ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

איך בונים עולם מערכה טוב

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
thewolf
הודעות: 377
הצטרף: 01 מרץ 2017, 20:27

איך בונים עולם מערכה טוב

שליחה על ידי thewolf » 03 נובמבר 2017, 14:59

אחרי הרבה מעוד פעמים של הרצות של הרפתקאות מוכנות או שמתרחשות במקום קטן יחסית. הקבוצה שלי יצאה להפסקה ואני החלטתי שעכשיו אני אבנה עולם מערכה בשביל הסשנים הבאים שלנו, ותהיתי אם יש לכם עצות האם צריך רק לכתוב כמה מקומות חשובים ויחסים בין עמים, האם להעמיק על כל דבר, או איך להציג את העולם, אשמח מאוד לעזרה.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4522
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

איך בונים עולם מערכה טוב

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 03 נובמבר 2017, 15:06

הממ...
אני עכשיו בונה עולם מערכה. אני בונה אותו בצורה הבאה.
1) חושב על אילו רעיונות מגניבים יש לי בשבילו, ומה בעצם מניע אותי לכתוב אותו. עיר מגניבה? תרבות מעניינת?
2) מכין מפה כללית (או לא כללית). אם באים לי רעיונות טובים תוך כדי-מה טוב.
3) מציג אותו כדי לקבל פידבק-זה יבוא אצלי בקרוב, כשאגמור לעבוד על מפת העולם ב-inkarnate, אחרי שיש לי אותה כתובה בעט-עיפרון.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17646
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 34
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

איך בונים עולם מערכה טוב

שליחה על ידי פלאפי » 03 נובמבר 2017, 15:56

הגישה שלי זה שעולם מערכה זה לא חשוב. מה שחשוב זה הסיפור שהדמויות חוות. כמובן שהסיפור הזה צריך להיות מלא בנפסים ומקומות מעניינים, אבל כדי לבנות כאלו בצורה מוצלחת צריך לחשוב מלמטה למעלה, ולא מלמעלה למטה. הכוונה זה שקודם כל צריך לראות מי הדמויות, מי השחקנים, ובאיזה עולם הם רוצים לשחק. העולם צריך להתאים את עצמו לדמויות, ולא להיפך. אני מעודד את השחקנים שלי להמציא בעצמם את הרקע של הדמויות שלהם בלי שאני נותן להם עולם מוכן מראש, ובהתבסס על הסיפורים שלהם אני בונה עולם שקשור אליהם (במקום מה שלפעמים עושים, שזה לתת לשחקנים עולם נתון ואז שיימצאו בתוכו למה הם מתחברים). והעולם הזה הולך ומתפתח בהתאם למה שהשחקנים עושים ולאיפה שהדמויות הולכות. בגדול, אם כתבת משהו על העולם ולא השתמשת בו במשחק בשום צורה, סתם בזבזת לעצמך את הזמן. עדיף להשקיע אותו בדברים שהולכים להשפיע על הדמויות בצורה ישירה.
ובאופן כללי אני לא מת על מפות מפורטות של מקומות. זה סתם מגביל אותי יצירתית בהמשך אם אני רוצה פתאום להמציא מקום חדש שמתקשר לי לאיזה משהו שהסיפור דורש, או לשחק קצת עם המרחקים בין מקום למקום לפי דרישות ההרפתקה.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3713
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

איך בונים עולם מערכה טוב

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 03 נובמבר 2017, 18:51

תתחיל מקונספט ואל תמלא הרבה פרטים מעבר למה שצריך להרפתקה הקרובה.
למשל, חשבתי באופן די אקראי על קמפיין של "דרואידים נגד אצטקים" ואחת השחקניות אמרה "אז אני הולכת לשחק נינג'ה".

מהרעיון הזה התחלתי עם עיר אצטקית ביער וכמה שורות נתונים של לוחמים וכוהנים אצטקים וכל מיני דברים שאפשר לפגוש ביער. אחרי שהחבר'ה בנו דמויות, מהרקע שלהן היה אפשר להוסיף עוד פרטים לעולם המשחק - למשל, עיר של הדרואידים שצריך לנסות להגיע אליה.

ואז זרקתי את הדמויות לכלא בעיר האצטקים בזמן שהן מחכות שיקריבו אותן לשדים שהאצטקים סוגדים להם ונתתי להם לנסות לברוח בלי ציוד ובלי היכרות עם האזור. מההתחלה הצנועה הזו העולם התפתח יותר ויותר לעולם מערכה שלם. כשהייתי חושב על רעיון, הייתי פשוט זורק אותו פנימה. מה שתרצה - שבט של אנשים שחיים מתחת לאדמה ומפחדים מהשמש? יש. כנופיה של משוגעים שקוראים לעצמם "צרצרי הירח"? יש. אנשי גבעות פראיים ואלימים שנראים כמו הכלאה בין סקוטי וגילי ארגוב מסתובב מסומם ומבקש כסף (נתקלתי בו באייקון האחרון אגב)? יש. ערי מדינה עם מלכות יפות ושרים מושחתים? יש. מכיוון שלא התחייבתי על מפה מראש, יכלתי לזרוק לתוכה כל דבר שרציתי.

ועוד מילה בקשר למפה - אנשים בעולם דמוי ימי הביניים לא ממש ידעו מה נמצא מעבר למרחק של שלושה ימי הליכה והיה להם מושג מאוד כללי על איך נראית הארץ שהם גרים בה. מפות היו לא מדוייקות במיוחד ונגישות רק למלומדים ולסוחרים - עד שהדמויות שלך לא יתחילו ממש להסתובב בעולם, תרגיש בנוח לא לתת לו בכלל מפה, אלא רק הגדרות כלליות כמו "בצפון נמצאת ארץ הברברים והממותות, במזרח זו ממלכת מוריסטן העויינת".
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה