• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Dead of Winter - מי מאיתנו ישרוד את החורף?

vini

פונדקאי חדש
מי יצליח לשרוד את החורף? במשחק Dead of Winter השחקנים הם שורדים שונים ומשונים שהתאחדו ביחד ב"מושבה", בעולם אפוקליפטי לאחר מגפת הזומבים. המשחק משלב אינטרקציות קבוצתיות, תמה כבדה, והחלטות קשות שבו הזומבים הם רק סכנה אחת מיני רבות הקיימות בהישרדות החבורה באחרית הימים.

זהו משחק סיפורי, עם מנגנון אפשרי של בוגד בדומה ל Battlestar Galactica ואיסוף משאבים כשכולם צריכים לשתף פעולה כדי לנצח (אלא אם יש בוגד).
קרא את הכתבה...
 
סקירה טובה,
יש לי את המשחק כבר שנה ואני די חלוק לגביו. מצד אחד המשחק בנוי טוב, עובד לא רע ומהנה, מצד שני יש כמה דברים שלדעתי ממש פוגעים בהנאה, ובעיקר במשחקיות חוזרת.
דבר ראשון, יש חוסר ממשי בקלפים. מקלפי הcrossover יש ממש הרבה אבל כל הקלפים האחרים ממש חסרים. יש סה"כ איזה 10 משימות, ככה שאחרי 10 משחקים כיסית את כולן. גם המשימות האישיות מאוד מוגבלות, ככה שהגיוון מאוד מוגבל. מה גם שלדעתי המשימות האישיות מאוד לא מאוזנות, חלק ממש ממש קלות וחלק בלתי אפשריות.
גם מספר הדמויות מוגבל מאוד לדעתי, דבר שמוקצן עוד יותר מכיוון שהדמויות לא מאוזנות ברמה לא הגיונית. חצי מהדמויות לא שימושיות או משעממות, רבע בינוניות ורבע מעולות. זה גורם לכך שבכל משחק כמעט אותן דמויות יבחרו, מה שמגביל עוד את החזרתיות של המשחק (כדוגמא, עם הדמות של הטבחית אף פעם לא הפסדנו משחק והיא ממש כיפית לשחק, לעומת דמויות אחרות כמו הכלב שאין להן שום יכולת אקטיבית וכם היכולת הפסיבית אף פעם לא באה לידי ביטוי.)

הדבר השני שהפריע לי הוא ההבדלים בין המשחקים מבחינת רמת קושי. זה מתקשר מאוד לדמויות, כי מנסיוני אם יצאו לך דמויות טובות, רמת הקושי של המשימה לא משנה כמעט כלום, אבל אם הדמויות גרועות, אפילו המשימה הכי קלה היא לא אפשרית. אני מניח שיש שחקנים שזה פחות יפריע להם.

לסיכום, משחק נחמד, אבל לדעתי החוסר במשימות ובדמויות מאוד פוגע בהנאה. הייתי שמח אם במקום חצי מקלפי הcrossover היינו מקבלים עוד 20-30 דמויות יותר מאוזנות ועוד איזה 10 משימות שונות.
 
אני מסכים שיש חוסר איזון מבחינת המשימות האישיות, אבל לרוב זה לא נובע מהערך שלהן בפני עצמן אלא תלוי מאוד במשימה הגדולה שנבחרה ובדמויות שהתקבלו. כן, הדמויות לא מאוזנות לפחות מבחינת "התלהבות" - כולם מעדיפים לקבל את האלו שרואים יותר קלפים ממקום מסוים מאשר השרת שפשוט מנקה יותר. אבל, אצלנו לדוגמה הרבה פעמים נבחר הסנטה פשוט כי יש לו יכולת מטורפת, כולם אוהבים את הכלב (who can resist a shotgun-dog), והטבחית אמנם טובה אבל לפעמים לא אוהבים לשחק אותה כי זה לבזבז קוביות על "להיות במושבה". בסופו של דבר זה משתנה מאוד מחבורה לחבורה, וגם ממשחק למשחק.
אני גם יכול להוסיף ולומר שההרחבה\משחק עצמאי "הלילה הארוך" ("Long Night") משפרת את זה ומוסיפה דמויות שכולן מדהימות ועוד משימות ומקומות לחקור.
ולגבי המשימות הגדולות -אם עוד לא ניסית אותן במצב קשה - Hardcore, אני ממליץ. זה הופך את המשחק למאוד שונה. סיפורי גבורה נוצרו על הפעם ההיא שהצלחנו ליצור מצב שבו יש רק זומבי אחד סה"כ בכל המיקומים החיצוניים וכולל מחסומים בכולם ובמושבה.
 
חזרה
Top