• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 38] תיאטרון אלשחק

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים: האדריכלות של חותם מתבססת בעיקר על אבן, למרות שהחלקים העניים משתמשים יותר בעץ. לבניינים יש כמה קומות כדי לנצל את השטח המוגבל של העיר, והתריסים והגגות בדרך כלל חזקים במיוחד כדי להתמודד עם מזג האוויר האלים. אבל לכמה וכמה גגות, במיוחד בחזית המים ועיר הצבעים, יש מאפיין נוסף ולא צפוי - הם בולטים מטר או אפילו יותר מעבר לקיר הבניין, והתחתית שלהם שטוחה כמו רצפה הפוכה. התכונה הזו נוצרה לטובת המסורת הותיקה של רקדני הרעפים, שנולדה בחותם והפכה לאחד מסימני ההיכר של רחובותיה.

העיקרון שעומד בבסיס ריקוד רעפים הופיע בצורות שונות במגוון מקומות ברחבי העולם - השבטים המזנקים של הרי ההרים, פלוגות החאי-דרדה של נסיכויות חציין, אדוני הלילה מהממלכה האבודה של אפאל. כולם משתמשים בעובדה שימושית אחת: אם אתה זז בצורה הנכונה, אתה יכול לשנות את הכיוון אליו אתה נופל. התנועות הדרושות הן מסובכות ומפותלות מאוד, ואתה חייב להמשיך לזוז, אבל כל עוד אתה לא עושה טעות אתה תמשיך ליפול למעלה או לצדדים או לאן שלא תרצה. ככה השבטים המזנקים מתגברים על מצוקים אדירים, כך החאי-דרדה כבשו ערים רבות וכך אדוני הלילה נודעו כמתנקשים חסרי מעצורים. אבל רקדני הרעפים של חותם לקחו את השיטה רחוק יותר מכולם ועשו ממנה אמנות: בניגוד לאחרים, הם יכלו לשלוט בסביבה שלהם ולהתאים אותה לצרכיהם. מאחר שקשה להמשיך לזוז נכון כשאתה נופל, רקדני הרעפים מוודאים שהם ייפלו למקום בו הם יוכלו להמשיך לרקוד.

ריקוד רעפים הוא מסורת בת מאות אם לא אלפי שנים, ועם הזמן נוצרו מספר שיתופי פעולה בין רקדנים לבנאים. חוץ מהשוליים הנדיבים של גגות בנאים הוסיפו לבניינים ווים, מוטות ובמות קטנות במיקומים אסרטגיים לטובת הרקדנים. רחוב רוח-אז שבעיר הצבעים תוכנן במיוחד כדי שרקדני רעפים יוכלו ליפול לאורכו בלי לגעת בקרקע אפילו פעם אחת. הסולמות לא תוכננו למטרה הזו (הם לא תוכננו בכלל), אבל רקדני רעפים מוצאים שם עבודה כשליחים - או כייסים. אבל המופת הגדול מכולם, המקום בו מיטב האדריכלות ומיטב הרקדנים נפגשים, הוא בתיאטרון אלשחק.
תיאטרון אלשחק הוא אחת האטרקציות המרכזיות בחותם ואחד המרכזים התרבותיים העיקריים שלה. בחיבור בין רחוב צור-שמש (שמוביל מהשער המזרחי) ורחוב חמלה (מהשער הדרומי) נמצא שוק אשמורת, השוק הגדול של עיר הצבעים, ומעברו השני של רחוב צור-שמש יושב תיאטרון אלשחק. זהו מבנה אבן גדול במיוחד, קובייה של ארבעים על ארבעים על ארבעים מטרים. הקירות החיצוניים מכוסים במרפסות (חלקן הפוכות) וכוכים ו - רעיון חדש בנוף של חותם - פסלים, של שדים ומפלצות ודמויות מופשטות. בפנים התיאטרון הוא במידה רבה ערבוביית מסדרונות, רובם רחבים וגבוהים אך ביניהם מתפתלים מסדרונות קטנים יותר, וכולם מתחברים בשרירותיות בלי לדאוג לכמה קל להתמצא במקום. לתיאטרון אין דלת ראשית אלא אוסף פתחים מכל צד, כל אחד מוביל למסדרון אחר. אך בסופו של דבר כל המסדרונות מובילים למרכז התיאטרון, ללב הבניין - אל הבמה הגדולה. זהו חלל גדול שנפתח לשמיים, שקירותיו פתוחים ככל האפשר כדי למקסם את מרחב הצפייה. כל המסדרונות שמקיפים אותו נפתחים אליו, ופה ושם בולטות מרפסות קטנות (אליהן קשה במיוחד להגיע). את הבמה הגדולה מרשתים חבלים ארוכים, נמתחים מהרצפה אל הקירות וביניהם בסידור שנראה אקראי אך למעשה תוכנן בקפידה. זה מוקד ההופעות של רקדני התיאטרון.
בתיאטרון מתקיימי מופעים כל שישה ימים. הם משלבים בין ריקודים והצגות על שדים וכוחות טבע, ללא מילים אך לפעמים עם שירה עוצמתית. לרוב אלה מופעים קטנים של כתריסר מהרקדנים הזוטרים, אבל במועדים מיוחדים יוצאים הרקדנים האמנים ונותנים הופעות מיוחדות. ופעמיים בשנה, לכבוד פתיחת שבוע החגיגות לקראת התהלוכה של בת-אפר, הם עורכים הופעה מיוחדת. כל הרקדנים משתתפים בה, עשרות רקדנים ממלאים את הבמה הגדולה והשאר רוקדים במסדרונות, נופלים בחן בין האורחים ולעולם לא נוגעים באף אחד מהם. ההופעה מתחילה בשקיעה עם הרקדנים הזוטרים, ועם הזמן הרקדנים האמנים צצים למופעים ארוכים יותר ויותר עד שממש לפני הזריחה כולם מתאספים בבמה הגדולה ומבצעים את הריקוד-רב, מחזה עוצר נשימה שמתאר את חילוף העונות והמלחמה\רומן בין השמש לחורף. בסופו כל הרקדנים קדים ואז נופלים אל השמיים - אך ככל הנראה אף אחד מהם לא מת.
הרקדנים של תיאטרון אלשחק נודעו ברחבי העולם, אפילו יותר מרקדני הרעפים הרגילים של חותם. רוב רקדני הרעפים שברחובות יודעים רק ליפול למעלה, והם רוקדים על שולי הגגות ולא יותר. הנועזים מביניהם מזנקים בין גגות, המיומנים מביניהם רוקדים גם על קירות, אבל רק מעטים מהם יודעים לשנות כיוון באמצע ריקוד. הרקדנים של תיאטרון אלשחק, לעומתם, מתמחים בשינויי כיוון אלגנטיים והרקדנים האמנים מיומנים כל כך שלפעמים נראה שהם פשוט יודעים לעוף. הרקדנים האמנים מנהלים חיים חשאיים למדי כך שהסיפורים עליהם רבים ופרועים למדי, אבל בדבר אחד אין ספק - הם מהאוצרות התרבותיים הגדולים ביותר של חותם.

שילוב במשחק
בתור התחלה, כמעט בכל רחוב ראשי אפשר לראות רקדני רעפים. מעבר לערך האסתטי, רקדני הרעפים רואים הרבה מלמעלה וחלקם יסכימו למכור מידע או שירותים בתמורה למחיר הנכון. ריקוד רעפים יכול להיות מיומנות שימושית לדמויות, אבל בשביל ללמוד אותה הם יצטרכו למצוא מורה מתאים וזה יכול להיות די מאתגר. מבחינה מכאנית ריקוד רעפים מאפשר ליפול למעלה, ונגד קושי גבוה יותר ללכת על קירות\לשנות כיוון, אבל כל הסחת דעת גוררת בדיקה נוספת עם מחסר וכל כישלון הוא כואב.
תיאטרון אלשחק עצמו הוא בעיקר אטרקציה, אבל הרקדנים שלו לא מגבילים את עצמם אליו. הם לעתים קרובות מתאמנים ברחבי העיר, וחלק מהם לוקחים חלק בפעילויות... מפוקפקות. הדמויות יכולות לפגוש את אחד הרקדנים בצורה הזאת, מה שיכול לספק להם קשר לתיאטרון. ומאחר שההופעות נחשבות לאירועים חברתיים מכובדים, קשר לתיאטרון יכול להפוך לקשר לכל מיני אנשים: המעמד העליון מזמין לפעמים הופעות בלעדיות, ושתי ההופעות הגדולות של השנה מושכות אליה אצילים ועשירים רבים שמשריינים לעצמם מקומות טובים. בנוסף, מי יודע במה הרקדנים האמנים מתעסקים? גם אם רק עשירית מהשמועות עליהם נכונות, הם מנהלים חיים סוערים למדי. וזהו חוק נפוץ למדי בחותם שאנשים יוצאי דופן לעיתים קרובות מוצאים את עצמם מעורבים בכל מיני דברים מעניינים.

------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
הערך מזכיר לי דיון בעין הדג על האפקטים של אחד מסרטי "מהיר ועצבני" בהם מראים אופנוע רוכב על המים. מסתבר שזה אפשרי, במגבלות הסבירות, אם האופנוע דוהר ויוצא מהם במהירות מטורפת. בכל מקרה, האם היחס לרקדני רעפים הוא כמו לבדרנים בני ימינו - כלומר יש ידועים יותר שלהם נחילי מעריצים ויש ידועים פחות - או שמה שחשוב יותר הוא ריקוד הרעפים ופחות האדם?
 
תודה על התגובות!

הח'אן: חלקם מעורבים עם ממלכות הגנבים, מרגלים או אנשים אחרים של העולם התחתון. אחרי הכל, היכולות של רקדן רעפים מיומן באמת יכולות להיות *מאוד* שימושיות.
את הסיפורים על הרקדנים האמנים אני מעדיף להשאיר בעיקר לדמיון הפורה של המנחה, אבל כדוגמא: יש הרבה שמועות על פרשיות אהבים בין רקדנים לבין נסיכים (התמונה של רקדן רוקד את דרכו במעלה החומה של הארץ הגבוהה קורצת להרבה אנשים), שמועות שהם למעשה מרגלים\מתנקשים\אצילים\מכשפים, שמועות שהם סוסים בתחפושת, שמועות שהם חסרי נשמה ולכן הגוף שלהם כל כך קל... והיופי הוא שאנשים אוהבים לשלב שמועות, כך שידוע* שלפחות אחד מהרקדנים המובילים הוא למעשה אציל שנחטף בצעירותו, שמכר את נשמתו לסוס כדי שיוכל להיות רקדן רעפים כדי שיוכל למצוא את דרכו חזרה לאהובתו מימי ילדותו.

הלדין: בהחלט על הריקוד, לא על הרקדנים. יש כמה רקדנים בולטים במיוחד, אבל הם לא חושפים את השמות שלהם ולעתים קרובות גם לא את הפנים שלהם (רק תפקידים מסוימים לא עוטים מסכות) - כאמור, הם מנהלים חיים חשאיים למדי.
מה גם שלרוב האנשים אין פנאי להתעניין בבדרנים מסוימים, ורק המעמד העליון והבינוני-עליון הולכים להופעות על בסיס סמי-קבוע. הקהל הנאמן של תיאטרון אלשחק הוא אצילים ועשירים שאין להם משהו יותר טוב לעשות.

טקהאג: יש לי מפה-טיוטה שאני משתמש בה מדי פעם, אבל אני אצטרך לשפץ אותה לפני פרסום.


*כלומר אנשים אוהבים לספר את השטות** הזו שוב ושוב.
**אולי שטות***.
***שטות בסיכוי סביר.
 
אז יש גם תרבות, ולא רק אסופה של דפוסי התנהגות אקראיים..(רגע, יש הבדל?)
ת'ור אמר/ה:
[post]681295[/post] שידוע*
ת'ור אמר/ה:
[post]681295[/post] *כלומר אנשים אוהבים לספר את השטות** הזו שוב ושוב.
**אולי שטות***.
***שטות בסיכוי סביר.
אה-הא
 
דבאב: די בטוח שאין הבדל, תלוי בהגדרה שלך. אבל לצורך העניין, כן, חותם היא יותר ממישמש של אנשים, יש לה היסטוריה ומסורת ואמנות ותרבות כמו כל חברה מפותחת מספיק אחרת.

הח'אן: אה, בגלל שיש כמה שילובים אפשריים פשוט השתמשתי בברירת המחדל הזכרית לשני הצדדים. רקדנים ונסיכות, רקדניות ונסיכים, רקדנים ונסיכים, רקדניות ונסיכות... אף אחד לא יודע מי מאלה נכון (או אם אפילו אחד מהם נכון), אז אנשים מקשקשים על כולם כדי להיות בטוחים.
 
Adran אמר/ה:
השאלה היא האם זה באג בפיזיקה של העולם, או פיצ׳ר?
שוב, יש הבדל?
ת'ור אמר/ה:
[post]681295[/post] שידוע*
ת'ור אמר/ה:
[post]681295[/post] *כלומר אנשים אוהבים לספר את השטות** הזו שוב ושוב.
**אולי שטות***.
***שטות בסיכוי סביר.
קיוותי שתגיב דווקא על זה
 
אדראן: "באג" ו"פיצ'ר" הן מילים שמניחות שיש כוונה כלשהי, אבל זה לא באמת המצב. בעולם של חותם, לפחות ברוב המקרים, דברים פשוט קיימים ובני אדם מגלים אותם ומנצלים אותם לצרכיהם (די דומה לעולם שלנו, תכלס).

דבאב: הניסוח לא ברור, או שיש עניין אחר? הכוונה הייתה שאנשים מתנהגים כאילו זה ידוע, למרות שבעצם הם רק חוזרים על סיפור מופרך שוב ושוב, למרות שבעיר כמו חותם יכול מאוד להיות שזה נכון (אבל כנראה שלא).
 
אני מכיר את המשמעות, התגובה קומית. מערכת בה מנצלים את הפיזיקה המוזרה של העולם כדי לנוע בצורה משופרת פשוט מזכירה את המקרים בהם ניצלו פגמים בפיזיקה של משחקי מחשב לאותה מטרה.

מקרים בהם התנועה היא אכן באג, אבל הפכה לפיצ׳ר.
 
חזרה
Top