• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[PF] קללת הדרקון- עץ הרשמה (הרשמה סגורה, נבחרו שחקנים)

סה"כ חשבתי על כיוון של קפא"פ מבוסס זריזות, וחשבתי אולי אפילו לעשות דיפ לעז-להב לאיזו דרגה.
מצד שני, אני יכול לקחת אותה לכיוון של טווח, או של באפרית, גם אם שניהם פחות מועדפים עלי.
וכמובן, בגלל שאני אינווסטיגייטור, יש לי גישה לנוסחאות האלכימיות של מקצוע האלכימאי. סוגשל לחשים.
 
אז יש לנו 3 מקצועות נוכליים, 1 פרש/מטיל לחשים באפר חלקי ו1 מטיל לחשים הקסמה/דיבאפר, נשמע כמו קבוצה סבירה בקרב ויעילה מאוד בהרבה מצבים אחרים, רק כדאי שהדמויות שמתבססות על זריזות יהיו עם קשתות ושנקנה שרביט ריפוי לליאור.
 
אתם יכולים לשנות את הדמויות שלכם מכאנית (ואפילו פלאפית עד גבול מסוים) חופשי. זה למה העליתי את זה, אני באמת שלא רוצה שיהיו פה 3 אנשים שטובים באותו הדבר ואז לאף אחד מהם אף פעם אין את "אור הזרקורים". אני רק צריך לאשר את זה בסיום.

עכשיו, שאלה נוספת לפני שאתחיל לדבר על חוקים חלופיים ודברים כאלו, כי יש כמה.
מה דעתכם על כשנכנסים לסצנה שהמנחה לוקח רעיונות מהשחקנים? לדוגמה, נכנסים לנשף, ואני מבקש "היי, ליאור, תתאר לי את הבחור המעניין הראשון שאתה רואה", לדוגמה. או שיש שדה קרב, לתת לכם להכניס פרטים על איך שהוא נראה ומה יש בו. אלו לא אמורים להיות פרטים שאתם שמים כדי לחזק את עצמכם בסצנה, אלא לתת לכם להשאיר את "החותם שלכם" על העולם.

בפורום שמתי לב שפחות עושים את זה, אז אני אשמח לשמוע את דעתכם.

ועניין אחרון, בנוגע לשפות, הנה רשימה של השפות ואיזה שפות כול אחד מקבל/יכול ללמוד.
שפות אנושיות (כול אחד יכול ללמוד, אם הוא מסביר לי פשוט איך הוא למד אותן):
טיאנית: השפה המקבילה למדוברת. השפה של הטיאן-שו ושל אימפריית לנג-ווא, והיא נפוצה בכול היבשת.
דטאנגית: השפה של הטיאן-דטאנג, ומדוברת בעיקר בדרום-מזרח טיאן שיה.
הון-לה: השפה של הטיאן-לאס. מדוברת בצפון ליאן שיה, ובעיקר בשאגואנג ובהונגל.
הוואן: השפה של הטיאן-הוואן מהוואנגוט. היא מדוברת בעיקר בהוואנגוט, אבל בצורה מעט אירונית לשלום של הוואנגוט, היא גם השפה ששימשה את המתנגדים והמורדים באימפריית לנג-ווא (וכיום, את המורדים בארצות היורשות).
וונדראני: שפה שלא מגיעה מטיאן-שיה, אבל כנראה השפה הזרה הנפוצה בה ביותר. שפתם של האנשים המוזרים של וונדרה, שרבים מהם היגרו לטיאן-שיה.
טאלדאנית: נקראת "מדוברת" בים הפנימי, אך פחות נפוצה בטיאן-שיה. היא נפוצה בעיקר באזורים בהם יש קשרים עם הים הפנימי וכמובן גם באמאנאנדאר, שקשורה בקשר כמעט ישיר לטאלדור.
מינטאן: שילוב של עשרות ניבים ושפות שונות של השבטים המקומיים יצר בסופו של דבר את השפה הזו, המדוברת בעיקר על ידי אנשי מינאטה. למרות שלכול אי יש את הצורה שלו לדבר, עם השפה הזו אתה יכול לדבר עם רוב יושבי מינאטה.
מינקיאן: אחת מהשפות האנושיות הכי נפוצות בטיאן שינה, והשפה של מינקאי והטיאן-מין. נפוצה בעוד הרבה ממלכות נוספות, בעיקר בצפון ובמרכז טיאן-שיה.
קליש: לא שפה מטיאן-שיה, אלא ממערב לה, השפה הרשמית של אימפריית קלש העצומה. מדוברת בעיקר בגוקה ועל ידי סוחרים.

שפות נוספות:
אלפית: השפה הרשמית של ג'ינין והאלפים, ונפוצה גם בקאולינג, זי הא, שוקורו ואמאנאנדאר.
דרקונית: בטיאן-שיה השפה הזו הרבה יותר נפוצה ומדוברת, והיא השפה הרשמית בזא-הוי. הדרקונים של טיאן-שיה מתערבים בחיי בני האדם, וזו אחת מההשפעות.
גובלינית: השפה הרשמית של קאולינג ושפתם של ההובגובלינים, שקל מאוד להקביל אותה לשפה הגובלינית של הים הפנימי. משתמשת בטיאנית לכתב.
וואיאנגית: שפתם של גזע הוואיאנגים.
טנגואית: שפתם של הטנגו והשפה הרשמית של אימפריית קוואנלאי.
מרום: שפת המלאכים, והשפה הרשמית של טיאנג'ינג, שמקבלת תפוצה רחבה גם בקוואנלאי.
נאגאג'ית: השפה הרשמית של הנאגאג'י וגזע הנאגאג'ור.
סאסמאראנית: השפה הרשמית של זי הא ושפתם של גזע הסאמסאראנים.
סנזר: שפה כה עתיקה שהיא הייתה בטיאן-שיה עוד לפני שהאנושות הגיע אליה. זו השפה של רוחות האדמה, המדוברת בידי הקאמי ובעיקר ביער הרוחות. מילים בסנזר, בעיקר אלו בנוגע למושגים רוחניים שונים, אומצו לשפות יותר מודרניות שונות. המקבילה לסילוואן.
שאול: בנוסף לשימושיה בידי שדים שונים ומרושעים, שאול היא גם שפתם של שדי האוני.

ועוד שפות שאין לי כוח לפרט עליהן אבל הן שם:
אקלו (שפת תועבות תת קרקעיות), שפת הים (Aquan), שפת השמיים (Auran), ענקית, אינגאן (שפת האש), שטנית, נקריל (שפת האלמתים), טראן (שפת האדמה), תחתית (שפת הארצות האפלות ה'רשמית').

ליאור: השפות שהדמות שלך מקבלת אוטומטית הן טיאנית ומינקיאן. היא יכולה ללמוד את השפות הבאות מנקודות תבונה נוספות בנוסך לשפות אנושיות: אלפית, אקלו, דרקונית, גובלינית, נאגאג'ית, ענקית.
נקסטורל: הדמות שלך מקבלת אוטומטית את השפה הטיאנית, והיא יכולה ללמוד כול שפה מנקודות תבונה נוספות.
קוריון: הדמות שלך מקבלת את השפות מדוברת ומינקיאנית או אלפית, לבחירתך. היא יכולה ללמוד כול שפה נוספת מנקודות תבונה נוספות.
פדרון: הדמות שלך יודעת אוטומטית את השפה הטיאנית, סנזר, ואחת מהשפות הבאות: דטאנגית, הון-לא, הוואן, וואיאנגית, וונדראני, טאלדאנית, טנגואית, מינטאן, מינקאן, סאמסאראנית, קלישית. בנוסף לשפות האלו, עם ערך תבונה גבוה הדמות שלך יכולה ללמוד גם מהשפות שצוינו מקודם וגם מאלו: אלפית, אקלו, מרום.
מרתוס: הדמות שלך יודעת אוטומטית את השפות הטאלדאנית והטיאנית, ויכולה ללמוד כול שפה נוספת מנקודות תבונה נוספות. בנוסף לכך, לדמות שלך יש גישה לכול השפות הנפוצות בים הפנימי, אך אני מודיע מראש שהם יראו הרבה פחות שימוש במשחק הזה.
 
עוג, לכמה אתה מתכוון בערך תבונה גבוה?
לגבי התיאורים - אולי אפשר לנסות את זה בהתחלה ולראות איך זה הולך.
אני אחליף שימוש בחפצי קסם בLinguistics ואשקיע 4 רמות. (אם אני מבין את החוקים נכון זה אומר 4 שפות נוספות)
עוד משהו:
החברות בשבט צל הדרקון לא נותנת לי את האופציה ללמוד דרקונית? אני מניח שזאת שפת הנבואות שלהם בסופו של דבר... ולגבי השפות באופן כללי - עוד לא החלטתי אילו שפות בדיוק אני אקח, אבל לא הגיוני שאלה פשוט שפות שריי למד במהלך המסעות שלו? (לפחות לגבי השפות האנושיות)
 
לא הבנתי בדיוק את הכוונה ב"נק' תבונה נוספת", ואני מניח שכדאי שכולנו נדע טיאנית. אחרי הכל, רק לקווריון אין אותה בבסיס.
בכל מקרה, מבחינת ה"תפקיד" שלי כ"נכלולי", אני מתמקד תבונה, ואני טוב עם מלכודות ורעלים, כמו גם בבדיקות ידע.
 
אני די ממוקד כריזמה וזריזות, עם די הרבה סקילים שונים ומגוונים.
אני מעין Jack of All Trades - אין לי בדיקות ידע אבל יש לי רשימה רצינית של מיומנויות שכוללתApparise, Disguise, Disable device...
ההתמחות שלי בכל אופן היא בלשקר את דרכי לתוך מקומות תוך שימוש בהתחזות.
 
padron אמר/ה:
1. עוג, לכמה אתה מתכוון בערך תבונה גבוה?
לגבי התיאורים - אולי אפשר לנסות את זה בהתחלה ולראות איך זה הולך.
אני אחליף שימוש בחפצי קסם בLinguistics ואשקיע 4 רמות. (אם אני מבין את החוקים נכון זה אומר 4 שפות נוספות)
עוד משהו:
החברות בשבט צל הדרקון לא נותנת לי את האופציה ללמוד דרקונית? אני מניח שזאת שפת הנבואות שלהם בסופו של דבר... ולגבי השפות באופן כללי - עוד לא החלטתי אילו שפות בדיוק אני אקח, אבל לא הגיוני שאלה פשוט שפות שריי למד במהלך המסעות שלו? (לפחות לגבי השפות האנושיות)
1. דמויות עם תוסף תבונה מעל 0+ מקבלות שפות נוספות על כול נקודת תוסף תבונה מהרשימה שנתתי. לדוגמה, דמות עם תבונה 16 (תוסף 3+) תקבל 3 שפות נוספות מתבונה גבוהה.
2. אם אתה משקיע דרגה בשפות, אתה יכול ללמוד איתה כול שפה שאינה סודית, לא רק מהרשימה שנתתי. זה גם עונה על הספוילר שלך.
3. אני מזכיר: השפות האנושיות פתוחות לכולם, כול עוד יש לכם הסבר איך למדתם את השפה. קצת קשה לי לראות מישהו שחי כול חייו בהונגל פתאום לומד מינטאן, לדוגמה.

פתחתי קבוצת וואטסאפ אם בא לכם לדבר על הבניות שלכם ביותר נוחות, אבל אפשר גם להמשיך פה- לבחירתכם.
 
השפות שבחרתי לאישורך:
שפות התחלתיות - טיאנית, סנזר.
שפות בונוס התחלתיות - מינקאן - המנזר של השבט הוא במינקאי אז סביר להניח שריי דובר את השפה המקומית.
מרום - שפה אותה למד ריי במנזר במסגרת לימודיו, מאחר וז השפה בטיאנג'ינג, מקום שבבירור יש לו חשיבות (לאור העובדה שיש בו שערי שדים), נראה לי סביר כי יהיו לשבט נבואות שמתייחסות אליו. על כן, סביר שילמדו לפחות חלק מהתלמידים את השפה.
שפות מLinguuistics - דרקונית - השפה בה נראה לי הגיוני שיכתבו הנבואות של השבט, וזו הסיבה שריי למד אותה.
אלפית - שפה אותה ריי רכש במסגרת נדודיו בטיאן שיה.
מינטן - לאחר מפגש לא נעים עם סוחר מינטאי שהיה כולו אי הבנה מצערת,המינטאי ושאנג רן (שכן זו היתה הזהות אותה לבש באותו הרגע) התיידדו לאחר שהוא הבין שריי לא התכוון להעליב אותו. לאחר ששניהם התאוששו מפציעותיהם, נדדו השניים יחדיו כשותפים והוא למד את השפה.
קליש - ריי למד את השפה באופן חלקי עוד בילדותו בגוקה מהאזנה לאנשים. שנים לאחר מכן, כשהוא חזר במסגרת נדודיו לעיר הוא למד בצורה מסודרת את השפה.
 
אז, לרשימת החוקים החלופיים:
השניים הראשונים חשובים, האחרים הרבה פחות חשובים אבל אני עדיין אשמח לדעתכם.

נקודות גיבורים:
http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/other-rules/hero-points/
אתם גיבורי הסיפור. לכן, יש לכם יותר כוח על העלילה ועל העולם מכול דמות ללא שחקן אקראית. יש לכם נקודות גיבורים, שיש לכם נקודה אחת מהן כרגע. כאשר תעשו התקדמות משמעותית בעלילה, תעלו דרגה, וכו', תקבלו נוספות. הנקודות הנוספות האלו יכולות לתת לכם לשנות את המזל שיהיה לטובתכם, לסייע לכם בקטע דרמטי, ואפילו להציל אתכם ממוות כאשר אתם אמורים למות. החוקים כתובים שם.

שינויים בחוקים: אנשים עם פחות נקודות צבורות יקבלו נקודות מהר יותר, ככה שאני מעודד אתכם תמיד לנצל את הנקודות שלכם.
אי אפשר לשחק Antiheroes, לכולם יש את הנקודות האלו.
אי אפשר לקחת כישרונות הקשורים לנקודות גיבורים.
חוקי ציוד:
(והנה מגיע החלק המסובך)
הערת פלאף:
לכול חפצי הקסם יש עבר. למעט החפצים הפשוטים ביותר (שיקוי ריפוי פצעים קלים, מגילת גילוי קסם), לכול חפץ קסם שתיקחו אני מצפה לאיזו פיסת מידע עליו. בין אם זה העיצוב המיוחד שלו, מאיפה השגתם אותו אם זה לא פשוט "מחנות חפצי קסם #356" ודברים כאלו. גם חפצים שתקבלו יגיעו עם יותר תיאור מ"חרב בוערת 2+".

החוק הראשון הוא: http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/unchained/magic/innateItemBonuses.html
בקצרה, חפצי קסם משעממים כמו "גלימת התנגדות", "טבעת הגנה", "חגורת כוח ענקים" וכו'- חפצי קסם שהשיטה מצפה שיהיו לכם ובעצם לקנות חפצי קסם על חשבונם מחליש אתכם במידה מסוימת- ניתן "לחבר" את הכוח שלהם לחפצי קסם אחרים בתוספת תשלום. אפשר לקחת "גלימה אלפית" בתוספת של 8000 מ"ז בשביל שהיא תיתן את הבונוסים של גלימת התנגדות 2+.

שינויים בחוק: לא רואה סיבה אמתית לבטל לחלוטין את החפצים המקוריים כמו "טבעת הגנה" ו"גלימת התנגדות", והחוק הזה לא משפיע על שריון ונשקים, להם יש חוק אחר. בנוסף, זה לא מבטל slots, זה פשוט לא מצטבר אם אתה מקבל את אותו הבונוס מכמה slots של חפצ"קים.

החוק השני הוא בנוגע לנשק ושריון, והוא הוזלה משמעותית שלהם. בגלל שאני מצפה מהחוק הקודם לייקר לכם את העלויות (כי תרצו תמיד חפצי קסם שמביאים גם בונוס וגם יכולת מגניבה) אז כאן דווקא תקבלו הוזלה, שגם תאפשר לכם להשיג כלי נשק ושריון אדירים ומגניבים במהירות- כי אני לא רוצה לחכות לדרגה 20 עד שיהיו לכם כלי נשק מגניבים באמת. שימו לב שאם יש נשק שנקשרתם אליו, אני אנסה תמיד לתת לכם אפשרות לשדרג ולשפר אותו ולא פשוט לזרוק אותו ולקחת אחד חדש, למרות שיש יוצאי דופן.

בכול מקרה, לחוק:
כשאתה לוקח נשק/שריון עם יכולת מיוחדת, המחיר לא נקבע על פי התוסף הסופי בשילוב של היכולות המיוחדות והתוסף של הנשק. המחיר של הנשק נקבע על פי חישוב המחיר לנשק בתוסף המתאים, ועוד חישוב המחיר לנשק בתוסף של סך תוספי היכולות הקסומות של הנשק, אני אתן דוגמה כדי להבהיר...

אם לסמוראי יש נשק 3+ בוער קפוא חד, במצב הרגיל הוא היה אמור לעלות לו 72 אלף מ"ז (כי התוסף בפועל הוא 6+).
אבל, על פי החוק הזה, העלות של הנשק היא 18,000 (המחיר לנשק 3+)+ 18,000 (נשק בוער זה 1+, נשק קפוא זה 1+, נשק חד זה 1+, סה"כ 3+)=36000 מ"ז. חצי מהמחיר.

וחוק קטנטן אחרון: שיקויים הם חזקים יותר. עכשיו בפעולה הרגילה שדרושה להשתמש בשיקוי, זה כולל להוציא את השיקוי, לשתות אותו, ולהחזיר את מה שהיה לך ביד ליד. אני פשוט לא רואה למה כול שתיית שיקוי תדרוש ממך סדרת פעולות של לפנות יד- לשלוף שיקוי- לשתות- להחזיר את מה שהיה ביד. כול עוד היד שלך לא מקובעת בצורה מיוחדת למקום שלה (כמו כפפות שמקבעות את הנשק בתוכן) אתה יכול לשתות שיקוי פשוט כפעולה רגילה בלי להסתבך, או פחות עם הכישרונות המתאימים.
כישרונות רקע:
פחות חוק שאמור להטריד אתכם ביצירת הדמות, אבל אני אוהב שהרקע של דמויות מתבטא בהן מכאנית. מצד שני, אני לגמרי מבין את הצורך בלקחת כישרונות כמו התקפת עוצמה או חמיקה. ולכן, על מנת לשלב את הרקע ומה שעובר על הדמות שלכם במכאניקה, לעתים תקבלו כישרונות נוספים. עכשיו, זה נשמע חזק, אבל רוב הכישרונות האלו יהיו כישרונות לא יעילים במיוחד, מאלו שאתה לא מסתכל עליהם לרוב ביצירת הדמות, אבל יתאימו לרקע שלכם ולעתים תגלו שהם יעילים. זו הדרך שמצאתי לשקף את רקע ואישיות הדמות במכאניקה.

אחרי שתיצרו את הדמויות, אני אציע לכול אחד מכם כמה כישרונות לבחירה. כהערת אגב, אם כבר לקחתם כישרונות לא יעילים בשביל הרקע בזמן יצירת הדמות, הכישרונות האלו יכולים באמת להיות חזקים יותר- זו גם דרך קטנה בשבילי לדאוג שהחבורה מאוזנת, במידה מסוימת.
נקודות כבוד:
בפאת'פיינדר יש מערכת של נקודות כבוד, אבל אני לא רוצה להשתמש במכאניקה שלה. המערכת כאן תשומש רק לפלאף, על ידי דמויות עם קודים של כבוד בארגונים שונים. זה ישפיע על איך אנשים יראו אותך, ויהיה מדד לכמה אתם עוקבים אחרי הקוד שלכם. דב"שים שמאמינים בקוד הכבוד שלכם לרוב יתחילו עם גישה טובה יותר אליכם ככול שהמדד שלכם יהיה יותר גבוה, ולהיפך. עם כול שחקן אני אשלח לו את מה שקוד הכבוד שלו דורש ממנו, כשנגיע לכך.

ואתם מתחילים עם כמות כסף המתאימה לדרגתכם, שזה אומר כסף התחלתי מהמקצוע/דברים אחרים+ 6000 מ"ז.
 
בתקווה המשחק ייפתח ביום ראשון עד שני, ואני אנסה שזה יהיה כמה שיותר מוקדם.

אני אשאיר פה כמה שאלות, למקרה שתרצו לענות עליהן בנוגע לדמות. זה לא חובה, אבל מעניינות אותי התשובות שלכם. נא לשלוח תשובות בפרטי.

- מה יגרום לדמות שלכם לפחד?
- מה יגרום לדמות שלכם לזעום?
- מה יגרום לדמות שלכם לשמוח?
- מה יגרום לדמות שלכם להתנהג באצילות? (לדוגמה, אולי הדמות שלכם תמיד עוזרת לזקנות לחצות את הכביש, או תמיד תיתן מטבע לילד רעב, או אולי תיתן יד ללוחם מובס שקיבל את תבוסתו כי היא מזדהה איתו מסיבה מסוימת).
- מה יגרום לדמות שלכם להילחם? ומה יגרום לה להרוג?
 
רשימות מסודרות לכישרונות רקע:
אשיגה: Defiant Luck [Advanced Race Guide]
Surge of Success [Advanced Race Guide]
Explorer [Quests & Campaigns]
Trait: Keen Appraiser [Quests & Campaigns]
Trait: Fortunate [Quests & Campaigns]
Trait: Wanderlust [Quests & Campaigns]
Trait: Scholar of the Ancients [Rise of the Runelords Player's Guide]
Trait: Seeking Adventure [Legacy of Fire Player's Guide]
Equipment Trick: Wonderous Item [Dirty Tactics Toolbox]
Trait: Destined for Greatness [Dungeoneer's Handbook]
Trait: Cultivated [Heroes of the Streets]
Patient Strike [Pathfinder Society Primer]
Steadfast Mind [Pathfinder Society Primer]
Esoteric Advantage [Pathfinder Society Primer]
Relic Proof [Pathfinder Society Primer]
Cut Your Losses [Pathfinder Society Primer]
Illusion Mastery [Weapon Master's Handbook]
Energy Mastery [Weapon Master's Handbook]
Vision Mastery [Weapon Master's Handbook]
Trait: Mind over Matter [Lantern Lodge Traits]
Trait: Storyteller [Lantern Lodge Traits]

ריי: Trait: Crowd Dodged [Quests & Campaigns]
Trait: Doublespeak [Bastards of Golarion]
Trait: Unpredictable Reactions [Champions of Balance]
Trait: Optimistic Gambler [Second Darkness Player's Guide]
Trait: Cosmopolitan [Dragon Empires Primer]
Trait: Undermarket Smuggler [Dragon Empires Primer]
Cat's Fall [Ultimate Intrigue]
Street Smarts [Ultimate Intrigue]

צ'אהו: Mother's Gift [Advanced Race Guide]
Damned [Quests & Campaigns]*
Trait: Free Spirit [Quests & Campaigns]
Veiled Contempt [Heroes of the High Court]
Trait: Heart of Two Worlds [Bastards of Golarion]
Peacemaker [Champions of Purity]
Trait: Careful Combatant [Champions of Purity]
Trait: Betrayal of Trust [Cohorts & Champions]
Trait: Infernal Bastard [Council of Thieves Player's Guide]
Trait: Minkai Advocate [Dragon Empires Primer]
Otherworldy Influence [Agents of Evil]
Coven Caster [Agents of Evil]
Trait: Magic in the Blood [Agents of Evil]

שינה: Noble Scion
Trait: Conspiracy Hunter [Council of Thieves Player's Guide]
Trait: Passionate Believer [Dragon Empires Primer]
Trait: Divine Denier [Faiths & Philosophies]
Blustering Bluff [Ultimate Intrigue]
Expeditious Sleuth [Ultimate Intrigue]
 
חזרה
Top