• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 37] קבר הקיסר

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים: אחוזת הקבר של הקיסרים היא עתיקה (למרות שלא עתיקה כמו הקיסרות עצמה), אדירה ומפוארת כראוי לשליטי חותם. היא אות ההוקרה של המלוכה לאבותיה, ואין ספק שהיא נותנת להם את הכבוד וההדר הראויים לזכרם. אז למה היא נמצאת בעיר הצבעים?

אחוזת הקבר ממוקמת מול השער הדרומי (הידוע גם כשער החתולים) בלב שכונה שקטה של עיר הצבעים ולא רחוק מהגבול עם חזית המים. היא נמצאת במרכז חצר גדולה המנוקדת בסלעים לזכר כל קיסר ומתנשאת לגובה של כ-15 מטרים - למרות שחזיתה לא מעידה על תוכנה. היא נבנתה על ידי האדריכל האגדי קרישא בסגנון הזורם וחסר הפינות הייחודי לו, ויש בה ארבע דלתות ברזל הפונות לארבע רוחות השמיים. הדלתות לא נעולות (למרות שהן מאוד כבדות), ואפשר להיכנס בהן, אך כאן מתחילה התעלומה הראשונה של הקבר. הדלתות לא נפתחות לאותו חלל.
הדלת הדרומית נפתחת לחדר הפסלים; פסלי סלע שחור של כל קיסר מסודרים במעגל סביב החדר, ומהתקרה הגבוהה רוכן פסל של אישה חסרת עיניים. הדלת המזרחית נפתחת לשדרת הערביים; שדרת שיש ארוכה שלעולם לא נגמרת בדרכה אל האופק ואל חצי השמש שתמיד מציצה מעליו. אם מישהו מסתכל בין העמודים שתוחמים את השדרה הוא יראה את אותה שדרה, כולל הגב שלו עצמו בצד השני, והוא יוכל גם לעבור ביניהם אל העבר השני. הדלת הצפונית תקועה במקום ולא נפתחת. והדלת המערבית נפתחת למבוך המסדרונות ולתעלומה השנייה של הקבר: קברי הקיסרים לא נמצאים שם.
אבל הדלת המערבית היא דלת הקטקומבות, דלת הקברים, והם לא נמצאים בשום מקום אחר. המסדרונות מובילים לחדרים המכילים את חפציהם האישיים של הקיסרים ומנחות לכבוד מותם, אבל אף קבר. גם אלה שהעמיקו לתוך המסדרונות לא מצאו קבר, ובמקום הוברחו או נהרגו ע"י דמויות עמומות עם כוחות מטרידים. זאת למרות תיעודים היסטוריים ברורים על לוויות הקיסרים בהם הגופה מובאת אל הקבר ולאחר טקס ארוך מוכנסת בדלת המערבית למנוחתה האחרונה; ולמרות שבני המלוכה מרבים לבקר בקבר ככלל ובדלת המערבית בפרט מתוך אמונה שזה יחזק את רסיס נשמת הקיסר ששוכן בהם. וזה מעלה את התעלומה השלישית של הקבר: למה הוא נמצא בעיר הצבעים ולא בארץ הגבוהה, משכן הקיסר והמלוכה? גם לפני ניפוץ נשמת הקיסר, הקיסרים עצמם נהגו לבקר לעיתים קרובות בקבר. אז למה?

התשובה הקצרה היא ששם בנו אותו. הקיסר שהזמין את הקבר בחר את המקום, פינה אותו והעביר לשם את שאריות הקיסרים שקדמו לו. אבל מתיעוד האירוע נשמע שגם לפני כן גופות הקיסרים נשמרו מחוץ לארץ הגבוהה, כך שהשאלה נשארת. למה, אם הקיסר עדיין רצה לבקר את אבותיו, הוא לא מצא להם מקום בארץ הגבוהה? למה הוא כפה על עצמו את הטורח שביציאה מהארץ הגבוהה?
הסיבה העמוקה יותר לא ידועה לגמרי (אחרת זו לא הייתה תעלומה), אבל יש רמזים חזקים. כמו העובדה שבניגוד לכל תושב אחר של חותם, מאמינים שנשמות הקיסרים עדיין קיימות. סגידה לאבות לא קיימת בחותם בגלל שכל נשמה מתפרקת וממוחזרת בגני הלשכה, אבל נראה שהקיסרים היו יוצאי הדופן. האם זה בגלל שנשמת הקיסר היא זו שעזבה כשהגוף מת, והנשמה המקורית של הגוף נשארה? בנוסף, תיאורי הישויות ששוכנות במעמקי המסדרונות מזכירים במידה חשודה את תושבי מעשייה, הרובע אליו פונה דלת הקברים. ואגדות לא יכולות לשרוד לאורך זמן מחוץ למעשייה - חוץ מבארץ הגבוהה (כמו במקרה של רואד אלטליין). נראה שמה שנשאר מהקיסרים נותן חיים לאגדות בצורה דומה לארץ הגבוהה, מה שאולי מסביר את הוצאתם ממנה. למה זה המצב? בשביל זה כנראה צריך להעמיק יותר לתוך הקטקומבות, ואת זה אף אחד לא באמת רוצה לעשות.

שילוב במשחק
כמבוך, בעיקר. הדמויות יכולות לחקור אותו מיוזמתן או בגלל מישהו משמעותי שקשור אליהן (בן ברית או אויב). הדמויות יוכלו להיכנס גם בתחילת דרכן, אבל מהר מאוד הן ייפגשו בשומרים מעורפלים שיהיו חזקים מהן באופן ברור. השומרים לא מעוניינים להרוג, ואלא אם הדמויות יתעקשו הם ישתדלו לנטרל אותן בלי פצעים קשים מדי. ככל שהדמויות יתחזקו הן יוכלו לדחוף עמוק יותר לתוך הקטקומבות ולחשוף יותר פרטים על השומרים (המראה שלהם ומגוון הכוחות שלהם, חלקם אפילו עלולים לדבר קצת עם יריבים ראויים), אבל רק בשלב מתקדם במשחק הן יהיו חזקות מספיק בשביל להביס את השומרים.
מה שנמצא במעמקי הקבר תלוי במנחה, למרות שאני כנראה ארחיב על הנושא בהגשות מאוחרות יותר.

------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
כרגיל,אדיר. מה הפסל של האישה בחדר הפסלים מסמן? ואני חייב לדעת מה בדיוק יש מאחורי הדלת הצפונית ובתוך הקטקומבות. מחכה כבר להרחבה.
אין לי מה להוסיף.
 
תודה על התגובות!

דבאב: למה "סוף סוף"? קשרתי כאן כמה קצוות, אבל לא חשבתי שאלה שאלות בוערות או משהו..
ואני לא שוכח אפשרויות, אני רק לא מזכיר אותן :cool:

זרתוסטרה: הפסל של האישה? אולי כלום, אולי משהו.
יש סוד אבוד מאחורי הכל, אבל לפעמים אני סתם שם פרטים כי הם מגניבים לי.
לגבי הדלת הצפונית והקטקומבות... אני עלול להרחיב עליהם, אבל זה כנראה יהיה בעוד הרבה זמן או כהערת אגב להגשה אחרת (או שניהם). אני רק מזהיר כדי שלא תחכה בקוצר רוח.
 
חזרה
Top