• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 18] העלמות של בת-אפר

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
במפתיע, או שאולי לא במפתיע, בחותם אין דתות רבות. אולי זה בגלל העודף בפלאים, מחזות מופרעים ודרכים לצעוד בהן, שאנשים לא מרגישים צורך בדבר מה נוסף. אולי זה בגלל שיש כל כך הרבה גופים ותנועות שישמחו לקבל מצטרפים למען מטרות מאוד ברורות שאנשים לא מחפשים מישהו שינחה אותם. אולי בגלל שאנשים יודעים שבמותם הלשכה תאסוף את נשמתם (גם אם הם לא יודעים מה בדיוק הם עושים איתה), שאנשים לא מחפשים מישהו שיספר להם על מקומם בעולם.
ובכל זאת יש דת אחת, לא גדולה אך נוכחת, תמיד נוכחת. היא ממלאת את החללים הקטנים שנותרים ריקים גם עם כל הפלאות של חותם. היא לא מלמדת על משמעות החיים, או מנסה לחנך לדרך מסוימת, אבל היא שם אם אתה חולה או נפצע או צריך מישהו לדבר איתו.

העלמות של בת-אפר הן מסדר צנוע המונה כמה מאות חברים. כמה עשרות הם גברים, אך הם מטפלים בעניינים מאחורי הקלעים - הנשים הן אלה שיוצאות לעיר והן פני הארגון. העלמות קיימות כבר מאות אם לא אלפי שנים, והן זוכות לכבוד מכל תושב בעיר. כמעט כולם סומכים עליהן, אולי לא עם סודות אך בהחלט מספיק בשביל לפנות אליהן בעת צרה. הן מהבודדות שיכולות לעבור בחופשיות בשעות העוצר שמשמר הלילה מנהיג ברחובות הראשיים של חזית המים. העלמות מקבלות אליהן את אלה שאין להם דבר אחר - מנודים, מתבודדים, אנשים שאיבדו את כל משפחתם, אך בעיקר יתומים. אחרי הכל, אתה לא יכול שדעתך תוסח אם אתה רוצה לעזור לאנשים.
כל שצריך בשביל לקרוא להן הוא להצית תערובת של אפר ושמן, והן יבואו במהרה. הן מטפלות בפצעים ומחלות, מכוונות את הרעבים לאנשים שיוכלו לעזור להם ומספקות אוזן קשבת ועצה.

העלמות נשבעות את נאמנותן לבת-אפר. בת-אפר, הן מספרות למי שמקשיב, הייתה אלה עתיקה שנשרפה כליל וכעת היא נמה באפר, מחכה שיציתו אותה מחדש. הן עצמן לא באמת שואפות להצית מחדש את בת-אפר - היא משמשת כמשל, כשהאש מסמלת אסון ובת-אפר מסמלת את החיים שצריכים להמשיך. לכן העלמות מקדישות את עצמן לעזרה לכואבים ולנדכים. אם אסון מביא מוות, הנשמה ממשיכה אל הלשכה; אך אם אסון משאיר כאב, זהו אפר החונק את החיים והעלמות יעזרו לך להגיח ממנו.
למרות שהן לא מדברות על כך, העלמות (ובכן, הבכירות מביניהן) מודעות היטב למשמעות הכפולה לאש המשתמעת מדבריהן. אש היא האסון, אך היא גם החיים שיש להצית מחדש. ייתכן שפעם הן לימדו שאסונות הם רק היבט של החיים, אך כיום הן מלמדות את ההיפך. החיים הם אסון, החיים הם כאב, וכל מה שאפשר הוא לעזור זה לזה להתגבר עליהם. העלמות לא אומרות זאת באופן מפורש, אך הן רומזות לכך, גם אם רק בחזרה על דברים שהן שמעו מעלמות אחרות. עם זאת, זהו טעם מנחם של מלנכוליה, ואנשים מוצאים שלווה מוזרה כשהם שומעים את המסר העגום נרמז להם.

העלמות לבושות תמיד בגלימות אפורות, לרוב עם ברדס משוך על ראשן. עורן חיוור, אך כשהן מתאמצות מתפשטת אדמומית שנראית כאילו היא נובעת מתוך בשרן. הן תמיד מתנהגות בנימוס ואם יתקפו אותן הן ינסו לברוח או יקפאו במקום. מצד שני, כשתוקפים אותן הן מתחילות ללהוט בחום אימים וזוהר אדמדם ולא מפסיקות עד שאחת הכהנות הגדולות מרגיעה אותן.
ישנן תריסר כהנות גדולות המנהלות את המסדר, והן כפופות (רשמית) לאווטאר של בת-אפר. אווטאר חדשה נבחרת כל שש שנים לאחר טקס ארוך שפרטיו נשמרים בסוד, ובסופו משלחת של הכהנות הגדולות מזמינה אותה והאווטאר הקודמת מגישה לה גחלת לוהטת שרק האווטאר החדשה יכולה לכבות. האווטאר מבלה את רוב זמנה בבידוד במשכן המרכזי, אך היא יוצאת פעמיים בשנה - בתחילת ובסוף החורף - לתהלוכה מסביב לעיר. התהלוכות נערכות בשביל להכניס את האש לבית לקראת החורף ולהוציא אותה חזרה לשמיים לקראת הקיץ, וכל העלמות משתתפות בהם. התהלוכות משמשות כחג לכל העיר, והן באות לאחר שבוע של חגיגות בו כולם קצת יותר ידידותיים ומסתובבים עם ברדסים על פניהם.

-----------
הממ, אני לא לגמרי מרוצה ממה שיצא לי הפעם, אבל הזמן כמעט נגמר. זו בעיקר תחושה שכתבתי יותר מדי, והתוכן המעניין הוא מועט מדי. נו שוין.

הערות, הארות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
כן. לא. בערך. זה מורכב, והתשובה תלויה במתי, איפה, לאיזה צורך ומי שואל (זאת אומרת שגם אני לא בדיוק יודע, אבל אני יודע איזה מקום אני רוצה שאלים יתפסו בעולם).

בכל מקרה, עד כמה שאנשים יודעים אין ישויות כל יכולות, מייצגים של מושגים בסיסיים או אפילו יצורים נעלים במיוחד שזוכים לסגידה. אם יש אלים הם או נעלמו מסיבה זו אחרת, או נסתרים, או שהם פשוט השליטים שתפסו את הכס עם כוחות ססגוניים במיוחד.
 
חזרה
Top