• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כללי פירסום הודעות וטיפים לפתיחת משחק מקוון

אודות פורום זה
פורום זה משמש לדיון בכל משחקי-התפקידים שאינם מו"ד וגם לדיון בנושאים שהינם כלליים, כגון עידוד משחק-תפקידים, שאלות על גיוס שחקנים ועוד.
קישור לארכיון המשחקים - http://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=13&t=4663
הפורום נועד להרפתקאות מושקעות ומתוכננות, ולא ל"שליפות מהמותן", לכן, כל מנחה המעוניין להריץ הרפתקאה, חייב לכבד את עצמו, את הפורום והשחקנים, ולנהוג לפי הכללים הבאים:

רשומות משחקים:
עצים אלו משמשים לתיאור ההרפתקאות שעברתם בעת משחק שולחני ומיועדים בעיקר לסופרים שמבינכם. כאן תוכלו לספר את סיפור החבורה שלכם ממבט ראשון או שלישי ולשתף אותו עם שאר הפורום.

1. על כותר העץ לכלול: שם ההרפתקאה, שיטה, הכיתוב <רשומות משחק>

2. מומלץ לפתוח את ההודעה ברקע כללי על העולם ועל הדמויות המרכזיות שבו.

3. אין לפרסם ספאם בתוך ההודעות. כל הודעה שתכלול לעג למעשי החבורה ולא תהיה קשורה לתוכן הסיפור תימחק.

משחקים מקוונים:
1. כל עץ של משחק רשת יכלול בכותר את הפרטים הבאים: שם ההרפתקאה, סגנון ההרפתקאה (שיטה ועולם, אם יש), מצב המשחק (מחפש שחקנים, פעיל, הסתיים). בנוסף צריך להופיע בכותר <משחק מקוון>
ההודעה הראשונה בעץ צריכה לכלול טיזר, שאורכו לא פחות מ-10 שורות. הטיזר אמור להוות פתיח או פרולוג, ולהציג את ההרפתקאה לגולשי הפורום. על הטיזר להיות מוקפד ומושקע.

2. לאחר הטיזר, יציין המנחה האם הוא מתכוון לצרף דמויות, או האם הוא מבקש מהשחקנים לצרף דמויות. כמו כן, יפרט את התנאים שהוא דורש משחקנים בכדי להתקבל למשחק (ידע מוקדם, קריאת חומר, סוג משחק, וכל דבר אחר שהשה"ם רוצה).

3. הפורום מאמין בהתמדה ובהשקעה, ולא בקפיצה מרעיון אחד לאחר, תוך זניחת הקודם בחוסר-רצינות. לכן, על כל מנחה להריץ אך ורק הרפתקאה אחת בפורום בכל-פעם. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות להשעות מנחים לא רציניים מהרצת הרפתקאות בפורום, או לקבוע "תקופת צינון" בין סיום הרפתקאה אחת להרצת אחרת, לפי שיקול דעתה.
הרצה של יותר מהרפתקאה אחת במקביל דורשת אישור מוקדם מן ההנהלה.

4. אסור באיסור חמור לפרסם הודעות ספאם בתוך פתילי הרפתקאות. הודעות ספאם כוללות את כל הדברים הבאים:
א. דברי לעג למנחה ("איזו הרפתקאה דפוקה"). מי שלא מעריך את המנחה/חושב שהוא גרוע וכ"ו, פשוט שלא יגיב ולא יצטרף.
ב. הודעות פרטיות, נזיפות וויכוחים שאינם קשורים ישירות למהלך המשחק ("נו, מה איתכם, למה אתם לא מגיבים?"). דברים כאלו, מקומם בהודעה פרטית.

5. על מנחים ושחקנים להפריד בין הודעת תוך-משחקית (IC), והודעה חוץ-משחקית (ooc) על-ידי הכותרות הנ"ל, כאשר עוברים מזה לזה בהודעה אחת.. אם לא מפרסמים כותרת בכלל, אז כל ההודעה צריכה להיות IC.
מומלץ, להפריד בין דיבורים ומחשבות של הדמויות, על-ידי כתיבת מחשבות בכתב נטוי ולא מודגש.

6. חל איסור לפתוח יותר מפתיל אחד להרפתקאה אחת, אלא באישור מראש של הנהלת הפורום. דמויות יש לפרסם בפתיל המשחק, בפתיל ייעודי (דמויות למשחק X) או לשלוח בהודעות פרטיות.

7. הפורום נועד להרפתקאות מ"ת, ולא למשחקי מיניאטורות, או משחקים שמנסים לחקות משחקי מחשב או משחקי אסטרטגיה. הנסיון מלמד, שאלו בד"כ לא מחזיקים מעמד, ולא מצליחים להתפתח. לכן, פתיחה של כאלו זקוקה לאישור מראש של אחד ממנהלי הפורום.

8. כמו כן, הפורום לא נועד לפארודיות על משחקי רשת (להבדיל מהרפתקאה קומית). מקומן של פארודיות (כמו ה-Icy Tower ופיצה 2000) הוא בפורום השולחן העגול.

9. כמה המלצות (לא מחייבות, אבל רצויות מאד) לשחקנים:
א. אל תקפצו על שבע הרפתקאות בבת-אחת! זו תופעה מאד נפוצה, שמשתתפים קופצים בקריאות "אני,אני,אני" על כל מנחה חדש, ולאחר יום מאבדים עניין ונעלמים. זה לא רציני, זה מעליב את המנחה ואת השחקנים האחרים, זה פוגע בשחקנים רציניים יותר שסתם תפסו את מקומם, וזה מקנה לפורום חזות מאד לא רצינית.
לכן, ההמלצה היא: השתתפו במספר משחקים מוגבל, ורק בכאלו שמעניינים אותכם במיוחד ואתם יודעים שאתם יכולים להשקיע בהם.
שימו לב לתנאי פתיחה (כגון תדירות תגובות), ואל תצטרפו אם אתם חושבים שלא תוכלו לעמוד בהם. כאשר הפורום יתקדם ויתבסס, תכירו טוב יותר את המנחים, ותוכלו לדעת מה הסגנון של כל אחד, והאם הוא מתאים לכם.
ב. כתבו תגובות ארוכות, עם משחק תפקידים טוב (לא שתי שורות של "ריאן הגיבור תוקף את האורקים הרעים בצרחות גבורה, עם החרב הקסומה המגניבה שלו"). שימו לב טוב לאופי של דמויות, לפני שאתם בוחרים אותה, ואל תבחרו דמות שאתם לא מצליחים להתחבר לאופי שלה.
ג. חשוב: אם אתם פורשים מהרפתקאה, או סתם נעדרים מהרשת, תודיעו למנחה מראש, ואל תעלמו סתם כך. כמו כן, מותר ורצוי לדון עם המנחה מראש בבעיות שמפריעות לכם, בהודעה פרטית כמובן.

10. המלצות (לא מחייבות, אבל רצויות מאד) למנחים:
א. תשקיעו. הרפתקאת רשת היא הרפתקאה כמו כל הרפתקאה אחרת, ואם לא תשקיעו, התוצאה תראה בהתאם. השקעה מתבטאת בסיפור מורכב והגיוני (לא "ברט הגיבור הולך לחסל את ביל הרשע שהפך לאביר אפל ומסתתר בעמק המפלצות הנוראות"), ורצוי מאד שתריצו אותה עם רקע מבוסס, עדיף של עולם מערכה שאתם מכירים (אתם לא חייבים להמציא אחד בשביל זה, ויכולים להשתמש בכל עולם מערכה קיים, בין אם פורסם ובין אם לא).
ב. תעודדו משחק תפקידים ויוזמה אצל השחקנים: אל תדכאו יוזמות פרטיות של השחקנים, שמשתלבות עם משחק הדמות שלהם, ותהיו סבלניים כלפי התופעה, אפילו אם היא מעכבת את העלילה המרכזית או גורמת לפיצול זמני של הקבוצה. בדרך-כלל, זה רק מועיל למשחק טוב.
ג. קבעו קצב התקדמות שנראה לכם מתאים, ותעמדו בו. אם שחקן נעלם, שלחו לו הודעה, או תהפכו את הדמות שלו לדב"ש, עד שתדעו האם הוא פרש או עומד לחזור, ומתי. הרפתקאה שמשתהה ולא מתפתחת, היא הרפתקאה שהשחקנים מאבדים בה עניין.
ד. חשבו טוב, אילו שחקנים אתם רוצים ואלו לא. אתם לא חייבים לקבל כל אחד שרוצה לשחק (במיוחד לא שחקן שיש לכם נסיון עבר רע איתו). לעומת זאת, אל תהיו יותר-מדי בררנים, אחרת אתם יכולים להשאר בלי שחקנים.
ה. מומלץ שתחשבו ברצינות על מספר מקסימום של שחקנים, ושיהיה הגיוני. ככל שיש יותר שחקנים, ככה גדל הסיכוי לבלאגן, לפרישות, לשחקנים רדומים, ולדיכוי הדדי של משחק הדמות בין השחקנים השונים. אל תקחו לעולם יותר שחקנים מאשר אתם יכולים להשתלט עליהם. בכל מקרה, חובה להגדיר מראש את מספר המקסימום.
ו. ומעל הכל, תתמידו ואל תקפצו מהרפתקאה להרפתקאה; לא שווה להרוס הרפתקאה מושקעת בגלל קושי רגעי, שחקן מאכזב וכ"ו. גם אם יש קושי, אפשר להתייעץ עם השחקנים, לעשות חושבין ולערוך שינויים, להחליף חלק מהשחקנים או הדמויות, וכ"ו. בסופו של דבר, אחד הקריטריונים ששחקנים טובים מחפשים אצל מנחה, הוא ההתמדה. הרעיון הטוב ביותר לא שווה, אם נוטשים אותו כאשר מתעוררים קשיים.

11. יש לך מוסר השכל חשוב שלמדת מהרפתקאת רשת שהשתתפת בה כמנחה או שחקן? הנהלת הפורום תפתח עבור דברים אלו בדיוק עץ מיוחד של לקחים וביקורת. שימו לב, שעץ הביקורת נועד לביקורת רצינית ובונה, ולא ל-Flaming, השמצות אישיות או ביקורת כמו "אוף, בכלל לא אהבתי לשחק גמד".

12. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות להגביל או להשעות שחקנים או מנחים שהפרו את כללי הפורום או הפריעו להתנהלותו התקינה, בין אם באופן קבוע ומלא, או באופן חלקי וזמני.

בברכת ניהול משחקים מושקעים ומהנים,
אלדריון, Envinyatar, Ferenheit
 
יש לי בעיה עם החלק של "הודעות חוץ משחקיות והודעות משחק":
בהרפתקה "בעקבות המיתוס" שמריץ פיטפינד סיכמנו שהודעות משחק צריכות להיות מסומנות כך:

-------------------
הודעה הקשורה להלך המשחק
-------------------
(אם יש) הודעות חוץ משחקיות.

לדעתי זה נוח מאוד כך, ויהיה טיפשי לכפות על כולם את הדרך שהצעתם אם ישנה דרך אחרת שסוכמה עם השה"ם.
 
הי רן, כל עוד הסימונים מופיעים בתחילת העץ ומובהרים לכל השחקנים, אין עם זה בעיה, כל עוד זה ברור לשה"ם ולשחקנים.
אבל למען האחידות, מומלץ להשתמש בסימון זהה.
 
אני צריך רשות גם לשחק בשתי הרפתקאות בו זמנית? כי ראיתי הרפתקה ממש טובה וחדשה וההרפתקה שנרשמתי אליה לא היתקדמה כבר 4 ימים (למעשה לא התחילה). אני רוצה להיצטרף לMASTERS OF ARCANA וההרפתקה שלא מתעדכנת היא שליחי הנדרקיס.
 
darknes אמר/ה:
אני צריך רשות גם לשחק בשתי הרפתקאות בו זמנית? כי ראיתי הרפתקה ממש טובה וחדשה וההרפתקה שנרשמתי אליה לא היתקדמה כבר 4 ימים (למעשה לא התחילה). אני רוצה להיצטרף לMASTERS OF ARCANA וההרפתקה שלא מתעדכנת היא שליחי הנדרקיס.

לא, אתה לא צריך רשות.
 
אני המצאתי שיטה חדשה של משחק מבוסס ק10\ק6.

החוקים שונים משל מבוכים ודרקונים, והג'אנר הוא של גיבורי על.
השיטה נוסתה כבר והצליחה.
מותר לי להעביר את ההרפתקה?
 
אין שום בעיה, אבל מומלץ מאוד שתעביר לשחקנים את השיטה ואף יותר מכך, אם תוכל לפרסם אותה או תקציר שלה בפורום מ"ת כללי, כדי שאנשים יכירו אותה.
בכל מקרה, ניתן להריץ כאן משחק בכל שיטה, אבל שים לב שאם המצאת שיטה, כדי שתסביר עליה לפני שאתה מפרסם משחק כדי שיהיו לך שחקנים.
 
אולדמן, קראו לך אלדריון?!
בכל מקרה, חשבתי על לפתוח נושא שבעצם זה חופשיטה, שכל עמוד\שניים יש שה"ם חדש, והרפתקה חדשה, שמוחלפת מאוד מהר...
אפשר? זה פשוט נראה לי מקרה יוצא דופן...
 
לא, אלדריון היה אחד ממנהלי-העל, ביחד עם פרנהייט ואולדמן. היה לו אווטר שנראה כמו עץ לבן על רקע שחור.

עד כמה שידוע לי, הוא פשוט נעלם.

באשר לרעיון שלך- הסבר מפורט יותר, כי אני ממש לא הבנתי למה אתה מתכוון, ושישלח בפרטי לאחראי של הפורום.
 
א. תאר את המשחק. שחקנים רוצים לדעת למה הם נכנסים, יעזור לך להכניס אותם לאוירה, ואולי גם יעזור לך להתמקד בסגנון המשחק שאתה באמת רוצה.
תיאור טוב יכלול טיזר\הקדמה קצרה למשחק, עם הסבר על מה המשחק מכיל ועל איזה סגנון משחק יהיה בו דגש, והשיטה, אם זה רלוונטי. אם אתה משחק בעולם מוכן, כדאי לתת תיאור קצר של האזור שרלוונטי למשחק. אם אתה משחק בעולם מוכר וסוטה מהבסיס שלו, כדאי להדגיש את ההבדלים.

ב. מצד שני, אל תפריז. יש גבול לכמה "שעורי בית" אנשים מוכנים לקרוא רק כדי לשחק במשהו. כדאי שהתיאור שאתה נותן יהיה ממוקד ומעניין.

ג. אחרי שהבהרת את עצמך לשחקנים, ודא שאתה מבהיר להם למה אתה מצפה מהדמויות שהם מכינים. אם אתה מנסה לגייס מספר שחקנים מסויים, ציין את זה בהודעה, וגם את דרך הגיוס ("הקודם זוכה" לעומת "הדמויות שהכי אהבתי") ולוח זמנים להגשת הדמויות.
אם אתה משתמש בחוקים מסויימים להכנת דמות, כדאי לפרט אותן. אם אתה מצפה לסגנון דמויות מסויין, עדיף לציין את זה. "תעשו מה שבא לכם" זה מתכון לאסון.

ד. נסה לציין את הקצב שאתה מתכנן למשחק (מבחינת קצת התגובה של השחקנים), ולשמור עליו. לכולנו יש חיים מחוץ לפורום שלפעמים מפריעים עם המשחק. במקרה כזה, עדיף לדלג על שחקן מדי פעם מאשר לתקוע את כל המשחק. כמו כן, אם אתה מתכנן להשתמש בעוד מדיומים להרצה (מסנג'ר, וייב וכדומה), כדאי לציין את זה.

ה. נסה לא להמציא מכאניקות חדשות שאותן תצטרך להסביר בצורה מגושמת על הפורום (וגם יהיו כנראה עם בעיות). נסה להמעיט במכאניקות שדורשות הרבה "פינג פונג" בין השחקנים, או בין השחקנים למנחה, כמו מכאניקות הקרב של רוב השיטות.

ו. כהרחבה לסעיף הקודם, זכור שזמן התגובה בפורום הוא איטי והתאם את סגנון ההנחיה שלך לעובדה הזו. נצל את העובדה שאתה יכול להכניס יותר בכל הודעה, ונסה לתת לשחקנים בהודעה אחת כמה שיותר מידע כך שיוכלו לקדם את המשחק בכוחות עצמם בלי לחכות לתשובה ממך או מהשחקנים האחרים - תן לשחקנים להגיב רק כאשר יש החלטה או קטע משחק "מעניינים" לבצע. אם יש החלטה "ברורה" שאפשר לבצע בלי להשפיע על הדמויות, תניח שמישהו ביצע אותה - אם יש דלת לא מסוכנת, תניח שמישהו מנסה לפתוח אותה. אם הגיוני לחפש בחדר, תן את תוצאות החיפוש בלי לחכות לשחקנים.
 
גם אם אתה משועמם, אל תפתח שמונים עצי חיפוש שחקנים. עץ הרפתקה אחד, שבו תארגן את הכל כולל ההרפתקה עצמה, או שני עצים נפרדים. אי אפשר לפתוח "כנסו כנסו", זה פשוט טיפשי.
 
מצאתי שזה תמיד עוזר להביא שחקן מהבית, מישהו שלא שייך לפורום, מישהו שאתה מכיר ונוח לך לשחק איתו, מישהו שיוכל להתאים את קצב המשחק למה שאתה רגיל אליו מהצד של השחקנים. כמו גם, זה אף פעם לא דבר רע, להוסיף שחקנים לאוצר הפורום.
 
עוד משהו-
לא למהר לפתוח את ההרפתקה. תחכה עד שתהיה בטוח שלא תתקע באמצע, ושאם היא תסגר זה יהיה בגלל סיבה שונה, או בגלל השחקנים. הרבה פעמים משתמשים (זה קרה גם לי) ממהרים לפתוח משחק כי זה נראה כזה "וואלה, אני רק פותח נושא ויש משחק", אבל אם רוצים שהוא ירוץ טוב - תכינו אותו טוב מראש.

ומדגיש את ה' - הרגשתי את זה מצוין בהרפתקה שלי. חופשיטה הכי טוב במשחק פורום, לדעתי.
 
חזרה
Top