפו."
מפריע לכם שהדיונים האלו לוקחים זמן? תיהיו יותר פעילים ותגידו את דעתכם באופן ברור. הינו יכולים לחסוך שתים או שלוש עמודים של חפירה מול החליף אם אנשים היו אומרים מהר יותר "תהרוג אותה עכשיו." או "כן היא מרושעת אבל נהרוג אותה אחר כך".
אין דרך אחרת לפתור את זה מבחינתי. כל עוד אכפת לי מהמשחק אני אחשוב על החלטות ברצינות ואציג את דעתו של אלטון בכל פרשת דרכים שלא תיהיה, אחרת מבחינתי זה פשוט להפוך לדמות אפתית שלא אכפת לה מהעולם סביבה שזה לא מעניין.
אני משתדל לפחות תגובה ביום, בזמנים יותר חופשיים אני מספיק הרבה יותר.
חילוקי דעות זה חלק מהחיים, ועד היום פתרנו אותם יופי בעזרת רוב. (חוץ מהמקרה של המבריח, אבל תודו שזה היה משעשע).

במיקרה הזה ספיציפי, אם מישהו אשם זה ליאור.
אתה בא, זורק עלינו איזה דב"ש מפונפן, ומצפה שנעבוד איתו או נעשה משהו בלי שנדע עליו שום דבר כי המטאפלוט שלך כל כך מגניבה שאסור לשחקנים לדעת עליה כלום (חוץ ממילו שכרת ברית עם השטן).
אתה לא רוצה שנדע שום דבר על הפיות? סבבה. אז אל תגלה על הפיות הכל לאחד מהשחקנים האחרים ותצפה שכולם ילכו אחריו בעיניים עצומות, ואל תכניס אותנו לסצינה שבה אנחנו מנסים לברר עליהן מידע בזמן לא מתאים (כמו למשל שרוצים לצאת לסיפריה וכולם מתעצבנים שזה מעכב.)
והנה עכשיו אחרי חפירה כל כך ארוכה הואלת בטובך לגרום לפיה המעצבנת הזאת לדבר מספיק ברור ככה שנוכל לסמוך עליה. אם מיילו לא היה נעלב ויוצא החוצה, הינו מתקדמים.
למה לא עשית את זה לפני יומיים שלוש? למה אני צריך לבזבז כל כך הרבה זמן ממשחק בשביל להוציא מהפיה הארורה הזאת את הדבר המינימלי של לסמוך על דב"ש שאתה מנסה לצרף לנו?
אתה זה שהלך איתנו סחור סחור במקום להגיע לנקודה.

אני רק אוסיף מילה אחת על הניגודי אינטרסים שעלו כאן.
אני אישית בניתי את הדמות של אלטון, כדמות שרוצה להלחם בקורט. היא נשארה כזאת, זאת המטרה הראשית.
על הדרך גילינו שהפיות רוצות להרוג את האלים ובונות צבא מדמעות של אנשים וכל מיני דברים קריפיים אחרים, אני מניח שזה הכניס אותן גם לקטגורית האויב עד שלא תיתן לנו מידע אחר.
הבעיה מתחילה בזה שאתה נותן לאנשים עוד אינטרסים, שלא קשורים אחד לשני.
הפכת את מיילו לפיה. נתת ליאס מאסטר ברמה של וולדרמורט עם האינטרסים שלו. ללאטמיר יש את הגילדה ולמאליק את הסיירים (למרבה המזל הבעיה עם מאליק תוקנה ברגע שהם התגלו כבוגדים לפני הרבה זמן, מה שהחזיר אותו לאינטרס המקורי).
כל הזמן יש ספוילרים שאסור לנו לקרוא שאין לי מושג מה הולך בהם. אני היחיד שאמר לקבוצה מפורשות "תיקראו את הספוילרים שלי, הם שם רק בשביל הנוחות."
אז כל זה גורם לי באמת להרגיש שכל אחד כאן יש לו אינטרס אחר, ואני היחיד שמנסה איכשהו להיות גלוי בקשר לאינרטסים שלו.
אם אתה רוצה שניהיה קבוצה מאוחדת, תפסיק לפלג אותנו כל הזמן.
מספיק עם כל הספוילרים והסודיות.
אם כל הזמן כל הזמן כל הזמן אתה מכניס דברים שרק מישהו אחד אמור לדעת אותם, אז מה אתה מצפה שיקרה בסוף?
אם אנחנו קבוצה, תשתפו מידע חופשי כמו קבוצה.
אם אנחנו 5 יחידים שבמיקרה עובדים ביחד, אל תתפלאו שזה נראה כמו שזה נראה.

אמ;לק
חילוקי דעות זה נורמלי, צריך להיות יותר פעילים בשביל להגיע לרוב ולהתקדם עם החלטת הרוב.
ליאור לא נותן מספיק מידע על דב"שים בשביל שנקבל החלטות ואז הן מתעכבות.
כל הסודיות בכל הספוילרים שלכם עושים שניהיה ההפך המוחלט מקבוצה.
 
Adran אמר/ה:
[post]688004[/post]
תרגיעו. נשמע שכל דיון מתפתח הרבה מעבר לאין גיים, שזה בכלל מוזר לי. אם כבר, השאלה מחוץ למשחק אמורה להיות "איך פותרים את זה?" במקום "מי צודק?".
זאת בעיה מטורפת בקבוצה הזאת, שבגללה יצאתי מקבוצת הOUT בסקייפ. מה שהלך שם זה לא קבוצת OUT, זאת היתה קבוצת IN אבל כשחקנים במקום דמויות.
אם למשל דמות של מישהו לא רצתה שיקרה X, אז בOUT במקום לעזור לשחקנים האחרים להגיע לX בצורה שלא תעצבן את הדמות שלו, הוא ניסה שלא יעשו את X בשום אופן בטענה שהדמות שלה בחיים לא תסכים ולעשות את X זאת בגידה בדמות ודופק אותה.
בעיני זה מגוחך ולא אמור לעבוד ככה, אבל ממה שדיברתי עם חלק מהאחרים הם מרוצים מזה, ואפילו חושבים שככה זה אמור לעבוד.
אותי זה עיצבן, אז יצאתי מהקבוצה הזאת. אין לי מה לעשות מעבר לזה.

padron אמר/ה:
[post]687988[/post] המקרה של זאלה והגופה היא דוגמא טובה לדעתי לפשרה שמקובלת על כולם.
המיקרה של הגופה של זאלה הוא דוגמא מזעזעת. מה שהיה שם זה שעוג רצה את הגופה אבל לא אמר למה הוא רוצה אותה ולא מה יעשה בשביל להראות גופה לסיירים שירצו לראות כזאת.
אחרי מסכת שיכנועים שבסופה הוא סוף סוף הוא הסכים לגלות לנו למה הוא רוצה את הגופה, ניסינו לחשוב ביחד על תוכנית איך לתת לו אותה בלי שזה יעצבן את הסיירים, או לברר אם יהיה אפשר אחרי זה להשיג בשבילו את הגופה, אבל לשכנע אותו להסביר לנו למה הוא רוצה את הגופה לקח כל כך הרבה זמן שליאור כבר החליט להריץ את הקטע הזה בלי להתייחס להשלכות של מה הסיירים יעשו כשהם יקבלו גופת זומבי מוזרה.
לי זה היה מוזר ומעצבן. זה היה יכול להגמר בשניה בצורה חלקה הרבה יותר אם הוא פשוט היה אומר מההתחלה "אני רוצה להפוך אותה לאל-מת, תעזרו לי להעלים את הגופה שלה."
אבל שוב, סודיות סודיות סודיות ואני בטוח שגם כאן היו מעורבים ספוילרים עם ליאור שהיה אסור לנו לקרוא מה שרק תרם לבאלגן הכללי.
 
אוקיי....אז אני אנסה להציג את זה אחרת, מנקודת המבט שלי-אני התחלתי את המשחק הזה בצורה מאוד נובית, עשיתי טעויות מפגרות, לא הייתי סגור על הדמות שלי ושיחקתי בצורה מפגרת. עכשיו, אם הייתי נשאר כמו מיילו של דרגה 1, זה לא היה משחק כיפי לאף אחד. הדבר שמפתח את הדמויות הכי הרבה זה השינויים שהן עוברות, בין אם שינויים ממשיים או שינויים באידיאלים, אינטרסים וסדרי עדיפויות. אני לא חושב שזה דבר רע להוסיף עוד אינטרסים לדמויות, אבל שוב, זה תלוי דמות-אתה בנית דמות יציבה וברורה מההתחלה, אז יכול להיות שאתה לא רוצה לשנות אותה. אבל בכללי אני לא חושב שזה כל כך רע.
בקשר לספוילרים-אני אומר שלי אישית, כל ספוילר שאני עושה זה או כי אני ליטרלי לא נמצא שם ואתם לא יודעים, או שאני מתפלל/חושב ואתם לא יודעים.

בכללי-לי אין בעיה עם דיונים ארוכים, כל עוד יש הקשבה. הבעיה שלי היא שהדיונים האלו מאוד רפטטיביים וחוזרים על עצמם, ולא נגמרים יותר מדי טוב. ויותר חשוב מזה, הסיבה שהם רפטטיביים-אנחנו שחקנים טובים סה''כ, אני מאמין, אבל נראה שלפעמים אנחנו יכולים להיות מאוד ''ראש בקיר''. להיכנס לדיון בכל הכוח, להגיד את מה שאתה רוצה להגיד, לחזור על הדעה עד שמקבלים אותה. במבט מבחוץ על הדיונים אני יכול להגיד את זה בבירור על עצמי, ושכל אחד יסתכל על עצמו אם הוא גם כזה. אני רואה שתי דרכים לפתור את הבעיה עם ה''ראש בקיר''-או שהדמויות שלנו (ואנחנו השחקנים) ילמדו למצוא ביניהם את עמק השווה (לא יודע עד כמה זה אפשרי בהחלטות כמו שאנחנו מחליטים כאן) או שאנשים ישנו גישה באינגיים, כך שנעבוד פחות או יותר על אותו סט ערכים והדיונים לא יגררו למלא זמן ויהיו חסרי תועלת (נניח לאף אחד אין בעיה עם להרוג ולרמות, אבל אחד לא יהרוג חפים מפשע, אחד הוא פסיכופת שלא אכפת לא מכלום ואחד יהרוג רק אם יוצא לו משהו מזה-כולם יהרגו בסופו של דבר, אבל איך לפעול כך שכולם יעבדו ביחד-זה יהיה דיון טוב.-זו דוגמה די גרועה, אבל אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי)
 
אין לי בעיה עם אינטרסים נוספים, יש לי בעיה שכל אחד מקבל אינטרסים סותרים וכל הזמן יש סודיות ברמה כזאת שמרגיש באמת שאנחנו לא קשורים אחד לשני.
אז מה אם אנחנו לא שם? אי אפשר לקרוא את זה ולשמור ידע מחוץ למשחק? אנחנו קבוצה.

אני אישית מקבל את ההרגשה שכל אחד משחק לעצמו מרוב ספוילרים. זה מפריע לי. אני בטוח שגם אתם מקבלים את ההרגשה הזאת, ולכן אנחנו מתנהגים כמו שאנחנו מתנהגים. כמו חמש יחידים שמקרה עובדים ביחד. ברור שזה יקרה אם כמעט חצי מהזמן אנחנו עושים דברים שלאחרים אסור לדעת. גם אם אין שום דבר משמעותי בספוילרים האלו, זה ההרגשה הכללית שמקבלים ועובדה שזה משתקף במשחק שלנו.

בקשר לוויכוחים, אנחנו חמש אנשים, אם כל אחד יגיד את דעתו יהיה לנו רוב. שאנשים יתחילו להגיד את דעתם.
במיקרה הזה ספציפית אני לא חושב שהיו חפירות, אני כן חושב שהיה ניסיון נואש להבין למה אנחנו נכנסים, אז אני לא חושב שהצבעה היתה מתאימה במקרה הזה. ומיילו במקום לנסות להסביר לנו, ניסה לשכנע אותנו להסכים בלי להבין. לא תודה.
וכאן ליאור צריך לקחת אחריות. אי אפשר לתקוע לנו דבשים לא לגלות עליהם כלום ולצפות שנסכים לעבוד איתם כמו ילדים טובים. זה אולי יכול להתאים לדרגה 1, לא 10. המטאפולט שלך כל כך מגניב שאסור לנו להבין מה הולך בו? סבבה, אז או שתתאים אותו אלינו, או שלא תתפלא שאנחנו כן מנסים מה הולך בו לפני שאנחנו מקבלים החלטות, ועובדה שכאן הפיה הסכימה בסופו של דבר לתת את המידע. למה היתי צריך לחפור לה במשך 3 עמודים בשביל להבין אם היא מנסה לנצל את אלטון, או באמת רוצה לעזור ויש להם אינטרסים משותפים?
 
אמממ.....אני אכנס לשניונת לדיון הספציפי הזה, כי הוא לא הנושא-אם מיילו היה מנסה להסביר לכם מה היה קורה הייתם שוכחים, כמו מה שקרה כשקירה דיברה, זה לא הדובר אלא הנושא. שוב פעם, יש הסבר ללמה זה ככה אבל הוא ישכח מכם. ניסיון השכנוע שלי היה ''תסמכו עלי, אני יודע מה אני עושה''. אבל זו לא הנקודה. אני לא רוצה לגרור את הדיון הזה לאאוט.
אני לא חושב שהמצב עם הספוילרים כל כך גרוע. הריבוי ספוילרים קורה בעיקר בדאונטיים, וכמו שאמרתי אני שם ספולירים פשוט כי אנשים לא נמצאים לידי ואני לא רוצה להתבלבל בין דברים. אין הרבה דברים (אולי חוץ מהחיזיון שהיה אז) שקרו בספוילר, ולא חלקתי אותם איתכם.
בכל מקרה אגיב בהרחבה אם יהיו נושאים חדשים להגיב עליהם. אני מעמיד לסיכום, בקצרה, את ההצעות שלי כדי לצאת מהמצב הזה-

א-לשנות את גישת ה''ראש בקיר'', כדמויות ושחקנים. פיתרון הרבה יותר פשוט, אבל הוא ידרוש הרבה יותר מאיתנו כשחקנים ויש הרבה פחות סיכוי שיעבוד
ב-לשנות אופי דמויות/דמויות כך שהדיונים לא יגיעו למצב של ראש בקיר.

פתרונות לבעיית הסודיות-ליאור כבר אמר לנו על זה כשנפגשנו באורקל. פשוט קצת זנחנו את זה. אני אישית לא מרגיש שיש כל כך הרבה סודיות
 
יש דברים שאני יכול להתייחס אליהם, יש דברים שלא ראוי שאתייחס אלהים, אני נמנע מלהיכנס לכל הנושא הפרטני במקרה הזה.

א)מקרה הדבשית שיש לנו פה- מקורו בבקשה אישית של שחקן בקבוצה לקיומה. כמו שכבר אמרתי והוחכתי לכל אחד מכם- אני מאוד פתוח במה שאתם רוצים, ברגע שהבקשה לדבשית הזו התקבלה, עבדתי ליצור אותה, מאחר והיא חשובה לאותו שחקן, אני כן מנסה להשאיר אותה, כמו שכל אחד מכם היה רוצה שבקשה אישית שלו תמומש אז היא אותו מקרה.

ב) עניין הספוילרים- אנחנו חבורת שחקנים בוגרת, לכל אחד פה יש עקרונות של הדמות שלו, ואני מסרב בכל תוקף שיהיו פה דמוית "שטוחות" שכל הרצון שלהם הוא בודד וחסר עומק, לכל אחד יש וצריך להיות פה עקרונות לדמויות שלו, רצונות ייחודים לה, וכן- גם דברים שהיא לא רצה לשתף אם כל אחד. אבל יש הבדל בין זאב בודד, לבין שבזמן דאונטיים לכל אחד יש ספוילר (למישהו מעניין לדעת מה מליק קנה בזמן שהוא היה ברעגיה? או אולי את הדיון האישי של אלטון ומיילו במהלך הספינה?. מעבר לעבודה שהספוילרים עוזרים לי לעשות הפרדה בין ההודעות לכל אחד. הם ה"פן האישי" של חלק מהדמויות. אני לא רואה משחק בלעדהים. מצטער.

ולעניין שלשמו התכנסנו/הביקרות על הדבשית עצמה- כמו שאמרתי בראש, היא חשובה לאחת הדמויות בקבוצה- הוא עצמו ביקש שתהיה דבשי"ת בסגנון קירה (נכון, לא פייה, אבל זה לא האישו)- ובוא נהיה כנים- לא היה דב"ש אחד שפגשתם ולא הייתה נגדו התנגדות. ולפני שיש פה האשמה שיצרתי בכם פראנויה בגלל נוק- הוא עצמו זכה למירב ההתנגדות. אם יש פה ציפייה שכל דבש שתפגשו יתן לכם את סיפור חייו, את החולשה שלו, ומה 3 הספרות בסוף כרטיס האשראי שלו. אז אני מצטער להגיד שזה לא יקרה.

חוסר השת"פ שלה- בואו נראה מה היא נשאלה:
yellow_acid אמר/ה:
[post]687636[/post] "אבל חוץ מזה שטריסטן הוא אויב שלך, אני וחברי לא ממש הצלחנו להבין שאר מה שאמרת. נשמח לקבל הסברים."
(כהמשך לתיאור של מה שהיא)
נענתם- היא בפירוש אמרה לכם (ובזה גם אני) שיש לפעמים מקום להבדיל בין עיקר לטפל, אם זה לא היה מובן שאת תארי האצולה שלה ממש לא אמור להיות מעניין לכם, הרי שזה הובהר לכמה מכם בפרטי במגוון קבוצות הOUT שיש לנו (ולדאבוני יש יותר מידי, ואין אחת שכולם בקבוצה הזו חברים בה.)

מירטוקן אמר/ה:
[post]687653[/post] "אך אם תרצי לשתף פעולה איתנו על מנת לחסל את טריסטן, עלינו להכיר אותך כראוי ולהבין מי מי את, כך שנוכל לסמוך עלייך. אם כך, הסבירי לנו", אומר לאטימר בקוצר רוח.

שוב - מי את בדיוק, למה שנבטח בך?

תשובתה
liorgonen3 אמר/ה:
[post]687659[/post] "אני חוששת שנפלה כאן טעות, אני משתפת פעולה עם מיילו, כרם-דם אחד לאחרת, זו חובתנו, מאחר ואתם חבריו, והוא רוצה לסייע לכם, מכורח הנסיבות אני אעזור לו לעזור לכם, אבל מאחר ואין דם פיות ולו באחד מכם, אין אתם צריכים להבין כלל את מעמדי, די לכם לדעת מהו, אין לכם כל רצון וצורך להבין את הירריכת המעמדות במצודה."
שוב- אותו הסבר של "אין טעם לחפור מה המעמד שלי". ובהקשר ללמה לבטוח בך? היא עונה לכם. היא רואה במיילו כבן ברית, אתם חבריו. וכפועל יוצא מכך היא רואה בכם בני ברית. כל זאת תחת העובדה שכולם יודעים אותה שהיא לא יכולה לשקר.

yellow_acid אמר/ה:
[post]687676[/post] "וככל הידוע לי, הפיות הן יצורים מרושעים שמעוניינים לזרוק את העולם שלנו למלחמות ומוות, רק בגלל שככה הוא יהיה עבורן מעניין יותר, והם יוכלו לבנות צבאות שנוצרו מדמעות של אנשים או מהתקווה המנופצת שלהם, ובסופו של דבר להשתמש בצבא הזה בשביל להלחם באלים כשיפתחו שערי המצודה. וכנראה על הדרך להרוג גם כמה מאיתנו בני התמותה הפשוטים המוגבלים בזמן בניגוד אליכן הו פיות נעלות.

(אחרי שהיא מסבירה לאלטון מה ההבדל בינו לבינה מבחינת המונח "פיה")
היא עונה לכם כי
liorgonen3 אמר/ה:
[post]687686[/post] "שאר החצרות לא עוסקות בעולמכם כמעט, ופרט לצייד אין הם עוברים את הערפל כדי להגיע הנה. אין לי ולו חצי דבר נגדכם בזה הרגע, ואני כן חבה תודה מסוימת לכם, ועל כן ארצה להחזיר אותה. בדרך זו או אחרת."


ואז היא "מותקפת" כי היא לא עונה על השאלות (לראייה, ענתה.) ונשאלת מודע היא הגיע לכלא. היא עונה לכם ושוב מסבירה (אנשים, אם אני פעם שלישית חוזר על עצמי בתושבה, אז אני כבר מנסה להבהיר לכם מבלי לשבור משחק שהדבר לא משנה. אם היה פה משמעות נסתרת, הייתי מבקש מכם (כמו בכל פעם שזה היה) לגלגל זיהוי מניע/משהו אחר מתאים)
ומוסיפה שנכון שיש פיות שרוצות להשמיד את העולם, אבל היא לא רואה בזה כל צורך, היא רק רוצה לטפל בגריאן. (מזכיר, לא יכולה לשקר, ואתם יודעים זאת)

נדלג קצת על כך שהיא נקראה מתנשאת, אתם מבקשים עוד פרטים. היא נותנת לכם אותם,
וכאן מגיע נקודת המשבר הפרטים נמחקים לכם מהראש, היא אומרת (אמרתי שהיא לא יכולה לשקר) שאין לה יכולת לגרום לכם לזכור את זה, ושהיא ממש, אבל ממש לא קשורה לזה.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]687755[/post] "מישהו מונע ממך להבין את התשובות, קסמה של סירונה לא מגן עליך מהשקר, ולי אין את היכולת להסיר אותו, רק רמי דם מסוגלים להבין את האמת מאחורי המצודה, מאחורי סירונה, מאחורי השקר. לדאובני, ככל שארצה, אין אני מסוגלת להסיר את המחשך מפניכם." היא אומרת.
פיה לא משקרת, היא לא מסוגלת, קירה גם לא נראית כאילו היה מנסה לסלף את האמת. "אני שונה מסלין, אמרתי זאת כבר, כל חצר מנסה לרצות את סירונה בדרך אחרת, בניה רק רוצים שהיא תשוב."

מכאן והלאה, קירה בקושי מדברת... יש שאלה של מה היא יכולה לעשות (עונה) ומליק מבקש ממנה להישבע- היא נשבעת. פעמיים.

יאס-מונע את ההצטרפות שלה מתוך חשש שהמלאך שהוא זימן לא יסתדר איתה (האמת, רלבנטי, מקובל.)

אלטון- כל מה שאת אומרת לא מעניין, השבועות שלך שוות לכלום, והוא שואל "אם הייתי יודע את מה שמנעו ממני, האם היית נותן לך להצטרף?" (שאלה שחבל שלא נשאלה קודם, וחבל שאף אחד לא עצר לתהות מדוע יש בעייה לזכור את מה שהיא אמרה, למרות שאני (דרכה, ובקבוצת OUT) אמרתי יותר מפעם אחת שאולי כדי לעצור לחשוב למה אתם לא זוכרים את מה שהיא אומרת, אבל זה זכה להתעלמות מוחלטת. ) - והיא עונה שכן.

מיילו יוצא בסערה לא מבונת, אני מקבל משחקן אחר הודעה שהוא רוצה לפרוש, ואנחנו פה עכשיו. (בחיי שבמבט לאחור קיבלתם מקירה יותר מידע שקיבלתם מכל דב"ש שפגשתם, לא הייתה שאלה אחת שהיא סירבה לענות אליה (גם אם בעקיפין) והיא ממש לא הראתה סימן לכך שהיא מסרבת לענות על שאלות נוספות.

אין לי מה להוסיף בהיבט הדבשית מעבר לזה.


מעבר לזה אני כן מסכים אם אסיד בדבר אחד, רוב הדיונים פה חד צדדים במקרה הטוב, שנים/שלוש שאומרים את הדעה שלהם, שלרוב אחד מהם אומר אותה הרבה אחרי האחרים, ואחרי שהדיון כבר נוצר. כתוצאה מכך אנחנו מגיעים כל פעם מחדש לאותו מצב שבו עד שמישהו מציג את הדעה שלו, היא לא רלבנטית במקרה הטוב.



אני רוצה להוסיף משהו אחרון, כל הספוילרים/עקרונות אישיים של דמוית/סודות של דמויות/העדפות אישיות שלהן- זה סגנון המשחק וההנחיה שלי, מצטער, אם למישהו זה לא מתאים, שיגיד, וניפרד בשלב זה כידידים ובלי שום bad blood.
 
חזרה
Top