• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דמויות רעות מעניינות=פגם פנימי

אחת הבעיות הכי נפוצות במשחקי תפקידים זה שהרעים נעשים "שטוחים" וחסרי אישיות.
לרעים שאני בונה אין את זה לרוב בגלל שאני מוציא זמן כדי לבנות להם אישיות, אבל אם אני קצר בזמן אני משתמש בטריק "הפגם" משהו שמונע מהרע להיות מושלם, למשל אחות קטנה וחמודה שהוא יגן עליה בכול מחיר, קוד כל שהוא שהוא לא ישבור בשום פנים ואופן .
מה הטריק שלכם?
 
הכותרת סותרת את הנאמר...
ולנושא-אין לי הרבה ניסיון בהנחיית מ''ת, אבל בסיפורים לדוגמה אני פשוט דואג לכך שאין ממש ''רעים'' ו''טובים''-הפרש ההוני הוא מצד אחד רוצח, אנס, בוזז ולוחם חסר רחמים, אבל הוא גם יגן על משפחתו וחבריו בכל מחיר.
 
אצלי נבלים עשויים להיות דב"שים, ולהפך. כלומר שהקבוצה לומדת להכיר דב"ש מסוים ולאהוב אותו, ואז בנסיבות כאלו ואחרות הוא נוטש אותה והופך ליריב. זה נותן ממד אישי למאבק נגדו ועל הדרך מאניש את דמות הנבל. כמובן שגם ההפך הוא אפשרי - הנבל מצטרף לקבוצה להרפתקה מסוימת והיא לומדת להכיר אותו אישית.
 
אני חושב ש"רעים" זה כינוי מאוד מעליב.
חשבתם לרגע מה הרשע חושב כשמסווגים אותו בצד של ה"רעים"?
זה ממש פוגע כשאומרים לך בפנים "אתה רע".
זה לא רשעות, זו פשוט תפיסת עולם קצת שונה...
 
בהחלט יש אנשים שניתן להגדיר כרעים חובב. שבטים שבוזזים למחייתם וחברי כת השואפים לזמן נחש שיבלע את העולם נכנסים לקטגוריה, מה גם שקצת קשה להיפגע כשאתה דמות דמיונית. אבל הדמות לא חייבת להיות רעה באופן מיוחד בשביל להיחשב כאויב, אלישע. תחשוב מה הדמויות שואפות להשיג, ותמציא מישהו עם אינטרס למנוע את זה.
 
רוב האנשים שמסווגים ''רעים'' הם באמת מרושעים, ולרובם יש כל כך מעט רגש שאפילו לא אכפת להם מזה... איש רשע בד''כ הוא לא מישהו עם תפיסת עולם שונה משל הדמויות, הוא רע באמת-רוצח, בוגד, שודד או כל דבר אחר. הוא לא סתם ''מאמין באל X ולא באל Y''.
כמו כן, לפעמים יש הבדלה בין סוגי רצח או פשע אחר-רצח ואונס בעת ביזת עיר האויב שונים בעיני חלק מהתרבויות מלארוב בסמטה חשוכה לחפים מפשע אקראיים, לשדוד אותם ולרצוח אותם.
 
הממ... אני לא מסכים איתך פה...
ההגדרה שלי לרע היא מישהו שעושה דברים רעים ולא חש עליהם חרטה-רוצח שנהנה מהרצח אך אחריו מרגיש ייסורי מצפון עזים הוא לא כזה גרוע כמו רוצח שאולי מתייחס לרצח קורבנות כעבודה בלבד אך חלא חש שום חרטה על מעשיו.
 
אני חושב שצריך לעשות הפרדה בין נבל לרע.

מגנטו מוגדר כנבל בעולם הXMAN, הוא לא מעניק חשיבות לחיי אדם, הוא לא בוחל באמצעים להשיג את מטרתו...

מצד שני, הוא ניצול שואה שכבר ראה איך העולם מתייחס לשונה, וכל מה שהוא רוצה זה לוודא שהוא ושאר המוטנטים יהיו מוגנים/יעזבו אותם במנוחה.

"רע" זה סאורון משר הטבעות, לא חושב שצריך להסביר למה.


כהגדרה אני תמיד מנסה שהאויב אצלי יהיה נבל ולא סתם בחור רע שרוצה להרוס את העולם כי היום יום שני, אני פחות רוצה את הפגם שtkhag1 מציע, ויותר להראות שיש בו אנושיות, אבל הוא פשוט לא רואה דברים באותה צורה כמו שאנחנו נחשיב "כטוב".

סתם לדוגמה, illidan מwarcraft, הוא נחשב לאויב הציבור מס 1, הוא מכר את נשמתו לאיזה אדון שדים כזה או אחר, וכולם שונאים אותו.
מצד שני, הוא בעצם מוביל בעצמו את החזית נגד "הליגיון הבוער" צבא שדים שמנסה לכבוש את כל הכוכבים בעולם, וכל מה שהוא עשה, הוא עשה לטובת אזורת' (ה"כוכב" שלהם).
 
יש פה משהו...
סאורון רוצה להחריב את העולם, הקיסר הגלקטי רוצה לשלוט בשקט ובסדר באימפריה בלי שהמורדים יציקו לו, וולדמורט רוצה להכרית את כל המוגלגים, הבוצדמים והבוגדמים ולשלוט עם טהורי הדם עולם...
ג'ינגיס ח'אן היה כנראה נבל (ויש מי שיתווכחו), סטלין והיטלר רשעים-ומצד שני הם הרי היו בני אדם (גם אם *&%$#@), ובני אדם ידועים במורכבותם.
 
דמות מעניינת זה דמות מורכבת ועגולה, לא משנה אם זה רע או טוב. גם טובים מוחלטים הם משעממים בדיוק באותה מידה כמו ארכי-נבלים שטוחים. לכל דמות צריכים להיות רצונות וסיבות לעשות מה שהם עושים.

למרות שלפעמים אין לי ממש כוח להשקיע בנבל מתוסבך, אז אני פשוט עושה אותו ממש ממש מניאק ומתרץ את זה בנימוק כלשהו. בתכלס לא כל דמות בעולם צריכה להיות סופר מעניינת, כי אם כולם מיוחדים אז אף אחד לא מיוחד.
 
לכל נבל יש איזו סיבה למה הוא כזה - אכלו לו, שתו לו, עלו לפורד ונסעו לו...

אצל חלקם זה פשוט אינטרסים שמנוגדים לאלה של הדמויות. הם לא חייבים להיות רעים בהתנהגות שלהם וגם לא לבצע כל מיני מעשים אכזריים ומגעילים - פשוט לרצות בדיוק מה שהדמויות רוצות ולהיות מוכנים להרוג אותן בשביל להשיג את זה.

רוצח שכיר ש"זה המקצוע שלו" והוא אדיש למעשיו ורק סופר את הכסף, נשמע כמו טיפוס הרבה יותר מתועב ממישהו שרוצח בגלל אידאולוגיה או נקמה אישית.

וכמובן, יש נבלים שהם פשוט טיפוסים מזופתים שעושים נזק סתם.
 
דמות עגולה זו דמות שעוברת שינוי כלשהו במהלך הסיפור, הקמצן שהופך לנדיב, הזקן הזעפן שלומד להתחבר לשכנים שלו... זה גם דברים פשוטים יותר, אבל בכללי, דמות שעברה איזו דרך בסיפור, והיא לא נשארה באותה נקודה כמו שאותה היא התחילה. (פחות או יותר)
 
אני מסכים עם המפקד האלומני שדמות עגולה ומורכבת לאו דווקא תהיה מעניינת, אביר הקודש שמכר את נשמתו לכוחות האופל והפך לאביר טומאה כדי להציל את אהובתו, כמעט חוזר לטוב אחרי שהוא מגלה כי העסקה שלו גרמה למות אהובתו ובסוף נשאר מרושע כי הוא לא מסוגל לקבל את הגבהים מהם נפל ולכן הוא מאשים את המסדר המקורי ממנו הוא בא, יכול בקלות להיות פחות מעניין מהגנב שפשוט רוצה להיות עשיר ולא לעבוד קשה.

לדעתי, דמות מעניינת תלויה בעיקר בטעם של הקורא וביכולת הכתיבה של הסופר, וברגע שהדמות יכולה להסביר למה היא עושה את מה שהיא עושה זה כבר לא משנה כל כך אם היא עוברת שינויים או כמה מסובך ההסבר שלה.

ובמה שנוגע לרע/טוב-גם זה תלוי בכותב ואיך שהוא מציג את המצב, דמות שהרגו את המשפחה שלה ולכן לוקחת את החוק לידיים והורגת את כל מי שעובר על החוק יכולה להיות נבל או גיבור בהתאם לזווית ההסתכלות עליו.
ככל הנראה רוב ההרפתקנים ה"קלאסיים" במו"ד יכולים להיות מוצגים כמו פסיכופתים צמאי דם שרוצחים כל מה שעומד בדרכם.
 
מרתוס אמר/ה:
[post]685339[/post] אביר הקודש שמכר את נשמתו לכוחות האופל והפך לאביר טומאה כדי להציל את אהובתו, כמעט חוזר לטוב אחרי שהוא מגלה כי העסקה שלו גרמה למות אהובתו ובסוף נשאר מרושע כי הוא לא מסוגל לקבל את הגבהים מהם נפל ולכן הוא מאשים את המסדר המקורי ממנו הוא בא
ויידר הוא דווקא דמות מאוד מעניינת.
 
ויידר לבוש כולו בשחור ולכן אנחנו חושבים שהוא מגניב וכלי. אם הוא היה מתלבש בסתם מדים רגילים של האימפריה אף אחד לא היה שם עליו.

אגב - מסתבר בגיגול מהיר שיש לפחות שני דפי נתונים שלו כמפלצת למו"ד5:

Darth+vader+in+5e_34f8cf_6312900.jpg


efiBZfz.jpg
 
ויידר מגניב (לפחות לדעתי, ולדעת הרבה אוהדי SW) בעיקר בגלל הסיפור שלו, הוא דמות טרגית לכל דבר, הוא "חזק" הוא היה גיבור פעם והוא סרח בשם האהבה, הוא נאלץ לבגוד בכל מה שהיה לו, ולבסוף הושחת עד לרמה שלא באמת היה לו אכפת מהבן שלו עצמו, ואז הוא זגם זכה להזדמנות לגאול את עצמו, והוכיח שלא משנה כמה עמוק אתה בבוץ, תמיד נשאר בך משהו. הרבה יגידו שהוא יותר קורבן מאשר נבל. (אבל זה כבר נושא אחר)

העניין הוא, שבתור "נבל" או דמות רעה, יש לנו פה מקרה שהוא לא "אני שונא דרדסים" הוא עבר לצד האפל בגלל שהוא האמין שזה היה הדבר הנכון לעשות, (ובוא נהיה כנים, זה שטנועת המרד נשמעת מגניב, בכל זאת מדובר בחבורת טרטיסטים אנרכיסטים שפעלו נגד שלטון החוק) והוא הוצב בהרה סוגיות "מוסריות" שבהן היינו רוצים להעמיד דמוית עמוקות. (האם המטרה מקדשת את האמצעים? האם מותר לו לפגוע באחרים בשביל אלו שהוא אוהב?), למעשה. ווידר הוא סוג של הוכחה שגם הבחור הנורמטבי ביותר מסוגל להגיע לשפל המדרגה במידה והנסיבות מובילות אותו לזה. אם היית מכניס חבורת שחקנים למשחק בעולם של מלחמת הכוכבים, שבהם הם לא יודעים מה קרה בפרקים 1-3, ומבחינתם ווידר הוא "גיבור" אשר מטהר את הגלקסיה ממכשפים מוסכנים ועתיקים שמנסים לשבש את הסדר הקיים, הם גם היו רואים בו דמות טובה.

לדעתי זה מה שהפוך נבל לנבל טוב, לא שהוא מר "רשע מרושע" שהורג חפים מפשע לאורחת בוקר, שורף משרתים ששפכו עליו אוכל, ובכללי עוסק בהכחדה של כלבלבים, אלא שיש בו עומק כלשהו, שהסיפור של הנפילה שלו כן מרגיש נכון, ושאפשר להבין את הזעם שלו.
 
ויידר הוא מהדמויות המגניבות ביותר של מלחמת הכוכבים,והזדהיתי איתו בהרבה מקומות(בכללי אני מזדהה עם הצד האפל יותר מהג'די,אבל זה משהו אחר).
זה שהוא לבוש בשחור רק מוסיף למסתורין שלו ולאימה שהוא משרה.הרבה יותר קשה לך לבטוח במישהו שאתה לא רואה את העיניים שלו.
ובנוגע למורדים-הם לא בדיוק טרוריסטים,כי הם לא פוגעים באזרחים חפים מפשע.אבל הם בהחלט אנארכיסטיים שכל המטרה שלהם זה רק לשלוט בגלקסייה,לאו דווקא בגלל שהאימפריה כזאת רעה.

יהיה ממש מגניב להילחם מול ויידר בגרסת הפנטזיה שלו, בעיקר אם משחקים דמויות שלא מבינות מאיפה זה נחת עליהן.
 
חזרה
Top