• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 12] [מו"ד5] יין רעל זכרונות

שיקוי, נדיר מאוד

יין רעל הזכרונות מיוצר ביקב אחד בלבד, שהגפנים שלו צומחות על אדמה שיש הטוענים שהיא מקוללת. הסיבה לקללה לא ברורה והגרסאות נעות בין מיקום הכרם על אתר קבורה פגאני עתיק, אדמות של מקדש אפל, שדה קרב נורא או מקום שבו היה פעם שער למימד אחר. היין מגיע כיין אדום בדרך כלל, אבל קיימת גם גרסא של יין לבן שנחשבת למעודנת יותר (אין הבדל גדול בין היינות מלבד הטעם וזה שיין לבן מיוצר בלי הקליפות של הענבים ויין אדום כן).

כך או אחרת, היין מסוכן לשותה אותו אבל מאוד אהוד על אצילים דקדנטיים ושאר טיפוסים שאוהבים להתפאר בהתנהגות לא-שגרתית של הרס עצמי. שתיה של כוס מהיין הזה לא משפיעה בצורה מיוחדת ואחוז האלכוהול שבו די סטנדרטי ליין אדום או לבן רגיל, אבל שלוש כוסות או יותר כבר דורשות גלגול הצלה כריזמה בד"ק 15 (על כל כוס יין נוספת ששותים מהשלישית והלאה). גלגול הצלה מוצלח יביא רק לגל של נוסטלגיה, זכרונות עצובים מהעבר ומלנכוליה כללית - השתיין נכנס לדיכאון וסובל מחיסרון לכל הגלגולים עד שישלים מנוחה ארוכה.

כישלון בגלגול ההצלה יפיל על השותה תרדמה עמוקה למשך 3ק4 שעות ממנה לא ניתן להעיר אותו בשום דרך. במהלך התרדמה, תודעתו של השיכור תיזרק אחורה בזמן, והוא ישחזר בחלומו סיטואציה מסוכנת מעברו (הרפתקה, או חוויה דומה למי שאינם הרפתקנים) שפשוט תיראה אפלה הרבה יותר ממה שהיא הייתה במקור, מוזרה והזוייה - ומשובשת באופן נוראי. במהלך שחזור ההרפתקה/חוויה בהחלט אפשר למות, ומי שמת בחלום מת גם במציאות.
 
אין לי מושג.

כמו בהרבה מקרים, נתתי לאסוציאציות לרוץ ועירבבתי כמה דברים לא קשורים. יין רעל הזכרונות הוא בהשראה של שני דברים.

1) "יין באקאשאן" - מוזכר בקצרה בתור יין שאלריק שותה באחד הסיפורים ב"חרב השאול" ונאמר עליו שכמות גדולה מידי ממנו יכולה להטריף את הדעת.
2) השיר "בוכה אל הקירות" של דויד ברוזה, שהיה להיט די גדול לפני 15+ שנה והושמע המון ברדיו, ויש בו קטע שהמילים הן:
ושוב געגוע
פגוע נגוע
ברעל זכרונות

 
חשבתי על זה בתור משהו שיכול להיות מעניין אם יש אותו בעולם המשחק, ואם ההרפתקנים הם טיפוסים פוחזים עם נטיה קלה להתנהגות הרסנית-עצמית, הם עוד עלולים לשתות אותו וככה לצאת להרפתקה מוזרה מתוך הבקבוק.
 
tkhag1 אמר/ה:
נחמד ומעניין,
אגב יש שיקוי נגד? אולי שכר צחוק? או ברנדי מצווח?

אם כבר אז קוקטייל שיכחה.

מזכיר לי את הספר "המדריך לימים הקרובים" של יואב שלום, שבו אפשרי לנסות חוויות לתוך משקאות אלכוהוליים. ספר גאוני, ויש לו קונספט מיוחד נוסף. בשלב מסויים בספר מישהו מערבב מלא חוויות של יאוש והשפלה ונותן למישהו לשתות אותם כדי להפוך אותו למישהו מיואש ומושפל.
 
חזרה
Top