• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בני פיות וגלגלי שיניים [גורל מואץ -פעיל] <משחק מקוון>

אני מנסה לחפש מפה שזרוקה על הרצפה בחכמה (?): [dice seed=36325 secure=096993d7_0]4d3-8+3[/dice]
אם אני לא מצליח, אני מנסה למצוא אדם שמוכר מפה ולקנות אותה ממנו (בראוותנות?):[dice seed=13775 secure=1486e8e0_1]4d3-8+1[/dice]
לסיום, אני פונה אל דן , ומבקש ממנו מפה בראוותנות.[dice seed=64945 secure=5a4e6d7e_2]4d3-8+1[/dice]
 
דרגוניצן: בוא ננסה שוב, תאר פעולה אחת בכל פעם. תאר מה הדמות שלך עושה. תסביר לי למה אתה משתמש בחוכמה, ולא בזהירות או בזריזות למשל. תתאר מה הדמות שלך עושה ולא רק את המכניקה שלה. ואז תחכה לתגובה ממני - לראות מה התוצאות של המעשים שלך, אתה כמובן מוזמן להציע בעצמך את תוצאות המעשים!
אם אתה רוצה לגלגל לפני שאני אומר לך מה לגלגל, תכתוב באיזו פעולה וגישה אתה משתמש (על פי חוקי השיטה).
בוא נתחיל עם חיפוש המפה, אין צורך לגלגל 500 פעמים. מדובר על יצירת יתרון בזהירות - אתה רוצה שתהיה לך אינפורמציה על המקום ותוכל לחשוב על דרך פעולה בצורה איטית ובטוחה. אתה עושה זאת באמצעות חיפוש מפה על הרצפה, מוכרים (אמרתי כבר המון פעמים שאין באיזור) או לפנות אל המפקד שלכם שדי הבהיר שאתם מבזבזים זמן. אני משתמש בגלגול הראשון שלך, יצא לך 1 + תוסף זהירות = 2. מבחינתי אין סיבה מיוחדת שתהיה מפה באזור אז מספר המטרה הוא 4. האם אתה רוצה להשתמש בנקודת גורל (יש לך 3) כדי להשתמש באיזשהו אספקט רלבנטי? אם כן, כיצד?
 
מפה תועיל לנו מאוד... ולכן אני מפעיל את האספקט של הזבן האוטומטון, בגלל שהסיכוי שיש לו מפה (מתוכנתת בתוכו או מוחזקת על ידיו) קיים, מה שנותן לי 2+ לקובייה.

זה אומר שיצא לי 4 ביצירת היתרון "מפה" או לזרוק שוב עם 2+?

נקודות גורל: 2/3
 
זרתוסתרה:
האיש מתחיל להזיע "מרגלים? פה? #$%#$% סרגשים, נכון? אכלנו אותה!
אני לא ראיתי דבר אבל אני אשמח לסייע לך. ג'יראט המכונאי לרשותך!"

דרגוניצן:
אתה יכול להוסיף 2+למה שגלגלת או לגלגל שוב. אני מניח שאתה מוסיף 2+ לגלגול הקיים.
לונאיוס מחפש איזו מפה על הרצפה, לא מוצא. מסתכל לצדדים וקולט את האוטומטון עומד ליד אחד הדוכנים. הוא פונה אליו ומבקש מפה של האזור. "מצטער אדוני, אין לי מפה של האזור. אבל אם תואיל להמתין אוכל לשרטט לך". האוטומטון מוציא דף ועט ומשרטט לך מפה של השוק.

דבר השה"ם:
כרגע יש בסיטואציה אספקט חדש - מפת השוק, אתם יכולים להפעיל אותו בחינם פעם אחת.

אני מזכיר לכולם שלמעשה בתור שחקנים אתם יודעים שיש מרגלים שמתחבאים בשוק, אתם צריכים לגלות את האספקט הרלבנטי באמצעות הפעולה יצירת יתרון על מנת שגם הדמויות שלכם יגלו אותם. כמובן שאתם צריכים להסביר איך הדמויות שלכם עושות זאת בפועל.
אגב, אתם יכולים להשתמש באספקט המפה כדי לעזור לכם בחיפושים.
 
ועכשיו, אני משתמש באספקט המפה כדי לזהות מקומות שבהם ככל הנראה המרגלים מתחבאים (כ-2+ למציאה) והולך לשם בשקט, ומנסה לברר אם הם שם - בשקט, שלא יזהו אותי.

יצירת יתרון (שימוש ביתרון ידוע) בחכמה (השימוש במפה): 3+ בגלל חכמה, 2+ בגלל הפעלול שלי שאני מקבל 2+ ביצירת יתרון בחכמה, 2+ בגלל השימוש חינם באספקט המפה, סך הכל 7+: [dice seed=53736 secure=f5f883e2_0]4d3-8+7[/dice]
מה דרגת הקושי?

ואז התגברות (על הסיכוי שיגלו אותי) בזהירות (1+): [dice seed=27074 secure=fbe0516a_1]4d3-8+1[/dice]
 
אני מבקש להגביל את התגובות שלך לפעולה אחת בכל פעם ולא לגלגל יותר מפעם אחת.
תתאר מה הדמות שלך עושה ותכריז על הפעולה המכנית ואז תחכה לתוצאות הפעולה.

איך אתה מחפש את המקומות שבהם המרגלים נמצאים? אני רוצה לראות תיאורים של מה שהדמויות שלכם עושות, לא רק גלגולי קוביות בשביל לפתור את הסצנה. לדעתי זה יצירת יתרון בזהירות ולא בחוכמה, אבל אתה מוזמן לשכנע אותי אחרת. מספר המטרה הוא 3 [אל תגלגל עוד פעם].
 
מה שאני עושה זה לשבת ליד המפה, ולחשוב. איפה המרגלים יוכלו להיות בלי בעיות, מקום שלא רבים נמצאים בו ולא יפריעו להם, שגם קרוב למטרות שלהם: בקיצור, שימוש בידע שיש לי מראש - חכמה. לאחר שאני בוחר נקודה אחת שעונה להכי הרבה אפשרויות, אני הולך אליה.
 
"מצויין!" לארוס מגיב בחיוך, גאה בעצמו על כך שהצליח לגייס את המכונאי.
לארוס ממשיך לדבר בקול שקט "אז התוכנית היא כזאת.. אחד מהחיילים שנמצא איתי פה דיבר עם האוטומטן שם בפינה וראיתי שהוא שירטט לו מפה של האזור. אני אלך לשם ואנסה לחשוב איפה הכי כדאי לנו למצוא את המרגלים ומהו המיקומים הכי אסטרטגים שלהם. חברי לנשק בוודאי יעשה משהו דומה. ואני רוצה שאתה ג'יראט תחפש באותם מקומות שנגיד לך. אזור אומץ ג'יראט המכונאי! עשה זאת בשביל עירך! האם היא שלך או של קיצוניים דתיים שמעבירים בזה הרגע מידע על המשפחות שלך לאויב?תמצא את המרגלים האלה ואעשה כל מה שתצטרך בשביל לתפוס אותם, אם יש לך נשק אל תחשוש להשתמש בכוח."
לארוס מסיים את דבריו בנימה הרואית, מנסה לעורר השראה בג'יראט. אחר כך הוא פונה ללכת אל האיש שדיבר עם האוטומטן.
"שלום לך, שמי הוא לארוס ובמסדר הסייפים הלבן הכינוי שלי הוא 'מהיר-הלהב'. אכפת לך אם אני אשתמש פה במפה איתך ונחשוב ביחד איפה מקומות הכי הגיוניים שהקיצוניים הדתיים האלה ימצאו?" הוא מתיישב על רגליו ליד המפה. ומוסיף "ביחד איתי ועם המכונאי נוכל לסרוק פי 3 אזורים.
אחרי זה לארוס מתחיל לסרוק את המפה ולעשות בדיוק את מה שאמר- לחשוב היכן המקומות הכי הגיוניים שהמרגלים יהיו בהם ולהצביע לג'יראט היכן עדיף לו לחפש אותם.
META
יצירת יתרון של גילוי המרגלים בשימוש בחכמה ושימוש חינמי באספקט מפה(+3 חכמה ו+2 אספקט).
[dice seed=56910 secure=aac4e74f_0]4d3-8+5[/dice]
להוסיף עוד משהו בגלל המכונאי?
 
כולכם נמצאים באותו מקום - בשוק. כולכם מכירים זה את זה - אתם חברים ביחד באותה חוליה צבאית בפיקודו של דן ולכולכם אותה משימה - להגן על העיר מפני המצור של להב הסרגשי, ולמצוא את המרגלים שכביכול חדרו לעיר בחסות ההפצצה האחרונה.

אתם יכולים להשתמש במפה רק פעם אחת בחינם, אח"כ זה עולה נקודת גורל. בשביל הסדר הטוב, אל תגלגלו עד שאני לא אומר לכם, כי אתם קופצים על גלגולים :mrgreen:

דרגוניצן: השוק כעת נטוש, אני באמת לא מבין לאן אתה חותר.

זרתוסתרה:
לארוס אומר לך:
אבל אני מכונאי פשוט, אני לא לוחם. אתה הסייף המופלא.
 
טאלון מתקרב כדי לעזור ללארוס בשכנוע.

"תקשיב! אתה לא חייב להילחם, אתה צריך רק למצוא אותם. אם תראה מישהו, פשוט תחזור אלינו עם מה שלמדת. אם לא תחזור, זה יהיה הרבה יותר קשה בשבילנו. אנחנו לא מבקשים ממך הרבה. אז לך מהר באיזה כיוון שאתה רוצה, ואנחנו נטפל בפינות האחרות של השוק."

התגברות + כוחני
[dice seed=6365 secure=6a17c3d2_0]4d3-8+3[/dice]
 
מה שאני אומר זה שכשיש נשים בשוק, המרגלים יתחבאו מהם... אז הם צריכים מקום מרכזי (שקל להשיג ממנו מידע), אבל מוסתר, שנוח בו ולא יבקרו בו, אבל לא צפוי מידי כי אז כבר היו מוצאים אותו...

ויצא לי 9 בזריקה, אז ככל הנראה הצלחתי - זה הצלחה מסחררת...
 
לארוס מצטרף לשכנועים,ומעודד את ג'יראט בשחצנות ברורה-
"אנחנו נחפש ביחד איתך, ואם כל צרה שהיא תצוץ אני נשבע בחרבי שאגן עלייך! אני בוודאי הסייף הטוב שראית מעודייך ותמיד תיהיה בטוח בקרבתי."
 
אה? אתם תבואו איתי? מצוין, לכבוד יהיה לי לעזור לכם!
אני מקווה רק שלא יקרה לי משהו....
לאן הולכים?

דרגוניצן: כשאתה מעיין במפה בדקדקנות, נראה לך שיש איזה מבנה חצי הרוס שמצד אחד לא כל כך נגיש ולא מתקרבים אליו, ומצד שני אפשר להשתמש בו כנקודת תצפית, נראה לך הגיוני שהמרגלים יתחבאו שם.
 
לארוס מהנהן ביחד עם טאלון. "אם תצטרך עזרה בלכידה של המרגלים או תתקל לקרב אני כאן, בנתיים אני וידידי החדש ג'יראט נחפש את המרגלים במקומות אחרים. רק תצעק ואני וחרבי נגיע."
כשהוא אומר את זה הוא טופח על הכתף של ג'יראט. "קדימה, בואו ניגש לחפש את המרגלים. ברגע שמישהו ימצא אותם שיצעק לשאר."
אחרי זה לארוס הולך לחפש את המרגלים במקומות שהוא חושב שהגיוניים על המפה,בזמן שהוא משאיר לשאר את המקומות האחרים שסביר שהמרגלים יהיו בהם.
 
חזרה
Top