אז קצת רקע למי שמתעניין - פטריק סטיוארט פרסם לא מזמן את הספר עורקי האדמה, עולם מערכה תת קרקעי שמבוסס על סדרה של כתבות בבלוג שלו. הספר מצוין בעיניי, אבל להפתעתי היו חסרים שם חלק מהדברים האהובים עליי מהבלוג, אולי כי הם הופיעו בספר אחר שלו ואולי לא נשאר מקום בספר. אחת מאותן כתבות חסרות מדברת על ענק המערות, גזע שקט וגמיש של ענקים שזוחל מתחת לאדמה ושורד בסביבה הקשה של העורקים. הנה נסיון להמיר את המפלצת למהדורה 3.5. אני לא בטוח איפה הנשק פה, רק איפה מורשת הענקים, אבל אפשר להחליט רטרואקטיבית שכשרונות כמו shock trooper נוצרו בהשראת הענקים ולא חס וחלילה להפך.
ענק מערות
גודל\סוג: ענק גדול
ק"פ: 10ק50+8 (98 נק"פ)
יוזמה: 0+
מהירות: 3 מטר
דרג"ש: 15 (1- גודל, 6+ שריון טבעי), מגע 9, נטוע במקומו 15
תה"ב\האבקות: 7+\17+
התקפה: אין (אך ראה למטה)
התקפה מלאה: אין (אך ראה למטה)
תפוסה\הישג: 3 מ'\1.5 מ' (יצור ארוך)
התקפות מיוחדות: מחץ, שבור
תכונות מיוחדות: חסינויות, blindsense ל9 מ'
הצלות: קשיחות 11+, תגובה 3+, רצון 3+
תכונות: כוח 22, זריזות 10, חוסן 18, תבונה 7, חוכמה 11, כריזמה 6
מיומנויות: האזנה 7+, הסתתרות 2-, טיפוס 10+, תנועה שקטה 12+
כשרונות: עמידות משופרת, שריון טבעי משופר, לחימה עיוורת, מתגנב
סביבה: עורקי האדמה (תת קרקעי)
ארגון: יחיד
ד"א: 6
אוצר: --
נטייה: תכופות תוהו-נייטרלי
התקדמות:
מתאם דרגה: --
מריח: כמו צחנה חלשה של זיעה ואבק מתערבבים
נשמע: כמו קול גרירה מחוספס על אבן
קרב
חסינויות: ענק המערות חסין להתקפות מבט, השפעות חזותיות, אשליות, ויתר ההתקפות המסתמכות על ראייה.
מחץ (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתחיל האבקות, כאילו היה ברשותו את הכשרון האבקות משופרת. בכל סיבוב בו הוא שומר על האבקות, ענק המערות רשאי לגרום 2ק6+6 נזק בעודו מוחץ את קורבנו לעיסה.
שבור (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתנפל על אויב כאילו היה ברשותו את הכשרון התנפלות משופרת. על כל משבצת לאחור שהיריב נדחף בדרך זו הוא נדחף גם משבצת ימינה או שמאלה, לבחירת הענק. הענק לא צריך לנוע יחד עם יריבו כשהוא דוחף אותו בדרך זו. אם תנועתו של היריב נעצרת על ידי חפץ מוצק, הוא נופל לרצפה וסופג 2ק6+6 נזק
מיומנויות: ענק המערות זוכה בתוסף גזע 4+ לתנועה שקטה והאזנה
הערות משחקיות
עדכון:
"תחנוק" ו"עיוור" ירדו, הוספתי blindsense ל9 מ'
ענק מערות
גודל\סוג: ענק גדול
ק"פ: 10ק50+8 (98 נק"פ)
יוזמה: 0+
מהירות: 3 מטר
דרג"ש: 15 (1- גודל, 6+ שריון טבעי), מגע 9, נטוע במקומו 15
תה"ב\האבקות: 7+\17+
התקפה: אין (אך ראה למטה)
התקפה מלאה: אין (אך ראה למטה)
תפוסה\הישג: 3 מ'\1.5 מ' (יצור ארוך)
התקפות מיוחדות: מחץ, שבור
תכונות מיוחדות: חסינויות, blindsense ל9 מ'
הצלות: קשיחות 11+, תגובה 3+, רצון 3+
תכונות: כוח 22, זריזות 10, חוסן 18, תבונה 7, חוכמה 11, כריזמה 6
מיומנויות: האזנה 7+, הסתתרות 2-, טיפוס 10+, תנועה שקטה 12+
כשרונות: עמידות משופרת, שריון טבעי משופר, לחימה עיוורת, מתגנב
סביבה: עורקי האדמה (תת קרקעי)
ארגון: יחיד
ד"א: 6
אוצר: --
נטייה: תכופות תוהו-נייטרלי
התקדמות:
מתאם דרגה: --
מריח: כמו צחנה חלשה של זיעה ואבק מתערבבים
נשמע: כמו קול גרירה מחוספס על אבן
קרב
חסינויות: ענק המערות חסין להתקפות מבט, השפעות חזותיות, אשליות, ויתר ההתקפות המסתמכות על ראייה.
מחץ (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתחיל האבקות, כאילו היה ברשותו את הכשרון האבקות משופרת. בכל סיבוב בו הוא שומר על האבקות, ענק המערות רשאי לגרום 2ק6+6 נזק בעודו מוחץ את קורבנו לעיסה.
שבור (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתנפל על אויב כאילו היה ברשותו את הכשרון התנפלות משופרת. על כל משבצת לאחור שהיריב נדחף בדרך זו הוא נדחף גם משבצת ימינה או שמאלה, לבחירת הענק. הענק לא צריך לנוע יחד עם יריבו כשהוא דוחף אותו בדרך זו. אם תנועתו של היריב נעצרת על ידי חפץ מוצק, הוא נופל לרצפה וסופג 2ק6+6 נזק
מיומנויות: ענק המערות זוכה בתוסף גזע 4+ לתנועה שקטה והאזנה
הערות משחקיות
ענק המערות הוא לא אויב נורא במיוחד בקרב. הוא איטי מאוד ולא מסוגל לבצע התקפות מזדמנות, אז חבורה זהירה יכולה להרוג אחד מבלי להפגע. יש לו הרבה נק"פ יחסית לדירוג האתגר שלו, סימן ההיכר של ענקים, אבל מלבד זאת הוא לא מסוכן במיוחד.
..כשתנאי הסביבה לא משחקים לטובתו, כמובן.
החבורה במקום סגור, ולא יכולה לסגת אחורה (הסיבה העיקרית להלחם בענק מערות)? המהירות הנמוכה כבר לא מפריעה לו. החבורה תקועה בחשכה, באמצע טיפוס, והחבל של אחד מחברי הקבוצה הסתבך באבן? האבקות נראית מפחידה הרבה יותר, במיוחד אם הענק מצליח להפתיע את היריב ולחנוק אותו לפני שהוא קורא לעזרה. בסופו של דבר חבורה שעובדת ביעילות וביחד תצליח לטפל בענק עם לחשים או כמו גריז או הגדלת אדם, או פשוט התקפות טווח ומקור אור, אבל בעולם התת קרקעי זה לא תמיד כל כך פשוט
..כשתנאי הסביבה לא משחקים לטובתו, כמובן.
החבורה במקום סגור, ולא יכולה לסגת אחורה (הסיבה העיקרית להלחם בענק מערות)? המהירות הנמוכה כבר לא מפריעה לו. החבורה תקועה בחשכה, באמצע טיפוס, והחבל של אחד מחברי הקבוצה הסתבך באבן? האבקות נראית מפחידה הרבה יותר, במיוחד אם הענק מצליח להפתיע את היריב ולחנוק אותו לפני שהוא קורא לעזרה. בסופו של דבר חבורה שעובדת ביעילות וביחד תצליח לטפל בענק עם לחשים או כמו גריז או הגדלת אדם, או פשוט התקפות טווח ומקור אור, אבל בעולם התת קרקעי זה לא תמיד כל כך פשוט
עדכון:
"תחנוק" ו"עיוור" ירדו, הוספתי blindsense ל9 מ'