• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 1][פאת'פיינדר] פונדק חי

Mr. rules אמר/ה:
טוב לדעת שיש לזה חוקים, אבל אני לא מסכים איתך. חלק מהיכולות, כמו שליטה פנימית וריכוז מושלם לא שקולות ליכולות אחרות, אלא יותר 1/2 יכולת. זה כמו להגיד שיכולת נשימת המים של דרקון ירוק שווה בעוצמה לנשק הנשיפה שלו. בנוסף, ה"ל זה סטנדרט בדירוג אתגר 8+, אז אני לא בטוח אם אמורים להחשיב את זה כיכולת.
הבעיה היא שזה עובד על פי כמות יכולות, לא על פי איכותן. בנוגע להתנגדות ללחשים, בדוגמה שהם נתנו שם הם מחשיבים יכולות שעובדות נגד קסם כיכולות בפני עצמן, ולא מניחים שבדרגה הזו זה סטנדרטי. דווקא על שליטה פנימית יכול להסכים איתך, למרות שאני חושב שהיכולת הרבה יותר חזקה ממה שהיא נראית ונותנת הרבה מקום למנחה לעשות דברים שלא מצוינים בפירוש במכאניקה (אני מדמיין טיפה את הקרב של הרהיטים והכלים ביפה והחיה כשהחיילים של גסטון פורצים לטירה), אבל אפשר גם לפרש אותה כקוסמטית בלבד.

אלו קווים מנחים. הנוסחה היא (ד"א+התוספת מהיכולות) בחזקת 2, כפול 500 מ"ז. התוספת מהיכולות היא על פי כמות היכולות, וזה 0+ ליכולת הראשונה, 1/2+ ליכולת השנייה והשלישית, ו-1+ לכול יכולת מעבר לזה. עם 1- לכול חולשה של המפלצת. אלו כמובן רק קווים מנחים, אבל אני חושב שהם נותנים לך מושג טוב מה אמור להיות המחיר. גם בדוגמה הם לא מדייקים בהם, כשהם מגיעים ל-98K מ"ז לאיזה גולם ופשוט מעגלים ל-100K בשביל היופי.

פלאפי אמר/ה:
אני חשבתי פעם שפאת'פיינדר היה אמור פשוט לתקן דברים קטנים שאנשים לא אהבו ב3.5
אם אתה בא בגישה הזו ברור שתתאכזב מהשיטה, בעיקר שאתה באמת התעמקת במכאניקה של 3.5. זו שיטה שלקחה כיוון אחר, שמצד אחד מנסה להיות 'פשוט יותר' ופתוח יותר למתחילים, ומצד שני משנה הרבה דברים בצורה שהמפתחים החדשים של השיטה רוצים אותם. הם יכולים לטעון שהם "3.5 אבל טוב יותר", אבל בפועל זה ממש לא. זו שיטה פשוט אחרת.
 
חזרה
Top