• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עלילות ספינת החלל "מתילדה השמנה" -עץ הרשמה [כוכבים אין ספור]-חיפוש שחקנים(6\5)

נשק טבעי הוא חלק מהגוף שלך אז הוא תמיד עלייך בכל מקרה ולא דורש שום מיומנות נוספת בשביל לתקוף איתו.שימוש בנשק טבעי נחשב ל"לחימה בידיים חשופות" בעץ המיומנויות,באותה צורה שבן אדם משתמש באגרופים שלו באומנויות לחימה ולכן אם יש לו את המיומנות "לחימה בידיים חשופות" יקבל בונוס(או חוסר מתאם שלילי) חייזר שמשתמש בנשק שהוא חלק מגופו יקבל בונוס או חוסר מתאם שלילי לשימוש בו אם יש לו את המיומנות של "לחימה בידיים חשופות".
לחימה בידיים חשופות 1+ -בונוס של +1 לסיכויי הפגיעה
לחימה בידיים חשופות 0 - אין בונוס אבל גם אין מתאם שלילי.

בקשר לנשק טבעי בשילוב של נשק חד ידני אחד או יותר--שימוש בנשק טבעי נחשב כפעולה(אתה לא יכול להשתמש בקרן שעל האף שלך אם אתה באהמה ואחרי זה לירות באקדח באותה פעולה)
 
לא הבנתי בכלל את החלק של שימוש ברובים (שכולם נשקי 2 ידיים).
בנוסף לזה שהם נחשבים כשני חפצים שהדמות יכולה להשתמש בהם במצב מוכן (שכאן יש הגבלה לפי הכוח לפני שהדמות סופגת חסרונות) הם גם מצריכים +3 בנשקי אנרגיה/טווח (שאפשר להשיג רק ברמה 6) ו-17 כוח?
זה כנראה אומר שאני צריך להחליף את הרובה של הדמות שלי...
 
ההגבלה היא רק בשימוש בשני נשקים של שני ידיים בו זמנית. זאת אומרת שאם אתה רוצה שהדמות שלך תתחיל להשתמש בשני רובי לייזר (אחד בכל יד) אתה צריך שהיא גם תיהיה טובה מאוד במה שהיא עושה(+3 למיומנות המתאימה) וגם שהיא תיהיה מאוד חזקה (בשביל שהיא בכלל תוכל להחזיק שני רובים,אחד בכל יד).
תחשוב על זה ככה-אתה לא רואה הרבה אנשים נלחמים עם שני רובים נכון? המקרה היחיד שבו מישהו יכול לעשות את זה ושזה יהיה יעיל הוא שהוא יהיה מאוד מיומן בשימוש ברובים האלה ושהוא יהיה מספיק חזק בשביל להשתמש בהם בלי שזה יפריע לו.

בקשר לשימוש ברובה לייזר רגיל כמו שהדמות שלך קנתה- אין עם זה בעיה ומתייחסים לזה בדיוק כמו שרשום בספר וכמו שימוש בכל נשק אחר.
 
אה, אופס...
עדיין לא חושב שכוח הוא מה שרלוונטי פה. הייתי מציע ליצור מיומנות חדשה בשביל זה, כי אני לא באמת רואה קשר בין שימוש ברובה עם 2 ידיים לשימוש ברובה עם יד אחת. משהו כמו במיומנות 0 אפשר להשתמש ב2 נשקי קפא"ק ובאקדחים עם חסרון, ב1 באקדחים, ב2 ברובים עם חסרון וב3 ברובים בלי חסרון...
 
טכנית כוח פיזי הוא כן פקטור. כי לנשק יש רתע. אם אתה לא מצליח להתמודד עם הרתע אתה יכול לאבד שליטה על הנשק/לאבד את הנשק/לאבד שיווי משקל ובמקרי קציון של רתע חזק גם לשבור משהו. אז כן, זה צריך להיות עניין של כוח.

אז צריך כוח כפול כדי להתמודד עם הרתע רק ביד אחת (ועוד רתע נוסף ביד השנייה). וגם קורדינציה מתאימה (שמתטבאת בזירוזת או בחוכמה...) לפחות זאת דעתי.
 
ג'וני אמר/ה:
[post]668913[/post] אה, אופס...
עדיין לא חושב שכוח הוא מה שרלוונטי פה. הייתי מציע ליצור מיומנות חדשה בשביל זה, כי אני לא באמת רואה קשר בין שימוש ברובה עם 2 ידיים לשימוש ברובה עם יד אחת.



liorgonen3 אמר/ה:
[post]668917[/post] טכנית כוח פיזי הוא כן פקטור. כי לנשק יש רתע. אם אתה לא מצליח להתמודד עם הרתע אתה יכול לאבד שליטה על הנשק/לאבד את הנשק/לאבד שיווי משקל ובמקרי קציון של רתע חזק גם לשבור משהו. אז כן, זה צריך להיות עניין של כוח.

אז צריך כוח כפול כדי להתמודד עם הרתע רק ביד אחת (ועוד רתע נוסף ביד השנייה). וגם קורדינציה מתאימה (שמתטבאת בזירוזת או בחוכמה...) לפחות זאת דעתי.


בגלל זה חילקתי את הדרישות לשתי קטגוריות, שימוש ב2 נשקים של יד אחת דורש DEX (מה שלפי דעתי הכי הגיוני) ושימוש בשני נשקים של שתי ידיים דורש STR (שוב,הנשק כבד יותר ויש לו יותר רתע). בנתיים זה ככה,אולי בהמשך אני אכניס שימוש בשני נשקים בו זמנית-
(combat\dual wielding) -בתור מיומנות חדשה(מה שבטוח לא יהיה אפשר לרכוש אותה בתור מיומנות התחלתית בכל מקרה).





עוד הודעה חשובה:
תיקון:שליפת ציוד מתיק מתקדם עדיין נחשבת כפעולה
בקשר לציוד:
בעיקרון רציתי להגיד את זה בתחילת המשחק בשביל לא להכביד עם החוקים אבל אני אגיד את זה גם עכשיו למען הנוחות ורק אזכיר את זה שוב בתחילת המשחק. במשחק הזה הדמות שלכם יכולה להחזיק עלייה כמות מוגבלת של ציוד.כמות ה"מקומות" של ציוד שהדמות יכולה להחזיק עליה שווה למחצית מהכוח שלה(מעגלים כלפי מטה). לכל ציוד בטבלאות שבספר החוקים יש מספר מקומות שהוא תופס שמצויין לידו(נשקי יד אחת תופסים מקום אחד,נשקי שתי ידיים תופסים שני מקומות). אם לדמות שלך אין תיק ויש לה יותר ציוד מהכמות שהיא יכולה לסחוב עליה אז היא לא תוכל להסתובב עם הציוד הזה.שימו לב שגם התיק הבסיסי תופס מקום אחד בציוד שהדמות שלך יכולה לסחוב עליה(ציוד זה נקרא ציוד "מוכן"). אם לדמות שלכם יש עוד ציוד שהיא סוחבת בתיק הגב שליפה של הציוד הזה מבזבזת פעולה מהתור שלה במהלך קרב.שימו לב ש"התיק המתקדם" לא תופס מקום בציוד ה"מוכן".

שימו לב שמחסנית אחת של תחמושת תופסת מקום אחד בציוד ו6 קפסולות של POWER CELLS A גם הן תופסות מקום אחד בציוד(כל קפסולה A מטעינה את נשק הלייזר עד לכמות היריות המקסימלית שלו דרך אגב,לכן משתלם יותר מבחינת ציוד לקנות ותן אם יש לכם נשק לייזר).

לפי מה שבדקתי עד עכשיו כמעט לכל הדמויות שלכם יש מספיק כוח בשביל לסחוב את כל הציוד שלהם עליהן או שיש להן תיק בסיסי (מי שאין לו את הדברים האלה דיברתי איתו).
מי שיש לו תיק בסיסי צריך לשלוח לי הודעה איזה ציוד הוא רוצה שיהיה ציוד "מוכן" ואיזה ציוד הוא רוצה שיהיה ציוד בתיק. למרות שלפי ההיגיון רשמתי לכם שהציוד המוכן הוא לפי העדיפות הבאה:
1.שריון
2.נשק
3.תחמושת(כמה שניתן)
מי שרוצה לשנות את זה מוזמן לשלוח לי הודעה.

דבר נוסף, החוקים היבשים אומרים שניתן לסחוב בתיק הגב כמות מקומות של ציוד ששווה לערך הכוח שלכם. אני לא הולך להתייחס לחוק הזה למען הימנעות מיותר מידי לוגיסטיקה(במילא יש במשחק הזה הרבה ממנה). לעומת זאת אם הציוד בתיק שלכם עובר את גבולות ההיגיון(16 רובים,תותח לייזר של ספינה,פרה,הכפר האחרון שהייתם בו וכו')אני אגיד לכם שיש לכם יותר מידי ציוד וחלק ממנו תצטרכו להשאיר בספינה.




בנוסף שימו לב שהתווסף גזע חדש של חייזרים למשחק(בכתיבת YDS)


 
liorgonen3 אמר/ה:
טכנית כוח פיזי הוא כן פקטור. כי לנשק יש רתע. אם אתה לא מצליח להתמודד עם הרתע אתה יכול לאבד שליטה על הנשק/לאבד את הנשק/לאבד שיווי משקל ובמקרי קציון של רתע חזק גם לשבור משהו. אז כן, זה צריך להיות עניין של כוח.

אז צריך כוח כפול כדי להתמודד עם הרתע רק ביד אחת (ועוד רתע נוסף ביד השנייה). וגם קורדינציה מתאימה (שמתטבאת בזירוזת או בחוכמה...) לפחות זאת דעתי.
טכנית לנשקי לייזר אין רתע ולכן הם תמיד מקבלים +1 לפגיעה, חסרון של -2 לפיכך מוגזם כשיש רתע ובכלל לא קשור בנשקי לייזר כיחס לכוח.
מסכים לגבי הקורדינציה, אבל אני רואה אותה כמשהו נלמד, כלומר מיומנות.
זרתוסטרה אמר/ה:
בגלל זה חילקתי את הדרישות לשתי קטגוריות, שימוש ב2 נשקים של יד אחת דורש DEX (מה שלפי דעתי הכי הגיוני) ושימוש בשני נשקים של שתי ידיים דורש STR (שוב,הנשק כבד יותר ויש לו יותר רתע). בנתיים זה ככה,אולי בהמשך אני אכניס שימוש בשני נשקים בו זמנית-
(combat\dual wielding) -בתור מיומנות חדשה(מה שבטוח לא יהיה אפשר לרכוש אותה בתור מיומנות התחלתית בכל מקרה).
מסכים שDEX קשור, אבל הוא גם ככה נותן +1 לפגיעה ברמת 14-17 ו+2 ב18, לא חושב שצריך לקשור אותו יותר מזה, בגלל זה ניסיתי לעזור והצעתי את המיומנות.
האמת לא הייתי מגיב עכשיו אם לא הייתם מזכירים שניכם את הרתע כשיקול.
 
זה נכון שלנשקי לייזר אין רתע והם מקבלים פלוס אחד בגלל זה אבל הם בכל זאת כבדים ולכן דורשים כוח(פלוס לנשקים בליסטים כן יש רתע).
בנתיים זה החוקים,במילא אף אחד לא יוכל ברמה הראשונה לבחור בשני נשקים דו ידניים. בהמשך יש סיכוי טוב שאני אוסיף את המיומנות אם מישהו יבחר להשתמש בשני נשקים .
בלי קשר תודה על העזרה ומקווה שלא נפגעת או משהו.
 
רגע... לטינא'נים יש זנב שעושה 1ק8 כמו חרב... מעבר לכל היכולת של הגזע... זה מאוד שבור. למה שאנחנו נשיק בני אדם שעושה נזק מינימלאי בהתקפה ללא נשק, צריכים לשלם על נשק, ועוד אפשר לפרוק אותנו מהנשק. בעוד שחקן אחר יכול שיהיה לו חרב בתור נשק טבעי? 1ק8 לחרב זה הרבה יותר מידי. גם אם יש לזה מינוס נגד שריון מתקדם יותר.

(מעבר לזה שהוא מקבל מיומנות מתנה בגלל הגזע.)
 
ראשית, כאשר אתה משתמש במיומנות הלוחמה/ללא-נשק אתה מוסיף את תוסף המיומנות להתקפה ונזק יחד, בשונה מכל מיומנויות הלוחמה האחרות.
שנית, כאשר אתה משתמש במיומנות הלוחמה/ללא-נשק והיא בדירוג +3 לפחות, אתה מסוגל לתקוף ולגרום נזק לאנשים בעלי שריונות-כוח ודומיהם, בין השריונות הטובים ביותר במשחק.
אם להוריד את ה"חולשה" של הזנב ולהקטין את הנזק ל-ק4, שזה כבר פי 2 מהנזק שאגרופים, בעיטות ואומנויות לחימה גורמים, אני רואה את האיזון חוזר. אני גם מפקפק בהחלטה לתת לגזע מיומנות חינם, מכיוון שלשום גזע אחר אין מאפיין דומה. חבילות העבר וחבילות האימונים מכסות את המיומנויות ההתחלתיות, ואין סיבה שגם גזע מסויים ייתן אותן.
 
האמת לי אין ממש בעיה עם הגזע כמו שהוא מוצג. המגבלה שאני הייתי מוסיף היא פשוטה והגיונית: כל הציוד המיוצר מיועד לבני אדם, לפיכך גזעים שאינם בני אדם יוכלו להזמין רק ציוד מיובא מעולם הבית שלהם (במקרה הזה TL2) במחיר קצת יותר יקר (עוד 20-100% תלוי במרחק) או ציוד בייצור מיוחד במחיר הרבה יותר גבוהה ממחיר נורמלי (משהו בין פי 5 לפי 10 וזמן הכנה).
מה שאני כן מוצא מעט מוזר זה חוסר הנכונות שלהם להילחם במישהו מהגזע שלהם...
 
Qurrion אמר/ה:
[post]669003[/post] ראשית, כאשר אתה משתמש במיומנות הלוחמה/ללא-נשק אתה מוסיף את תוסף המיומנות להתקפה ונזק יחד, בשונה מכל מיומנויות הלוחמה האחרות.
לא ידעתי את זה.
אם ככה, הגזע הזה שבור באופן מגוחך, וגם אם הקוביה תיהיה ק4 הוא צריך חיסרון כלשהו לאזן.
 
אוקיי קראתי את ההודעות שלכם,
בגלל שאני באמת לא רוצה להשתמש ביותר מידי חוקי בית ולהסתכן בלשבור את המשחק אז לבנתיים נוריד את הקטע של הdual weilding. אם מישהו רוצה להשתמש בשני נשקים בו זמנית זה יכול להיות רק נשקים שאפשר להחזיק ביחד אחת ושימוש בכל נשק בודד נחשב כפעולה שלמה.(לדוג' אם יש לי שני אקדחונים אני יכול להחזיק כל אחד מהם ביד אחת אבל בתור פעולה אני יכול להשתמש רק באחד מהם).

בקשר לגזע, נוריד את הנזק לק'4 ובנוסף אני אוריד את המיומנות חינם. אני חושב שביחד עם שני המינוסים לתכונות שלו והמינוס כנגד שריון מתקדם זה מאזן . אם יש לכם דעה אחרת אתם מוזמנים להגיב.

בקשר לחוסר המוכנות שלהם להילחם בגזע שלהם, על זה YDS יצטרך להרחיב ברקע שלהם מכיוון שהגזע הוא יצירה שלו( זה באמת קצת לא מסתדר עם הרקע שלהם).
אם יש לכם עוד הערות\טענות בסגנון הזה תגיבו פה ואני אשמח לנסות ולתקן.
עריכה: תיקנתי גם את הגזע של הבאמות' בהתאם. שימוש בקרן שלו עכשיו שונה להתקפה ללא נשק שעושה ק'4 נזק וגם לה יש חיסרון כנגד שריון ברמה TL3 ומעלה.
 
אני מציע להוריד את המחסר להתקפות של הזנב גם כן. חוץ מהעובדה הלא הגיונית שנשק טבעי אמיתי עובד פחות טוב כנגד שריונות מתקדמים מאגרופים ובעיטות, יש את ההגבלה הקיימת לנשקים טבעיים ואומנויות-לחימה, שיש שריונות אשר חסינים להתקפות מהם, וצריך את המיומנות לוחמה/ללא-נשק בדרגה +3 לפחות על מנת להתעלם מההגבלה הזו.
 
חזרה
Top