• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 30] הדמדמנים

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
רציתי להרחיב על עוד ממלכת גנבים והנושא מתאים במיוחד, אז למה לא?

בפרקים הקודמים: קודם כל, הסבר קצר על ממלכות הגנבים:
הגנבים של חזית המים התארגנו בתוהו שנוצר אחרי ניפוץ נשמת הקיסר. המשמר הקיסרי ששמר על העיר התפרק, ואת מטלת שמירת הסדר בחזית המים קיבל משמר הלילה. השיטות הקשות שלו עוררו התנגדות עזה בקרב הגנבים של חזית המים, והם התאגדו בקבוצות. לאורך השנים נוצרו מסורות, מנהגים ומעמדות, והארגונים אימצו את מערכת המושגים של המונארכיה והפכו לממלכות הגנבים.
אם להתעלם מהאדיוטים שמכריזים על ממלכה חדשה כל שנה ומהגנבים העצמאיים הנדירים, יש בחזית המים שלוש עשרה ממלכות גנבים. לקטנה ביותר יש עשרים ושישה ורבע אנשים (הם אימצו צל רעב), ולגדולה יש כמאה וחמישים. לכל ממלכה יש מלך או מלכה, לעיתים בן זוג מלכותי, ובממלכות הגדולות יותר יש גם נסיכים ונסיכות ואנשי חצר אחרים. שאר הגנבים הם הנתינים. ברוב הממלכות הכתר הוא תורשתי, למרות שהפיכות הן נפוצות למדי ויש רק שתי שושלות ארוכות באמת. רוב הממלכות עדיין פועלות רק בחזית המים, אבל כמה מהן גולשות לעיר הצבעים. חלקן מכייסות את העוברים ושבים, חלקן פורצות לחנויות או לבתים, חלקן מוצאות קורבנות וסוחטות אותן. התחרות קשה למדי, כך שלממלכות בדרך כלל יש יתרון כלשהו שמחזיק אותן מעל המים: ממלכת דוברי הכלבים נהנית מרשת קשרים ענפה, ממלכת הרצים הקצוצים אוספת נוצות, וממלכת הדמדמנים צורכת את האדום-אדום.


האדום-אדום הוא סם שהם מפיקים מצמח מסוים, שמעורר את הדם וגורם לו לרוץ בעורקים ביתר חיוניות. הם לא שומרים עליו בסוד, וישמחו למכור אותו לכל דורש - פשוט אין הרבה כאלה. האדום-אדום עושה אותך עירני יותר, מהיר יותר ורגיש יותר, למרות שהוא גם מקשה לנוע בדייקנות. עם זאת, הבעיה העיקרית איתו היא שאלא אם אתה ממשיך לזוז פחות-או-יותר בלי הפסקה הדם שלך יתחיל לבעבע. הדם בהשפעת האדום-אדום רוצה לזוז, ואם אתה לא זז, הוא יזוז מעצמו: העורקים שלך יתחילו להתנפח, עוד ועוד שרירים יתחילו להתכווץ ולהרפות לא רצונית, עד שתתיש את עצמך או שההשפעה תעבור. הדמדמנים הם הצורכים היחידים של האדום-אדום כי הם האנשים היחידים שלא מתעייפים מלקפץ כל הזמן.
הדמדמנים הם חבורה עליזה, ויש בערך חמישים מהם. הם אוהבים להשתעשע, להסתכן ולמשוך את משמר הלילה או גנבים אחרים למרדפים בסמטאות. הם מוכשרים מספיק בשביל שיוכלו להסתכן על בסיס קבוע, והם אוהבים למצוא מטרות מאתגרות יותר ויותר. הם מממלכות הגנבים הבודדות שגונבות גם בעיר הצבעים. האדום-אדום גם מאיץ את חילוף החומרים שלהם; הם אוכלים הרבה, ישנים מעט ומזדקנים מהר. הם לא פוחדים למות, ומעדיפים למלא את ימיהם בכל ריגוש שהם מוצאים - ולדעתם מי שלא הוא המטורף. אם ביום אחד הם יברחו בקושי ממשמר הלילה, יפגשו עורב ויפוצצו בטעות את אחד המחבואים שלהם, הם יקראו לו "עוד יום בחיים הרגילים שלהם".

אנשים חשובים
המלך יוקוי: המלך יוקוי עשוי להיראות כמו בחור מגושם, לא חכם במיוחד ולא מוכשר בשום דבר. זה בגלל שזה בדיוק מה שהוא. בכל ממלכה אחרת הוא היה מאבד את כסאו תוך שבוע, אבל מה שיש לו הם רעיונות - ואצל הדמדמנים רעיונות חשובים יותר מכישורים. אף אחד לא יכול להוביל, להלהיב ולנצל את הנתינים שלו כמוהו, ותחת הנהגתו הממלכה משגשגת. כשהוא יוצא למשימות הוא לוקח איתו כמה מהגנבים המוכשרים יותר, כדי שיכסו על הטעויות שלו ויוכלו לצחוק איתו אחר כך על ההרפתקה.
נאגאו: נאגאו הוא יד ימינו של המלך יוקוי וההפך המחלט ממנו. הוא נבון, מיומן, אתלטי מאוד ודי חסר בטחון עצמי. לפעמים הוא מאבד חשק באמצע משימה ופשוט מסתלק מהשטח. למרבה המזל המלך יוקוי יודע בדיוק איך להרגיז אותו בדרך הנכונה, ואם הוא נוכח הוא יכול לדחוף את נאגאו לעשות דברים מדהימים באמת.
מיקנה: בכנות, אף אחד לא בטוח למה מיקנה הצטרפה לדמדמנים. היא טובה יותר מכל אחד אחר, נראה שיודעת לעשות הכל, שומרת על ארשת אדישה ושתקנית ולא נוגעת באדום-אדום. אולי זה קשור לסיבה שהיא מסרבת לצאת למשימות לבדה, ומעדיפה לקחת את הגנבים הפחות מוצלחים - הראשון שבהם הוא המלך יוקוי, כמובן. לפעמים, כשהמשימה הופכת לאסון אמיתי וכולם נחלצים רק בעור שיניהם, אפשר לראות לרגע חיוך קטן על פניה.
הנסיך סאסא: אין קשר אמיתי בין הנסיך סאסא למלך יוקוי, אבל יום אחד הוא הופיע והצטרף והמלך הכריז שהוא יהיה נסיך. הוא בהחלט מתאים לתפקיד, עם קור רוח מוחלט גם כשהוא נמלט מחצי משמר הלילה ונימוסים מושלמים גם לשומר שהוא עסוק בלנטרל. הוא מתלבש בהידור, מתנהג כמו לפני שלוש מאות שנה ולא לגמרי מבין את דקויות השפה העכשווית. לפחות הוא גנב מעולה. הראיה היחידה שהאדום-אדום משפיע עליו היא רגלו הימנית שמתופפת מהר כל כך שלפעמים הטפיחות שלה הופכות לזמזום נמוך.
שין: שין לא גנבת כמו שאר נתיני הממלכה. היא קוראת לעצמה רב-מלומדת, וחושבת שהיא הממציאה הגדולה ביותר בחותם. כל יום היא יוצרת מגוון צעצועים שעושים דברים משעשעים כמו להוציא אפון כל שלוש דקות או מסוכנים כמו לירות פרץ אש אדיר בכיוון אקראי. היא לא באמת ממציאה דברים; למעשה, בלי שהיא או מישהו אחר בממלכה ידע על כך, היא מחשלת פסוקים*. בכל פעם שהיא יוצרת משהו היא מחשלת את הפסוק שמאפשר לו לעשות את מה שהוא עושה, ולכן כל הצעצועים האלה מפסיקים לעבוד תוך זמן קצר. אבל הם מהנים ומוסיפים ריגוש למשימות, וכל גנב בממלכה שמח שהיא איתם.
נאן: העוזרת של שין. היא הייתה פעם גנבת מבטיחה שהסתובבה קצת יותר מדי ליד הסדנא של שין, עד התאונה. קרו אז הרבה דברים, אבל בקיצור, לגוף של נאן יש נטייה להתפרק כמו בובת עץ ורק שין יכולה לחבר אותה חזרה. כיום היא מנסה לתקן את המצב, עוזרת לנאן עם 'ההמצאות' שלה ובלי לשים לב מצליחה להאריך יותר ויותר את הזמן שהן מחזיקות מעמד.

שילוב במשחק
הדמדמנים מיועדים כתוספת קומית למשחק, אבל זה לא אומר שאין להם השפעה או כוח אמיתיים. הם אחת מממלכות הגנבים הבולטות בחזית המים, ובוודאי השערורייתית ביותר. הם פרועים ומביאים כאוס לכל דבר שהם מעורבים בו. אפשר להשתמש בהם כבדיחה, אבל הבדיחה יכולה להפוך לרצינית מאוד מהר.
ממלכת הדמדמנים יכולה להוות יריב או בן ברית בשלב בינוני במערכה. אחרי שהדמויות צברו כוח והשפעה משמעותיים בחזית המים או עיר הצבעים, אבל לא ברבעים אחרים. הם לא יקבלו דרישות או תלותיות בצורה טובה, אבל כל עוד הדמויות יתייחסו אליהן בקלילות ידידותית הם יחזירו באותו מטבע (בין אם הם מתחרים בהם או מתיידדים איתם). הם ישמחו לעזור בהצקה למשמר הלילה או לאחת הממלכות שהם פחות מסתדרים איתם.

* גם על חישול פסוקים אני ארחיב מתישהו.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
תודה על התגובות.

טקהאג: חישול פסוקים הוא אחת האומנויות העתיקות של כיפוף העולם לרצונך, כלומר קסם. בקצרה, אתה קובע חוק זמני בעולם (אבל כמובן שזה יותר מורכב מזה).
ולשאלה השנייה, כמעט כל ממלכה הייתה שמחה לתפוס את אחד מאנשי הדיו של משמר הלילה, אבל למרבה צערם זה בלתי אפשרי. ברגע שאחד מהם מבין שאין לו סיכוי לברוח הוא מתפוצץ בנתז והופך לשלולית דיו.
 
ת'ור אמר/ה:
תודה על התגובות.

טקהאג: חישול פסוקים הוא אחת האומנויות העתיקות של כיפוף העולם לרצונך, כלומר קסם. בקצרה, אתה קובע חוק זמני בעולם (אבל כמובן שזה יותר מורכב מזה).
ולשאלה השנייה, כמעט כל ממלכה הייתה שמחה לתפוס את אחד מאנשי הדיו של משמר הלילה, אבל למרבה צערם זה בלתי אפשרי. ברגע שאחד מהם מבין שאין לו סיכוי לברוח הוא מתפוצץ בנתז והופך לשלולית דיו.

זאת לא הנקודה, אבל לצורך העניין בוא נגיד שזה יריב כלשהו, השאלה היא מה רמת האכזריות שלהם,איפה נגמר הצחוק ומתחילה הרצינות?
 
טקהאג, תוכל להפסיק לצטט תגובות בלי צורך (הסבר מפורט כאן)? אני מאמין שכבר ביקשו ממך כמה פעמים.

באופן כללי ממלכות הגנבים פיתחו קוד התנהגות שכולל, בין השאר, המנעות מנזק קבוע לרוב האנשים. זה רע לעסקים וסתם מעכיר את האווירה. יוצאי הדופן הם המשמר, כמובן, וגנבים עצמאיים שמשתמשים באלימות יתר. נגדם כמעט כל דבר נחשב הוגן, כל עוד הצרחות לא מפריעות לאף אחד.
הדמדמנים ספציפית לא אוהבים לעשות אפילו את זה בגלל שזה יכול להיות די מדכא. כשהם צריכים להיפטר ממישהו הם מוסרים אותו לממלכה אחרת שתיפטר ממנו בשבילם. מצד שני, אם תוקפים אותם ברצינות, בלהט הקרב הם יכולים לעשות דברים מחרידים למדי. לא כיף לפגוע אבל עוד פחות כיף להיפגע, והזריזות של הדמדמנים עושה אותם טובים במיוחד בלפגוע.
 
חזרה
Top