• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ12][מו"ד5] מי-אש

שיקוי, נפוץ

מי-אש הם משקה אלכוהולי חזק, שלטענת המשווקים אותו גם בורך על ידי יסודני אש שהדליקו את המזקקה שלו. כך או אחרת, למי האש יש השפעות שחלק מההרפתקנים יראו כמועילות, אבל גם תופעות לוואי.

ההשפעה המועילה של מי האש נמשכת דקה, וההשפעות הן מצטברות. ככל ששותים יותר, מושפעים יותר. שימו לב אבל שההשפעות השליליות נמשכות 1ק6 שעות לאחר השתייה, וגם הן מצטברות.
להלן

מנה ראשונה: השותה מתמלא באומץ וזוכה ליתרון לגלגולי ההצלה מפני פחד, אבל מרוכז פחות וקל דעת יותר ולכן סובל מחסרון לגלגולי ההצלה מפני הקסמה.
מנה שניה: השותה נהיה אגרסיבי יותר ונהנה מיתרון לגלגול הפגיעה, אבל גם זהיר פחות ויש יתרון לגלגולי הפגיעה נגדו.
מנה שלישית: השותה מתמלא במרץ רב ויכול כפעולת בונוס לנוע במלוא קצב התנועה שלו, אבל עליו להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 כל פעם שהוא נע, או ליפול ארצה ולהשתטח עקב שכרותו.
מנה רביעית: השותה אינו חש בכאב, ונהנה מהתנגדות (חצי נזק) מכל כלי הנשק החותכים הדוקרים או המוחצים שאינם קסומים, אך סובל מחיסרון לגילגולי ההצלה שלו מפני כל התקפה קסומה הגורמת לנזק.
מנה חמישית: השותה שיכור לגמרי עכשיו, הוא לא חושב ברור ולא רואה ברור. הוא חסין לחלוטין להשפעות מוחיות - בכלל זה הקסמות אליהן היה לו חיסרון לגלגול ההצלה עד עכשיו, לנזק מוחי או לפחד, כמו כן הוא חסין להתקפות מבט. מצד שני הוא מאבד את היתרון שהיה לו לגלגולי הפגיעה עד עכשיו, ומחטיא באופן מיידי כל התקפת טווח שהוא מנסה לבצע.
מנה שישית: השיכרון גובר - כמות האלכוהול בדם של השותה גבוהה כל כך עד שהוא מקבל התנגדות (חצי נזק) לכל רעל אחר. יחד עם זאת הוא כל כך הלום-שיכרון עד שהוא מתנהג כאילו הוא מורעל בעצמו ויש לו חיסרון לכל גלגול פגיעה או בדיקת תכונה.
מנה שביעית: בשלב הזה, הדמות כבר מסריחה מאלכוהול ושיכורה לחלוטין. צחנת האלכוהול (ועוד כמה דברים כמו קיא, או התוצאות של אובדן שליטה בסוגרים) גורמת להשפעה של הימום לכל מי שנלחם נגדה בקפאפ אם הוא נכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 10.
מנה שמינית: אף יצור נורמלי לא אמור לשתות כל כך הרבה. השיכור בשלב זה מסוגל להקיא פעם בסיבוב למשך הדקה הקרובה, בהתקפה (עם חיסרון) וללא בונוסים לגלגול הגורמת לנזק של 1ק6 חומצה למי שהיא פוגעת בו. במקביל, מקסימום נקודות הפגיעה של השיכור מופחת לחצי.
מנה תשיעית: השיכור מסוגל לבצע התקפת קפא"ם בונוס הגורמת לנזק כפול לכל מי שנמצא בהישג 1.5 מ' ממנו, ואז להתעלף ל1ק6 שעות ללא גלגול הצלה.
 
העמידות של גמדים לאלכוהול היא לא קאנונית לחוקים או לכל עולם מערכה בהכרח, אבל תמיד אפשר לטעון שגמדים לא משתכרים ולכן לא מושפעים מהמשקה הזה או מאלכוהול אחר. הם שותים בירה וויסקי וזה משפיע עליהם בערך כמו שעליך משפיע ספרייט - ומבחינתם לשתות כוהל נקי זה כמו לשתות מים עם משחת שיניים: לא טעים בכלל אבל לא משפיע יותר מידי מעבר לגועל.

אז אם הם עמידים לאלכוהול, הם לא מושפעים גם ממי אש. אולי בכלל בחברה הגמדית מי האש הם סוג של משקה-קינוח כזה, כמו קפה או תה, ואלו הגזעים האחרים שגילו את ההשפעות המוזרות שלו. קצת כמו שאינדיאנים שתו את השוקו שלהם עם תבלינים חריפים ורק באירופה גילו איזה דברים מגניבים אפשר לעשות לאבקה הזאת עם חלב חם וסוכר.
 
חזרה
Top