• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים [דו"נ 3][3.5] ענק המערות

אז קצת רקע למי שמתעניין - פטריק סטיוארט פרסם לא מזמן את הספר עורקי האדמה, עולם מערכה תת קרקעי שמבוסס על סדרה של כתבות בבלוג שלו. הספר מצוין בעיניי, אבל להפתעתי היו חסרים שם חלק מהדברים האהובים עליי מהבלוג, אולי כי הם הופיעו בספר אחר שלו ואולי לא נשאר מקום בספר. אחת מאותן כתבות חסרות מדברת על ענק המערות, גזע שקט וגמיש של ענקים שזוחל מתחת לאדמה ושורד בסביבה הקשה של העורקים. הנה נסיון להמיר את המפלצת למהדורה 3.5. אני לא בטוח איפה הנשק פה, רק איפה מורשת הענקים, אבל אפשר להחליט רטרואקטיבית שכשרונות כמו shock trooper נוצרו בהשראת הענקים ולא חס וחלילה להפך.

ענק מערות
גודל\סוג: ענק גדול
ק"פ: 10ק50+8 (98 נק"פ)
יוזמה: 0+
מהירות: 3 מטר
דרג"ש: 15 (1- גודל, 6+ שריון טבעי), מגע 9, נטוע במקומו 15
תה"ב\האבקות: 7+\17+
התקפה: אין (אך ראה למטה)
התקפה מלאה: אין (אך ראה למטה)
תפוסה\הישג: 3 מ'\1.5 מ' (יצור ארוך)
התקפות מיוחדות: מחץ, שבור
תכונות מיוחדות: חסינויות, blindsense ל9 מ'
הצלות: קשיחות 11+, תגובה 3+, רצון 3+
תכונות: כוח 22, זריזות 10, חוסן 18, תבונה 7, חוכמה 11, כריזמה 6
מיומנויות: האזנה 7+, הסתתרות 2-, טיפוס 10+, תנועה שקטה 12+
כשרונות: עמידות משופרת, שריון טבעי משופר, לחימה עיוורת, מתגנב
סביבה: עורקי האדמה (תת קרקעי)
ארגון: יחיד
ד"א: 6
אוצר: --
נטייה: תכופות תוהו-נייטרלי
התקדמות:
מתאם דרגה: --
מריח: כמו צחנה חלשה של זיעה ואבק מתערבבים
נשמע: כמו קול גרירה מחוספס על אבן

קרב
חסינויות: ענק המערות חסין להתקפות מבט, השפעות חזותיות, אשליות, ויתר ההתקפות המסתמכות על ראייה.

מחץ (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתחיל האבקות, כאילו היה ברשותו את הכשרון האבקות משופרת. בכל סיבוב בו הוא שומר על האבקות, ענק המערות רשאי לגרום 2ק6+6 נזק בעודו מוחץ את קורבנו לעיסה.

שבור (י"ד): ענק המערות רשאי לבצע התקפת מגע בקפא"פ (עם תוסף התקפה 12+) מבלי לעורר התקפה מזדמנת על מנת להתנפל על אויב כאילו היה ברשותו את הכשרון התנפלות משופרת. על כל משבצת לאחור שהיריב נדחף בדרך זו הוא נדחף גם משבצת ימינה או שמאלה, לבחירת הענק. הענק לא צריך לנוע יחד עם יריבו כשהוא דוחף אותו בדרך זו. אם תנועתו של היריב נעצרת על ידי חפץ מוצק, הוא נופל לרצפה וסופג 2ק6+6 נזק

מיומנויות: ענק המערות זוכה בתוסף גזע 4+ לתנועה שקטה והאזנה

הערות משחקיות
ענק המערות הוא לא אויב נורא במיוחד בקרב. הוא איטי מאוד ולא מסוגל לבצע התקפות מזדמנות, אז חבורה זהירה יכולה להרוג אחד מבלי להפגע. יש לו הרבה נק"פ יחסית לדירוג האתגר שלו, סימן ההיכר של ענקים, אבל מלבד זאת הוא לא מסוכן במיוחד.

..כשתנאי הסביבה לא משחקים לטובתו, כמובן.
החבורה במקום סגור, ולא יכולה לסגת אחורה (הסיבה העיקרית להלחם בענק מערות)? המהירות הנמוכה כבר לא מפריעה לו. החבורה תקועה בחשכה, באמצע טיפוס, והחבל של אחד מחברי הקבוצה הסתבך באבן? האבקות נראית מפחידה הרבה יותר, במיוחד אם הענק מצליח להפתיע את היריב ולחנוק אותו לפני שהוא קורא לעזרה. בסופו של דבר חבורה שעובדת ביעילות וביחד תצליח לטפל בענק עם לחשים או כמו גריז או הגדלת אדם, או פשוט התקפות טווח ומקור אור, אבל בעולם התת קרקעי זה לא תמיד כל כך פשוט

עדכון:
"תחנוק" ו"עיוור" ירדו, הוספתי blindsense ל9 מ'
 
המכניקה של יצור מחוסר התקפות רגילות פחות עובדת ב3.5. ואם תחשוב על זה, זה גם לא הגיוני. הוא לא מסוגל לתת מכות?
במקומך הייתי נותן לו התקפות, אבל הן מתפקדות בדומה להתקפות הטבעיות של כמה חיות לא לוחמניות, כלומר הן נחשבות כאילו הוא לא שולט בהן וכמו נשק משני. כלומר רק חצי מתוסף הכוח ו4- להתקפה.
ממש אהבתי את היכולות המיוחדות, עבודה די טובה מבחינת קראנץ'. חוץ מיכולת העיוור, שנראית לי די מוזרה מהבחינה הזו. אין יכולות שמשפיעות באופן כזה על היוזמה. אתה יכול לתת לו תוסף גזע של 8+ ליוזמה במקרים שהדמויות לא רואות או משהו. זה בדרך כלל לא עובד באופן הזה של מיקום ראשון בסדר היוזמה וכן הלאה.

אגב, שני הדברים שכתבתי לא מחייבים, הם פשוט הדרך היותר מקובלת לעשות דברים. כמו הקטע שנותנים לנימפה תוסף לדרג"ש כתוצאה מכריזמה במקום לתת ליצורים מחסר להתקפה כתוצאה מהכריזמה של היריב, אפילו שלכאורה זה היה אמור להיות הפוך. זה פשוט כללי אצבע לא כתובים שמפלצות נבנות על פיהם.
 
גם אם זה לא קשור ב100% לנושא אני שמח שכתבת. בתור מי שמכיר באופן חלקי מאוד את העולם המגניב שאתה מדבר עליו, אני חושב שזה מתאים. הענק נהיה מסוכן בהרבה בחושך ובמקומות סגורים... בדיוק היכן שהוא נמצא באופן רגיל, בצורה נוחה למדי :)
 
@נאב-
תודה על התגובה :)

אני יודע שיצור ללא התקפות זה לא לגמרי סטנדרטי. אבל רציתי שלא יהיו לו התקפות מזדמנות, ושההתקפות שלו יסתמכו על הסביבה. התקפה רגילה, גם חלשה, לא עובדת עם זה כל כך. הענק לא באמת יכול להאבק איתך אם המערה לא עוצרת אותך מללכת אחורה, ולדחוף אותך לא באמת יעזור לו אם אין קיר שתתנגש בו. עם תוסף 6+ לכוח גם חבטה חלשה לא תהיה באמת חלשה, ואני לא מדמיין את ענק המערות חובט בקבוצה שוב ושוב, אין לו עצמות קשיחות מספיק בשביל לתת לחבטה כוח אמיתי אם הוא לא מוחץ אותך על משהו אחר.

השיטה יכולה לסבול מפלצות לא סטנדרטיות אם יש לזה הצדקה
 
אפשר לטפל בהתקפות מזדמנות. משהו כזה:
איטיות: ענק המערות אינו יכול לבצע התקפות מזדמנות

ובשורת ההתקפה וההתקפה מלאה, תכתוב: תפיסה 12+ קפא"פ (תמחוץ); או תפיסה 12+ קפא"פ (תשבור).

זה תכל'ס אותו דבר בדיוק, פשוט מקובל יותר. תראה לדוגמא את התקפות המחושים של הפלצורן.
 
אני מעדיף את הצורה הנוכחית מאשר לסבך עוד יותר עם יכולת נוספת וטקסט נוסף בשורת ההתקפה. יותר קריא בעיניי לחשוב על ההתקפות המיוחדות כהתקפות מיוחדות ולא בתור המשך ישיר של התקפות (האם לחש האצה נותן לו תפיסה נוספת בתור? האם הוא יכול להסתער ולתפוס? מה לגבי לתפוס במהלך האבקות?), זאת הפרדה יותר ברורה - האחת היא פעולה רגילה שמשתמשת בגלגול התקפה והשנייה היא פעולת התקפה עם אפקט מיוחד. אני מסכים שההבדל המכאני הוא מינורי\לא לגמרי קיים, אבל אני מחבב את הכתיבה הנוכחית יותר
 
אם אתה אומר. האמת שזה לא משנה הרבה, אבל זה נראה יותר טוב.
ואגב, היכולת שלו אמורה להיות מושפעת מלחש האצה, הוא צריך להיות מסוגל להסתער ולתפוס. הוא יכול לתפוס בזמן האבקות בדיוק כמו שאתה רשאי לקנח את האף בזמן האבקות. זה פשוט לא מאוד עוזר לו.
מבחינה מכנית דווקא התייחסות לזה כאל גלגול התקפה יותר הגיונית.
 
הממ. אני לא מכיר את העולם שהענק הזה מבוסס עליו, אבל רעיון לענק עיוור שטוב בלהילחם באפלה זה מגניב.
לעומת זאת, מה שכתבת פה זה סתם בלאגן שלא קשור לשיטה בה הוא נכתב. אני לא מבין למה ניסית להמציא את הגלגל עם היצור הזה. אני לא רואה איך אפשר לשלב את הדבר הזה במשחק רגיל בלי להיכנס למלא ויכוחים על החוקים שלו.
 
נזק נוסף בהאבקות זאת יכולת נפוצה למדי, "תשבור" זה הכשרון shock trooper עם גרסה חלשה יותר של dungeon crasher, ו"תחנוק" אומנם לא מופיע כמו שהוא במפלצת אחרת, אבל זה כן כשרון קיים בפתפיינדר. החלק היחידי שממש לא קונבנציונלי זה להיות ראשון\אחרון ביוזמה, ותאכלס זה לא חלק כל כך מהותי מהמפלצת. בסופו של דבר אם אני אחפש קצת יצור מתאים עם מתאם דרגה אני כנראה אצליח לבנות את ענק המערות כדמות. יכול להיות שהאוסף של כל המאפיינים ביחד מסובך קצת, אבל אני לא חושב שהמצאתי את הגלגל מחדש
 
יצור עיוור בלי blindsight? יצור עם ידיים וזריזות 10 ללא התקפות? כמובן שיש את עניין היוזמה (=פרצה שאפשר לנצל על מנת להיות ראשון ביוזמה בלי גלגול, עם הבילד המתאים), ויכולת שמאפשרת לו לחנוק יצורים (בשיטה בכוונה לא נתנו לזה מקום, כדי למנוע מכל קרב להפוך למלחמת חניקות. לכן היאבקות פשוט גורם נזק עד שהיריב מתמשך, ולא מפורט מה בדיוק עושה הנזק הזה), וגם אני לא מבין למה המהירות שלו 3 מטר (אין סיבה להתמודד איתו, פשוט בורחים וזהו, גם ככה אין לו התקפות מזדמנות).
 
אני מקבל לגבי החניקה והיוזמה, אני אוריד את זה כשאתחבר.
בנוגע לזה שבמרבית המקרים אין שום צורך להתמודד איתו, זה נכון, אבל זה לא חסרון לדעתי. הסיבה העיקרית לענק מערות לתקוף אותך היא שאתה חוסם לו את הדרך לעבור ואין לו ברירה אחרת מלאכול אותך בשלמותך. אם זאת לא הסיטואציה, מרבית הסיכויים שהוא לא יהיה מעוניין בך בכלל.
 
אוקי, ומה בנוגע לכך שיש לו 50% סיכוי החטאה בכל התקפה שהוא עושה ושגם הוא לא יודע איפה היריבים שלו והוא תמיד מאבד את תוסף הזריזות לדרג"ש ויש עליו 2+ להתקפה - וכל זה בגלל שאין לו blindsight?
 
יש לו רק 25% החטאה ואויבים לא מקבלים תוסף להתקפה כי יש לו את הכשרון blind-fight. הענק יכול להקשיב כדי לגלות את המשבצת של אויבים בלתי נראים. אפשר לתת לו blindsense כדי להפחית את כמות הגלגולים שהמנחה צריך לעשות איתו, אבל blindsight הופך אותו ללא עיוור בכל צורה שמשנה בקרב..
 
אבל זה בדיוק העניין עם יצורים עיוורים - שהם מסוגלים להשתמש בחושים נוספים. כל יצור עיוור במשחק מחזיק באיזשהי יכולת לחוש את סביבתו, אם זה blindsight או tremorsense. וגם אז עדיין יש ביטוי לעיוורון - החושים האלה מוגבלים בטווח שלהם, וגם אפשר לרמות אותם (blindsight לרוב מתבסס על שמיעה ולכן לא עובד אם מטילים לחש שקט, וtremorsense עובד רק אם היריב נוגע באדמה). הם שם כדי שהיצור לא יהיה לחלוטין חסר אונים כנקודת מוצא.
 
עדכנתי.
בסופו של דבר הכנסתי את הblindsense (זה פרקטית tremorsense בלי ההגבלה של לגעת בקרקע - יכול לדעת את המשבצת המדויקת אך היריב עדיין מקבל מחסה מלא). הענק יפספס מידי פעם בקרב, לא יותר מידי בזכות blind-fight, וזה מתאים לפלאף של היצור משמעותית יותר מblindsight בעיניי. אני גם לא חושב בכלל שהוא יהיה חסר אונים בקרב, אני חושב שללכת אחורה זאת לא בהכרח טקטיקה בלתי מנוצחת ותנאי השטח הנכונים יכולים לעזור לענק להתמודד עם מהירות תנועה נמוכה
 
נראה כמו יצור שאם הוא מצליח להפתיע, הוא יכול להיות אתגר רציני, ולחסל משהו מספיק מהר לפני שהוא מוחץ את אחד מבני החבורה למוות זה תמיד נחמד.
אני חושב ש2 או 3 כמוהו שמזנקים בהפתעה מתוך החשכה יכולים להיות יותר מעניין מאחד מהם.

היה נחמד לקבל עליו קצת יותר הסבר בלי קישורים חיצוניים, למרות שהוא בהחלט משהו שמעביר מסר קריפי שמתאים למנהרות אפלות ומלאות תחב.

נ.ב
הוא סתם נוב, למה לא לקח הפלה משופרת?
 
שקלתי לרשום קצת הסבר עליו אבל הרגשתי שכל מה שאני אוסיף יגרע. בקצרה, ענקי המערות הם גזע עיוור של ענקים שזוחל במערות תת קרקעיות. הם צריכים כל הזמן לשמור על תנועה, להתקדם ולדאוג שהם לא נתקעים במקום - ברוב המערות בהם הם זוחלים הם גדולים מידי בשביל היות מסוגלים להסתובב במקום, למשל. אם מישהו חוסם את הדרך שלהם והם לא מצליחים להתקדם האופציה היחידה שלהם היא להרוג ולאכול את מי שמולם כדי שהגוף שלו יפסיק לעמוד בדרכם. הם מעטים מאוד, ומדברים אחד עם השני כשהם צורחים לתוך סלע והרעידות מהדהדות באדמה עד שענק מערות אחר שומע אותם.

ומה תעזור לו הפלה משופרת כשכל ההתקפות שלו הן האבקות וbull rush? הוא לא מרוויח כלום מהכשרון
 
זה נשמע כמו התחלה של משהו מעניין וקריפי, אבל עדיין חסר מאד. אני לא אכביד בשאלות כי זה פשוט תמצות של משהו ממקום אחר, אז זה קצת חסר לי בהגשה.

דיברתי על הבילד הצ'יזי שקישרת אליו של השרשרת דקרים.
 
הבילד לא עובד, ריץ' טעה (קצת) בחוקים של התקפות מזדמנות, היה חסר לו עוד כשרון אחד שזה יעבוד (hold the line למשל). אז כן הכשלה משופרת עדיף, מצד שני אתה צריך להסתמך על זה שתפגע כל סיבוב עם ההכשלה
 
חזרה
Top