• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

צפייה במשחקי תפקידים ביוטיוב

לאחרונה (קרי בשנתיים-שלוש האחרונות) קם טרנד חדש של הקלטה של משחקי אונליין והפיכתם למעין ערוץ תוכניות ביוטיוב. אני חושב שהדוגמא הבולטת היא Critical Role, וגם היה את הערוץ של וויל ויטון - מעניין אותי לדעת מי כאן צופה בערוצים הללו?
אתם מרגישים שזה משפר לכם את המשחק או עוזר לכם להנחות טוב יותר - או שזה פשוט בידור נטו?
פשוט נתקלתי במאמר של Geek and Sundry שכלל ראיון עם הבחור שמארגן את Critical Role וטוען ל"השפעה" שלו על מבוכים ודרקונים בכלל. נראה לי מוזר איך תוכניות יוטיוב הגיעו לכזו השפעה - או שהסיבה היא פשוט שהראיון הוא "מטעם"...
http://geekandsundry.com/matt-mercer-talks-critical-roles-impact-on-dungeons-dragons/
 
אומנם לא ביוטיוב, אבל צפיתי בtitansgrave. רציתי לראות איך השיטה וגם אם הקונספט של סדרת משחק תפקידים עובד.

לא מפליא שהטרנד הזה ממשיך ומתפתח, זה קורה לכל תחום ביוטיוב. עד כמה זה משפיע על קהילת שחקני התפקידים? כנראה שמעט מאוד עד לא בכלל, אני לא רואה איך המדיה משפיעה יותר מידי על השחקנים, בין אם זה פורום או סדרה. מקסימום מפרסם שיטה או ספר חדשים.
 
מצד אחד זה נשמע לי מטופש - למה לצפות באנשים משחקים במקום לשחק בעצמך? מצד שני, זה משהו שכבר קיים בהרבה צורות, בתחום הגיימינג בערוצי הlets play, ובתכלס גם כל ספורט שצופים בו בטלויזיה.
אני באופן אישי לא רואה את עצמי יושב ורואה משחקים ככה.
 
אני פשוט תוהה, כי כן נתקלתי בג'נקון למשל בהערצה לתוכניות הללו - למרות שזו לא דוגמא לקהל הרחב.
מעבר לכך, גם מעולם לא הבנתי את החיבה לפודקאסטים, שתמיד נראה לי פורמט ירוד בהשוואה לאינטרנט הרגיל. וידאו הוא שיפור משמעותי לעומת פודקאסט בעיניי, ואני בהחלט צופה ביוטיוב לא מעט - למשל בתחום המשחקים בסקירות של משחקי לוח שכיף לראות את הרכיבים ולהבין איך המשחק עובד - אבל לא כמקור למאמרים/בידור.
 
דווקא פודקסטים אני מחבב. היתרון שלהם על פני ווידאו הוא שאני יכול להקשיב בזמן שאני עושה משהו אחר ולא פנוי להסתכל. כן יש הרבה פודקסטים ברמה מאוד נמוכה, אבל זה נכון גם לסרטונים, צריך לחפש את מה שטוב
 
חזרה
Top