אש הגהנום של באאטור שורפת בחום גבוה יותר מכל להבה אמיתית. למלאכים יש צורה משלהם לקסם הנדיר הזה, ונאמר שניתן למצוא להבות המזכירות את אש הגהנום במקומות העמוקים ביותר של מישור האש - אך אף אחד לא מנצל את אש הגהנום למטרות צבאיות היטב כמו מפיסתופלס וצבא השטנים שלו, ספק לשימוש במלחמת הדם וספק לשימוש במרד המתוכנן כנגד אסמדאוס. יודעים זאת טוב מכולם אמגושים של אש הגהנום, ששורפים את גופם שלהם כדי להכניס עוד קצת כוח לפרץ המשחית שלהם.
בעוד שהנשק החדש הזה הוא ניסיוני בלבד, השטנים של מפיסתופלס מייצרים כלים שונים שמשתמשים בו כדלק. חפצים אלו לעולם לא נמכרים בתמורה לזהב, וכל מי שמחזיק בהם קיבל אותם משטן - או גנב אותם מאחד. המחיר שהם גובים מהמשתמש גבוה, אך את החום האדיר של אש הגהנום קשה לחקות בדרכים אחרות. מבחינה פרקטית חפצי אש גהנום עם עתקים משניים, למרות שהם נוטים להיות חלשים יותר (ושבירים יותר) ממרבית העתקים המשניים. מומלץ לא לתת גישה לחפצים האלו לדמויות מתחת לדרגה 8. כל חפץ אש גהנום מפיץ הילה חזקה של רוע וסדר.
אש גהנום, נתונים מכאניים
מוט עוצמה שטנית
מוט זה מתפקד בדומה למוט על קסם. מטיל המחזיק במוט זה יכול להפוך לחש (או יכולת דמוית לחש) בדרג 5 ומטה למועצם. אם הלחש גורם לנזק, הנזק הופך לנזק אש גהנום. כל שימוש במוט גורם ליניקת חוסן 1.
המוט מרפא יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
קסדה שחורה כפחם
קסדה זו מעניקה התנגדות לאש 20, ומי שלובש אותה יכול לראות בחשכה רגילה וקסומה לטווח 30 מטר. כפעולה מיידית, הלובש קסדה זו יכול להקיף את עצמו למשך דקה בלהבות הגורמות 1ק7+6 נזק אש גהנום לכל מי שתוקף אותו עם התקפה טבעית או עם נשק קפא"פ ללא הישג. כל שימוש ביכולת זו גורם ליניקת חוכמה 1.
הקסדה מרפאה יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
תליון שורף שדים
תליון זה מעניק השפעה קבועה של הגנה מפני תוהו בדירוג מטיל 7. בנוסף, מי שלובש תליון זה יכול כפעולה רגילה לגרום לכל היצורים בטווח 30 מטר ממנו עם תת הסוג [תוהו] לספוג 5ק5+6 נזק אש גהנום ולהיות מזועזים (shaken) למשך סיבוב אחד (רצון ד"ק 18 לחצי נזק ולא להיות מזועזעים). כל שימוש ביכולת זו גורם ליניקת כריזמה 1.
התליון מרפא יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
אני מודה שהנושא קצת התקיל אותי ולא הייתי בטוח מה לעשות. למרות שמדובר בעתקים הם לא עוצמתיים מידי ואפשר לתת אותם לדמויות בלי שזה ישבור את המשחק. מבחינה מכאנית, יניקת התכונה היא קצת יותר חמורה מנזק התכונה שסופג אמגוש אש גהנום, בעיקר בגלל שהניסיון מלמד שעל נזק תכונה קל מאוד להתגבר (דרגה בתור כובל או שרביט lesser restoration הן דרכים פופולריות). זה גם יוצר תלות של הדמות בחפץ, כי אם היא גרמה לעצמה יותר מידי יניקת תכונה היא כנראה תרצה להחזיק בחפץ כדי שהוא ירפא אותה לאט לאט. השתדלתי לתת יכולות שיפעילו את שריר תאוות הבצע של השחקנים, כי ההשחתה הטובה ביותר של דמויות מתחילה בהשחתה של השחקן.
בעוד שהנשק החדש הזה הוא ניסיוני בלבד, השטנים של מפיסתופלס מייצרים כלים שונים שמשתמשים בו כדלק. חפצים אלו לעולם לא נמכרים בתמורה לזהב, וכל מי שמחזיק בהם קיבל אותם משטן - או גנב אותם מאחד. המחיר שהם גובים מהמשתמש גבוה, אך את החום האדיר של אש הגהנום קשה לחקות בדרכים אחרות. מבחינה פרקטית חפצי אש גהנום עם עתקים משניים, למרות שהם נוטים להיות חלשים יותר (ושבירים יותר) ממרבית העתקים המשניים. מומלץ לא לתת גישה לחפצים האלו לדמויות מתחת לדרגה 8. כל חפץ אש גהנום מפיץ הילה חזקה של רוע וסדר.
אש גהנום, נתונים מכאניים
אש גהנום חמה יותר מכל אש רגילה, ומתעלמת מהתנגדות ואף חסינות לאש. יצורים שפגיעים לאש פגיעים לאש גהנום באותה המידה, והשפעות המגדילות נזק אש משפיעות גם על אש גהנום
מוט עוצמה שטנית
מוט זה מתפקד בדומה למוט על קסם. מטיל המחזיק במוט זה יכול להפוך לחש (או יכולת דמוית לחש) בדרג 5 ומטה למועצם. אם הלחש גורם לנזק, הנזק הופך לנזק אש גהנום. כל שימוש במוט גורם ליניקת חוסן 1.
המוט מרפא יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
קסדה שחורה כפחם
קסדה זו מעניקה התנגדות לאש 20, ומי שלובש אותה יכול לראות בחשכה רגילה וקסומה לטווח 30 מטר. כפעולה מיידית, הלובש קסדה זו יכול להקיף את עצמו למשך דקה בלהבות הגורמות 1ק7+6 נזק אש גהנום לכל מי שתוקף אותו עם התקפה טבעית או עם נשק קפא"פ ללא הישג. כל שימוש ביכולת זו גורם ליניקת חוכמה 1.
הקסדה מרפאה יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
תליון שורף שדים
תליון זה מעניק השפעה קבועה של הגנה מפני תוהו בדירוג מטיל 7. בנוסף, מי שלובש תליון זה יכול כפעולה רגילה לגרום לכל היצורים בטווח 30 מטר ממנו עם תת הסוג [תוהו] לספוג 5ק5+6 נזק אש גהנום ולהיות מזועזים (shaken) למשך סיבוב אחד (רצון ד"ק 18 לחצי נזק ולא להיות מזועזעים). כל שימוש ביכולת זו גורם ליניקת כריזמה 1.
התליון מרפא יניקת תכונה בקצב של 1 ליום.
אני מודה שהנושא קצת התקיל אותי ולא הייתי בטוח מה לעשות. למרות שמדובר בעתקים הם לא עוצמתיים מידי ואפשר לתת אותם לדמויות בלי שזה ישבור את המשחק. מבחינה מכאנית, יניקת התכונה היא קצת יותר חמורה מנזק התכונה שסופג אמגוש אש גהנום, בעיקר בגלל שהניסיון מלמד שעל נזק תכונה קל מאוד להתגבר (דרגה בתור כובל או שרביט lesser restoration הן דרכים פופולריות). זה גם יוצר תלות של הדמות בחפץ, כי אם היא גרמה לעצמה יותר מידי יניקת תכונה היא כנראה תרצה להחזיק בחפץ כדי שהוא ירפא אותה לאט לאט. השתדלתי לתת יכולות שיפעילו את שריר תאוות הבצע של השחקנים, כי ההשחתה הטובה ביותר של דמויות מתחילה בהשחתה של השחקן.