• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 28.7.17 במלסטרה: בתי האצולה של בקעת קיירן והמאבקים ביניהם

רחש בחש בביצונת, מהומה, גרגור. הצפרדעים הכריזו מרד נגד העגור" (ע.הלל)

בתי האצולה של בקעת קיירן התברכו תמיד במידה לא מבוטלת של גאווה, שמידתה היתה כמעט שקולה למידת הפרובינציאליות שלהם. ארבעת העשורים שחלפו מאז ההתנפצות שזעזעה את העולם, וניתקה את קיירן במידה רבה מהעולם החיצון, לא הועילו אלא בכדי להחריף את מאבקי הכבוד, השנאות והתככים. כעת, כאשר פוליטיקה וסכנות שבים ומתדפקים בדלת, הקרב בין קור-אומת'ל לרילארן ובין אבאריל לאנזאריון מאיים לקרוע את הבקעה ולהטיל אותה לכאוס... בשעה הגרועה ביותר שניתן להעלות על הדעת.

במילים אחרות: אתר עולם המערכה שלי עודכן. העליתי ערכים על ארבעת בתי האצולה של קיירן, השנאות והמאבקים ביניהם. כתמיד, פידבקים למיניהם יתקבלו בברכה :)

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/kiern_vale/noble_houses.html

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/kiern_vale/the_setting.html
 

קבצים מצורפים

  • nobles.jpg
    nobles.jpg
    62.5 KB · צפיות: 1,110
עדכון טוב בסך הכל.

- שכחתי לומר את זה קודם אבל אהבתי מאד את הרעיון של גזעים עם גוני שיער שונים במקום גוני עור שונים. מאד מקורי.

- אז ארלאנדרה שאתה מזכיר בדיאלוג של הקצין הזקן היא בת אבאריל? איך בדיוק הלורד מסכים שבתו תהיה חניכה אצל א-לינטוריאל?

- האנ'מירים האלה חיים שנים רבות. פסק זמן של עשרים שנה? כל האנ'מירים זוכים לתוחלת חיים גבוהה כתוצאה מהקרבה לאבני החן?

- הסיפור עם ארת'יריון נשמע כמו התגלמות "היה חכם, אל תהיה צודק."

- לגבי סרלינה, עדיין לא הבנתי כיצד מישהו יכול לשרוד ארבעים שנה אחרי ההתנפצות ביער מלא מפלצות.

- אז אני מבין שבעוד הכהונה מטריארכלית, האצולה פחות או יותר שיוויונית וגם גברים וגם נשים יכולים להחזיק בעמדות כח. האם האנ'מירים עובדים במודל של פטרון וקליינטים כמו בחברה הרומית כלומר לכל אחד מבתי האצולה שהזכרת יש אנשים שמבצעים עבורם שירותים בתמורה לשירותים שבתי האצולה מבצעים עבורם וכך הלאה במורד ההיררכיה החברתית?

- הערך גם עורר בי סקרנות לגבי המצב אצל הנסיכות השכנה. אם בקעת קיירן היא 'אי של יציבות' בכאוס, האם מדובר בנסיכות על הנייר וכוחו של הנסיך היהיר שלה לא חוצה את חומות עירו או שמצבה טוב יותר?
 
תודה על התגובה.
ובאשר לנקודות שהעלית:

1. ארלאדנרה היא אכן בת אבאריל. אף אחד לא אמר שהלורד מסכים למשהו, בינתיים אלו תוכניות לא ממש קוהרנטיות שאביה של לינטוריאל, שהוא כבר לא לגמרי קוהרנטי, משתעשע בהן. לורד אבאריל עוד לא נשאל לדעתו...
ואגב, למרות שבית אבאריל נחשב בלתי נסבל באורח כללי, לא תמיד היחסים בינו לבין לינטוריאל היו כל-כך עויינים. במשך שנים, היה דו-קיום פחות או יותר בין הצדדים.

2. האנ'מירים חיים אכן יותר מאדם רגיל. לכן, מצב בו אנ'מירי בן שמונים בהחלט יוכל לעטות שיריון ולהלחם, גם אם יהיה חלש יותר ממה שהיה בצעירותו. הכוהנות החזקות, כמובן, יכולות לחיות הרבה יותר - ואם להאמין לגרסה הרשמית, ארבע ההשתקפויות של היהלומים חיו בערך שש-מאות שנים והיו עוד בשיא כוחן.

3. ארת'יריון הוא בדיוק הדוגמא למי שהקפיד תמיד להיות צודק וישר, אבל לא בהכרח חכם.

4. סרילינה נכלאה במגדל בלב היער. לא ברור מה קרה לה ואיך היא שרדה, אבל הנאמר מבוסס על שמועות מישובים כפריים בדרום יער וארת'ארון שמדי פעם מקיימים קשר עם בקעת קיירן.

5. משער שעוד על החברה האנ'מירית יפורט בעדכונים עתידיים.

6. נסיכות גריגלינט לכאורה הצליחה לקומם את עצמה מהחורבות של ההתנפצות, ולשלוט בגבולותיה באורח משביע רצון, כך שהיא יציבה יחסית, למרות שהיא מותקפת לעיתים קרובות מכל מיני חזיתות. העניין הוא, שהכוחות של הנסיך מגריגלינט אולי הספיקו כדי להדוף את ההטרדות של העוגים, של מפלצות כאלו ואחרות, ושל כוחות קטנים שנאמנים לנביא.
לעומת זאת, הלחץ ממזרח הולך ומחמיר בהדרגה - ומה שבגריגלינט כנראה לא מבינים או מדחיקים, זה שברגע שהנביא ישליך את הכוחות האמיתיים שלו על גריגלינט, הנסיכות כנראה תמחץ אם לא תמצא בעלי ברית חזקים מספיק, ומהר.
 
עוד תהיה:

האם בני אבריל שומרים את הידע שלהם על כישוף וכו' לעצמם או שמסגרות ההכשרה שלהם יכולים להוות מסגרת נוחה לדמויות בעלות כוחות כישוף (למרות הדימוי המפוקפק שלהם, הם נשמעים לי ככאלה שאמורים להיות בקיאים במסורות אנ'מיריות שאין כשרות מהן.)?
 
שאלה טובה - עדיין אין לי תשובה מדויקת.
ממה שנראה לי עכשיו, אין ספק שיש להם כפופים, שוליות וכ"ו והם אולי יסכימו לשתף פעולה עם דמויות שיראו להן עומדות בסטנדרטים (למשל, דם אנ'מירי טהור וכ"ו), גם אם מתוך גישה די גועלית ומתנשאת.

מצד שני - אבאריל הם די שנואים, מבודדים וחשדניים, כך שמספר 'שותפי הסוד' ובני הברית שלהם אינו גבוה.

אבל שוב - רק כאשר אכתוב ערך מפורט יותר על בני אבאריל, האחוזות והחצר שלהם, אוכל לתת תשובה ממש סופית ומפורטת.
 
עדכון מעניין, הכוחות בבקעה מתחילים להתבהר, אולם הייתי שמח אם הייתי מסיבר קצת יותר על הצדדים בסכסוך בחצי האי בכלל. לדוגמא, מה כוחם של מסדרי האבירים הכחולים, ומה חשיבותה של הבקעה בתוכו. מחד היא נראית קטנה מאוד במפה, מאידך נראה שאין עוד כמעט זורים מיושבים מלבדה ומלבד נסיכות גרינגולט שעודם חלק מהאימפריה.
 
הבקעה יושבת על אחד מצמתי הדרכים החשובות ביותר שנותרו, ובין היתר אי אפשר להגיע מנמל טילמארן למקדשים הכחולים בלי לעבור דרכה. מלבד זאת, יש בה כמות גדולה מאד של איזורים חקלאיים פוריים שלא נפגעו ולא זוהמו במפלצות, ולכן החשיבות שלה עצומה.
 
חזרה
Top