• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קטאן ערים ואבירים - צריך עזרה בחוקים

dor10000000

פונדקאי חדש
כמה סיטאוציות שניקלנו בהם כששיחקנו ולא ידענו מה לעשות:

1. הרי כדי להגיע לרמת פיתוח 4 אני חייב עיר, עכשיו אם מישהו כבר הגיע לפני לרמת פיתוח 4\5 אני עדיין חייב עיר? כי כבר אין לי את האופציה לקחת אלי את תוספת העיר הגדולה.

2. בקלף מפקד המשמר אני יכול לקחת קלף מידו של כל מי שגובל במקומו החדש של השודד. זה רק בקלף הזה או שעושים ככה גם כשיוצא 7?

3. בקלף נמל המסחר, איך זה בדיוק הולך? קודם כל אני חייב להציע משאב ולי חייבים להציע בחזרה סחורה? ואני יכול לעבור שחקן שחקן? צריך לפי סדר? אני יכול לשאול פעם אחת? כאילו אני יכול להגיד עכשיו לשחקנים שנגדי: 'יש לי חימר מי יכול להביא לי בד'? ולעשות ככה עד שאני אקבל את מה שאני רוצה?

4. בקלף מנוף, כתוב בסיבוב הזה (בהסבר שעל הקלף). מה זה אומר בסיבוב הזה? זה תקף לכולם? אם רק לי למה לא כתוב בתור הזה הרי אני יכול לשחק רק בתורי. בלי שום קשר אני יכול להתשמש בו פעם אחת? נגיד יש לי שני בדים אני יכול לקנות גם שוק וגם סדנה? (רמות הפיתוח 1 ו-2) כי רמת פיתוח אחת פחות אחד זה כלום ורמת הפיתוח השנייה עולה עכשיו בד אחד.

5. בקלף סוחר ראשי, אני בוחר את הקלפים שאני לוקח מהיריב שלי או שהוא בוחר? או שבכלל אני מהמר כמו שיוצא 7?
קצת לא ברור הניסוח של הקלף.


כרגע זה מה שעולה לי לראש תודה רבה לעונים!!
 
1. כדי לפתוח רמת פיתוח חדשה צריך עיר. אם אין עיר אז אי אפשר להעלות רמת פיתוח בכלל. גם לא רמה 1.

2. רק בקלף הזה אפשא לדרוש קלף מכל שחקן שגובל במיקום השודד החדש.
בגלגול 7 ניתן לבחור רק שחקן אחד ולדרוש ממנו קלף.

3. בקלף המסחר מציעים לשחקן (פעם אחת לשחקן, אתה קובע את הסדר) משאב, ואם יש לו סחורה אז הוא מחליף.
אתה יכול להציע איזה משאב מהיד שלך ומקבל סחורה לבחירת השחקן השני.
זה לא קלף סחר... אתה מציע קלף שנבחר מראש ואין שם מיקוח.

4.קלף מנוף משמש לשדרוג יחיד. אם זאת הרמה הראשונה אז השדרוג בחינם. מכל רמה אחרת זה הנחה של קלף אחד. השימוש חד פעמי.

5. אתה בוחר 2 קלפים. ההבדל הוא בין בחירה לשליפה.
 
איזה מלך מה זה תודה כבר חשבתי שאף אחד לא ידע לענות לי
העלית לי עוד כמה שאלות אז אם תוכל לענות זה יהיה מעולה

לא ממש הבנתי בנוגע לקלף המנוף, אני משתמש בו בתור שלי רק פעם אחת? אסור לי להשתמש בו לשני שדרוגים? ואתה יודע למה כתוב בהסבר בסיבוב הזה? סתם מסקרנות

גם בנוגע לקלף המסחר לא הבנתי מאה אחוז. נגיד יש ליריב שני קלפי מסחר, הוא הציע לי אחד מהם ואני לא מעוניין בו, אני לא יכול לדרוש ממנו את השני? ונגיד עכשיו לא רציתי לעשות חילוף עם מישהו כי לא התענייתי בקלף המסחר שלו, עשיתי חילוף עם אחרים ועכשיו אני כן צריך את הקלף הזה, אני יכול לחזור לעשות איתו חילוף?

אם אמרת שאני חייב עיר כדי להגיע לרמת פיתוח, אז אם אני מאבד את העיר היחידה שלי בהתקפת ברברים, והגעתי לרמת פיתוח כלשהי, העיר הבאה שאני אבנה תהיה כדי עבור רמת הפיתוח שאליה כבר הגעתי או שאוכל באמצעות העיר לפתוח רמת פיתוח חדשה?
ואם באותה הסיטאוציה (איבדתי את העיר היחידה) מגיע התור שלי ואני לא יכול לבנות עיר אבל לשדרג רמת פיתוח איפה שכבר שדרגתי, מותר לי לעשות את זה כשאין לי עיר או שאני חייב לבנות אותה קודם?
 
מנוף משמש להורדת העלות של שדרוג יחיד. הקלף חד פעמי ומשמש לשדרוג בודד. ברמה הראשונה השדרוג בחינם. עבור הרמה הבאה כבר תצתרך 2 סחורות. או לחלופין אחת לרמה הראשונה ועוד אחת פלוס מנוף לשניה.

בקלף המסחר אתה בוחר איזה קלף משאב להציע לכל שחקן בנפרד ולפי הסדר שאתה בוחר.
השחקן מחליף איתך קלף סחורה לבחירתו, אם יש לו ביד. אם אין לו קלף סחורה אז אין מסחר.

כדי לבנות פיתוח לעיר, צריך שתהיה לך עיר. אם נהרסה לך העיר האחרונה אז אתה צריך להקים עיר מחדש ורק אז תוכל לשדרג. לא משנה אם יש לך קלפי סחורות/מנוף.
שדרוגים קודמים לא נהרסים וממשיכים להביא קלפי פיתוח בהתאם לרמה שלהם.
 
אוקי אז רק עוד שתי שאלות קטנות אני אתן לך סיטואציות תגיד לי מה עושים

עכשיו שלפתי קלף מסחר, הצעתי למישהו משאב כלשהו הוא הציע לי סחורה כלשהי לא רציתי לעשות את העסקה. עשיתי חילוף עם שחקן אחר ואז החלטתי שכן מתאימה לי העסקה. אני יכול להגיד לו עכשיו כן מתאים לי? או שברגע שאמרתי שאין עסקה אבוד לי?

ועוד סיטואציה. הלכה לי עכשיו עיר, הגיע התור שלי ואני רוצה לפתוח רמת פיתוח חדשה. אני בונה עיר ובאמצעותה אני יכול להתקדם ברמות הפיתוח החדשות או שאני חייב את העיר הזאת לרמות הפיתוח הקודמות שהיו לי?
זאת אומרת נניח הייתי ברמת פיתוח שלוש ב-x, ואני רוצה לפתוח רמת פיתוח חדשה ב-Y, מותר לי להגיד: 'אוקי עכשיו אני אבנה עיר ובגלל שיש לי עיר אחת אז מבחינתי היא רלוונטית לרמות הפיתוח של Y ולא של x'. או שקודם אני חייב להחזיר עיר לרמות הפיתוח של x לפני שאני מתחיל רמת פיתוח חדשה?
מקווה שהבנת קצת הסתבכתי איך להסביר את זה.
 
יש לך רק הזדמנות אחת להחליט אם אתה רוצה עסקה או לא. ברגע שאמרת "לא" אתה לא יכול לחזור בך

אם יש לך עיר אחת אז אתה יכול לבנות מכל הפיתוחים עד רמה רביעית. בשביל לפתוח את הפיתוח הרביעי השני שלך אתה צריך שתי ערים
בהצלחה
 
אענה על שאלה 3: קלף נמל המסחר מאפשר לך להציע לכל שחקן בנפרד עסקה: אתה מביא לו משאב לבחירתך, והוא מביא לך סחורה לבחירתך, אם יש לו את הסחורה. אתה רשאי להציע הצעה שונה לכל שחקן, וכולם חייבים להיענות לך אם הם יכולים אתה רשאי לבצע את כל העסקאות או את חלקן או אף אחת מהן, לבחירתך.
ד"א, בשביל הפיתוח הרביעי השלישי צריך 3 ערים.
 
חזרה
Top