• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 12] הסולמות

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
הסולמות נמצאים בלב חזית המים, באמצע הדרך בין רחוב צור-שמש לבין חומת העיר. באזור הזה הבניינים של חזית המים שופצו כל כך הרבה שהם התפשטו לכל עבר. הרחובות שהיו ביניהם נעלמו לפני שנים, ומעליהם מתנשאים לגובה פיגומים ומשטחי עץ, על יסודות רעועים של גזעים עתיקים וחבלים מרקיבים. אלה הסולמות, ושם מתאספים האנשים שהעיר שכחה בשביל לקנות ולמכור טובין וטובות. המוכרים של כל אזור בסולמות אחראים לדאוג ליציבותו, והם בתהליך מתמיד של הוספת קרשים וחיזוקים, כך שאפשר לשוטט בסולמות בביטחון. בדרך כלל.

הסולמות הם כמו קניון, אלא שהחנויות מתערבבות אחת בשנייה, אין קומות ברורות, והמעבר בין מאות המפלסים השונים נעשה עם חבלים, זינוקים מסוכנים וכמובן, סולמות. רוב הפעילות היא בשעות היום, בגלל שלאף אחד אין מספיק כסף לתאורה קסומה וכולם מסכימים שלפידים יהיו רעיון רע עד מאוד. לא שאין פעילות בלילה, אבל הסחורות המוצעות נוטות לעניין רק לקוחות מסוימים מאוד.

דוכנים לדוגמה:
- הנשקיה העגולה של אקידו: אקידו פורס את סחורתו על אחד המפלסים הנמוכים, קרוב למרכז הסולמות. אקידו הוא גבר זקן עם שיער ארוך ומסודר וגלימות מקרקשות. בכל בוקר הוא מסדר מבחר נשקים רחב במעגלים מסודרים ומתיישב במרכז, מדבר רק כדי לענות לשאלה וזז רק כדי לקבל תשלום. לא מומלץ לנסות לגנוב ממנו, בגלל שאקידו שם לב מיד ותוקף באלימות, מקפיץ נשקים מרגלו לידו, ושומט אותם אחרי מכה כדי לעבור לנשק חדש.
- העכברושייה: את העכברושייה מנהלים דאג 'המלוכלך' ודאאג 'יותר מלוכלך' הצעירים. היא תלויה על אחד העמודים הגדולים של הסולמות, צמוד לצידו התחתון של המשטח הגדול ביותר עם לא יותר מכמה חבלים לעזור בטיפוס. בעכברושייה מוצעים למכירה עכברושים "מאולפים", אבל זה בעיקר אומר שהם לא ינשכו אותך. צריך לשלם תוספת על טכניקות מתוחכמות יותר, כמו "לא יברח ממך כשהוא יוכל", "יעקוב אחריך בתוך קירות" ו"יאכל מנעולים".
- 'היסינאדה': אף אחד לא יודע למה כראט רוצה לקרוא ככה לחנותו, אבל הוא מתעקש. הוא מתמתחה בגילוף חלילים פשוטים, שמפיקים צלילים מעט צורמים ומאוד מיוחדים. כל חליל משפיע על איבר אחר, ובהתאם למנגינה שמנוגנת בו, יכול ליצור תחושות שונות - מחום לדגדוג לחוסר תחושה לכאב עז. כראט גובה די הרבה כסף בעד החלילים האלה. הוא גם נהנה ליצור כינורות בין לקוחות אבל (למרבה המזל, כנראה) הוא לא מוכר אותם.
- דוכן האוכל של לאילה: לאילה מנהלת דוכן מצליח למדי לממכר תבשילי בשר. היא מצליחה בעיקר בגלל המחירים הזולים באופן מפתיע, בהתחשב בקושי בהשגת בשר בכמות מסחרית בחותם. אף אחד לא בטוח מאיפה היא משיגה את הבשר - כולם מקווים שמחיות שלא ירצו לנקום, כמו כלבים ועכברושים ולטאות, אבל העובדה שהדוכן ממוקם מתחת לגג כבד ושלאילה מוכרת גם מבחר נוצות מדאיגה הרבה אנשים. רוב הלקוחות נשארים מתחת לגגות כשהם אוכלים ומעיפים מבטים בשמיים בשעות שאחר כך.
- בלילה, בדוכן קטן ונסתר, אפשר לקנות חלומות מילדה קטנה ואילמת. בפעם הבאה שתירדם אחרי התשלום, תחלום אחד משלושה חלומות באקראי: עליך משיג את הדבר שאתה הכי רוצה, עליך הורג את האדם שאתה הכי שונא - או עליך מת רגע לפני ההצלחה באחד משניהם. החלום תמיד מכיל רמזים שיכולים לעזור לבצע את המעשה במציאות, ולפחות ארבע פעמים חולם רק חלם - והדבר קרה. אבל אחת מהן הייתה חלום מהסוג השלישי.
- ובפינה נידחת וקשה להגעה של הסולמות, לא בכל הלילות ורק בשעות הקטנות ביותר, אדם במסכת טרגדיה מוכר חתולים חיים. הוא שומר אותם ישנים, איכשהו, אבל כשהם יתעוררו כמה שעות אחרי הקנייה, זו כבר הבעיה של הלקוח. רק מטורפים קונים חתולים חיים. חתולים לא שוכחים, לחתולים יש הרבה שיטות לגרום לסבל, והם לעולם לא יתנו לך לעזוב את חותם.


הערות, הארות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
תודה על התגובות :)

אדראן: אני לא חושב שצריך את אלה. יצרתי את הסולמות כמקום שבו הדמויות יכולות לשוטט ולמצוא דברים מגניבים, מקור של משאבים ומידע בחזית המים, לא גורם פעיל. האינטרס של הסוחרים הוא למכור, לא יותר. ההרפתקאות יגיעו מסחורות מוזרות שהשחקנים ימצאו. מה צריך יותר מזה?
 
חזרה
Top