• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 29] מעשיות

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37056 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449[/spoiler]אחרי שהזכרתי בערך את מעשייה כמה פעמים, הגיע הזמן לספר עליה כמו שצריך.
ואז מלאך החורף.
-------------------------

מעשייה היא הרובע הדרום-מערבי של חותם. ממזרח היא גובלת בעיר הצבעים, מדרום יש קטע מחומת החתולים, במערב נמצאת הרעלה ומצפון היא גובלת במעט מחומת הארץ הגבוהה ובביבר האכזר. מעשייה ממוקמת בנוחות בפינת העיר ואין הרבה סיבות לעבור דרכה, וטוב שכך, בגלל שמעשייה יכולה להיות מסוכנת. או לא. זה באמת תלוי במתי ולאיפה אתה מגיע.
מעשייה היא המקום אליו מגיעים האגדות והיצורים שעבר זמנם. כשמפסיקים לספר אגדה מסוימת, כשמפלצת לא מתאימה עוד לסביבה המשתנה, כשדבר עתיק בעולם מאבד את מקומו - הם מגיעים למעשייה. זוהי לא החלטה רצונית או פעולה פיזית: זה לא שיצורים קמים והולכים למעשייה. כשמגיעה נקודת האל-חזור, האגדה נשכחת והתפלץ נעלם ועל גבול מעשייה מגיחה עוד דמות מתוך הערפילים.
האדריכלות של מעשייה לא שונה בהרבה מזו של שאר העיר, למרות שהיא ישנה ושחוקה הרבה יותר. ערפל קריר מבטיח שהשמש אף פעם לא ממש חודרת אל הרחובות, והערפל מסמיך ככל שמעמיקים לתוך הרובע. המרצפות גסות, עקומות ולעתים חסרות, ושלוליות חסרות השתקפות ממלאות את הרווחים. דמויות לא ברורות מופיעות ונעלמות לתוך הערפילים, ומהחלונות מביטות עיניים בכל עובר ושב.
תושבי מעשייה הם חבורה מוזרה. כשתושב חדש מופיע הוא מקבל צורה חדשה, גם אם כבר היה יצור עם צורה לפני כן, שלפעמים קשורה למה שהיה ולפעמים לא. הצורה החדשה היא תמיד ייחודית, אף פעם לא זו של יצור קיים, והם עובדים לפי חוקים משלהם. הם לא מזדקנים, אוכלים או נושמים, אבל נראה שיש להם צרכים כלשהם שיוצרים ביניהם מארג יחסים מורכב. יש להם כוחות משונים, כמו העלמות מעיני יצורים רעבים או השתקפות באבנים, והכוחות האלה עוצמתיים יותר ככל שהיצור או האגדה היו חשובים יותר לפני דעיכתם. במעמקי מעשייה, היכן שהרחובות מפסיקים להתחשב במוסכמות המרחביות הרגילות, שוכנים אלה שהיו אדירים כל כך שזכרם לא מת גם במוות.
תושבי מעשייה הם לרוב מתבודדים. הם מוצאים לעצמם חדר או בית, או משוטטים ללא מטרה ברחובות. באופן רגיל הם לא יכולים לחלוק מקום עם אחר, ונדיר מאוד שהנסיבות מסתדרות כך ששניים גרים באותה דירה. בכל מקרה, הם משלימים עם גורלם - אין להם הרבה ברירה. הם לא יכולים לעזוב את מעשייה משום שזה מקומם, ואם הם מנסים לעזוב הם נמשכים חזרה די מהר. היחיד שהצליח לברוח הוא רואד אלטליין, והוא שורד רק בזכות הכוח המקרקע של הארץ הגבוהה. זה לא שמשהו במעשייה מושך אותם פנימה כמו שזהו עולם אחר שמשום מה התחבר לעולם הזה, ועכשיו ניתן לחצות את הגבולות המטושטשים שלו - אך לא לברוח ממנו לאורך זמן.


בכל מקרה, כבר יותר מחמישים שנה שבעיר הצבעים, ובשנים האחרונות גם בחזית המים ובארץ הגבוהה, מספרים על מלאך החורף. אישה לבנה קטנה עם כנפיים שחורות, שמגיחה מתוך הלילה בחיפוש אחר דבר מה ומותירה אחריה שובל של הרס. מי היא, ומה היא מחפשת? יש שאומרים שהיא מכשפת בוץ עתיקה שמחפשת את אהובה המת; אחרים אומרים שהיא עונש שנשלח ממרומים; או בתם של ינשוף וקבצנית בודדה; או בת-אפר שקמה לחיים; או נשמה של ילדה קטנה שהלשכה איבדה; או סימן המבשר את סוף העולם. מספרים שהיא הייתה המאהבת של הקיסר שניפצה את נשמתו כשבגד בה; שהיא עפה בלב סופת רעמים להכות בבתיהם של השוכחים את אבותיהם; מספרים על הרחוב שלה, סמטא אפלה ומכוסת שלג בלב עיר הצבעים ממנה באים חלומות רעים; ושהיא בעצם מגנה על כולם מהאימה שמעבר ללילה. אף אחד מאלה אינו האמת. האמת היא זו:
לפני שנים רבות סופרה אגדה על שלושה ילדים שחיפשו ביצה לבנה בשלג. הפרטים כבר לא ידועים ולא חשובים, זו הייתה אגדה שולית שנשכחה במהירות. כמו רבות אחרות, היא הופיעה בערפילים בגבולות מעשייה. כמו רבות אחרות, היא הייתה צריכה זמן להתרגל להיותה מודעת. כמו רבות אחרות, אז היא בחנה את עצמה, בחנה את כוחותיה. היא גילתה שהיא לבנה כשלג, מה שהיה צפוי. היא גילתה שהיא קטנה כמו ילד (למרות שגופה היה מבוגר), מה שהיה צפוי. והיא גילתה שיש לה כנפיים שחורות כמו הלילה המוחלט, ושהיא אדירה יותר מכל אגדה שפגשה, מה שהיה לא צפוי ביותר.
אגדות קטנות כמוה לא אמורות להיות חזקות כל כך, אך כך קרה. שלג צורב נשר מכנפיה כשהיא עפה, נשימתה הייתה משכרת, היא יכלה להקפיא כל דבר שנגע בעורה, ידיה היו מהירות כברק והחלומות של הסובבים אותה נטו לזלוג למציאות (לפעמים בעידודה). האגדות החלשות היו חלשות ממנה בהרבה, והאגדות החזקות ידעו להיזהר מהכנפיים וברחו. למעמקי מעשייה ולאגדות האדירות ביותר היא לא העזה ללכת, אך כל דבר אחר במעשייה לא השתווה אליה. מה אגדה חדשה אמורה לעשות, כשכל מה שנמצא במעשייה קטן מדי או גדול מדי בשבילה?
היא החליטה ליצור אגדה שתתעלה על האגדה שהייתה והחלה לצאת אל עיר הצבעים. בהתחלה היא רק זרעה הרס פה ושם, כי היא לא מצאה דרך אחרת למשוך תשומת לב. עם השנים היא למדה לעדן את השיטות שלה, להכות במקומות מסוימים, לעזור לאנשים מסוימים, לעשות דברים מבלבלים ולתת לאנשים להשלים בעצמם. האגדה עליה התבססה והתפשטה, עשרות גרסאות שונות אך כולן עליה, כולן שייכות למיתוס שלה. האגדה שלה כבר מוכרת יותר ומסופרת יותר מהאגדה שהייתה, אך היא לא רוצה לעצור. משהו דוחף אותה הלאה, להגדיל את האגדה שלה אף יותר. ודברים מוזרים התחילו לקרות לה, מה שמדאיג את האגדות האחרות של מעשייה.
באופן רגיל היית מצפה שמלאך החורף והאגדה עליה יהיו נפרדות - כשהאגדה עליה תדעך, היא תופיע כישות נפרדת בשולי מעשייה. אך הסיפורים משפיעים עליה כבר עכשיו. היא קיבלה חלק מהתכונות שאנשים המציאו לה - כמו שליטה ברוח ועיניים שחורות (למרות שאחרות, כמו כוח של תריסר גברים ושליטה במזג האוויר, נפוצות בסיפורים אך עדיין שגויות). האם כשהאגדה תדעך היא תעצים את מלאך החורף אף יותר, או תיוולד כאגדה שמתעלה גם עליה? התושבים האחרים בכל מקרה לא יכולים לעשות הרבה, אך הם מתחילים לשקול משלחת ללב מעשייה.
בינתיים מלאך החורף מסרבת לתת לאגדה שלה לדעוך. היא ממשיכה להופיע ברחבי חותם, ממשיכה לעודד את הסיפורים עליה, מונעת קדימה על ידי צורך מסתורי, רצון ל... משהו. היא לא יודעת מה; היא מתכוונת לגלות.

שילוב במשחק
התמודדות ישירה עם מלאך החורף מתאימה בעיקר לדמויות חזקות מאוד, שכן היא יכולה לנצח בקלות כמעט כל אדם. גם בלי להתעמת איתה ישירות, כדי להשפיע על העיר בקנה המידה שלה הדמויות צריכות הרבה השפעה או הרבה כוח. מצד שני, כל עוד נזהרים לא להגיע לעימות ישיר, אפשר לשלב אותה גם במערכה של דמויות חלשות יותר. אפשר להכין את השילוב שלה במשחק מראש על ידי הזלפת הסיפורים עליה משלב מוקדם וחשיפת האמת באופן הדרגתי. אם השחקנים מתעניינים במלאך החורף, המשימה שלהם תהיה לברור את האמת מתוך השמועות עד שימצאו את מלאך החורף ויצליחו לעקוב אחריה חזרה למעשייה (משימה לא פשוטה; היא מהירה מאוד).
אחרי שהאמת מתגלה, אם החבורה מעוניינת לעצור את מלאך החורף היא תצטרך לשתף פעולה עם אגדות אחרות ולהגיע ללב מעשייה, או לחילופין לחשוף את האמת מאחורי האגדה (מה שיגרור השלכות מורכבות מבחינת ההשפעה על מלאך החורף). אם החבורה תחליט להתיידד עם מלאך החורף הם יצטרכו להוכיח את עצמם: או כשווים לה מבחינת כוח, או כשימושיים בפיתוח האגדה שלה. אם הם יעזרו לה מספיק, היא תשמח לעזור להם במשימות קצרות בעיר או להדריך אותך בתוך מעשייה.

-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
הגשה מצויינת, כיף לקרוא. הקונספט של עוצמה וחיבור לעולם בהתאם לאגדה מגניב מאוד. מעניין אם ברגע שיספרו את האגדה על הביצה הלבנה שוב, מלאך השלג תושמד או לחילופין תתנתק ממעשייה. נשמע כמו דרך טובה למצוא דרך להביס אגדות בעייתיות שהדמויות נשלחו לטפל בהן.
 
תודה על התגובה.

חשבתי שמישהו יחשוב על הרעיון הזה, אבל הרגשתי שהגשה ארוכה מדי כבר ככה. אז בתשובה: לא, זה לא יעבוד. למרות הבעיות הלוגיסטיות הקשות של להפיץ מחדש אגדה שנשכחה, אחד המלומדים של חותם הצליח לגלות את פרטי האגדה של אחד מתושבי מעשייה ועבד על פרסומה בשארית חייו. התלמיד שלו המשיך בעבודה אחרי מותו ותיעד את התוצאות עם שאר המחקר של המלומד על מעשייה: האגדה לא נעלמה או השתנתה בכל דרך שהיא, למיטב שיפוטו של התלמיד. לא נראה שלפרויקט הייתה כל השפעה.
במהדורה השנייה והנדירה בהרבה הוא מוסיף שהאגדה גרה כעת עם אגדה אחרת, למרות שאין ביניהן הרבה נקודות דמיון.

וברמת המטא: למרות שזה יכול להיות אתגר מעניין, אני לא רוצה שהטיפול יהיה פשוט כל כך. אגדות אמורות להיות ישויות מרוחקות אך עוצמתיות, ולתת את האפשרות הזו יפגע מאוד בצד הזה שלהן.
 
זה דווקא יכולה להיות משימה מעניינת, למצוא את האגדה המקורית עליה כדי להשמיד אותה... וכך לשחרר סופית את האגדה של מלאך החורף, מה שיוביל להתפתחות רצינית. יש הסבר כלשהו לאיך היא הפכה למלאך החורף, או שזו פשוט טעות?

רעיון שחשבתי עליו (מעניין אם הוא יתאים לעולם): אגדה, או סיפור, זה עולם שלם. אפשר לומר שכשהעולם מפסיק להתקיים במוחות של אנשים, הוא מופיע פיזית בעולם, בצורה פיזית - זו האגדה. ומה אם מי שהאגדה הורגת נשאב לתוך העולם הזה, שבתוכה? כך ש:
- ככל שאגדה הורגת יותר, היא מתחזקת יותר, כי עולמה הפנימי מורחב.
- יכול להיות שמלאך החורף התחילה את חייה בלחסל משהו אחר, אולי אפילו אגדה שגססה לידה, מה שגרם לה לקבל את כוחה.
- ואם זה כך, יכול להיות שהדרך לנצח את מלאך החורף היא מבפנים - הדמויות צריכות לתת לה להרוג אותן, ואז הן יפילו אותה מבפנים וישמידו את מלאך החורף - וכך יצילו גם את כל מי שהיה כלוא שם. או שהם ימצאו מה גורם לה לרצון העז להשמיד, ולעצור אותו.
ואז, הם נתקעים בפנים...
 
באמת שכחתי להתייחס לזה. תודה על התזכורת.

התשובה הברורה היא שאף אחד לא בטוח. אולי הסגל של ביה"ס בוץ יודע, אבל קשה מאוד לפגוש אותם, ודאי וודאי להוציא מהם תשובות. אין תשובות גם לשאלה דומה - מי היה שם קודם?

אבל יש קשרים מסוימים בין השניים. מכשפי בוץ ברמה באמת גבוהה מתחילים לזלוג כוחות לא שגרתיים, בדומה לאגדות. אלה לעיתים קרובות כוחות שלא בשליטתם המלאה, לא בדיוק מה שהיית מצפה מכישוף בוץ והם תמיד ייחודיים לכל מכשף.
גם הרחובות של מעשייה מזכירים כישוף בוץ. הערפל הכבד, השלוליות האפלות (שעלולות להתגלות כמעבר למקומות לא צפויים), ולפעמים נדמה שהבניינים חיים - בצורה דומה לחיי הרגע שאפשר ליצור עם כישוף בוץ.
לבסוף, השפעותיהן של האגדות שגרות מסביב לבית הספר מתעצמות עם השנים, מה שאומר שכישוף בוץ כנראה עושה להן טוב. כל אגדה כזאת נעלמת בשלב כלשהו ואחרת תופסת את מקומה, אבל עדיין.
 
ת'ור אמר/ה:
באמת שכחתי להתייחס לזה. תודה על התזכורת.

התשובה הברורה היא שאף אחד לא בטוח. אולי הסגל של ביה"ס בוץ יודע, אבל קשה מאוד לפגוש אותם, ודאי וודאי להוציא מהם תשובות. אין תשובות גם לשאלה דומה - מי היה שם קודם?

אבל יש קשרים מסוימים בין השניים. מכשפי בוץ ברמה באמת גבוהה מתחילים לזלוג כוחות לא שגרתיים, בדומה לאגדות. אלה לעיתים קרובות כוחות שלא בשליטתם המלאה, לא בדיוק מה שהיית מצפה מכישוף בוץ והם תמיד ייחודיים לכל מכשף.
גם הרחובות של מעשייה מזכירים כישוף בוץ. הערפל הכבד, השלוליות האפלות (שעלולות להתגלות כמעבר למקומות לא צפויים), ולפעמים נדמה שהבניינים חיים - בצורה דומה לחיי הרגע שאפשר ליצור עם כישוף בוץ.
לבסוף, השפעותיהן של האגדות שגרות מסביב לבית הספר מתעצמות עם השנים, מה שאומר שכישוף בוץ כנראה עושה להן טוב. כל אגדה כזאת נעלמת בשלב כלשהו ואחרת תופסת את מקומה, אבל עדיין.
אולי תריץ משחק ב"משחקים מקוונים ורשומות" בעולם שלך? אני מאוד אשמח להשתתף.
 
ת'ור אמר/ה:
הייתי שמח להריץ משחק בחותם מתישהו, אבל כרגע אני לא חושב שהיא מפותחת מספיק, אין לי מספיק ביטחון כמנחה ואין לי אפילו קרוב למספיק זמן... אז בינתיים זה נשאר חלום נחמד.

כשזה יהפוך למציאות תזכור אותי בבקשה.
 
אם יורשה לי לציין-אני מסתקרן (ומזדעזע) מן האפשרות האיומה כי 'חותם' ו'שוק הגנים' של yds מתקיימים בעולם אחד
 
טוב, עשיתי את זה בסוף.
dvav אמר/ה:
[post]669883[/post] אם יורשה לי לציין-אני מסתקרן (ומזדעזע) מן האפשרות האיומה כי 'חותם' ו'שוק הגנים' של yds מתקיימים בעולם אחד
שיהיה ברור, התכוונתי לא רק שאפשר להיות בשניהם באותו קמפיין. אלא שיש בניהם קשר כל שהוא.(גן עדן בע"מ אני מניח)
ת'ור אמר/ה:
[post]669895[/post] הם אף פעם לא תוכננו עם המחשבה הזאת,
בשום שלב לא חשבתי אחרת :)
 
tkhag1 אמר/ה:
[post]669646[/post] כשזה יהפוך למציאות תזכור אותי בבקשה.
dragonitzan אמר/ה:
[post]669857[/post] ואותי. אני אשמח לשחק בעולם הזה, זאת תהיה הרפתקה הזויה ברמות! וכיפית!
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]669940[/post] גם אותי אל תשכח!
גם אותי אם אפשר

מנהלי - נא להפסיק לפרסם הודעות תזכורות לת'ור
 
חזרה
Top