• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 30] ממלכת עיני גיצים

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים: באמת חשבתי שזו תהיה הגשה קצרה. אני לא יודע מה קרה.
---------------------
ממלכת הגנבים עיני גיצים הוקמה לפני כחמישים שנה, אחרי נפילת ממלכת ארגמן. ממלכת ארגמן הייתה ממלכת הגנבים הגדולה ביותר בחזית המים, עם יותר משלוש מאות איש ושליטה מוחלטת בסמטאות המרכזיות. היא הייתה גדולה מכדי להיות יציבה, ורק המלך החזק שלה הצליח לשמור אותה מאוחדת - עד שהוא פרש. הממלכה שקעה אז במלחמות פנימיות עד שמחצית מהגנבים שלה נאסרו על ידי משמר הלילה והשאר התפזרו. אחרי נפילת ממלכת ארגמן צצו יותר מעשר ממלכות, כולן מקוות לתפוס נתח מהטריטוריה שלה. כמעט כולן נפלו אחרי כמה שנים, אבל שתיים מהן הצליחו להחזיק מעמד: ממלכת דם-חצץ בזכות השימוש בנשקי בזלת והרסיסים ממנה שחדרו לדמם; וממלכת עיני גיצים בזכות הבאר של נט-ואן, שם קבעה את חצרה.

הבאר של נט-ואן נמצאת אי שם בדרום-מרכז חזית המים ובמשך דורות רבים שימשה כמרתף למשפחתו של מלך עיני גיצים הראשון. הוא פינה אותה והביא אליה את חבורת הגנבים שהצליח לאסוף, ויחד הם חקרו את החריטות העתיקות על הקירות. הם לא הצליחו לפענח הרבה אבל הם הבינו מספיק בשביל לשכב על הרצפה ולהביט בשמיים, ואז הם ראו את הכוכבים כפי שלא ראו אותם מעולם.
הכוכבים מצפינים בקרבם סודות רבים; הם מצפינים גם גחמות, שקרים וכוונות סותרות, כך שלא כדאי לסמוך עליהם יותר מדי. הספירות - השם הכולל לישויות ששולטות בכוכבים עצמם - הן רבות, חלקן חביבות וחלקן זדוניות, ולא ברור איפה אחת מפסיקה ואחרת מתחילה. מה שיותר גרוע, כל כוכב כנראה משתייך ליותר מאחת מהן, כך שפיצוח התבניות הטוויות בכוכבים נראית כמשימה בלתי אפשרית. זו הסיבה שהאסטרולוגיה מתה לפני כמה מאות שנים ואף חוקר לא טורח להחיות אותה. ובכל זאת, האמת נמצאת שם. אם תסתכל בכוכבים, תוכל לראות לפחות חלק ממנה.

וזה בדיוק מה שממלכת עיני גיצים עושה בבאר של נט-ואן. בלילה לפני שהם יוצאים לפרוץ לבית או מוקדם בבוקר לפני שהם יוצאים לכייס הגנבים שוכבים על קרקעית הבאר ובוהים בכוכבים. אדם רגיל יצטרך לבהות בכוכבים לילה שלם לפני שיוכל לקבל שמץ משמעות, אבל הגנבים עושים זאת כבר שנים והזמן הזה מספיק להם בשביל "לקבל תחושה". הם לא יכולים לקרוא את התמונה המלאה שכן הם מוגבלים לפיסה קטנה מהשמיים, אבל בזכות הבאר הם רואים יותר כוכבים משאפשר לראות ברחובות. כך שהם מקבלים פרטים מדויקים מאוד, אבל בלי ההקשר הכולל שלהם.
אז הם יוצאים לרחובות ומשוטטים עד שמשהו צד את עינם ומעורר את "התחושה". זה יכול להיות כל דבר - פרצוף, תנועה, חפץ, מילה. ברגע שהתחושה מתעוררת, הגנבים מרגישים בביטחון מוזר חלק מהדברים שהולכים לקרות ומנצלים את הידע הזה בשביל לכייס או לגנוב. לפעמים התחושה משתלטת עליהם כל כך חזק שהם נכנסים לטראנס, מגיבים לתנועות לפני שהן נעשו ונעים בחינניות חסרת מעצורים.
הסיבה שממלכת עיני גיצים עדיין נאבקת על קיומה הוא שלמרות הניסיון הרב שצברו, הגנבים לא באמת יודעים לנצל כראוי את הידע הנבואי שהם מפיקים מהכוכבים. אחרי הצפייה בכוכבים הם פשוט משוטטים ומקווים, ורוב הפעמים שום דבר לא מעורר את התחושה. גם כשהיא מתעוררת, ההצלחה לא מובטחת: למרות שהם יכולים לחזות בדיוק את התגובות של חלק מהנוכחים, תמיד יהיה לפחות אדם אחד שנעלם מהם לחלוטין. הם יוכלו לחזות את התגובות של האחרים (גם לפעולות של האדם הנעלם), אבל לא את שלו - כך שאם האדם הנעלם פועל, הוא יכול לשבש לחלוטין את המשימה.
בנוסף, לעיתים קרובות המשימות של גנבי עיני גיצים נגמרות... עם תופעות לוואי. לעיתים קרובות אנשים נפגעים בדרכים לא צפויות, כמו ממעידה על אבן חלקה או פגיעה מחפץ נופל. הגנבים לרוב מנסים לא לפגוע באף אחד - מטרה מתה היא מטרה שאי אפשר לגנוב ממנה שוב - אבל תאונות קורות, תאונות שלא היו קורות אם הם לא היו פועלים. זו לא התופעה החוזרת היחידה: ברוב הגניבות גם קורה שנוזלים נשפכים (גם אם הם ממש משתדלים שזה לא יקרה), ולעיתים קרובות מישהו מאבד משהו. אבל לגנבים לא אכפת; הם מצליחים לגנוב דברים נחמדים מאוד בעזרת התחושה, וזה מה שחשוב, לא?

כמה דב"שים מרכזיים
המלך נל באדל: מלך הממלכה ובנו של ארדי באדל, מקים הממלכה. נל הוא גבר צעיר עם שיער בהיר ופרוע, שלא מתייחס לתפקידו ביתר קפדנות ומתלבש בבגדים פשוטים למדי. כלפי חוץ הוא אדיש למדי, אבל ברגעים קשים הוא מראה את נאמנותו לחבריו ונתיניו. אין לו כשרונות מיוחדים בפני עצמו, אבל אחרי כל כך הרבה זמן של בהייה בכוכבים הוא יכול לחזות יותר ובדיוק רב יותר מכל גנב אחר, וגם ללא עזרת הכוכבים הוא חד אבחנה ופיקח למדי. הוא היחיד שיכול להתמודד עם האנשים הנעלמים מחיזוי הכוכבים.
המלכה טיאאה: אשתו של המלך נל. במשך שנים חיה כגנבת עצמאית והייתה גאה למדי במיומנויותיה, עד שנל הצליח לגנוב שקיק מטבעות מתחת לאפה. היא עקבה אחריו והחליטה להצטרף לממלכה, ואחרי כמה שנים הם התחתנו. טיאאה היא נמוכה למדי ואוספת את שיערה בשתי צמות, בד"כ נחמדה אך נעלבת בקלות. היא מתמחה בכיוס ולחימה בסכין ארוכה, ונהנית להזמין לוחמים מהממלכה ל"תגרות תחושה" (קרב שדומה יותר לריקוד, כששני הלוחמים חוזים את מהלכיו של הצד השני).
בוגו "ראש אבן": סגנו הנאמן של המלך נל, שהכיר אותו מאז שהיו ילדים. בוגו הוא גבר ענקי עם שרירי ברזל, שמסתובב רק עם מכנסיים ומגלח את ראשו. הוא קפדני מאוד בנוגע לכבודם של נל וטיאאה, אבל צוחק על כל אחד אחר (כולל עצמו) בקלות. הוא שני רק לנל ביכולתו לקרוא את הכוכבים, ומשתמש בתחושה בשביל לפצות על חוסר הזריזות הטבעי שלו.
לונדי: הפורץ המוכשר ביותר של הממלכה. הוא נמוך, כהה עור ושיער, ומתהלך בצעדים חרישיים. הוא טוב מספיק בשביל שיקבלו אותו לאחת הממלכות החזקות יותר, ונל מעריך מאוד את ההחלטה שלו להישאר אצלם. לונדי לא נאמן כמו בוגו, אבל הוא התמכר לתחושה ולא מעז לגנוב בלי הביטחון שהיא נותנת לו.
אקאנה: רקדנית רעפים* שהצליחה להצטרף לממלכה, ועדיין לא שמו לב שהיא אף פעם לא מביאה שלל. אקאנה היא אישה בעלת מראה רגיל לחלוטין, אך כשהיא מתחילה לרקוד היא נראית כמו מישהי אחרת, מלאה להט ופראות. לפעמים היא בוהה בשמיים מהבאר של נט-ואן ופלעמים היא רוקדת באחד הרחובות המרכזיים של עיר הצבעים, ומי יודע מה היא עושה בשאר הזמן.

שילוב במשחק
ממלכת עיני גיצים מתאימה לשלבים המוקדמים במשחק, כשהדמויות עדיין לא צברו מספיק כוח\השפעה לרומם אותם מעל התושב הממוצע. הם יכולים לגנוב משהו מהדמויות, כולל דברים יקרים במיוחד שאף אחד אחר לא אמור לדעת שיש להם. אחר כך הם יכולים לשמש כיריבים (יחד עם שאר ממלכות הגנבים) או כבני ברית, כשהתחושה מהכוכבים יכולה לשמש כאתגר מעניין או ככלי עזר חשוב. אקאנה יכולה לשמש כפתח להתפחות עתידית, בהתאם לאילו קשרים המנחה מחליט לתת לה.
אם השחקנים ירצו להשתמש בבאר של נט-ואן, היא לא תועיל להם הרבה בהתחלה. הם יצטרכו להישאר עם הממלכה די הרבה זמן לפני שהם יוכלו להפיק מהבאר תועלת באופן אמין.

* לא פספסתם שום דבר, פשוט עדיין לא כתבתי על רקדני רעפים. אני אגיע לזה מתישהו.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
מגניב, אבל הפסקא הראשונה פשוט לא קריאה, עם דגש על החלק הזה:
ת'ור אמר/ה:
. גנבי ממלכת דם-חצץ נלחמים עם נשקי בזלת-אפר בידם ורסיסים ממנה בדמם; וממלכת עיני גיצים קבעה את חצרה בבאר של נט-ואן.
 
תודה על התגובות.

הל לורד: ערכתי את הפסקה הראשונה, אני מקווה שהיא מובנת יותר.

ילו אסיד: התחושה מגיעה מהכוכבים, ועם האמצעים המתאימים כל אחד יכול להשיג אותה - כל מה שצריך זה בור וזמן. אם רוצים אפשר לתת אותה לכל מיני אנשים בחותם, ממלכת עיני גיצים היא פשוט הקבוצה הגדולה ביותר שמנצלת אותה.
הזכרתי את הממלכות קודם (בהגשה על השחור המלוכלך), אבל אף פעם לא ממש הסברתי עליהן. אני אשתדל לעשות את זה בהקדם.

dvav: באמת? כי זאת לדוגמא מרגישה לי ארוכה מדי.
 
חזרה
Top