• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז Starfinder בשלבי נחיתה אחרונים!

הכינו את רובי הלייזר והחלליות, כי סטארפיינדר כבר בדרך אלינו ומתחיל להגיע לאנשים מרחבי העולם - כולל לאגודת מגלי הכוכבים הישראלית, שקיבלה עותק דיגיטאלי בהכנה להשקה הישראלית בדרקוניקון: http://www.dragoncon.co.il/games.aspx?gt=-1&hour=-1&sys=10127. ההשקה הרשמית צפוי בג'נקון בעוד כשבוע, וזמן קצר לאחר מכן הספר יגיע לחנויות - קיים אף סיכוי שהוא יהיה זמין גם בדרקוניקון..
ספר הבסיס המסיבי הוא בן 528 עמודים, וכולל את כל המידע הנדרש כדי להתחיל לשחק - וכמובן שלצדו גם יוצא אוגדן מפלצות חדש.
ההבדלים העיקריים בין פאת'פיינדר לסטארפיינדר כבר פורסמו קודם לכן: https://www.pundak.co.il/forums/threads/38647
נראה שעוד הבדל משמעותי שסטארפיינדר למעשה מסדר ומנקה את החוקים של פאת'פיינדר שהיו פזורים על מספר ספרים בתוך ספר הבסיס החדש, כך לפחות לפי הסוג-של סקירה שפורסמה ב Enworld - http://www.enworld.org/forum/content.php?4330-Starfinder-Blasts-Off!
אם מישהו כבר קיבל PDF של הספר, קדימה - ספר לנו את דעתך :)
starfinder-core.jpg
 
עבדך הנאמן הוזמן לשחק בקמפיין סטארפיינדר אינטרנטי.
אז דבר ראשון זה בטח ישפר לי את האנגלית, אבל דבר שני - אני מאמין שכב בשבוע של דרקוניקון או זה שאחריו אוכל לספר על ההתרשמות.

בינתיים מסקירה מהירה על יצירת דמויות - אני אוהב את מה שאני רואה.

הייתי אומר שההבדל המכאני ביחס לפאתפיינדר הוא בערך כמו ההבדל המכאני בין פאתפיינדר למו"ד 3.
יחד עם המעבר לפלאפ עתידני הם גם אימצו רעיונות מכאניים מוצלחים ממו"ד 5 ואפילו קצת ממו"ד 4.

הגזעים נראים אחלה. המקצועות נראים אחלה. יש את הכלים לספק את מעריצי "שומרי הגלקסיה" ויש את הגזע "יסוקי" שהוא נברן על חלל.
The hype is real.

השאלה הגדולה עכשיו, היא האם המשחק יצליח לתפוס נישה משלו ליד מו"ד 5 ופאת'פיינדר, או שאחד מהמוצרים של פאיזו יפגע במוצר האחר?
 
אני חושב שההצלחה (היחסית) של משחקי מלחמת הכוכבים מראה שיש מקום למשחקי מדב. אז נכון שמלחמת הכוכבים זה ה"מותג", אבל לפאיזו חוזקות משלה.
לכן התשובה לשאלה אם המשחק יתפוס נישה משלו, תלויה בעיקר לדעתי בעד כמה המשחק מספק חוויה שונה מפאת'פיינדר ברמה המכאנית אבל מספק את החוויה הסיפורית של מבוכים ודרקונים בחלל.

מתוך סקרנות לדעתך הוא יותר "נגיש" מפאת'פיינדר?
 
The oldman אמר/ה:
מתוך סקרנות לדעתך הוא יותר "נגיש" מפאת'פיינדר?
לא.
יצרו פישוט בכל מיני מקומות כמו רשימת לחשים קצרה בהרבה, פישוט של חוקי הקרב ובמיוחד תמרונים קרביים וכן הלאה, ויש רק 7 מקצועות - אבל בשורה התחתונה כשאתה בא להסביר את השיטה לשחקן חדש, הבסיס הוא אותו בסיס כמו פאת'פיינדר.
מי שמכיר את מו"ד 3, 3.5 או פאת'פיינדר צריך ללמוד Virtually nothing חוץ מלהכיר את המקצועות ואת השינויים בפרק הקרב.
מי שמכיר את מו"ד 4-5 יהיה לו יחסית קל ללמוד.
לכל השאר - זה בדיוק כמו ללמוד את פאת'פיינדר. היא טיפה יותר מסובכת ממו"ד 5 (אבל הרבה יותר פשוטה ממרוצללים או סטוריטלר).

Nextorl אמר/ה:
תוכל לתת דוגמה לכלים מכאניים מוצלחים מ4 ו5 שמשתמשים בהם בסטארפיינדר?
רעיון ממו"ד 5 זה לחשים שמוטלים ביותר מדרג אחד.
אין סדרות של לחשים. לדוגמה אין "ריפוי פצעים" על כל דרגי הלחש. יש רק לחש ריפוי אחד (טוב, טכנית יש שניים - לרפא הרבה למישהו אחד או לרפא קצת כהשפעה אזורית).
לכל לחש רב-דרגי יש דרג מינימלי כדי ללמוד אותו (לרוב 1 או 4) וכשהדמות מקבלת גישה לדרג לחש חדש, הלחש מתקדם תמיד לדרג הבא. הוא תמיד תופס מקום של לחש ידוע מהדרג הגבוה ביותר המוכר לדמות, תמיד מוטל באמצעות דרג הלחש הגבוה ביותר שהיא מסוגלת להטיל, וההשפעה שלו היא תמיד החזקה ביותר בהתאם לדרג שממנו הוא מוטל.
בנוסף, יש הרבה פחות השפעות שמתחזקות לפי דרגת המטיל של הדמות - כמות נזק או עוצמת ריפוי של לחשים נקבעת לפי הדרג שבו הם מוטלים ולא לפי דרגת המטיל.


רעיון ממו"ד 4 - תכנון התקדמות דמות דרך ציוד.
במו"ד 4 הייתה תמיד ההנחה שדמויות שמתקדמות בדרגות גם ישיגו בהדרגה חפצי קסם. המתמטיקה של השיטה (למשל - תוסף לגלגולי ההתקפה של מפלצות או דרוג השריון שלהן) נקבעו מתוך הנחה שלדמות יש גישה לחפצי קסם שקרובים לדרגה שלה.
רוב כלי הנשק והשריונות הקסומים הגיעו בכמה דרגות שונות. למשל "שריון הגמדים" היה חפץ קסום שיש לו וריאציות בדרגה 2, 7, 12, 17, 22, 27 - ככה שדמות מכל דרגה יכולה להשיג שריון גמדים אפקטיבי לדרגה שלה.
בסטארפיינדר - תוסף הדרג"ש של דמות וכמות הנזק שהיא גורמת בהתקפה תלויים בציוד שיש לה. כמו במו"ד 4, לציוד יש דרגות. לרוב כלי הנשק והשריונות יש גרסה בדרגה 1-7 שמתוארת כ"דגם זול", ויש דגמים יקרים יותר למי שיכול להרשות לעצמו את המחיר. לדגמים היקרים יש דרגת דמות ממולצת משלהם. בדרך כלל דמות תסתובב עם ציוד בדרגה של פלוס מינוס 2 סביב דרגת המקצוע שלה.
למשל: רובה לייזר הוא הנשק הבסיסי (כמו בלאסטר ממלחמת הכוכבים). תחת הקטגוריה של "רובה לייזר" בטבלת הציוד תמצאו 9 דרגים שונים, בדרגות 1-20. יש דגם זול של רובה לייזר בדרגה 1 (הוא גורם רק 1ק8 נזק אש). למי שמוכן לשלם את הכסף, קיימים דגמים של רובי לייזר גם בדרגות 6 (2ק6 נזק), 9 (3ק6 נזק), 13 (5ק6 נזק), 17 (8ק6 נזק) ו-20 (11ק6 נזק). בנוסף קיימים שלושה דגמים של רובי לייזר אוטומטי (דרגות 11, 15, 19).

עכשיו, מבחינת תכנון שיטה, ייתכן שהיה קל יותר פשוט לקבוע שלכל הדמויות יש תוסף נזק בכל כלי נשק בהתאם לדרגת המקצוע שלה (למשל שהחייל מקבל +1ק8 לנזק מכלי נשק בכל שלוש דרגות, והשאר מקבלים +1ק6). אבל בגלל שמדובר בעולם מערכה עתידני עם טכנולוגיה מתקדמת, יש הגיון בהצגת כלי הנשק במגוון דגמים במידות שונות של הרסניות, למי שיכול לשלם על כך. בנוסף, רובה לייזר בדרגה גבוהה סתם משפר את הנזק שנגרם, אבל יש קטגוריות של כלי נשק שגם מוסיפות אפקט מעניין כשהדגם שלהן איכותי מספיק (למשל - מאט את היריב, יכול לטעון אנרגיה כפעולת תנועה ולפרוק אותה בהתקפה הבאה, מפחית דרג"ש בפגיעה וכן הלאה).
 
זה העתיד הרחוק של עולם המערכה הרשמי של פאת'פיינדר. יש קסם, אלים, מישורים מקבילים וכן הלאה. פשוט הטכנולוגיה הצליחה לכסות על פעולות מסוימות שבעבר היו בשליטתו הבלעדית של הקסם (למשל: לירות קליעי אש מתפוצצים).

מבין 7 מקצועות יש 3 קסומים בהגדרה (טכנו-קוסם, מיסטיקאי וסולאראי) ולרוב האחרים יש בילד אחד שהוא קסום (למשל חייל יכול לבחור בדרגה הראשונה סגנון לחימה עיקרי שקובע חלק מהיכולות שלו ואחד הסגנונות הוא קסום).
הסולאראי הוא בתכלס שילוב בין soulknife מהפסיונים ובין green lantern מהקומיקס.
המיסטיקאי והטכנו-קוסם מטילי לחשים. הטלת לחשים היא בדיוק כמו בפאת'פיינדר. יש רק 7 דרגי לחש (לחשונים ודרגים 1-6) אבל הדרגים הם יותר חזקים בהשוואה לפאת'פיינדר (למשל הלחש משאלה הועתק כמו שהוא אבל משוייך לדרג 6). שני המקצועות מטילים ספונטנית מרשימת לחשים ידועים. יש גם פחות לחשים ברשימת לחשי כל מקצוע אבל חלק מהם מוטלים במספר דרגים או שאפשר לבחור את סוג הנזק שהם גורמים כדי לכסות למעשה מה שבפאת'פיינדר היה מוצג כקבוצה שלמה של לחשים.
 
חזרה
Top