• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ביי ביי לקאסיני

ביום שישי, קאסיני החלה את השלב האחרון במשימה שלה, וצללה אל תוך שבתאי - מה שהביא להשמדת החללית.
זה היה סוף של משימה מפוארת, שנמשכה 20 שנה ובמסגרתה קאסיני חקרה לעומק את את שבתאי ובעיקר את הירחים שלה - כולל תגלית של אוקיינוס שלם מתחת לירח אנקליאדוס, מה שמחזק עוד יותר את הסיכויים לחיים מחוץ לכדור-הארץ - שלדעתי האישית קיימים בוודאות, זה פשוט מגבלה טכנולוגית שלנו של הגילוי שלנו.
בכלל ב-20 שנה האחרונות המהפכות שארעו בהבנה שלנו של היקום, לפחות בחקר הפלנטרי עצומות - לא רק קאסיני אבל גם חקר כל כוכבי הלכת שמחוץ למערכת השמש. לחשוב שרק לפני מספר שנים זו הייתה היפתוזה והיום יש אלפים כאלו...
הבעיה העיקרית בעיניי היא שלמעשה אין משימה בצינור להחליף את קאסיני. זה פשוט מסוג הדברים שיותר פופלארי לשרוף כסף על פרוייקטים שלא מקדמים את האנושות.
בכל מקרה, כל הכבוד לקאסיני!
cassini1.jpg
 
אזל הדלק של החללית, והחליטו שעדיף לרסק אותה על שבתאי מאשר שתפגע בטעות באחד הירחים ותגרום ל"זיהום" של הסביבה המקומית. מעבר לכך יש ערך מדעי נוסף בכך ש"מרסקים" אותה ולמעשה אוספים מידע מגובה נמוך יחסית של שבתאי.
 
דווקא התפתחות טכנולוגית של החברה על אחד מירחות שבתאי כתוצאה מהגעת כלי מחקר חייזרי נשמע כמו אחלה אירוע פתיחה לעולם מערכה.

אני מניח שלא הצליחו לקלוט מידע נוסף במהלך הצלילה לכוכב, כשהייתה קרובה אליו יותר מתמיד?
 
אני בספק אם בשבתאי אם בירחיו יש חיים ברמה של חברה שמסוגלת לפתח טכנולוגיה. סביר להניח שיותר ברמת בקטריות או אצות (ביורופה או אנסלדוס - בשבתאי בטוח שאין חיים).

והנה התמונה האחרונה שהחללית שידרה לפני כניסה לאטמוספירה:
cassinilastimage.jpg
 
חזרה
Top