• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חוקי פורום משחקים מקוונים ורשומות

אודות פורום זה:
פורום משחקים מקוונים נועד למשחק בהרפתקאות על גבי הפורום ובהרצתן. תת פורום הרשומות נועד לתיאור ההרפתקאות שעברתם, בין אם במשחק שולחני או מקוון ובו תוכלו לשתף את סיפורי החבורה שלכם בצורת סיפור.

הפורום נועד למשחקים מושקעים ומתוכננים, ולא ל"שליפות מהמותן", לכן כל מנחה המעוניין להריץ הרפתקה חייב לכבד את עצמו, את הפורום ואת השחקנים, ולנהוג לפי חוקי הפורום ולפי הכללים הבאים:

עצי הרשמה- איך לפתוח משחק מקוון:
1. קודם לכן- אנחנו ממליצים לקרוא את הכתבה המצוינת של גאלאן בפורטל - מדריך להנחיית משחק תפקידים מקוון בפורום

2. על כותרת העץ לכלול: שם המשחק, שיטה (לדוגמה: [מו"ד 4] או [גורל מואץ]), וכמות השחקנים המצויה והרצויה (לדוגמה, במשחק עם חמישה מקומות פנויים יהיה רשום 0/5, בעוד שמשחק עם שלושה מקומות פנויים מתוך ארבעה יהיה רשום 1/4).

ההודעה הראשונה בעץ ההרשמה תכלול טיזר למשחק. טיזר, או קדימון, הוא ההצגה הראשונית של המשחק לשחקנים פוטנציאליים, ומשמש בתור פרסומת למשחק, וגם בתור תיאום ציפיות ראשוני לאופי המשחק וסוגו. להשראה ועצות מומלץ להסתכל על הכתבה של חגי בפורטל לכתיבת טיזרים למשחקי כנס (מדריך לכתיבת קדימון מוצלח למשחקי תפקידים ).

לאחר הטיזר, המנחה יספר מעט מעבר. הוא יפרט את התנאים שהוא דורש מהשחקנים (ידע מוקדם, היכרות עם השיטה, דמויות מסוימות, קצב הגבה מצופה וכך הלאה), ויוסיף את המידע הדרוש על מנת להירשם למשחק.

3. אנחנו בפורום מאמינים בהתמדה ובהשקעה, ולא בקפיצה מרעיון אחד לאחר, תוך זניחת הקודם בחוסר-רצינות. לכן, על כל מנחה להריץ אך ורק הרפתקה אחת בפורום בכל זמן נתון. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות להשעות מנחים לא רציניים מהרצת הרפתקאות בפורום, או לקבוע "תקופת צינון" בין סיום הרפתקה אחת להרצת אחרת, לפי שיקול דעתה.

4. משחק מקוון שני
ניתן יהיה להנחות שני משחקים במקביל רק עם אישור חריג ממשגיח. אם משגיח אחד לא נתן אישור, אל תבקשו מאחד אחר - מה שאחד אומר זה הקו של כולנו, ונדאג לעדכן זה את זה בהחלטות שלנו.

המשגיח יחליט אם לאשר את המשחק השני על פי הקריטריונים הבאים:
  • זמן פתיחת המשחק הראשון ביחס לזמן הבקשה לאישור משחק שני. אם מדובר בזמן רב שעבר, הדבר יתרום לאישור הבקשה.
  • משחקי העבר של אותו המנחה והצורה בה הם נסגרו. משחק שבו המנחה וויתר ופרש שווה פחות ממשחק שניסו לסגור אותו בצורה יפה. כמובן שאם מקור הבעיה היא בשחקנים והמנחה ניסה להשיב את המשחק להתנהלות רגילה, הדבר לא יהווה משקל נגד בהחלטה.
  • איכות הנחייה וכמות המשחקים בהם המנחה משחק כרגע. ככל שמנחה משחק ביותר משחקים, כך יש לו פחות זמן להשקיע במשחק החדש.
  • כמות המנחים במשחק. רוב המשחקים מנוהלים על ידי מנחה אחד בלבד, אבל במידה והמנחה לא מנהל את המשחק בצורה יחידה אלא בשיתוף עם אחרים, יש בכך בכדי להקל על אישור הבקשה, כל עוד כל אחד מהמנחים המשותפים האחרים לא מריץ שני משחקים בעצמו.
  • התרשמות אישית של המשגיח. המשגיח ידבר עם המשתמש ויבין כמה זמן פנוי יש לו ואם מדובר בהתלהבות רגעית או רצון אמיתי להנחות עוד משחק. יודגש שלוותק המשתמש אין משקל בקבלת ההחלטה, ידוע שיש חדשים על שני סוגי הקשת.
  • אישור הבקשה מותנה בשמירה על כללי הפורום.
עדיפות: תינתן עדיפות למשתמשים שהמשחק הראשון שלהם עומד להיסגר בקרוב, למשתמשים שכבר מחזיקים בתכנון רחב בנוגע למשחק השני ולמשתמשים שתורמים לקהילה.

אין אישור להנחות יותר משני משחקים במקביל, וגם אין טעם לבקש, גם אם הדבר נעשה בשילוב עם כמה מנחים.

5. שימו לב שהפורום נועד להרפתקאות מ"ת, ולא למשחקי מיניאטורות, אסטרטגיה, או כאלה המנסים לחקות משחקי מחשב. הנסיון מלמד, שאלו בדר"כ לא מחזיקים מעמד, ולכן פתיחה של כאלו זזקוקה לאישור מראש של אחד ממשגיחי הפורום.

עצי משחק- איך לשחק במשחק מקוון:
1. דבר ראשון, כאשר מנחה פותח עץ משחק, עליו לשלוח לאחד ממשגיחי הפורום ( rui rui , Nextorl Nextorl ) הודעה פרטית ובה הפרטים הבאים:
שם המשחק. לדוגמה: המצודה השחורה
כמות השחקנים הרצויה והמצויה. לדוגמה: 4/6.
סגנון ושיטה. לדוגמה: פנטזיה אפלה, מו"ד 3.5.
שם המנחה. לדוגמה: Nextorl.
הערות. לדוגמה: המשחק מתרחש בעולם המערכה אברון. או, זהו משחק המשך למשחק "ילדי המעמקים".
קישור לעץ המשחק.

אין צורך לשלוח הודעה פרטית בפתיחת עץ הרשמה, אלא רק כשהמשחק עצמו מתחיל.

2. על מנחים ושחקנים להפריד בין הודעות תוך משחקיות והודעות חוץ משחקיות בדרך שמקובלת על כל המשתתפים במשחק. דרכים מוכרות הן IN, OUT ו-META (לחלק מכאני בהודעה), IC (בתוך הדמות) ו-OOC (מחוץ לדמות), וכך הלאה.
מומלץ גם להפריד בין דיבורים ומחשבות של הדמויות, על ידי כתיבת מחשבות בכתב נטוי ולא מודגש.

3. אסור באיסור חמור לפרסם הודעות ספאם בתוך פתילי הרפתקאות. הודעות ספאם כוללות את כל הדוגמאות הרשומות בחוקי הפורום, ובנוסף:
  • דברי לעג למנחה או לאחד השחקנים ("איזו הרפתקה דפוקה"). מי שלא יכול לשמור על כבוד בסיסי ולכבד את האנשים שמולו, שלא יגיב ולא יצטרף.
  • הודעות ממשתמשים שאינם משתתפים במשחק. אם אתה לא משתתף במשחק, אל תגיב בעץ שלו. אם אתה צופה במשחק ויש לך הערה או שאלה למנחה או לאחד השחקנים, שאל אותה בהודעה פרטית.

4. אם המשחק מושהה, נא לשלוח הודעה פרטית לאחד המשגיחים ולעדכן אותו, על מנת שהמשגיח יוכל לשנות את מצב המשחק בלוח ההרפתקאות. משחק מושהה הוא משחק שלא צפויה בו תגובה לפחות לשבועיים.
  1. נא לשלוח הודעה פרטית לאחד המשגיחים גם כאשר משחק חוזר לפעילות.

5. כאשר המשחק מסתיים, בין אם מחוסר עניין או כיוון שהסיפור הגיע לסיום, המנחה מתבקש לשלוח הודעה פרטית לאחד המשגיחים על מנת לעדכן אותו בסגירת המשחק, ואם הסיפור הגיע לסיום- לספר לו קצת על איך המשחק הסתיים, על מנת שהמשגיח יוכל לעדכן את המשחק בהיכל התהילה המכובד.

המלצות (לא מחייבות, אבל רצויות מאוד) לשחקנים:
א. אל תקפצו על שבע הרפתקאות בבת אחת. זו תופעה נפוצה, שמשתמשים קופצים בקריאת "אני אני אני" על כל מנחה חדש, ולאחר יום מאבדים עניין ונעלמים. זה לא רציני, זה מעליב את המנחה ואת השחקנים האחרים, זה פוגע בשחקנים רציניים יותר שסתם תפסו את מקומם, וזה מקנה לפורום חזות מאד לא רצינית.
לכן, ההמלצה היא להשתתף במספר משחקים מוגבל, ורק בכאלה שמעניינים אותכם ואתם יודעים שאתם יכולים להשקיע בהם.
שימו לב לתנאים שהמנחה ציין (כגון תדירותת התגובות), ואל תצטרפו אם אתם לא מאמינים שתוכלו לעמוד בהם.
ב. תשקיעו בתגובות. לא כל תגובה צריכה להיות ארוכה, אבל רוב הזמן עדיף תגובה ארוכה על פני קצרה. לא שתי שורות של "ראיין הגיבור תוקף את האורקים הרעים בצרחות גבורה, עם החרב הקסומה והמגניבה שלו". נסו לפרט ולהוסיף משחק דמות טוב.
ג. אם אתם פורשים מהמשחק, נעלמים מהרשת לכמה זמן או סתם נוסעים לטיול, תודיעו למנחה. אל תעלמו סתם כך.
ד. אם משהו מפריע לכם במשחק, אל תהססו לשלוח הודעה פרטית למנחה ולדבר איתו על זה.
ה. תעברו על התגובות שלכם לפני שאתם מפרסמים אותן, וודאו שהן קריאות. אל תשכחו סימני פיסוק וחלוקה לפסקאות אם צריך.

המלצות (לא מחייבות אבל רצויות מאוד) למנחים:
א. תקראו את הכתבה הנהדרת של נקסטורל טיפים להנחייה של משחק תפקידים באינטרנט
ב. תשקיעו. משחק מקוון הוא משחק כמו כל משחק שולחני, ואם לא תשקיעו, התוצאה תראה בהתאם. השקעה מתבטאת בסיפור מעניין, עולם הגיוני, ותגובות קריאות.
ג. תעודדו משחק תפקידים ויוזמה אצל השחקנים: אל תדכאו יוזמות פרטיות של השחקנים, שמשתלבות עם משחק הדמות שלהם, ותהיו סבלניים כלפי התופעה, אפילו אם היא מעכבת את העלילה המרכזית או גורמת לפיצול זמני של הקבוצה. בדרך-כלל, זה רק מועיל למשחק טוב.
ד. קבעו קצב התקדמות שנראה לכם מתאים, ותעמדו בו. אם שחקן נעלם, שלחו לו הודעה, או תהפכו את הדמות שלו לדב"ש, עד שתדעו האם הוא פרש או עומד לחזור, ומתי. הרפתקאה שמשתהה ולא מתפתחת, היא הרפתקאה שהשחקנים מאבדים בה עניין.
ה. חשבו טוב, אילו שחקנים אתם רוצים ואלו לא. אתם לא חייבים לקבל כל אחד שרוצה לשחק (במיוחד לא שחקן שיש לכם נסיון עבר רע איתו). לעומת זאת, אל תהיו יותר-מדי בררנים, אחרת אתם יכולים להשאר בלי שחקנים.
ו. מומלץ שתחשבו ברצינות על מספר מקסימום של שחקנים, ושיהיה הגיוני. ככל שיש יותר שחקנים, ככה גדל הסיכוי לבלאגן, לפרישות, לשחקנים רדומים, ולדיכוי הדדי של משחק הדמות בין השחקנים השונים. אל תקחו לעולם יותר שחקנים מאשר אתם יכולים להשתלט עליהם. בכל מקרה, חובה להגדיר מראש את מספר המקסימום.
ז. ומעל הכל, תתמידו ואל תקפצו מהרפתקאה להרפתקאה; לא שווה להרוס הרפתקאה מושקעת בגלל קושי רגעי, שחקן מאכזב וכ"ו. גם אם יש קושי, אפשר להתייעץ עם השחקנים, לעשות חושבין ולערוך שינויים, להחליף חלק מהשחקנים או הדמויות, וכ"ו. בסופו של דבר, אחד הקריטריונים ששחקנים טובים מחפשים אצל מנחה, הוא ההתמדה. הרעיון הטוב ביותר לא שווה, אם נוטשים אותו כאשר מתעוררים קשיים.

רשומות משחקים:
תת-פורום הרשומות מיועד בעיקר לסופרים מביניכם ובו תוכלו לספר את מעללי חבורתכם וההרפתקאות שעברתם, ולשתף אותם עם שאר הפורום.
1. על כותר עץ רשומות יש לכלול את שם השיטה ושם ההרפתקאה, החבורה או הקמפיין.
2. מומלץ לפתוח את ההודעה הראשונה בידע כללי על העולם ועל הדמויות, ולתת את כל המידע שהקוראים יצטרכו כדי להבין את מהלך ההרפתקה.
3. אין לפרסם ספאם בתוך ההודעות. כל הודעה שתכלול לעג למעשי החבורה ולא תהיה קשורה לתוכן הסיפור תימחק.

הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות להגביל או להשעות שחקנים או מנחים שהפרו את כללי הפורום או הפריעו להתנהלותו התקינה, בין אם באופן קבוע ומלא, או באופן חלקי וזמני.

בברכת משחק מהנה,
גאלאן, rui, Nextorl.
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
חזרה
Top