• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דמויות רעות מעניינות=פגם פנימי

המגדל הבודד אמר/ה:
[post]685403[/post] ובנוגע למורדים-הם לא בדיוק טרוריסטים,כי הם לא פוגעים באזרחים חפים מפשע.אבל הם בהחלט אנארכיסטיים שכל המטרה שלהם זה רק לשלוט בגלקסייה,לאו דווקא בגלל שהאימפריה כזאת רעה.
את רוג אחת ראית? על saw gerrera שמעת? הוא היה אחד מהמורדים שלקח את הרעיון לקיצון ולא בדיוק פעל בדרכים "הומניות".

ברור שהאימפריה מוצגת בסרטים/סדרות בתור החברה הרעים והמורדים בתור טובים, אבל הוצגו הרבה נקדות מבט בספרות המרחיבה, ולא תמיד מדובר באמת במצב הזה.

האמת שיש גישה שמציגה את הקיסר בתור בחור טוב, שעשה את הדבר הקשה והנכון כדי לאחד את כל העולם פחות או יותר (ותוסיף לזה שבספורת הישנה, כמה עשרות שנים אחרי זה, כל העולם המוכר מותקף על ידי גזע לא ידוע שהגיע מעולם אחר [פחות או יותר] ופתאום כולם שמחים שהעולם היה מאוחד, וחבל שאין איזה סופר נשק בלתי מנוצח שיכול להרוס אפילו כוכבים שלמים).

SW מעלה שאלה חברתית מאוד גדולה, כי ההיסטרויה זוכרת הרבה פעמים מחתרות בתור "גיבורים" אבל לא נעים להודות שלא תמיד מדובר בכאלה, אבל זה חרגיה מהנושא, וזה יכול להגיע מהר לפוליטקה, אז אני פשוט רוצה שוב להדגיש את הנקודה שאם תשים שחקן בSW מבלי שהוא מכיר את ההיסטוריה של העולם, ומבחיתנו בדיוק נגמרה מלחמת המשובטים הנוראית (פחות או יותר מלחמת העולם ה2 על סטרואידים) שכל הרעיון שלה היה שהג'די לא הסכימו לתתי קבוצות לפרוש מהרפובליקה (והם הענישו בכוח את כל מי שהתנגד להם) אז פתאום ווידר הוא בחור מאוד נחמד, מלחיץ, אבל הוא כמו מפקד אגדי של navy seals, שמנצח לבדו את האויבים הכי מסוכנים, ומחזיר את השקט לגלקסיה.
(אני זוכר איזה סיפור שהיה גם מקומות שפחות או יותר הסתדרו טוב עם האימפריה, לא בכל מקום כולם היו אנשים רעים ובזויים) ואז כל ההרפתקאה שלך הופכת למשחק מוסרי, ואני בכיף רואה חבורת דמוית טובות משתפות פעולה עם האימפריה כדי לצוד אביר ג'די סורר שאסף לו קבוצת מורדים. (לא לשווא במשחק הקרוב שיצא לSW, אתה משחק חיילת עלית של האימפריה.)
 
אכן ראיתי את רוג אחת.זה באמת התלבטות מוסרית של הריגת אזרח,אבל זה בגלל שהוא עבד עם האימפריה(למרות שהוא העביר להם מידע חשוב והם פשוט התעלמו מזה).
סו גררה הוא לא חלק מברית המורדים הרשמית,והוא הרבה יותר קיצוני.
ובנוגע למלחמת המשובטים והבדלנים-לדעתי הבדלנים התקיפו אותם,ולא הג'דיי פתחו בלחימה(למרות שלחימה בעזרת משובטים זה לא הומני בעליל)
 
מנוקדת מבט של כל אימרפאלי, הוא חלק מברית המורדים, גם אם הוא (והמרודים) לא רואים את זה ככה, זה כמו שאזרח אמריקאי יגדיר שככל מחבל מוסלמי הוא חייל דעא"ש. ואני בכוונה מציג את הגרסה כמו "שמכרו" אותה לאזרחים של SW, כדי להראות שלפעמים הנבל יכול להרגיש לך כגיבור, והגיבור כנבל.

אבל אני חושב שאם רוצים להמשיך לעשות דיון על SW או להשוות, רצוי לפצל את העץ לשם כך. כי חרגנו לחלטוין מההקשר.
 
כתבה משכנעת שמצאתי פעם בנושא:
http://mida.org.il/2015/12/24/האימפריה-הגלקטית-כתב-הגנה/

ויידר הוא אכן אחד מהדמויות שאני הכי מזדהה איתן. הוא התחיל כטוב, למען אהובתו וילדיו החליט לעבור לצד האפל, וכשקלט שהיא מתה הוא... נהרס מזה. האמת שאני אפילו מרחם עליו.

מגדל-אממ... הסית׳ בכל זאת מושתתים על זעם, פחד ושנאה... אני לא רואה פה משהו להזדהות איתו...
בסופו של דבר, אם יש ״דרך קלה״ ו״דרך נכונה״, הסית׳ הוא הדרך הקלה. במקום להתמודד עם הפחדים, לרסן את הזעם ולהתגבר על השנאה פשוט להיכנע להם. ולדעתי זה משהו גרוע.

בסופו של דבר, אני חושב שהאימפריה היא רעה. לא שהיא עצמה רעה, אבל עצם קיומו של מוסד כל-גלקטי ששולט ביד רמה על העולם הוא רע. למה? זה בדיוק הסיפור שקרה עם רומא. אולי לטווח הקצר זה טוב, אבל לטווח הארוך לקחת את הדמוקרטיה והחופש מהעם הוא דבר רע שלא עובד. אני לא אומר שהקיסר רע או שהמורדים טובים (הם בהחלט אנרכיסטים תאבי כוח, ואני יודע שאני סותר פה את עצמי), אבל עצם קיום האימפריה רע.

נ.ב.: מבחינתי שיפצלו, הייתי חייב להגיב פה.
 
האמת שאם נוגעים בזה, בעולם המורחב של SW הראו שאין דרך להיות באמת "אחד עם הכוח" מבלי לגעת בו בשני הצדדים שלו, ואני חושב שיש בזה משהו, מו"ד לדורותיה לימדה אותנו שפאלדין הוא התגלמות הטוב, הוא פועל רק בשם הצדק והאמת, אבל האם יש באמת דבר כזה? האם זה לא קלישאה שוגה באשליות?

אם לחזור לדוגמה של SW, לוק נחשב לג'די הכי חזק שהיה בעולם (בעולם המורחב, אני די בטוח שדיסני יבטלו את זה...) אבל אחד מהשלבים שהוא עבר כדי להגיע לזה, הייתה תקופה שהוא היה תחת השפעת הכוח האפל, גם בשובו של הג'די - לוק מצליח לגבור על אביו רק כאשר הוא נכנע לזעם שלו (כשזה מאיים על ליאה) אבל הוא מצליח למצוא את עצמו ולחזור לצד הטוב.

זו תופעה שבעולם של SW יצרה את המונח ג'די אפור, מין צד ג' במערכה אשר מאמין באיזון, הקוד שלהם מורכב משילוב של קוד הג'די ותורת הסית', והם שולטים בשני הצדדים של הכוח, מבלי לתת לאף צד לגבור על השני.

דוגמה לכך היא Galen Marek המוכר קצת יותר, אבל דוגמה הרבה יותר טובה לכך שפשוט אי אפשר טוב ללא רע היא darth revan, ללא ספק הבחור שהחליף הכי הרבה צדדים (האמת שאני חושב שאפילו הנשמה שלו התפצלה פעם לשני אספקטים של הכוח, אבל אל תתפסו אותי במילה) בעולם של SW, והיה גם איום על העולם, וגם הציל אותו כמה וכמה פעמיים.

אז זו בעצם שאלה קצת אחרת, האם נבל מוצלח הוא נבל שיש בו גם וגם? האם דמות גיבור צריכה שיהיה בה קצת "צד-רע"?

תקראו לי מתנשא, אבל אני חושב שדמוית רעות/טובות שטוחות-בעלות רק פן אחד ואמונה רק בצד אחד, הן קצת משעממות, ונראה שכרגע ברוח התקופה זה גם תקף על הספרות, כאשר אנחנו רואים יותר ויותר נבלים עמוקים יותר. [נמנע מלפרט בגלל שזה יהיה גוש ענק של ספוילרים, וחבל]
 
אני לא יודע על מה אתם מדברים- נבל לא צריך להיות עגול בשביל להיות מעניין, הוא יכול להיות נבל טוב בהרבה דרכים אחרית. לדוגמה, מלך הערפדים הוא בין הנבלים הטובים ביותר לדעתי שהיו במוות עגום, והוא לא היה צריך להיות עגול בשביל זה. הוא רצה לשתות את דמם של בני האדם ולא היה אכפת לו מהחיים שלהם. הוא ידע שהמעשים שלו מרושעים, ולא רק שהוא לא התעניין בכך- הוא אהב את זה. העולם היה הבמה שלו והוא נלחם באלגנטיות ובזלזול מוחלט באויבים שלו, והוא היה *מדהים*. ניגוד מוחלט לדמויות שלנו, והקרב איתו היה פשוט הנאה צרופה- בתיאורים ובמכאניקה, ואין לו בדיוק צדדים מעבר לרוע שלו.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:

מאמר קצת בעייתי... הוא תרגום של משהו שנכתב לפני שיצא הסרט השלישי, שבו האימפריה לא ממש יוצאת טוב.
חוץ מזה שהוא מוכיח שהדפקטים של "מידה" יתמכו בכל רודנות וזוועה בתנאי שנדמה להם שהיא בעד קפיטליזם או במינימום שונאת זרים - זה הרי האתר שפרסם במשך תקופה לא קצרה מאמרים אוהדים למפלגות ואישים ניאו-נאציים באירופה, עד שהתגלה שמי שחיבר אותם הוא נוכל ומתחזה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
SW מעלה שאלה חברתית מאוד גדולה, כי ההיסטרויה זוכרת הרבה פעמים מחתרות בתור "גיבורים" אבל לא נעים להודות שלא תמיד מדובר בכאלה,

מאיזה סרט/קומיקס בא הציטוט המפורסם "או שאתה מת גיבור, או שאתה חי מספיק זמן כדי להפוך לנבל?"

מצד שני - גם ההיפך קורה לא מעט, וההיסטוריה מלאה באנשים שהיו די מעפנים ואפילו רעים - ואז עשו משהו שבזכותו זוכרים אותם ממש לטובה.
דוגמא שבערך קולעת לכיוון - צ'רצ'יל. עד מלחמת העולם השניה הוא נחשב לפוליטיקאי כושל שחתום על כמה אסונות במלחמת העולם הראשונה (גליפולי למשל) וכטרחן מעיק באופן כללי. הוא גם סבל מדיכאון כרוני, שתה ועישן המון וכדי לצאת מהדיכאון אהב לפנטז על עצמו כגיבור שמציל את אנגליה.

המציאות נתנה לו הזדמנות לחיות את הפנטזיה - ואז איך שהמלחמה נגמרה הוא הפסיד בבחירות, בעיקר בגלל המצע הכלכלי שלו. היום עדיין זוכרים אותו כאיש מגניב בסה"כ.

להבדיל צ'מברליין - כולם זוכרים אותו כאיש פתי שהקריב את צ'כוסלובקיה בשביל חתיכת נייר מהיטלר וקרא לזה הסכם שלום - אבל יש יותר מידי ראיות לכך שהוא הקריב את צ'כוסלובקיה כדי להרוויח זמן עד שלבריטניה יהיו מספיק ספיטפיירים, והעביר המון תקציבים לפיתוח מטוסי קרב להגנה אווירית - בניגוד לאמונה הרווחת שאין שום דרך לעצור מפציצים ביעילות (מצד שני אז לא ידעו שגרמניה ממש מחפפת בפיתוח מפציצים אסטרטגיים - תחום שהיא הייתה די מחורבנת בו לאורך כל המלחמה).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]685512[/post] היום עדיין זוכרים אותו כאיש מגניב בסה"כ.
הוא אכן היה טיפוס מגניב עם מלא חוש הומור... בנוסף לזה שהוא היה כריזמטי, חכם ופרו-ציוני.
liorgonen3 אמר/ה:
[post]685479[/post] אז זו בעצם שאלה קצת אחרת, האם נבל מוצלח הוא נבל שיש בו גם וגם? האם דמות גיבור צריכה שיהיה בה קצת "צד-רע"?
בהחלט. נבל עם ''סטיות'' קטנות מדי פעם לצד הטוב וגיבור עם ''סטיות'' לצד הרע הם מעניינים בהרבה. כמובן, כשזה עשוי טוב.
liorgonen3 אמר/ה:
[post]685479[/post] תקראו לי מתנשא, אבל אני חושב שדמוית רעות/טובות שטוחות-בעלות רק פן אחד ואמונה רק בצד אחד, הן קצת משעממות, ונראה שכרגע ברוח התקופה זה גם תקף על הספרות, כאשר אנחנו רואים יותר ויותר נבלים עמוקים יותר.
בהחלט משעממות, אך לא מסכים לגבי האמונה-אביר טוב שתורם צדקה נדיבה לאלמנות ויתומים, עוזר לעניים ונלחם למען האל הוא גם לוחם רצחני שטובח ב''כופרים'' ללא הבדל גיל, גזע ומין.
 
בהקשר הזה - שווה לקרוא את טרילוגיית "החוק הראשון", הדמויות הטובות שם לא ממש טובות או נחמדות - אינקוויזיטור עם גוף מרוסק שמענה אנשים אבל בסופו של דבר מציל את המצב כמה פעמים, קוסם שרייסטלין כנראה היה משתין בגלימותיו אם הוא היה פוגש אותו בסמטה אפלה, והברברי והבחורה - שתי דמויות די מופרעות (סצנות שכרון הקרב של הברברי מתוארות בצורה מעולה ומרמזות שהוא סובל מהפרעה נפשית כלשהי) שאף מספקות "סצנת אהבה" שהיא אנטיתזה לכל סצנות הרומנטיקה שיש בהרבה ספרי פנטזיה או להבדיל, האלימות המינית המעצבנת שגרר מרטין דוחף כל כמה עמודים (בקיצור ובצינזור: שני אנשים לא יפים במיוחד עושים סקס גרוע כי אין להם משהו יותר טוב לעשות באותו רגע ויש ביניהם כימיה סבירה בסה"כ).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]685512[/post] מאיזה סרט/קומיקס בא הציטוט המפורסם "או שאתה מת גיבור, או שאתה חי מספיק זמן כדי להפוך לנבל?"
אני זוכר את זה מאיזה meme מהסרט מגה-מוח... לא יודע עם זה המקור של זה, אבל זה היה בערך הראיון של כל הסרט, וראיון טוב לפי דעתי.

החוק הראשון זה חובת קריאה בפני עצמה, (מעבר לזה שהוא העביר לי כמה שמירות בכיף), זה ספר שמצליח לקחת את התחושה של "טוב ורע" ולעשות מהם סלט, מראה שיש כוחות בעולם חזקים כמו קסם, (אהמ, כסף) ומציג סוף סוף דמויות שבאמת יש בהן משהוא.

בסופו של דבר, להיסטוריה יש לפעמים זיכרון קצר... לאף אחד לא אכפת שנכשלת אם הצלחת איפשהו בגדול מספיק, אלא אם כן אתה מצליח להיכשל בצורה גדולה יותר מאשר ההצלחה שלך, השאלה אם צריך להכניס את זה לעולם משחק?

אביר קודש מצליח שהציל ממלכה לפני 20 שנה, הוא היום זקן סנילי שהוביל קבוצת אבירים צעירה למותם, האם הוא ראוי לכבוד על ההצלחה שלו, או לקלון על הכישלון?

ואם כבר נלך למקרה של הנושא שלנו, האם מצביא עריץ שמתנהג בצורה נוראית לאזרחים שלו, אבל לפני כמה שנים בעצם הצליח לאחד את כל הממלכות ולעצור את מלחמת האזרחים. האם הוא טוב או רע?
 
אני לא מסכים עם חלק גדול ממה שנאמר כאן.
נבל עם רקע מיוחד ודברים מגניבים זה נחמד, אבל בתכל'ס יש כמה דוגמאות לנבלים שהם פשוט מרושעים כי הם מרושעים שאני ממש אוהב, לדוגמא שרי האופל של טולקין, או calidus מthe faithfull and the fallen, ורבים אחרים.
אני לא אומר שנבל שהוא גם טוב זה רע, זה רעיון מגניב, אבל בהחלט לא הדבר שקובע האם הוא יהיה נבל מוצלח או לא.
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]685536[/post] ואם כבר נלך למקרה של הנושא שלנו, האם מצביא עריץ שמתנהג בצורה נוראית לאזרחים שלו, אבל לפני כמה שנים בעצם הצליח לאחד את כל הממלכות ולעצור את מלחמת האזרחים. האם הוא טוב או רע?
רע. דיקטטור שעוצר אנארכיה כדי להשליט דיקטטורה טוטליטרית (חפרתי) הוא רע ותאב כוח.
 
הל- אני חושב שגם שרי האול של טולקין מגיעים עם מטען כזה או אחר. מודה שאני קצת חסר ידע בנושא הזה, אבל זכור לי שמורגות' התחיל את כל העסק שלו בגלל שהוא גם רצה להיות מסוגל ליצור דברים, הוא לא מרושע מעצם היותו רע.

דוגמה לדמות שהיא רעה בלי סיבה- גרגמל מהדרדסים, בחיים לא הוסבר מה יש לו נגדם, מה הוא רוצה מהם, והרמזיות הכי גדולות היה שהוא רוצה לאכול אותם מסיבה זו או אחרת... במבט מהצד, הוא נבל שטוח, חסר היגיון ולא הכי מעניין אם תשאלו אותי.

חאן- אתה רואה דיקטטור, אני רואה אדם שמגן על שלטון החוק, עוצר מלחמה עקובה מדם, ומנסה ככל יכולתו להשליט סדר.

זה מזכיר לי את השיר מהמחזר "המילטון" בשם "what comes next" שהמלך האנגלי צוחק על המהפכה האמריקאית בטענה שהם חושבים שקל לנהל מדינה, ושהם חושבים שהם יסתדרו היטב בלעדיו...
והאמת שזה רעייה טובה לכך שלפעמים, המורד הכרזמטי גורם ליותר צרות מאשר השלטון העריץ, בסופו של דבר, האדם הוא יצור שמנסה להשתייך לחברה שומרת חוק (כי החוק נותן לו ביטחון).

אז למה בעצם לקרוא למי שמנסה להפיל את הדיקטטור "מורד גיבור/לוחם חופש" ולא "טרריסט אנרכיסט?" מישהו מכיר ספר/סיפור שמציג את המצב ההפוך? שהגיבור הוא המונרך והנבל הוא המורד?
 
אני לא זוכר מי אמר העריץ הכי גרוע עדיף על אנרכיה...

liorgonen3 אמר/ה:
[post]685544[/post] אני רואה אדם שמגן על שלטון החוק, עוצר מלחמה עקובה מדם, ומנסה ככל יכולתו להשליט סדר.
אתה כתבת שהוא מתעלל באזרחים שלו ומתייחס אליהם גרוע, אין פה שום כוונות טובות. דוגמה לדיקטטורית באמת מעניינת היא דווקא קובירה מהאגדה של קורה.

בנוגע למורגות'... לא, לא, לא. מורגות' הוא השטן, הוא תמצית הרוע בארדה, הוא הרשע בהתגלמותו. שרי האופל הם לא בני אדם אלא אלים מרושעים, אין טעם לשפוט אותם לפי הסטנדרטים האנושיים של ''דמות מורכבת ועגולה''.
 
הקטע הראשון בו מוזכר מורגות' הוא כאשר כל האלים יוצרים דברים מדהימים והוא מחליט להרוס אותם, אז כן, הוא מרושע מעצם היותו רע.
אני לא מסכים, האלים בארדה הם יותר בני אדם בעלי כוחות עוצמתיים מאוד מאוד מאוד מאשר אלים.

הוא אולי מתייחס בצורה נוראית לאזרחים שלו, אבל האם זה פחות טוב ממלחמת אזרחים שתיקח המוני קורבנות?
 
הכל זה נקודת מבט, אתה רואה מיסים לא צודקים, אני רואה משכורת לחיילים, אתה רואה משטר חוק ביד קשה, אני רואה דיכוי הפשיעה. קובירה היא באמת דוגמה מעניינת, תוסיף לזה שהיא הפכה את עצמה לכזו כי היא חשבה שאף אחד אחר לא יעשה זאת.

תוסיף לזה את ללוש מקוד גאיוס, שאני נמנע מלעסוק במקרה המדהים הזה בגלל ספוילרים.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]685545[/post] בנוגע למורגות'... לא, לא, לא. מורגות' הוא השטן, הוא תמצית הרוע בארדה, הוא הרשע בהתגלמותו. שרי האופל הם לא בני אדם אלא אלים מרושעים, אין טעם לשפוט אותם לפי הסטנדרטים האנושיים של ''דמות מורכבת ועגולה''.
וזה בדיוק הנקודה שלי בכל הסיפור, נבל/רע הוא מושג מאוד בעייתי, והיצירה של "נבל" שהוא רק רע הוא פשוט יצירה על-אנושית. כי "אף אחד לא כזה מרושע" ונבל פסיכופט מוסכן תמיד יכלול איזה "על טבעי" ברקע (שד שנכנס בו, קסם שהשחית אותו. קשה למצוא דמות אנושית בספרות שהיא נבל מרושע בצורה לא מתפשרת, אבל גם טבעית.
 
אלא אם מדובר בפסיכופת.

לא... אם הוא מתעלל באוכלוסיה של עצמו, הוא אדם גרוע, ויותר מזה-שליט גרוע. דוגמה לשליט שהתעלל באחרים היא היטלר, שליט שהתעלל באנשיו שלו עצמו זה קים.
 
החוק הראשון זה חובת קריאה בפני עצמה, (מעבר לזה שהוא העביר לי כמה שמירות בכיף)

תזכיר לי לספר פעם מה הייתי מעולל לשומרים כשהייתי עושה מפקד תורן, ותודה למזלך שלא היינו באותו בסיס :)

גרגמל מהדרדסים, בחיים לא הוסבר מה יש לו נגדם, מה הוא רוצה מהם, והרמזיות הכי גדולות היה שהוא רוצה לאכול אותם מסיבה זו או אחרת... במבט מהצד, הוא נבל שטוח, חסר היגיון ולא הכי מעניין אם תשאלו אותי.

אם אני לא טועה, הוא רוצה להפוך אותם לזהב - היו על זה הרבה תיאוריות קונספירציה - איש מכוער עם חוטם מעוקל, שרוצה להפוך לזהב את תושבי כפר שוויוני שמנהיגם לובש בגדים אדומים ונראה כמו קארל מארקס...

popaganda_S_M_U_R_F.jpg


מורגות' הוא השטן, הוא תמצית הרוע בארדה, הוא הרשע בהתגלמותו.

מצד שני, בהפוך-על-הפוך מסתובב באינטרנט מם שמבוסס על שלט שהוצב מחוץ לכנסיה שמרנית כלשהי בארה"ב בו נטען ש"השטן היה הראשון שביקש שוויון זכויות" ומכאן שליברליזם חברתי = השטן. מצד שני, אם כל מה שהשטן לפי התיאולוגיה הפופולרית הנוצרית עשה זה למרוד באל ובסמכות של בנו ג'יזוס קרייסט סופרסטאר, אז אולי הוא לא בחור רע כל כך. וכאן מתאים גם ציטוט של צ'רצ'יל בו הוא הצדיק את שיתוף הפעולה עם סטלין: "אם היטלר היה פולש לגהינום הייתי מזמין את השטן לנאום בווייטהול".

sign.jpg


אם הוא מתעלל באוכלוסיה של עצמו, הוא אדם גרוע, ויותר מזה-שליט גרוע.

תכיר - לי קואן יו, אביה של סינגפור המודרנית וטיפוס רודני למדי שטען שבזמן הכיבוש היפני הוא למד איך פחד מועיל לבסס שלטון יציב ובסה"כ הביא תועלת-מה לאזרחי ארצו. מצד שני, הוא כנראה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל ורוב הרודנים בעידן המודרני היו אנשים פח שבעיקר הזיקו לאזרחיהם, הרסו את ארצם וקיומם היה מיותר באופן כללי.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]685550[/post] תזכיר לי לספר פעם מה הייתי מעולל לשומרים כשהייתי עושה מפקד תורן, ותודה למזלך שלא היינו באותו בסיס
האמת שהתכוונתי לזמן שבין השמירות...בזמן השמירה עצמה כבר חטפתי צעקות מהסמלת התורנית של "למה לעזזאל את מפרטל ולא יושב איפשהו עם הטלפון"...
בצורה קצת מגחות, היית אחר השומרים הכי "צהובים" בתל השומר, אבל זה כבר לא שייך.

את ההשאוה של גרגמל ליהודי כבר הכרתי, אבל זה עדיין לא סותר את העניין.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]685548[/post] לא... אם הוא מתעלל באוכלוסיה של עצמו, הוא אדם גרוע, ויותר מזה-שליט גרוע. דוגמה לשליט שהתעלל באחרים היא היטלר, שליט שהתעלל באנשיו שלו עצמו זה קים.
עברתי לפני כמה שנים טובת קורס שנקרא "חוק ומוסר בגרמניה הנאצית" אני יכול לתת לך פה חפירה של כמה עמדוים עד כמה המשטר הנאצי נחשב למוסרי אם מסתכלים על זה מנקודת מבט ספציפיות, והאמת, לגרמני-ארי? תקופת מלחמת העולם השנייה הייתה תקופה נהדרת. (טוב, אם הגבלים הברורים של מלחמה+הרגעים שבהם גרמניה הפסידה) אבל היטלר היה הכל חוץ מרע לאנשים שלו, (עד ששיגעון הגדלות שלו נכנס לתוך שיקולים צבאיים שכנראה הובילו להפסדים צורמים).
אם אתה רוצה לראות מישהו שבאמת מתאכזר לאזרחים שלו, תסתכל על קוריאה (אם כי חיביים להודות, אם אמרו לך שאתה אל, שאבא שלך הוא אל, וסבא שלך הוא הדבר הכי טוב שהגיע לעולם מגיל 0, ואז אומרים לך שאתה השליט הבלתי מעורער של העולם, שכולם צריכים לפחד ממנו, כל אחד היה מפתח את שגיעון הגדלות של קים)


בסופו של דבר, רודנים הם לא אנשים נחמדים, אבל לחלקם היו גם כוונות טובות... אבל כוח משחית.
 
חזרה
Top