• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 13] המלוכה והאצולה של חותם

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
הפעם אני הולך לכתוב על המלוכה, האצולה והשלטון (לפחות הרשמי) של חותם. אבל לפני כן, מעט היסטוריה. ולפני ההיסטוריה, מעט גיאוגרפיה.

העולם הוא מוזר. זו לא רק חותם, למקרה שתהיתם, העולם כולו מורכב ממגוון תעלומות שמשתלבות יחד לפאזל מגוון ומורכב. וזה לא כוכב לכת, אין מערכת שמש ואפילו לא בטוח שהעולם תמיד מציית לגיאומטריה אוקלידית.
מדרום וממזרח לחותם משתרעות הערבות, מנוקדות בכפרים שמספקים אוכל לעיר. מעבר להן יש ערי מדינה אחרות, הרים, ים קטן (או גדול, תלוי מאיפה אתה מגיע אליו) ועוד. מצפון לחותם נמצאות הביצות המנוגדות, הצבועות בשחור ולבן, ומכילות יותר משכבה אחת. ממערב לחותם נמצאת הרעלה, קיר ערפל שנצבע בגוונים שונים בכל יום ומעבר לו נמצא מבוך הצבעים.

מאז שחר ההיסטוריה, בחותם שלט קיסר. הקיסר היה איש (ולפעמים אישה) חזק, חכם ובעל עיני זהב. זה לא היה אדם אחד, היו כמה וכמה קיסרים לחותם - אך הם תמיד היו האדם שלו הייתה נשמת הקיסר. זה הפך את השלטון שלהם ליציב מאוד, בגלל שלא רק שהם חיו במשך זמן רב, כשהם מתו, נשמת הקיסר עברה לאחד מצאצאיהם. היו כמה נסיונות הפיכה, אבל האנשים היו נאמנים לקיסר ובעלי הכוח היו נאמנים ליציבות של הקיסר.
לפני אלף שנים חותם הייתה אימפריה. לפני כן היא הייתה משהו אחר, אבל אף אחד לא זוכר. מאז היא דעכה, כמובן. היא מעולם לא נהרסה, אבל כוחה דעך לאורך המאות. ועדיין, הקיסר תמיד איחד אותה תחת מנהיגות חזקה. ואז, לפני ארבע מאות שנה, נשמת הקיסר התנפצה.
אף אחד לא יודע למה ולאף אחד לא אכפת. באותו זמן היו לקיסר עשרות צאצאים, והרסיסים התפזרו בין כולם. מלחמות השלטון התחילו מיד (בזמן שברקע שליטתה של חותם מעבר לחומותיה הסתיימה סופית), ואחרי עשרות שנים של מאבקים רצחניים הושגה פשירה. צאצאי הקיסר האחרון ישלטו יחד, כבני המלוכה והמועצה של רצון הקיסר. להם יעזרו קרובי המשפחה של הקיסר, האצולה, שעדיין שייכים לשושלת אך לא זוכים לרסיסי הנשמה. יחד הם ישלטו בחותם ביד חזקה, לעבר עתיד בהיר יותר.
אך בשלב הזה כבר היה מאוחר מדי. ההחלטות החשובות היחידות של המועצה היו איך לחלק את הכוח הרשמי שלהם בין הארגונים שהתחילו לנהל את העיר כשהם נלחמו בינם לבין עצמם. הם ניסו להשתלט על חותם מחדש, אך האנשים לא סמכו על שברי הקיסר ולכן לארגונים היה הרבה יותר כוח. אז הסמכויות חולקו לגורמים שונים: שמירת הסדר בחזית המים ניתנה למזכיר ולמשמר הלילה שלו, האחריות על עיר הצבעים והארץ הגבוהה ניתנו למשמר היום, התפקידים המנהליים ניתנו ללשכה (למרות שהיא כבר איבדה את רובם; סיפור ארוך), החוזה עם החתולים הוארך ללא גבול מוגדר ומגוון קבוצות קיבלו שליטה באזורים בהם כבר שלטו בכל מקרה.

כיום, המלוכה והאצולה חיות את האשליה היפה שלהם ב-"ארץ הגבוהה". זהו האזור שבמרכז המוגבה של העיר, מוקף בחומה משלו וסגור לרוב האנשים שלא שייכים. צאצאי הקיסר נאבקים במערכה מסובכת של בריתות ותככים והנאמנויות של האצילים הן שכבת מורכבות נוספת מעל. למשחקי השלטון אין משמעות אמיתית, אפילו לא רשמית שכן כולם שווים במועצה, אבל לפחות הם זוכים ליהנות מאורח החיים הראוותני שלהם. הם לא מעניינים את שאר העיר שלרוב מתעלמת מהם וממשיכה בשלה, חוץ משני עניינים.
הראשון הוא שלמרות שכוחה הפוליטי של המלוכה הוא אפסי, הם עדיין מחזיקים ברשותם אוצרות מימים עברו של אמנות, עתקים, ידע וסודות. כמה מהגנבים המוכשרים יותר באופן טבעי נמשכים לשמועות, וזו בדיוק הסיבה שהמלוכה משלמת בנדיבות למשמר היום שיגן על רכושם. ומשמר היום - ענקים דקיקים בגובה ארבעה מטרים, שתקנים, צהובי עור וזהים לחלוטין - מצדיקים את התשלום.
השני הוא רחוק יותר, אך משמעותי יותר. נשמת הקיסר מתחלקת בין כל צאצאיו, עושה אותם טובים מבני אדם רגילים, אך לא כמו שהנשמה השלמה הייתה יכולה. ככל שיש יותר צאצאים, הנשמה מתחלקת יותר. אבל אם ככה, אם היו פחות, לכאורה הם היו זוכים להיות טובים אפילו יותר ואם היה רק צאצא אחד... אולי זה מה שיאחד שוב את נשמת הקיסר. כמה בני מלוכה טוענים שזה מה שהם צריכים לעשות, אבל באופן מובן שאר המשפחה לא מעוניינת לנסות.

שילוב במשחק:
אם הדמויות באות מחוץ לארץ הגבוהה, הן יכולות להרוויח קשרים ומשאבים על ידי התקשרות לאחת ממשפחות האצולה (קל יותר) או המלוכה (קשה יותר אך מתגמל יותר). הכוחות הגדולים בעיר כבר לא נמצאים בארץ הגבוהה, אבל זו עדיין נקודת מפגש נוחה. או שהן יכולות פשוט לקחת את האתגר של גניבה מתחת לאף של משמר היום.
אפשר גם לשחק דמויות מתוך הארץ הגבוהה, ולהצטרף למשחק השלטון. לבני המלוכה יש יותר כוח ומעורבות ישירה יותר, אך לא חסרים אצילים שמשחקים ברמה הגבוהה ביותר ממאחורי הקלעים. ומי מבין המלוכה או האצולה שיעז להסתכן ולרדת לעיר בוודאי ימצא משהו שיעזור לו נגד יריביו.


**************

התלבטתי אם להרחיב על שאר העולם או לא, אבל בסוף החלטתי שעולם גדול יהיה משכנע, מעניין ומהנה יותר. חוץ מזה, לסטטוס קוו פשוט אין את אותו המשקל כמו לעולם משתנה - אני בהחלט אשמח לראות משחק שבו מישהו מצליח להוציא את תוכנית "איחוד נשמת הקיסר" לפועל.

הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
מהנה לקרוא על העולם וההחסטוריה של חותם. הרעיון של נשמת הקיסר מגניב, במיוחד של האיחוד שלה. קצת מוזר לי כמה שהמלוכה של חותם נורמאלית ביחס לחותם עצמה, ושלמאבקים שלה אין השפעה מחוץ לעיר הגבוהה.
היה מעניין אם, נניח,כמו בנשגבים השמיים היו משנים את עצמם לפי ההובלה של מישהו במשחקים המגוחכים האלו

חוץ מזה נהדר :)
 
אמ, אני חצוי בנוגע לזה. כלומר ההיסטוריה מאוד מעניינת וגם חלקי הנשמה של הקיסר (הנשגבים ;) )
אבל זה שהאצילים הם בעצם מעין גרסה מגוחכת של אצילים בעולם האמיתי, זה חורה לי. הם לא היו נשארים אצילים בעלי כוח אם הם היו רק מתקוטטים כמו ילדים כל הזמן. בטח במטרופוליס כמו חותם שנשמע שכל הזמן יש מאבקי כוחות...
 
תודה על התגובות.

זה לא שלאצילים ולמלוכה אין השפעה בכלל, אבל ההשפעה שלהם עקיפה מאוד. אציל לדוגמא לא יכול לגבות מיסים מאף אחד, אבל הוא יכול למשוך בחוטים של כמה בני מלוכה, שכל אחד מהם שומר על קשר עם גוף אחר, מה שמאפשר לו לתווך ביניהם ביעילות ולהפיק רווחים. הארץ הגבוהה, למרות שהיא מנותקת מהנתינים הרגילים של העיר, שומרת על יחסים עם כל גוף משמעותי ולכן משחקת תפקיד חשוב בפוליטיקה - פשוט אין לה כוח משל עצמה.
זה רלוונטי רק לשחקנים המתקדמים במשחקי השלטון, כמובן, שמבינים שיש יותר בחיים מהנאות חומריות ולהשפיל בית מתחרה. רוב המלוכה\אצולה, לעומת זאת, מרגישים בנוח לא להתעסק בעניינים חיצוניים.

המטרה שלי הייתה להכניס תככים דרמטיים לעיר, אבל לשמור אותם מנותקים מספיק בשביל שלא תצטרך להיכנס אליהם בשביל לצבור כוח.

פלדריק: אל תדאג, הם לא נורמלים בכלל. הרגשתי שזה ארוך מדי גם ככה, אבל אני ארחיב עליהם מתישהו.

אולדמן: אני מקווה שההסבר שיפר קצת את המצב, אבל כן, רוב המאבקים הם על אוויר. אני דווקא אוהב את הרעיון של מהפכות אדירות שלא מפריעות להרבה אנשים מחוץ לאצילים, אבל כמובן שאפשר לכרוך כמה קשרים יקרים למשפחה מסוימת כך שמפלה שלה תערער את היציבות שלה העיר כולה.
הארץ הגבוהה שומרת על המעמד שלה גם בגלל נוחות השימוש בהם כמתווכים, וגם בגלל שהרבה אנשים עדיין יתנגדו להשפלתם - זכר הקיסר עדיין חזק בחותם, ומסורת יכולה להיות עקשנית מאוד. הם דומים למלכת אנגליה במובן הזה.
 
חזרה
Top