• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

העידן ה-13 - היער המושחת - עץ הרשמה

ג'וני- אני חושב שהרקעים שלך קצת ארוכים, אבל זו רק דעתי. הharsh ally מרגיש לי מתאים יותר לשיטות יותר סיפוריות מהעידן ה13.

הנה הד"ד שלי: https://drive.google.com/file/d/0B0luGfJuJ190aU9Lb1F1WHByWm8/view?usp=sharing
ורקע:
רייז לא זוכר את הפרצופים של הוריו. כשהוא מנסה להזכר בשנים האלה, ממש אחרי שהוא נולד, הוא מצליח להזכר רק בפרצוף זקן ומלא קמטים שמביט בו משלולית, עם עיניים קטנות ושחורות- אך עם זאת מלאות ידע- ואוזניים עגולות. כמובן, מדובר כאן בפרצוף של דוב.
פרצוף שרייז מכיר כמו את פרצופו שלו.

הוריו של רייז נטשו אותו ברגע שלמד ללכת, הם הבינו לפניו שהוא לא בדיוק בן מחצית רגיל כמוהם. ובניגוד אליו, הם היו פחדנים. הוא לא זוכר מהם דבר, לא את פרצופיהם, לא את קולם. אפילו לא את מגעם- אם הם בכלל נגעו בו. הוא כן זוכר אבל את הלחישות המהוסות שנשמעו כשהוא עבר ליד בן מחצית אחר, על הילד שנולד דוב. ואז, לאחר רגע של בהלה, הוא הפך לתינוק המכוער ביותר בעולם.
עברו יותר מעשר שנים עד שהוא גילה את הסיבה.
לא הסיבה לכיעור שלו, זו עדיין תעלומה של ממש. אלא הסיבה להשתקפות שלו, ללידה המשונה.

הוא נזרק משבט בני המחצית ברגע שהגיע הסתיו החמישי מאז הולדתו. הוא נזרק אל יער האימים (dire wood), שישרוד לבד- או שימות. הפחד של בני השבט ממנו הוביל אותם לשמור עליו בחיים במשך חמש שנים ארוכות, אבל הוא הצליח לשרוד גם לבדו. השנים הראשונות היו בעיקר התחבאות ואכילת נבלות, אבל ככל שהזמן עבר הוא נהיה אסרטיבי יותר ויותר, והיה צריך להגן על ביתו מפני שדים תועים שהגיעו מחור הגיהינום הסמוך ליער. בשלב מסוים, הוא החל לחסל אותם ברגע שהם קמו, לפני שהם אפילו הספיקו להוות נגדו איום.

בסביבות גיל 12, אחרי בערך 6 שנים של השרדות ביער, מצאו אותו חסידיה של הדרואידית הגדולה. הם לקחו אותו אליה, והיא והדרואידים גידלו אותו. החזירו אותו לתלם, הפכו אותו לקצת פחות פראי, קצת יותר מתורבת.
רק קצת.
אבל הדבר העיקרי, בזכותם הוא למד לשלוט בעבר שלו. בחיים הקודמים. הוא גילה שהוא גלגול נשמות, אדון הדובים בגוף חדש. רוח עוצמתית. ובזכות הרוח הזו, הוא מסוגל לשנות את צורתו. לדוב, בעיקר, כמובן. אבל לא רק. הדרואידים לימדו אותו להשתמש בכוח שלו על מנת לשלוט באדמה, ועל מנת לשלוט בשינוי הצורה שלו.

כיוון שהוא גר קרוב כל כך לחור-גיהינום, הוא נפגש לא פעם עם אביריו של הצלבן. כל פעם בה הם נכנסו ליער, וחנו בו, רייז מירר את חייהם. הוא לא אהב את איך שהם כורתים עצים בשביל להבעיר אש, או איך שהם צדים את החיות שלו. אביריו של הצלבן, והצלבן עצמו, לא אוהבים את רייז במיוחד. אבל רייז צייד שדים, ולכן, אביריו של הצלבן מכבדים אותו, בכך שהם לא שמים קץ פעם אחת ולתמיד לצרות שהוא גורם להם.

לשלושה יש עניין מיוחד ברייז. אף על פי שהוא לא בטוח למה, הוא למד על בשרו להתחבא כל פעם שיצור לטאי נכנס ליער, או עף מעליו. הדרואידית הגדולה אמרה לו שזה קשור לאדון הדובים, לחייו הקודמים, אבל היא לא הסכימה לפרט, ואת רייז זה לא מעניין. הדבר החשוב הוא שהשלושה הם צרות צרורות בשבילו.

לאחר כמה שנים של אימונים, רייז הוזמן להצטרף לפמלייתה של הדרואידית הגדולה. לשמור עליה. הוא רכש את האמון שלה, והשמועות ביער אומרות שזה מכיוון שרייז מזכיר לה את הבן הקטן שלה, שהשאירה באימפריה כשהפכה לדרואידית הגדולה.
 
שלומי? כאילו שלי? או שאני מפספס פה משהו?
אני הכנסתי את היכולת לד"ד כחלק מהקסמים, כי המקצוע עדיין בפלייטסט ולא בSRD.
בכל מקרה זו לא יכולת שנותנת לי משהו אלא יותר חסרון של המקצוע שיכול להיות מעניין לדעתי (בגלל זה לדעתי כדאי לנסות ואחרי זה אולי לבטל או להוסיף הצלה או להגביל את כמות הפעמים שזה יקרה) אני אצרף לפה את ההסבר המלא:
Harsh Ally
There are many demonologists with friends, people who count on them, and adventuring companions who still possess all their limbs.
That said, there are disadvantages to hanging around with a demonologist. The Harsh Ally effect is the most obvious: when you, the demonologist, roll a natural 13 with an attack, you create a stinky piece of bad karma that attaches itself to a staggered but conscious nearby ally who doesn’t already have a Harsh Ally effect attached to them, or any nearby ally of your choice if none of your allies fit the first criteria.
Your ally chooses one of the following: EITHER the next time they are hit by an enemy attack this battle, they take 1d6 additional damage from the hovering bad luck and the Harsh Ally effect ends; OR they suffer a bit of misfortune sometime soon after the battle, like an icon relationship disadvantage but more minor, and probably connected to some element of their entanglement with you, dear demonologist. The Harsh Ally effect ends after the misfortune. . . . .
Note that if you’re an ally who has been harshed on, choosing the first option works great if you don’t get hit again this battle, the curse dissipates, no problem.
The damage increases as you become a more puissant demonologist, but not by much. (It’s perfectly reasonable to avoid taking the time to roll the die, in which case you should use the high average that’s listed in parentheses.)

3rd level demonologist 1d8 damage (5).
5th level demonologist 1d10 damage (6).
7th level demonologist 1d12 damage (7)
9th level demonologist 1d20 damage (11).
@Harsh Ally playtest: Is this flavor worth the effort? Or should I stick to the drawbacks that are sprinkled through the class?
נקסטרול, את הרקעים קיצרתי כשכתבתי אותם בדפ"ד וכתבתי אותם ככה כי רציתי להיות ברור מה זה כולל.
 
רייז דמות טובה. רק כמה דברים:

1. כמו שכתבתי בקשר לתאראניס, אני חושב שעדיף להשתמש בפחות רקעים שאומרים יותר. הבעיה היא פשוט שתמיד יש קצת חפיפה בין רקעים, ולכל אתגר יתאימו כמה רקעים, ועם זאת הרקעים עם פחות נקודות לא כל כך עוזרים, כי דרגת הקושי תמיד עולה. מה שהייתי ממליץ הוא לחלק את הנקודות ל-2 או 3 רקעים שונים (כמו 4/4, 5/3, או 4/2/2) ולנסות לחבר בין רקעים שונים - אולי המראה המבהיל שלך יכול להיות קשור לרוח שירשת, או שהפכת לצד שדים טוב בגלל המראה המבהיל הזה. אבל כמובן ההחלטה נשארת שלך אם אתה רוצה להשתמש בנקודות באופן כזה בשביל יותר רקעים.

2. יש לך 4 לחשים של ארבעת היסודות, אבל בטבלה כתוב של-initiate יש רק אחד כל יום. אני מפספס משהו?

3. ציפיתי לראות מסופר על דב"ש שאתה מכיר מהאי שמי-חושך או מיער הפרא. אני רואה שאתה כותב על דרואידים, אבל הזכרת רק את יער האימים, שזה מקום אחר. יש מישהו שרייז מכיר מהאי או מיער הפרא?
 
1. באופן אישי אני חושב שהרקעים שלי מספיק שונים אחד מהשני כדי להצדיק את עצמם. התלבטתי אם להכניס אם inheritor of a spirit או לא למעשה, מה דעתך?
2. אני מכין אחד מהם בתחילת כל יום, לפחות לפי מה שהבנתי.
3. רייז גדל ביער האימים, אבל הדרואידית הגדולה והפמליה שלה נמצאים ביער הפרא, או לפחות זה מה שהמפה אומרת. מצטער שזה לא היה ברור. כשאני אומר שהדרואידים לקחו אותו לhigh druid, אני מתכוון שהם לקחו אותו ליער הפרא.
 
1. אני חושב שזה תלוי על השימוש שתמצא להם. מתי למשל היית יכול להשתמש ב-inheritor of a spirit? והאם היית יכול לעשות אותו הדבר ברקעים האחרים?
בעיקר תהיתי על horrifying look: מתי היית משתמש בזה? למשל, אם זה שאתה נראה כל כך מפחיד שהחיות הרעות יברחו ממך, לא היית יכול לעשות אותו הדבר בגלל growing up in the wild, שהעניק לך את היכולת להגן על עצמך מפניהן?

2. ככה גם אני הבנתי, שאתה מכין אחד מארבעתם כל יום. פשוט חשבתי אחרת כי כתבת את כולם בדף הדמות שלך (אבל אולי עדיף גם לסמן את זה שבחרת בשביל היום).
 
1. inheritor of a spirit זה יותר קטע רוחני ונגיד לנסות לגלות על דברים שקרו לפני הזמן שלי, דרך זכרונות של ה"גלגולים" הקודמים. לפחות ככה דמיינתי את זה. Horrifying look זה בעיקר כי אני רוצה ייצוג מכאני כלשהו לכך שרייז מכוער ברמה מפחידה, וזה נכנס לחלק היותר "דיפלומטי", משמע איום, שקרים, וזה. הרי אם אתה לא יכול להסתכל לרייז על הפרצוף מרוב כיעור, יהיה קשה לך יותר לשים לב שהוא משקר! לא?

2. אני ארשום בתחילת כל יום איזה לחש אני מכין. אני גם אנסה להעביר את כל הד"ד לפורמט דוקס למען הנוחות, אבל זה כבר משהו אחר.
 
https://www.myth-weavers.com/sheet.html#id=1302160
דפ''ד בקישור. אני אערוך להודעה את הרקע עוד דקה
רקע-
טארן חי את מרבית חייו במנזר קטן ומבודד של כוהנים לעין השחקים, המשכילים העליון, יודע האמת, סלייטאר הגדול. הוא למד תחת השגחתו של אחד מגדולי המלומדים, שבתחום אחריותו הייתה גם הפצת ידע רפואי, היסטורי וטכנולוגי לכפרים שמסביב, שמו היה קראין, והוא היה מוכר בכך שקמע העין שלו שובץ בחזהו באמצעות ניתוח מורכב. הכוהנים של סלייטאר תמכו בידע לכל, בהפצת האמת, ובניתוץ שקרים. ככאלו, מהר מאוד הם השניאו את עצמם על השלטונות בארצם, שלטונות מגוקרטיים ואריסטוקרטיים.דבר זה הוביל מהר מאוד לסדרה של פרעות, שהחזקה בהן הייתה ''ליל העין הסגורה''. לילה חסר ירח שבו מאות חיילים תקפו את הנזירים חסרי ההגנה וחיסלו את כולם, כולם מלבד טארן וקראין, שנתן לו את הנשק שלו, רובה קשת, ואמר לו לברוח על חייו, הוא עצמו הדליק לפיד ומשך את החיילים בכיוון הנגדי. אך החיילים ראו אותו בורח, והחלו במצוד אחריו, במהלך בריחתו, הוא התחנן שוב ושוב לאלוהיו שיתן לו מחסה, וזה ניתן לו בדמות טירה גדולה שאליה כשל, רעב עייף ופצוע. זו הייתה טירתו של הארכימג. הארכימג, שמיד הבין שמדובר בקורבנה של שנאה חסרת מטרה, ריחם על הנער, והכניס אותו לביתו. שמחתו גדלה אף יותר כשלמד שהנער היה לא אחר מהכוהן האחרון בעולם של סלייטאר, שמסדרו אסף ידע עתיק במשך שנים ארוכות. טארן, שתמך בהפצת הידע, הסכים לארכימג וסיפר לו סודות רבים שלמד. לבסוף, הוא החליט להמשיך לנדוד, מלווה בברכת הארכימג, וכששמע שמועות על מלומד בעל קמע עין מכונפת שנעוץ בחזהו נמצא בכלא זה, סקרנותו ורצונו לפגוש את מורהו הביאו אותו אל האי.
 
זה נראה טוב, אבל יש כמה דברים שנראים לכאורה כמו טעויות.

1. אני לא רואה שכתבת דבר אחד ייחודי.
2. דרג"ש צריכה להיות 13, הגנה גופנית 14, הגנה נפשית 15, התקפה +3 (שכחת להוסיף את הרמה שלך). לא כתבת יוזמה (שכנראה צריכה להיות +3).
3. אין לך מספיק נקודות ברקעים. השתמשת ב-14 נקודות בסך הכל, אבל קיבלת 5 בחינם מ-cloistered cleric ועוד 4 בחינם מ-knowledge/lore, בנוסף ל-8 יש לכל דמות, שזה 17 (חסר לך 3).
4. כתבת רק 2 לחשים בשורה הרביעית והחמישית, אבל יש לך 5 לחשים, ונראה כאילו מחקת את 3 הראשונים בטעות.
5. אין ממש מידע (שאני יכול לראות) על מישהו שאתה מכיר מהאי או מיער הפרא (כמו שביקשתי לכלול ברקע).
 
yds, אני לא רואה שערכת. היו בעיות שמירה או פשוט לא התחלת?

ג'וני, כנראה שלא הרבה אוהבים harsh ally (ואני לא ממש מבין למה היית רוצה אותו), אבל אפשר להתנסות (או לנסות למצוא דרך לשנות את זה כדי שיהיה פחות קשה על כולם).

כולם: אני חושב שאפתח את המשחק מחר. זה יהיה שימושי בשבילכם אם אפתח מסמך משותף כדי שתוכלו לעקוב אחרי הכישרונות השונים שהשתמשתם בהם במהלך הקרב/היום?
 
אני חושב שראוי לנסות כמה ימים, כי אני חושב שאם הם השקיעו וכתבו את זה יש סיבה, בנוסף לזה שזה עבר שלבים בפלייטסט (איזון?). רצוי לפחות לנסות לראות איך זה משפיע מעשית ואני בדרך כלל אוהב סיבוכים סיפוריים, זה תורם לצד הסיפורי של המשחק. ואני פשוט לא רואה מה זה יזיק לנסות את זה קרב-2 לפני שמגיעים להחלטה אם לשנות/לבטל.
אני שוב אומר שהדעה של האחרים יותר חשובה משלי, כי זה בעיקר משפיע עליהם. אם ליאור ונקסטרול נגד, והאחרים נטרלים (לא הביעו דעה), אז רצוי לבטל או לפחות לצמצם את זה כך שזה יהיה מקובל עליהם.

בנוגע למסמך, זה יכול להיות שימושי/נוח, אבל כמו שליאור אמר אין באמת צורך.
 
אולי אני מפספס משהו, אבל לי נראה אבסורד לקחת "חיסרון" שלא נותן לך כלום, והוא יותר חיסרון לקבוצה מאשר לך (אם הבנתי נכון, הוא משפיע רק על בני ברית ולא עליך).

אולי אם זה ישיפיע רק על הדמות של ג'וני, אז זה יהיה כבר הגינוי יותר... אבל זה כמו להסתובב עם פצצה שהשעון שלה התקלקל בתיק. מתישהו היא תתפוצץ, וזה יהיה מלוכלך
 
זה לא משהו שאני בחרתי או נמצא באפשרויות, זה פשוט משהו שהוא שאל את דעתי עליו בה"פ לפני ששלחתי את הדמות פה. אין לי סיבה לקחת חסרונות בכלל (וכאלו שידפקו אחרים בפרט) גם אם יש במקצוע הזה כמה כאלה שחלקם אינם ניתנים לבחירה (25% אחוז שבמקום שהשדים ימותו במהלך קרב הם ישתחררו ויתקפו אותנו/אותי, חלק מהקסמים והנושא שאנחנו מדברים עליו).
המקצוע נמצא בפלייטסט ומופיעה הערה שיש סיכוי ש-harsh ally בכלל לא יעבור למקצוע הסופי. זו עוד סיבה לדעתי שכדאי לנסות את זה ולהעביר חוות דעת (שלילית אם צריך).

אם הדמות בעייתית יש מצב שאני אשנה אותה במהלך המשחק, בתנאי שצוא'י יסכים (קסמים אפשר לשנות כל מנוחה ארוכה. שינוי טאלנטס, שינוי לטובת קפא"פ או בכלל שינוי מקצוע זה תלוי בהסכמה).
 
אין לי שום בעיה עם לנסות את המאפיין, אבל כמו שאמרתי, אני חושב שמשהו בסגנון הזה פשוט לא מתאים למשחקים כמו העידן ה13, אלא למשחקים סיפוריים יותר כמו עולם המבוך או שאר משחקי עולם האפוקליפסה.

בנוגע למסמך- אין צורך לדעתי, סתם לזרוק יותר עבודה על המנחה. אלא אם כן מישהו לא יכול לעקוב אחרי הדברים שלו בעצמו…
 
חזרה
Top