זה תרחיש שחשבתי עליו כמה פעמים, אבל לא מצאתי הרפתקה לשלב אותו. מבוסס בצורה מאוד רופפת על השיר "השטן ירד לג'ורג'יה" ועל האגדה האורבנית בנוגע ליצירה לכינור שנקראת "סילסולי השטן" שהמלחין טרטיני לכאורה למד אותה מהשטן בחלומו וכל כנר ששאלתי אותו אמר שהיא כמעט בלתי אפשרי לביצוע ושכנראה לטרטיני היו שש אצבעות כי רק ככה אפשר לנגן אותה באמת.
האגדה מספרת, שאי שם בעולם פזורים מיתרי זהב לכינור. מיתרים אלו לא עשויים ממעי בקר או כבש, אבל גם לא מזהב - אלו שערות בלונדיניות זהובות וארוכות מראשו של השטן עצמו, בדמותו כלוציפר המלאך שנפל. לא ברור מי גזז את השערות מראשו של השטן ואיך הן הגיעו לעולם שלנו, אבל מידי פעם מוצאים אותן.
מיתרי הזהב נדירים מאוד, והרכבה של אחד או שניים על הכינור שלך ישפרו מעט את הצליל, אבל לא בצורה שמישהו שאינו מוזיקאי מקצועי ישים אליה לב. שלושה מיתרים גורמים לתחושה של אי שקט במאזינים, וארבעה יוצרים צלילים נפלאים ומטרידים כאחד, אבל זה לא מה שמיוחד במיתרים אלו (וגם אין לזה משמעות מיוחדת במונחי משחק).
אבל עם כינור שכל ארבעת המיתרים שלו הוחלפו בשערות הזהב של השטן, אפשר לנגן מנגינה אחרת לגמרי.
התווים של המנגינה הזו גנוזים במספר מקומות מסתוריים כגון אגף הספרים האסורים בספרייה או בתיבת עופרת שניצבת בתוך מעגל הגנה במרתף של מנזר נטוש. אולי אפשר לראות אותם חרוטים על צלע ההר באזור המכונה "הרי עזאזל" או כתובים בכוכבים בימים מסויימים בשנה. המנגינה מאוד מסובכת לביצוע, אבל יש מי שינסה לנגן אותה על אחריותו בלבד.
החלק הראשון של היצירה הוא פשוט מנגינה מורכבת שדורשת הצלחה בבדיקת מיומנות (הופעה - נגינה בכינור) בד"ק 15, ומרגע זה אין דרך חזרה.
החלק השני של היצירה נהיה מסובך ומורכב יותר ויותר, המנגן מגלה שהוא צריך להשקיע את כל מאודו בנגינה ולמעשה להתכוונן לכינור כמו לחפץ קסם. לקראת הסוף מתברר לו שאי אפשר לנגן את זה עם אצבעות אנושיות, אבל למנגינה עצמה יש את הכוח לעשות את השינוי הנדרש -אם למנגן יש יחידות לחש מסוג כלשהו הוא מסוגל לרתום אותן כדי לאפשר לקסם המוסיקה לפעול. בתמורה ל2 עוצמות של יחידות לחש (שתיים מעוצמה 1 או אחת מעוצמה 2) - אגודל ואצבע נוספים פורצים מכפות ידיו של המנגן, ופרקי אצבעותיו מתנפצים ומתאחים מחדש עם מפרקים כפולים במקומות שונים. השינוי הזה כואב מאוד, גורם לנזק של 3 (1ק6) נק"פ ודורש הצלחה בגלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך לנגן. מי שנכשל בשלב הזה, נבלע באדמה, מושמד בלהבה שחורה או נעלם בדרך מסתורית אחרת, אבל מי שממשיך לנגן מגלה שהגרוע מכל עוד לפניו.
בחלק השלישי של היצירה, המנגינה נהיית מורכבת במיוחד, פרועה ומהירה, היא מתחילה לעוות את המציאות. על המנגן להצליח בבדיקת מיומנות בנגינה בד"ק 20 כדי להמשיך לנגן, ובינתיים דברים מתחילים להשתנות מסביבו - עצים צומחים הפוך, סלעים מתחילים לרחף, והמאזינים, כולל המנגן עצמו, צריכים להצליח בגלגול הצלה: חוכמה בד"ק 20 או לשנות צורה לחיה מוזרה כלשהי - כמובן שאם המנגן משתנה הוא מפסיק לנגן ונעלם בצורה מסתורית. לקראת סוף החלק האדמה מתחילה לרעוד ונפערים בה סדקים ונדרש גלגול הצלה: זריזות בד"ק 15 כדי להישאר עומד יציב - זה כולל גם את המנגן. מי שנכשל עלול ליפול לתוך סדק בקרקע, ולספוג נזק מוחץ של 7 נק"פ (2ק6) ועוד 5 נק"פ (1ק10) של נזק תאובה מהקרינה השחורה והמוזרה שבוקעת משם. אם המנגן נפל וספג נזק, הוא צריך להצליח בגלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך להתרכז בנגינה. ואז מגיע החלק הרביעי של היצירה, לשיא של טירוף מוזיקלי.
בחלק הרביעי של היצירה, המנגינה כבר לא נשמעת כמו משהו מהעולם הזה, כל השומעים ובהם המנגן צריכים להצליח בגלגול הצלה: כריזמה בד"ק 20 או לספוג נזק רעם של 14 (4ק6 נק"פ) ועוד נזק של 11 (2ק10) תאובה, כאשר גלגול הצלה מוצלח פירושו חצי נזק. גם כאן נדרש גלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך לנגן. באחד הסדקים בקרקע נפתח שער לגהינום, וממנו עולה השטן בכבודו ובעצמו ובידיו כינור זהב. השטן מצדיע בקשת הכינור שלו למנגן, ומתחיל להתחרות איתו בנגינה משלו.
כללי קרב הנגינה הם פשוטים למדי - השטן והמנגן מגלגלים בדיקות מיומנות, כאשר תוסף המיומנות של השטן הוא 13+. אם המנגן מוציא תוצאה נמוכה יותר מזו של השטן, נגרם לו נזק רעם של 14 (4ק6 נק"פ) ועוד נזק של 11 (2ק10) תאובה. במידה והמנגן נהרג כתוצאה מהנזק הוא נעלם לתמיד, כאשר השטן לוקח אותו איתו לגהינום. אבל מי שמצליח לגבור על השטן בנגינה במשך שש בדיקות מצטברות, עושה את הבלתי אפשרי ומנצח את לוציפר בנגינה! בשלב זה, השטן מצדיע שוב ונעלם. כל השינויים שהתרחשו בסביבה (שינויי צורה, סדקים בקרקע וכו') חוזרים לקדמותם, וכך גם אצבעותיו של המנגן (הנזק נותר וצרי להתרפא ממנו כרגיל) על הקרקע בה עמד השטן נותר פנטגרם חרוך שלעולם לא יצמח בו דבר, ובמרכזו מונח כינור מדהים מזהב - מה הכינור הזה עושה? לא ידוע, ואולי גם לא כדאי לבדוק.
בתמונה - חלומו של טרטיני
האגדה מספרת, שאי שם בעולם פזורים מיתרי זהב לכינור. מיתרים אלו לא עשויים ממעי בקר או כבש, אבל גם לא מזהב - אלו שערות בלונדיניות זהובות וארוכות מראשו של השטן עצמו, בדמותו כלוציפר המלאך שנפל. לא ברור מי גזז את השערות מראשו של השטן ואיך הן הגיעו לעולם שלנו, אבל מידי פעם מוצאים אותן.
מיתרי הזהב נדירים מאוד, והרכבה של אחד או שניים על הכינור שלך ישפרו מעט את הצליל, אבל לא בצורה שמישהו שאינו מוזיקאי מקצועי ישים אליה לב. שלושה מיתרים גורמים לתחושה של אי שקט במאזינים, וארבעה יוצרים צלילים נפלאים ומטרידים כאחד, אבל זה לא מה שמיוחד במיתרים אלו (וגם אין לזה משמעות מיוחדת במונחי משחק).
אבל עם כינור שכל ארבעת המיתרים שלו הוחלפו בשערות הזהב של השטן, אפשר לנגן מנגינה אחרת לגמרי.
התווים של המנגינה הזו גנוזים במספר מקומות מסתוריים כגון אגף הספרים האסורים בספרייה או בתיבת עופרת שניצבת בתוך מעגל הגנה במרתף של מנזר נטוש. אולי אפשר לראות אותם חרוטים על צלע ההר באזור המכונה "הרי עזאזל" או כתובים בכוכבים בימים מסויימים בשנה. המנגינה מאוד מסובכת לביצוע, אבל יש מי שינסה לנגן אותה על אחריותו בלבד.
החלק הראשון של היצירה הוא פשוט מנגינה מורכבת שדורשת הצלחה בבדיקת מיומנות (הופעה - נגינה בכינור) בד"ק 15, ומרגע זה אין דרך חזרה.
החלק השני של היצירה נהיה מסובך ומורכב יותר ויותר, המנגן מגלה שהוא צריך להשקיע את כל מאודו בנגינה ולמעשה להתכוונן לכינור כמו לחפץ קסם. לקראת הסוף מתברר לו שאי אפשר לנגן את זה עם אצבעות אנושיות, אבל למנגינה עצמה יש את הכוח לעשות את השינוי הנדרש -אם למנגן יש יחידות לחש מסוג כלשהו הוא מסוגל לרתום אותן כדי לאפשר לקסם המוסיקה לפעול. בתמורה ל2 עוצמות של יחידות לחש (שתיים מעוצמה 1 או אחת מעוצמה 2) - אגודל ואצבע נוספים פורצים מכפות ידיו של המנגן, ופרקי אצבעותיו מתנפצים ומתאחים מחדש עם מפרקים כפולים במקומות שונים. השינוי הזה כואב מאוד, גורם לנזק של 3 (1ק6) נק"פ ודורש הצלחה בגלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך לנגן. מי שנכשל בשלב הזה, נבלע באדמה, מושמד בלהבה שחורה או נעלם בדרך מסתורית אחרת, אבל מי שממשיך לנגן מגלה שהגרוע מכל עוד לפניו.
בחלק השלישי של היצירה, המנגינה נהיית מורכבת במיוחד, פרועה ומהירה, היא מתחילה לעוות את המציאות. על המנגן להצליח בבדיקת מיומנות בנגינה בד"ק 20 כדי להמשיך לנגן, ובינתיים דברים מתחילים להשתנות מסביבו - עצים צומחים הפוך, סלעים מתחילים לרחף, והמאזינים, כולל המנגן עצמו, צריכים להצליח בגלגול הצלה: חוכמה בד"ק 20 או לשנות צורה לחיה מוזרה כלשהי - כמובן שאם המנגן משתנה הוא מפסיק לנגן ונעלם בצורה מסתורית. לקראת סוף החלק האדמה מתחילה לרעוד ונפערים בה סדקים ונדרש גלגול הצלה: זריזות בד"ק 15 כדי להישאר עומד יציב - זה כולל גם את המנגן. מי שנכשל עלול ליפול לתוך סדק בקרקע, ולספוג נזק מוחץ של 7 נק"פ (2ק6) ועוד 5 נק"פ (1ק10) של נזק תאובה מהקרינה השחורה והמוזרה שבוקעת משם. אם המנגן נפל וספג נזק, הוא צריך להצליח בגלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך להתרכז בנגינה. ואז מגיע החלק הרביעי של היצירה, לשיא של טירוף מוזיקלי.
בחלק הרביעי של היצירה, המנגינה כבר לא נשמעת כמו משהו מהעולם הזה, כל השומעים ובהם המנגן צריכים להצליח בגלגול הצלה: כריזמה בד"ק 20 או לספוג נזק רעם של 14 (4ק6 נק"פ) ועוד נזק של 11 (2ק10) תאובה, כאשר גלגול הצלה מוצלח פירושו חצי נזק. גם כאן נדרש גלגול הצלה: כושר בד"ק 15 כדי להמשיך לנגן. באחד הסדקים בקרקע נפתח שער לגהינום, וממנו עולה השטן בכבודו ובעצמו ובידיו כינור זהב. השטן מצדיע בקשת הכינור שלו למנגן, ומתחיל להתחרות איתו בנגינה משלו.
כללי קרב הנגינה הם פשוטים למדי - השטן והמנגן מגלגלים בדיקות מיומנות, כאשר תוסף המיומנות של השטן הוא 13+. אם המנגן מוציא תוצאה נמוכה יותר מזו של השטן, נגרם לו נזק רעם של 14 (4ק6 נק"פ) ועוד נזק של 11 (2ק10) תאובה. במידה והמנגן נהרג כתוצאה מהנזק הוא נעלם לתמיד, כאשר השטן לוקח אותו איתו לגהינום. אבל מי שמצליח לגבור על השטן בנגינה במשך שש בדיקות מצטברות, עושה את הבלתי אפשרי ומנצח את לוציפר בנגינה! בשלב זה, השטן מצדיע שוב ונעלם. כל השינויים שהתרחשו בסביבה (שינויי צורה, סדקים בקרקע וכו') חוזרים לקדמותם, וכך גם אצבעותיו של המנגן (הנזק נותר וצרי להתרפא ממנו כרגיל) על הקרקע בה עמד השטן נותר פנטגרם חרוך שלעולם לא יצמח בו דבר, ובמרכזו מונח כינור מדהים מזהב - מה הכינור הזה עושה? לא ידוע, ואולי גם לא כדאי לבדוק.
בתמונה - חלומו של טרטיני