• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 בניית דמויות [3.5] (שחקנים שלי, לא להכנס וכו')

אפשר פשוט ממש להגביל את היכולת. פעם אחת לשבוע/חודש/שנה, וככל שיש יותר מרחק בין שימוש לשימוש לפי החלטתך, יש עוד דברים מגניבים נוספים (הנשמה לא הגבלת בחרמש עצמו אלא בכלוב קסום בשאול, אם אתה שואב נשמה עוצמתית מספיק אתה מקבל גישה ליכולת שקשורה לסוג הנשמה פעם פעמיים ביום) או שאתה יכול לעשות שמקסימום נשמות שנכנסו בחרמש זה אחת, וכל פעם שהוא רוצה לעשות מכת מוות כזו ויש לו נשמה בחרמש אז הוא צריך לשחרר אותה, והיא ככל הנראה מצטרפת לקרב נגדו כרוח רפאים או משהו. אני לא מומחה במכאניקה של שלוש וחצי אז לא יודע כמה קבילים הרעיונות האלו, זו סתם דרך להפוך את זה להגיוני יותר (נראה לי).
 
yellow_acid אמר/ה:
במיקרה הזה ספציפי אני לא רואה בעיה, הרי יכולת מיוחד של החרמש זה לשאוב נשמה וצריך לשבור אותו בשביל להחיות אותה.
להרוג עם החרמש איזה דב"ש חשוב, והשחקנים מלכתחילה ירצו לשבור אותו.

בדיוק, זו הייתה הנקודה שלי. הדמויות ישברו אותו בעצמן.
 
אבל זה מרגיש קצת מאולץ, כאילו " היי! הנה כלי מגניב וסופר חזק ואיזה כיף יהיה להשתמש בו!" ואז "אוי באסה בגלל שהרגו דב"ש חשוב אז אנחנו לא יכולים להשתמש בו." מבאס בקיצור. גם אתה לא יודע מה השחקנים יכולים לעשות, אולי הם יבחרו לשמור את החרמש? או שהם בכלל ילכו לאיזה מכשף וישלמו לו להוציא את הנשמה משם?
 
ומה מונע מהן למכור אותו לדמות רעה?
אני לא אומר שלא כדאי שתעשה את זה. אם אתה אוהב את הרעיון לך על זה, בכל זאת זה הסיפור שלך ואם זה מתאים לקמפיין(שנשמע קצת אנימה סטייל) אז זה מגניב ומקסימום החרמש ישבר או משהו, זה שיהו"מ קצת לא איכותי (כמעט בכל ספר של משחקי תפקידים אומרים לשה" לא לתת לאויב משהו שלא תרצה שיגיע לדמויות) אבל אז מה? אם אתה אוהב את הרעיון לך על זה.
 
אם אתה לא רוצה שזה יהיה זמין לשחקנים, תהפוך את זה ליכולת של היצור. "הקעקוע האפל שעל ידו הוא בעצם באראגהסט שנכבל אליה בקסמים עתיקים, וטורף את הנשמות של אלו שהוא הורג באמצעות החרמש. אך הבאראגהסט לא יכול לטרף נשמות במהירות בצורה זו, ולכן אם תצליחו לחסל אותו בזמן- הנשמות ישתחררו מהיד שלו."

בנוסף, אני מאוד לא אוהב את הקטע של "הוא הורג אנשים, אבל אם תהרגו אותו אז כול מי שהוא הרג חוזר לחיים כאילו כלום לא קרה!". זה אפקט מוחק השלכות, ואני מאוד לא אוהב את זה. השלכות הן דבר מאוד חשוב, ולמחוק אותן מאוד מוזיל את זה לדעתי.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
אבל זה מרגיש קצת מאולץ, כאילו " היי! הנה כלי מגניב וסופר חזק ואיזה כיף יהיה להשתמש בו!" ואז "אוי באסה בגלל שהרגו דב"ש חשוב אז אנחנו לא יכולים להשתמש בו." מבאס בקיצור. גם אתה לא יודע מה השחקנים יכולים לעשות, אולי הם יבחרו לשמור את החרמש? או שהם בכלל ילכו לאיזה מכשף וישלמו לו להוציא את הנשמה משם?

בסדר שאתה מציג אתה צודק. זה אמור לעבוד הפוך.
"שיט הוא הרג את מלך הצ'אקלקות עם החרמש ואנחנו חייבים אותו חיי בשביל לעצור את מלחמת הצ'אקלקות האיומה!"
"יש! השגנו את החרמש עכשיו נשבור אותו ונציל את העולם!"
 
התכוונתי יותר בקטע שהשחקנים ירגישו כאילו זה מאולץ ורימו אותם, אבל זה נורא תלוי בשחקנים. ממה שהוא מספר נראה שלא יהיה אכפת להם מזה כל כך. ומצד שני אתה צודק. אם זה מוטבע בעלילה בצורה טובה אז לא אמור להיות בעיה.
 
פלאפי אמר/ה:
על מה אתה מדבר? ד"ק 19 לתציל או תמות שזמין 3 פעמים ליום זה יכולת מכריעת קרבות. רק היכולת הבודדת הזאת נותנת לדב"ש הזה סיכוי סביר מאוד לחסל דמות עם קשיחות נמוכה, גם בדרגה גבוהה.
מסכים שחזק הרבה יותר בידיים של נפס מאשר דמות, אבל זה לא game-changer. זה גם לא בדיוק תציל-או-תמות, כי צריך להצליח בשני גלגולים (פגיעה והצלת קשיחות). למטילי לחשים בדרגה 12 יש גישה לבשר לאבן, שליטה באדם, baleful polymorph, banishment.. כל אחד מהלחשים האלו (עם ד"ק יותר גבוה מ19, ולא דורשים לפגוע בגלגול התקפה) מנטרלים לחלוטין אויב אחד (יותר במקרה של banishment), שזה לא שונה משמעותית מלהרוג אותו, במיוחד בידיים של הדמויות. אם אתה רוצה ממש הרג, תצטרך לחכות לדרגה הרחוקה 13, עם finger of death (או כבר בדרגה 11 עם slay living שאני פחות אוהב כי הוא דורש לפגוע בהתקפת מגע. עדיין סיכוי הצלחה יותר גבוה מהחרמש, אבל לא בטווח). אלו אפילו לא הלחשים הכי חזקים בדרגות האלו, פשוט הלחשים עם האפקט הכי דומה לחרמש. אז לשחקנים (ולדב"שים) יש כבר גישה לאפקטים האלו וחזקים מהם.

הצלה-או-מוות נשמע חזק בתאוריה, פרקטית זה מסוכן רק אם זה מפתיע את החבורה, וגם אז לא תמיד. יש לחשים שנותנים חסינות לזה, יש חפצים שנותנים חסינות לזה, או שאתה יכול פשוט להשקיע בהצלת הקשיחות שלך (או להגן על עצמך מהתקפות טווח, במקרה של החרמש). הטרובדור לא שמע אגדות על החפץ? האשף\כהן\נוכל לא יכול לגלגל ידע רלוונטי?
 
גאלאן, אתה אוהב להניח שהדמויות תמיד מוכנות לכל ויודעות הכל. זה לא משנה. העובדה פה שאתה נותן לדמות לוחמנית, לא מטילת לחשים, יכולת של אינסטה-מוות. לכן אמרתי "רק היכולת הבודדת הזאת נותנת לדב"ש לחסל דמות", בלי לספור את שאר היכולות שיכולות להיות לו. זה מה שהופך את החפץ הזה לרב עוצמה ויקר, לא לשובר משחקים. אם תסתכל בתיאורי הנשקים במדריך לשה"מ לא תמצא נשק עם יכולת יותר חזקה. וזה בנוסף על כך שהוא כבר שווה ערך לנשק 5+.
לכן אמרתי, שצריך לקבל שזה נשק עוצמתי ולבדוק אם הדמויות בדרגה מספיק גבוהה כדי להכניס אותו למשחק. לדמויות בדרגה 12 אני חושב שזה קצת אוברפאוור, אבל לדרגות גבוהות מאוד (16 ומעלה) זה דווקא נשמע אוצר סטנדרטי.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
התכוונתי יותר בקטע שהשחקנים ירגישו כאילו זה מאולץ ורימו אותם, אבל זה נורא תלוי בשחקנים. ממה שהוא מספר נראה שלא יהיה אכפת להם מזה כל כך. ומצד שני אתה צודק. אם זה מוטבע בעלילה בצורה טובה אז לא אמור להיות בעיה.

זה כמו ההבדל בין שר הטבעות להארי פוטר.
בהארי פוטר הניצחון נראה בלתי אפשרי ואז מגיע איזה קסם\חפצ"ק מפגר שפותר הכל, מרגיש מעצבן ומאולץ.
בשר הטבעות הניצחון נראה בלתי אפשרי אבל אומרים לך מלכתחילה שאם תזרוק את הטבעת להר הגעש תנצח, מרגיש מספק ומגניב.
 
למה לבנות את היריבים כמקצוע ולא כמפלצת? ממילא הם יחידים במינם ואף אחד לא ישחק את המקצוע שלהם.
בנוגע לחרמש - הוא יכול להיות קסום ועם כמה מהכוחות שלו, כאשר שאר הכוחות באים ממי שמשתמש בו. כאשר החרמש יפול לידי הדמויות, הוא יהיה למשל "סתם" חרמש 2+ עם יכולות הריחוף וההתקפה מרחוק של חרב מרקדת.
 
מכיוון שאתה לא הולך לשחק איתו את כל הקטע של יצירת הגלמים עצמם, אז זה לא דורש מכניקה מיוחדת - פשוט קח איזה דב"ש/מפלצת שבא לך, תן לו הרבה גלמים, ותקבע שהוא פשוט שולט בהם ואולי עוד כמה פיצ'רים - למשל שהוא רואה דרך העיניים שלהם וכד'.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
מכיוון שאתה לא הולך לשחק איתו את כל הקטע של יצירת הגלמים עצמם, אז זה לא דורש מכניקה מיוחדת - פשוט קח איזה דב"ש/מפלצת שבא לך, תן לו הרבה גלמים, ותקבע שהוא פשוט שולט בהם ואולי עוד כמה פיצ'רים - למשל שהוא רואה דרך העיניים שלהם וכד'.

המממ... אולי....
אבל נניח, יש לחש שקוראים לו תיקון נזק קל, ודברים כאלה. אני רוצה בילד שנותן תמיכה לגלמים.
 
חזרה
Top