• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אתגרי כתיבה - סיכום

אז החלטתי להפסיק עם אתגרי הכתיבה השבועיים. הסיבה היא שהרגשתי שפחות ופחות היה לי זמן להשקיע בהם, ואני חושב שזה התחיל להיות מורגש. כמעט אף פעם לא הספקתי לקרוא את הסיפורים של האנשים שעמדו באתגרים, ואני חושב שגם זה הורגש. זה חבל לי מאוד.

אבל הצלחתי לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי: 52 אתגרים. למה 52? כי המטרה המקורית של האתגרים האלה הייתה לאפשר לאדם לקחת שנה שלמה שבה כל שבוע הוא כותב סיפור, ולכל שבוע יש לו אתגר. (למרות שזה לא מתחלק ב-8 :( )

חזרתי אחורה ועדכנתי את כל האתגרים שבהם בעבר לא היה רשום מי עמד באתגרים. השתמשתי בכלי אוטומטי כדי לאתר את הסיפורים (שכנראה שהייתי צריך לפתח לפני הרבה זמן), אז ייתכן שהאתגר שלכם לא נרשם במידה ולא רשמתם את המילה 'אתגר' בכותרת, למרות שאני לא חושב שיש כאלה. גם האינדקס של אתגרי הכתיבה עדכני עכשיו, ובזאת רשמית אני מסיים את נגיעתי באתגרים.


קצת סטטיסטיקה: במהלך 52 האתגרים, פורסמו 229 סיפורים, שזה בערך 4 וחצי סיפורים בממוצע לכל אתגר (הממוצע ב-26 האתגרים הראשונים היה כמעט 6 סיפורים לאתגר!).

סה"כ פרסמו באתגרים 26 כותבים שונים, כשאלה הכותבים עם יותר מ-10 סיפורים:
  • nextorl, עם 44 סיפורים
  • rui, עם 35 סיפורים
  • ת'ור, עם 35 סיפורים
  • הלדין, עם 29 סיפורים
  • אנוכי, עם 22 סיפורים
  • dragons, עם 15 סיפורים

האתגרים עם המספר הרב ביותר של כותבים (9 לכל אחד), הם אתגר 1, אתגר 7 ואתגר 9.

אם מישהו מעוניין בנתונים המלאים, אפשר לראות אותם כאן.


אני אישית מתכנן לחזור לאתגרים, ולנסות לעמוד בהם בעתיד. הפרויקט הזה גרם לי לכתוב יותר משכתבתי כבר שנים, והוא גם גרם להרבה אחרים לכתוב, ואני מאוד גאה בזה (229 סיפורים!!).

אני מקווה שהאתגרים הציתו את הדמיון שלכם, שהם עודדו אתכם לכתוב, ושהם יעודדו עוד אחרים לכתוב בעתיד :)
 
תודה רבה על הרעיון, ההשקעה והביצוע הכובש. כשהלחץ יתמתן יותר מאשמח לחזור לאתגרים, כתבתי המון ונהניתי מזה מאוד :)

עריכה:
איך לא חשבתי על זה? הסיפורים האהובים עלי ביותר הם:
3) https://www.pundak.co.il/forums/threads/35846. סיפור עוצמתי לכתוב ומהתגובות שלכם גם לקרוא.
2) https://www.pundak.co.il/forums/threads/36144. מרגיש לי שהטון האפלולי תפס היטב, ובנוסף נהניתי מאוד לכתוב אותו ולחשוב על הרעיון שלו. בדרך כלל אני סולד מגוף ראשון, אבל זאת הייתה חוויה.
1) https://www.pundak.co.il/forums/threads/36376. הוא ריגש אותי יותר מכל סיפור אחר, ונכתב בדיוק בתקופת המסע לפולין. בנוסף, אפילו החכמתי ולמדתי את מספר פסוקים מהתנ"ך בזכותו.

אני מאוד אוהב גם את סיפורי השגרה המתעים שלי, אבל הם יותר תעלול חמוד מאשר סיפור אמיתי ורציני. בכל מקרה, השלושה האלו הם הסיפורים שנגעו בי יותר מכולם.
 
תודה רבה, זה היה ממש כיף ואדיר. חבל לי שהפסקתי לכתוב, אבל אין מה לעשות. החיים מעצבנים לפעמים.
בכל מקרה, הייתי ממש שמח לשמוע אם לאנשים יש איזשהו סיפור אהוב במיוחד, או משהו כזה. אם היה לי את הזמן לקרוא את כל האתגרים שוב הייתי בהחלט מחפש את הסיפור האהוב עלי,
מהאתגרים שכתבתי, הסיפור האהוב עלי נותר כותונת הפסים (https://www.pundak.co.il/forums/threads/35812), אני לא יודע למה, אבל יש בו איזשהו משהו שממש נוגע ללב מבחינתי.
 
בתור התחלה, גילת'אנס, ישר כוח על היוזמה ועל המאמץ הרב שהשקעת באתגרים האלה. זו הייתה חוויה אדירה, ושמחתי מאוד לראות את כל הסיפורים שפורסמו לאתגרים. תודה.

גם אני מצטער שלא יכולתי למצוא את הזמן לאתגרים האחרונים, אבל אני שמח לראות שעדיין הצלחתי לכתוב ליותר מחצי מהם (מודה שהרשמתי את עצמי). האתגרים עזרו לי לכתוב בתקופה שהתקשיתי למצוא השראה לסיפורים - ועזרו לי לשמור על חלק חשוב בצד היצירתי שלי.
וכמנהל, האתגרים הזריקו חיים לפורום הכתיבה בצורה מדהימה. היה נהדר לראות כל כך הרבה אנשים באים, מנסים, נותנים ומקבלים ביקורת ומשתפרים.אני בטוח שכל מי שהשתתף הרוויח מזה משהו, ואני שמח שהייתה לי ההזדמנות להיות חלק מזה.

במבט קדימה, אני אשמח אם בעתיד מישהו ירים שוב את הכפפה ויחזיר את האתגרים לשגרה. אולי אני אעשה את זה בעצמי, אבל נכון לעכשיו אני חושש שאני לא אוכל לקרוא ולהגיב לכל הסיפורים, ואני לא רוצה לנהל את האתגרים בלי שיהיה לי הפנאי לעשות את זה. אם מישהו אחר מעוניין הוא מוזמן לפנות אליי, אבל בכל מקרה אני חושב שכדאי לקחת הפסקה של כמה חודשים - אולי עד חופשת הקיץ.
מצד שני, אני מעודד כל מי שרוצה להמשיך לכתוב לעשות את זה - זה עדיין פורום הכתיבה של הפונדק, וכולם מוזמנים להשתתף. אם אתם מחפשים השראה אתם יכולים להעיף מבט באתגרי "שליטים ושדים" שאני מפרסם בפורום מ"ת כללי - הנושאים שם לרוב מתאימים גם לסיפורים, כמו שהם או בשינוי קל.

במבט לאחור על הסיפורים שכתבתי, יש הרבה שאני מאוד מרוצה מהם, אבל האהובים עליי הם ככל הנראה https://www.pundak.co.il/forums/threads/35895, https://www.pundak.co.il/forums/threads/36561, https://www.pundak.co.il/forums/threads/35798. למרות שמבחינת איכות אובייקטיבית אני חושב ששום דבר לא עוקף את ההגשה הראשונה שלי לאתגר 20.


גילת'אנס, שוב תודה על כל מה שעשית (ובתקווה תעשה) בפורום, אני מצטער שפרסמתי כמה "סיפורים" שמחרבשים לך את הספירה, ואני מקווה שיתפנה לך זמן בעתיד לחזור ולכתוב!
 
באמת ותודה רבה על האתגרים. הייתי יותר משמח אם האתגרים ימשיכו אבל זו החלטה שלך.

מכל הסיפורים שלי, אני חושב שהאישי ביותר היה https://www.pundak.co.il/forums/threads/36585/post-629505
היה לי כעס רב על דמויות סמכותיות מסוימות בחיים שלי באותו זמן. הייתי שמח לשמוע מה הייתה דעת האנשים על הסיפורים שלי.

שתמשיך לכתוב!
 
אני מאוד שמח שכולם נהנו מהאתגרים. אני בהחלט מאוד נהניתי מלכתוב אותם.

בנוגע לסיפור שהכי אהבתי: באינדקס האתגרים השבועיים סימנתי את הסיפורים שלי שהכי אהבתי, אבל אם אני צריך לבחור את זה שהכי מצא חן בעיניי, אני חושב שזה קרב מאוד צמוד בין יומו האחרון של העולם מאתגר 26 ותחילתה של אחריות מאתגר 8.
אני לא יודע למה, אבל בשתי הסיפורים האלה אני מרגיש שהדמויות ממש קלעו, ויש משהו באווירת המנוחה ערב סוף העולם שמוציא מהם משהו שלא היה מרגיש לי טבעי בסיטואציה אחרת.
בראשון, המנהיגות הבלתי שגרתית של דפנה שגורמת לאנשים ללכת אחריה בלי להתכוון ממש קוסמת לי; ובשני, הגבורה המפלצתית של טאנג, שעושה מעשה נוראי שקשה להגיד באופן חד משמעי אם הוא טוב או רע, מאוד הזכירה לי בחירות מציאותית שבהן אתה צריך לעשות מעשה קיצוני מאוד בלי לדעת באמת מה יהיו ההשלכות שלו.

מאוד אוהב את שני הסיפורים האלה.
 
חזרה
Top